LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk combipakket moet ik nemen ?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
JackyJansen

Welk combipakket moet ik nemen ?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Hoi,

ik ben pas op tros radar en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ben op zoek naar een alles in 1 pakket. Sinds mn scheiding heeft mn ex alles opgezegd en ik wil een makkelijk pakket zonder allemaal rekeningen te ontvangen van hoofdproviders en tussenliggende intermediairs.

UPC hadden we, maar daar was toen wat mee. Ziggo en Tele-2 kunnen het ook.
Wat kan ik het beste nemen ?

Groetjes Jacky.

Daan_1978

Re: Welk combipakket moet ik nemen ?

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

JackyJansen schreef:UPC hadden we, maar daar was toen wat mee. Ziggo en Tele-2 kunnen het ook.
Als je UPC hebt en je woont nog op hetzelfde adres, kun je daar geen Ziggo nemen.
Nederland is verdeeld onder UPC en Ziggo. Waar UPC is, zit Ziggo niet en waar Ziggo is, zit UPC niet.

Combinatie pakket van UPC is zo slecht nog niet. Kwaliteit televisie, internet en telefonie zijn prima.
Tele-2 zou ik ZEKER NIET nemen! Andere aanbieders bieden denk ik niet dezelfde hoge snelheid als bij kabel van UPC.

Zelf zou ik voor UPC kiezen. Heb het al jaren en ben er zeer tevreden over.

JackyJansen

Dank je Daan,

Ik wacht nog even wat reacties af. Daarna kan ik wat gerichter vragen stellen. De prijzen zullen niet veel verschillen denk ik. De service zal wel wat verschillen. Ik wil in ieder geval niet alles zelf moeten aansluiten.

Fijne avond.

Groetjes Jacky.

JackyJansen

Hallo Daan,

Van een verdeling van Ziggo en UPC weet ik niets. hebben die een samenwerking of zo ?

Digitenne van KPN schijnt ook wel ok te zijn.

Ben benieuwd. Wil eigenlijk binnen 2 weken wat kiezen.

Groetjes Jacky.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

JackyJansen schreef:Hoi,

Ben op zoek naar een alles in 1 pakket. Sinds mn scheiding heeft mn ex alles opgezegd en ik wil een makkelijk pakket zonder allemaal rekeningen te ontvangen van hoofdproviders en tussenliggende intermediairs.

UPC hadden we, maar daar was toen wat mee. Ziggo en Tele-2 kunnen het ook.

Groetjes Jacky.
Naar mijn bescheiden mening neem je een te groot risico met alles-in-één. Als één dienst uitvalt, klapt alles er uit.

Een volgende overweging is de TV. Digitale TV via de kabel is redelijk volwassen, maar via ADSL (Internet, ook wel IPTV genoemd) is het nog dramatisch slecht. De netwerken kunnen gewoon niet de benodigde bandbreedte leveren en binnenshuis moet je òf overal UTP kabel leggen of met een halfbakken Powerline verbinding aanmodderen.

Dan vaste telefonie. Je hebt twee keuzes: een echte telefoonlijn of telefoon over je internet verbinding (eigenlijk VOIP). Ook van deze laatste ben ik nog niet echt overtuigd qua spraakkwaliteit, storingsvrijheid etc.

M.i. ben je nog steeds het beste af met kabelTV, een gewone telefoonlijn (waar je dan (met een prefix als 1602, 1624 etc. etc.) met een goedkopere provider kan bellen zodat je abonnement bij de één en gesprekskosten bij de goedkoopste lopen.

Op een degelijke, niet eens supersnelle ADSL lijn kan je dan nog gewoon VOIP opzetten zodat je helemaal gratis of voor een zeer klein jaarlijks bedrag met vrienden belt. Uiteindelijk betaal je toch al voor je bandbreedte dus wie je telefoon over IP probeert aan te smeren verkoopt je je eigen bandbreedte nog een keer - je betaalt gewoon dubbelop!

Met automatische afschrijvingen en online rekeningen valt er eigenlijk ook tegenwoordig niet zoveel te regelen; éénmaal opgezet, draait het allemaal automatisch!

PS: als die snor je gestuurd heeft ligt het natuurlijk anders! Dan zou ik zeker de euPhony Circle met Square en Stip nemen, natuurlijk... :lol:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Naar mijn bescheiden mening neem je een te groot risico met alles-in-één. Als één dienst uitvalt, klapt alles er uit.
Hoe vaak komt dat voor ? Is bovendien niet waar, afgelopen zomer na een blikseminslag geen TV meer in de wijk maar Internet en telefonie deden het nog gewoon. Bij Alles-in-1 krijg je vaak wel extra korting op je vaste kosten telefonie bijvoorbeeld.
ADSL en dat kapot gecomprimeerde digitenne beeld word ik niet vrolijk van. Misschien ook eens kijken naar je belgedrag. Vodafone lever namelijk wel telefonie en Internet waarmee je gratis (naja 10 Eurocent) belt naar ALLE vaste nummers. Bij Ziggo moet je daar weer extra voor betalen (UPC weet ik niet want dat zit niet in ons gebied).

JackyJansen

Mikel,

ik wil gewoon alles in 1. Al die losse dingen doet me aan mn vader denken in zijn studententijd. Losse versterkerm losse pickup, losse cassette recorder. allemaal toestanden en alles verschillend om dat als er een apparaat stuk gaat, je met de rest nog wat muziek kunt luisteren. Dat vind ik ouderwets.

Jouw snor heeft helemaal geen alles in 1 pakket, anders had hij dat wel vertelt. Wat is trouwens het verschil tussen de kabel en de telefoonlijn. Het zijn toch allebeide electriciteitsdraden ?

Groetjes Jacky

newmikey

JackyJansen schreef: ik wil gewoon alles in 1. Dat vind ik ouderwets.
He, gaan we op leeftijd katten? (grapje)
Wat is trouwens het verschil tussen de kabel en de telefoonlijn. Het zijn toch allebeide electriciteitsdraden ?
Nu vraag je om een heel erg technisch antwoord waar ik ook niet in detail weet hoe ik je dat goed moet uitleggen. Maar goed, mijn amateuristische antwoord zou zijn (gepikt van overstappen.nl)

ADSL en kabel zijn allebei vormen van breedbandinternet. Voor een ADSL verbinding heeft u een telefoonlijn nodig om de internetverbinding tot stand te brengen. Bij kabelinternet komt de internetverbinding tot stand via de televisiekabel welke standaard in bijna ieder huis aanwezig is.

Als u voor kabel kiest deelt u uw internetverbinding met andere mensen die aangesloten zijn op dezelfde wijkcentrale. Bij ADSL loopt de verbinding via de telefoonlijn die u niet hoeft te delen. De snelheid van de ADSL verbinding is echter afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale.
Voor en nadelen internet via telefoonlijn (ADSL) en kabel

Bij het kiezen tussen de twee mogelijkheden zijn de volgende afwegingen te maken:

Internet via telefoonlijn (ADSL)

Voordelen

Keuzevrijheid van aanbieder
Zeer betrouwbaar
Snelheden tot 40 Mbps

nadelen

Signaal wordt zwakker als u meer dan 4 kilometer van de wijkcentrale woont
Video, online toepassingen en games eisen werken beter als er meer bandbreedte beschikbaar is
Maximumsnelheid tot 50 Mbps (niet overal beschikbaar)

Internet via de kabel

Voordelen

In elke gebied is maar 1 kabelaanbieder beschikbaar
Snelheid tot 120 Mbps beschikbaar
Afstandwijkcentrale niet van invloed op wijkcentrale

Nadelen

Geen keuzevrijheid
Analoog TV abonnement altijd verplicht

Kabelinternet biedt hogere downloadsnelheden, ADSL volgt

De gemiddelde downloadsnelheid van kabelinternet steeg in 2010 met meer dan 200% van gemiddeld 9,5 Mbps naar gemiddeld 22,2 Mb. In de laatste twaalf maanden van 2010 bieden de ADSL aanbieders nog voornamelijk abonnementen met downloadsnelheden tot 20 Mbps.

De kabelinternetaanbieders bieden ondertussen al geruime tijd abonnementen met downloadsnelheden tot 120 Mbps. De ADSL internetaanbieders zijn eind 2010 begonnen met het verhogen van hun snelheden naar 40 Mbps door gebruik te maken van VDSL.

Heb je daar wat aan? Kabel is dus sneller (nog wel, zou in de toekomst best wel kunnen veranderen) en lijkt mij een betere keuze als je al je eitjes in één mandje legt. Er moeten dan veel en veel meer bitjes heen en weer gestuurd worden. Andere overweging is dat je met kabel toch simpeler een extra TV op de slaapkamer aansluit voor zover ik weet.

Ik geloof dat zowel UPC als Ziggo heel behoorlijke kwaliteit bieden, helaas niet altijd tegen de laagste prijs.

Kies je toch voor ADSL alles-in-een en ga je voor de goedkoopste dan zou ik maar alvast een abonnement op Radar nemen, gezien de reacties elders op dit (en andere) forum. Dat gaat niet goed komen op korte termijn.

JackyJansen

Hallo Mike,

Dank voor je heel uitgebreide antwoord.

Wat me niet bevalt is dat ik moet kiezen tussen Ziggo en UPC als ik kabel wil. kabel is dus veel sneller, maar die telefoonlijnen worden dus ook veel sneller.

Wat ik niet wil is allemaal technische moeilijke dingen. Ik wil gewoon TV kunnen kijken in de huiskamer en in de slaapkamer en met 2 laptops kunnen internetten. Bellen doe ik met mn mobiel wel. Ineke, mijn buurvrouw heeft ook iets via de telefoonlijn, zal dan wel dat aDsl zijn of zo. Maar het beeld is goed, ook in de slaapkamer.

Als je die hoge snelheden neemt, betaal je er natuurlijk extra voor, terwijl je dat niet gebruikt, of zie ik dat verkeerd ?

Grioetjes Jacky

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar het beeld is goed, ook in de slaapkamer.
Ook HD ? Ligt ook aan de grootte van je TV op kleinere TV's is het beeld al snel goed. Als je geen telefoon zoekt zou ik zowiezo voor kabel gaan. Misschien gebruik je de grote snelheden niet maar hoe sneller de lijn hoe sneller je pagina's geladen worden.
Wat me niet bevalt is dat ik moet kiezen tussen Ziggo en UPC
Waarom niet ? Met de producten van beiden is niets mis. Uiteraard gaat er wel eens iets mis maar de miljoenen TEVREDEN TV kijkers zie je hier op Radar ook niet. Zelf heb ik Ziggo TV en Internet inmiddels 10..11 jaar, in het begin was het bagger (maar een alternatief was een telefoonlijn of ISDN). De helpdesk is van ver gekomen maar tegenwoordig best acceptabel. Zoals gezegd, producten die via de kabel komen is eigenlijk niets mis mee, ik kan me de laatste uitval (behalve de eerder genoemde blikseminslag) niet meer herinneren.
De stabiliteit van ADSL (mijn ex vrouw gebruikt dat) kan ik niet echt altijd blij van worden.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik vertrouw dit topic voor geen stuiver, het is me net allemaal een beetje te simpel.

Let maar op, Na een aantal pagina's komt de Nederlands Aap uit de mouw en hebben we weer een nieuw Euphony topic.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Leo The Emperor schreef:Ik vertrouw dit topic voor geen stuiver, het is me net allemaal een beetje te simpel.

Let maar op, Na een aantal pagina's komt de Nederlands Aap uit de mouw en hebben we weer een nieuw Euphony topic.
Als je dat maar weet, je zit (bijna zeker) helemaal goed. :mrgreen:

newmikey

JackyJansen schreef:Hallo Mike,
Dank voor je heel uitgebreide antwoord.
Oh, dat doe ik graag voor iemand die ervoor openstaat.
Wat ik niet wil is allemaal technische moeilijke dingen. Ik wil gewoon TV kunnen kijken in de huiskamer en in de slaapkamer en met 2 laptops kunnen internetten. Bellen doe ik met mn mobiel wel.
Dan is de kabel van UPC of Ziggo geknipt voor jou!
Ineke, mijn buurvrouw heeft ook iets via de telefoonlijn, zal dan wel dat aDsl zijn of zo. Maar het beeld is goed, ook in de slaapkamer.
Misschien kan Ineke je ook helpen aan datzelfde pakket wat zij heeft? Als dat je zo bevalt, waarom niet?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

@newmickey, stond er even geleden een heel ander bericht van je?

newmikey

Jolijn schreef:@newmickey, stond er even geleden een heel ander bericht van je?
Was een vergissing, verkeerd gekopieerd en geplakt...sorry!

Jolijn

Oké, opgehelderd.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Is de mouw al uit de aap?
newmikey schreef:Oh, dat doe ik graag voor iemand die ervoor openstaat.
Ook heel verdacht, zo'n typische opmerking...

newmikey

adSolvendum schreef:Is de mouw al uit de aap?
newmikey schreef:Oh, dat doe ik graag voor iemand die ervoor openstaat.
Ook heel verdacht, zo'n typische opmerking...
Hoezo? Jacky wil graag alles-in-een en staat overal voor open behalve aparte pakketten, UPC, Ziggo, KPN en nog een paar zaken...

Buuf Ineke schijnt ook nog iets in de mouw te hebben, laat maar komen zou ik zeggen!

Jolijn

Ja. Newmickey, met zonder snor, houdt van openstaande katten op leeftijd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik hoop het wel, het beestje kan er goed ziek van worden, als er een mouw in zijn maagje zit. :wink:

Maar even on-topic:

@ Jacky: Geen idee waar je woont, maar ik heb hier glasvezel, in dit geval van Lijbrandt, en dat bevalt uitstekend. Ik had een drie-in-een pakket kunnen nemen, dus tv, internet en telefoon, maar aangezien ik aan mijn mobiel voldoende heb, heb ik dus alleen een tv en internet abonnement. Het tv-signaal is zowel analoog als digitaal, en internetten gaat uitstekend.

Je moet alleen wel even kijken of de benodigde kabels al in huis liggen, zo niet, dan kun je dat laten doen, maar dat kost wel een paar centen. Geen idee of de wbv van plan is daartoe eventueel bij te springen.

Gesloten