Conflict met T-Mobile
Geplaatst: 27 sep 2011 18:32
Hallo,
Ik wil graag advies over mijn conflict met T-Mobile. Hopelijk hebben jullie een advies voor me.
Mijn vorige abonnement betrof een iPhone abonnement. Deze zou aflopen in juni dit jaar, en in april mocht ik al een nieuw toestel uitzoeken. Ik koos voor een BlackBerry en bestelde deze via de website van T-Mobile. Zoals bij telefonisch/via internet bestellen heb je een week bedenktijd.
Toen ik de telefoon ontving ging ik hem uiteraard testen en kwam tot de ontdekking dat het internet het niet deed. Ik heb dus direct gebeld naar T-Mobile om te vragen hoe dit kon. De medewerker vertelde mij dat ik internet nog niet kon gebruiken, omdat een internetabonnement van een iPhone niet samengaat met dat van BlackBerry. Hierbij nam ik van deze medewerker dus aan dat de telefoon niet defect was, maar dat ik het internet niet kon gebruiken.
Toen ik een maand later mijn BlackBerry abonnement ging gebruiken, functioneerde internet nog steeds niet. Ik naar de telefoonwinkel, en de medewerker zag direct dat het toestel defect was. Ik heb mijn toestel verzekerd, en deze medewerker zei dat ik hem moest opsturen via de verzekering. Zo gezegd zo gedaan, en hij is ondertussen al 2 maanden weg. Nu heb ik in de tussentijd meerdere malen contact gehad met T-Mobile. Ik wil van het toestel af, omdat ze mij een defect toestel hebben toegestuurd. T-Mobile houdt voet bij stuk en zegt dat ik het niet kan annuleren omdat de 7 dagen bedenktijd allang verstreken zijn, ik kan het alleen afkopen. Toen ik vertelde dat hun zelf mij hebben verteld dat het internet niet defect was (op dag 1) heb ik hem om die reden niet teruggestuurd. Het toestel is wel degelijk defect, en kan er nog steeds geen gebruik van maken.
T-Mobile zegt zelf dat ze niets met mijn probleem kunnen omdat het toestel verzekerd is, en dat via een extern bedrijf gaat. Dat snap ik opzich wel, maar ze hebben me wel een defect toestel opgestuurd waarvan ze zelf beweerden dat dit niet defect was.
Ik vraag me af hoe sterk ik hierin sta en wat mijn rechten zijn. Kan ik dit abonnement gewoon laten ontbinden omdat hun hebben gezegd dat mijn toestel niet defect is terwijl dit wel zo is?
Ik wil graag advies over mijn conflict met T-Mobile. Hopelijk hebben jullie een advies voor me.
Mijn vorige abonnement betrof een iPhone abonnement. Deze zou aflopen in juni dit jaar, en in april mocht ik al een nieuw toestel uitzoeken. Ik koos voor een BlackBerry en bestelde deze via de website van T-Mobile. Zoals bij telefonisch/via internet bestellen heb je een week bedenktijd.
Toen ik de telefoon ontving ging ik hem uiteraard testen en kwam tot de ontdekking dat het internet het niet deed. Ik heb dus direct gebeld naar T-Mobile om te vragen hoe dit kon. De medewerker vertelde mij dat ik internet nog niet kon gebruiken, omdat een internetabonnement van een iPhone niet samengaat met dat van BlackBerry. Hierbij nam ik van deze medewerker dus aan dat de telefoon niet defect was, maar dat ik het internet niet kon gebruiken.
Toen ik een maand later mijn BlackBerry abonnement ging gebruiken, functioneerde internet nog steeds niet. Ik naar de telefoonwinkel, en de medewerker zag direct dat het toestel defect was. Ik heb mijn toestel verzekerd, en deze medewerker zei dat ik hem moest opsturen via de verzekering. Zo gezegd zo gedaan, en hij is ondertussen al 2 maanden weg. Nu heb ik in de tussentijd meerdere malen contact gehad met T-Mobile. Ik wil van het toestel af, omdat ze mij een defect toestel hebben toegestuurd. T-Mobile houdt voet bij stuk en zegt dat ik het niet kan annuleren omdat de 7 dagen bedenktijd allang verstreken zijn, ik kan het alleen afkopen. Toen ik vertelde dat hun zelf mij hebben verteld dat het internet niet defect was (op dag 1) heb ik hem om die reden niet teruggestuurd. Het toestel is wel degelijk defect, en kan er nog steeds geen gebruik van maken.
T-Mobile zegt zelf dat ze niets met mijn probleem kunnen omdat het toestel verzekerd is, en dat via een extern bedrijf gaat. Dat snap ik opzich wel, maar ze hebben me wel een defect toestel opgestuurd waarvan ze zelf beweerden dat dit niet defect was.
Ik vraag me af hoe sterk ik hierin sta en wat mijn rechten zijn. Kan ik dit abonnement gewoon laten ontbinden omdat hun hebben gezegd dat mijn toestel niet defect is terwijl dit wel zo is?