Pagina 1 van 1

Conflict met T-Mobile

Geplaatst: 27 sep 2011 18:32
door Y567
Hallo,

Ik wil graag advies over mijn conflict met T-Mobile. Hopelijk hebben jullie een advies voor me.

Mijn vorige abonnement betrof een iPhone abonnement. Deze zou aflopen in juni dit jaar, en in april mocht ik al een nieuw toestel uitzoeken. Ik koos voor een BlackBerry en bestelde deze via de website van T-Mobile. Zoals bij telefonisch/via internet bestellen heb je een week bedenktijd.
Toen ik de telefoon ontving ging ik hem uiteraard testen en kwam tot de ontdekking dat het internet het niet deed. Ik heb dus direct gebeld naar T-Mobile om te vragen hoe dit kon. De medewerker vertelde mij dat ik internet nog niet kon gebruiken, omdat een internetabonnement van een iPhone niet samengaat met dat van BlackBerry. Hierbij nam ik van deze medewerker dus aan dat de telefoon niet defect was, maar dat ik het internet niet kon gebruiken.
Toen ik een maand later mijn BlackBerry abonnement ging gebruiken, functioneerde internet nog steeds niet. Ik naar de telefoonwinkel, en de medewerker zag direct dat het toestel defect was. Ik heb mijn toestel verzekerd, en deze medewerker zei dat ik hem moest opsturen via de verzekering. Zo gezegd zo gedaan, en hij is ondertussen al 2 maanden weg. Nu heb ik in de tussentijd meerdere malen contact gehad met T-Mobile. Ik wil van het toestel af, omdat ze mij een defect toestel hebben toegestuurd. T-Mobile houdt voet bij stuk en zegt dat ik het niet kan annuleren omdat de 7 dagen bedenktijd allang verstreken zijn, ik kan het alleen afkopen. Toen ik vertelde dat hun zelf mij hebben verteld dat het internet niet defect was (op dag 1) heb ik hem om die reden niet teruggestuurd. Het toestel is wel degelijk defect, en kan er nog steeds geen gebruik van maken.

T-Mobile zegt zelf dat ze niets met mijn probleem kunnen omdat het toestel verzekerd is, en dat via een extern bedrijf gaat. Dat snap ik opzich wel, maar ze hebben me wel een defect toestel opgestuurd waarvan ze zelf beweerden dat dit niet defect was.

Ik vraag me af hoe sterk ik hierin sta en wat mijn rechten zijn. Kan ik dit abonnement gewoon laten ontbinden omdat hun hebben gezegd dat mijn toestel niet defect is terwijl dit wel zo is?

Re: Conflict met T-Mobile

Geplaatst: 27 sep 2011 19:06
door Hatertje
Volgens mij kan je je contract niet ontbinden op basis van een toezegging van een callcenter medewerker. Je hebt namelijk niks zwart op wit, alleen een mondelinge toezegging die niet zal zijn opgenomen (niet verplicht bij helpdesks).

In principe had je de telefoon niet via je verzekeraar op te laten sturen. Je hebt immers ook fabrieksgarantie waar je aanspraak op kan maken. Waarschijnlijk dacht de medewerker dat je het had over de aparte BIS-diensten zoals push mail, ping e.d. Die diensten zouden inderdaad niet werken met je BB als je nog een iPhone abonnement hebt. Maarja, het kwaad is geschied dus daar heb je niet zoveel aan.

Persoonlijk denk ik dat je in deze positie eigenlijk niet zo sterk staat. Je geeft aan dat je je toestel ter reparatie hebt opgestuurd via je verzekering. Je moet dan ook bij je verzekering aankloppen wil je het toestel terug, niet bij T-Mobile.

Het is natuurlijk vervelend dat je verkeerd bent voorgelicht door de helpdesk van T-Mobile, maar zoals ik eerder al zei, is dit een mondelinge (waarschijnlijk niet-geregistreerde) toezegging vanuit de helpdesk. En wil je zo ver gaan dat je het gaat aanvechten, dan sta je niet zo sterk zonder bewijs.

Re: Conflict met T-Mobile

Geplaatst: 27 sep 2011 19:30
door Y567
Bedankt voor je reactie. Ik heb hem verzekerd 'voor het geval dat' (diefstal etc.), maar als hij verzekerd is, gaan álle defecten via de verzekeraar en niet via T-Mobile.
Een aanvullend iets wat ik wellicht ben vergeten te vermelden is dat het maximaal 6 weken zou duren (de reparatie), ik heb de verzekeraar al een keer gebeld en toen werd mij verteld dat hij gerepareerd was, maar dat dit niet goed gedaan was. Ze hebben hem opnieuw teruggestuurd.

Re: Conflict met T-Mobile

Geplaatst: 27 sep 2011 20:26
door Hatertje
Ik weet heb zelf alleen ervaring met reparatieprocedures via telecomproviders, maar het lijkt me dat het niet verplicht via de verzekeraar moet. Enfin, das een ander verhaal.

In dit geval zal je toch echt bij je verzekeraar moeten zijn. En tsja, als zij voor de 2de keer constateren dat het toestel defect is, dan word het weer opgestuurd en beginnen de 6 weken weer opnieuw.

Ik meen ergens op dit forum gelezen te hebben dat BlackBerry's in Engeland moeten worden gerepareerd dus dat kan ook nog wel voor een vertraging zorgen. (Ook een mooie smoes voor de verzekeraar natuurlijk..)

In ieder geval succes!

Re: Conflict met T-Mobile

Geplaatst: 27 sep 2011 21:30
door Y567
T-Mobile vertelde mij (wederom telefonisch) dat alles wat verzekerd is bij hun verzekeraar via de verzekering gaat en niet via hun. Ze zei ook dat het vanaf daar ophoudt voor T-Mobile en de verzekering het verder moet afhandelen.

En dat is inderdaad raar, want dit is gewoon een geval fabrieksgarantie en geen diefstalgarantie o.i.d.
Nu moet ik helaas weer wachten, en ik snap ook dat als hij niet goed gerepareerd is dat hij opnieuw gemaakt moet worden, maar ik blijf het krom vinden dat ik de dupe ben van iets waar ik eigenlijk niets aan kan doen.
Toch bedankt voor je advies, en als er andere mensen zijn die er meer van weten, ik hoor het graag!

Re: Conflict met T-Mobile

Geplaatst: 28 sep 2011 12:01
door T-Mobile Webcare
@Y567
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?

Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, je adres, je geboortedatum en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp 't.a.v. Richard & Cindy' vermelden.

Cindy
T-Mobile Webcare

Re: Conflict met T-Mobile

Geplaatst: 12 okt 2011 13:33
door Y567
Maar even een update plaatsen dan.
Ik heb het toestel teruggeëist van de verzekering, welke mij is toegestuurd. Op advies van ConsuWijzer heb ik een brief gestuurd naar T-Mobile met het verzoek het probleem op te lossen binnen een gestelde termijn, omdat het nu al bijna 2,5 maand duurt.
T-Mobile verzoekt mij om met mijn toestel naar de T-Mobile Shop te gaan en daar een medewerker er naar te laten kijken. Ik kon helaas met lege handen naar huis, want BlackBerry internet ligt op zijn gat. Volgens T-Mobile is het toestel gerepareerd, terwijl ik zelf heb geconstateerd dat het niet zo is.

Ik snap dat T-Mobile niets kan doen aan het feit dat BlackBerry zelf problemen heeft, maar daar ben ik (met het probleem wat er al speelde) de dupe van.
:roll: