LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onsite support nederland: incasso zonder machtiging

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
luckyL

onsite support nederland: incasso zonder machtiging

Ongelezen bericht door luckyL »

Onsite support nederland incasseert, volgens de Rabobank, middels een machtiging terwijl ik geen machtiging heb gegeven en nog nooit gehoord heb van de organisatie onsite support! De rabobank gaf aan, omdat het hier om een machtiging gaat, het geld niet terug kunnen storten. Kan dat zomaar?

crazyme

Re: onsite support nederland: incasso zonder machtiging

Ongelezen bericht door crazyme »

De rabobank kletst maar wat. Een machtiging kun je altijd laten terugboeken binnen een bepaalde termijn ( uitgezonderd bepaalde zakelijke machtigingen welke door de rekeninghouder moeten worden gefiatteerd).

De incassant zal altijd een machtiging moeten kunnen tonen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

luckyL schreef:Onsite support nederland incasseert, volgens de Rabobank, middels een machtiging terwijl ik geen machtiging heb gegeven en nog nooit gehoord heb van de organisatie onsite support! De rabobank gaf aan, omdat het hier om een machtiging gaat, het geld niet terug kunnen storten. Kan dat zomaar?
Nee, dat kan niet.
Ga (persoonlijk) terug naar je rabobank (legitimatie en bankpas mee).
Geef aan welke afschrijvingen niet terecht zijn - en eis dat deze gestorneerd worden (teruggeboekt zonder renteverlies voor jou).
Als ze moeilijk doen - vraag of zij de machtiging kunnen tonen - en meld dat jij die nooit hebt afgegeven.

Laat ze daarna eventueel een selectieve blokkade aanbrengen op die 'onsite support nederland' - zodat herhaling niet meer voorkomt.

Heb je al geprobeerd contact met dit bedrijf op te nemen?
Ik vind zo snel niet een echte hit - maar wel deze:
http://nederlanddata.nl/company/5151131 ... erland-B.V.
Mogelijk is dit dezelfde?

Om wat voor bedrag gaat het ? Elke keer dezelfde?

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Onsite support nederland incasseert, volgens de Rabobank, middels een machtiging terwijl ik geen machtiging heb gegeven en nog nooit gehoord heb van de organisatie onsite support!
Het kan zijn dat ze in opdracht van een derde partij, waar je een machtiging aan hebt gegeven, de betalingen innen.
Heten ze onsite of onside support?

Ik heb het zelf eens bij de hand gehad met een onverklaarbare afschrijving, bleek een boek te zijn die ik via een uitgever had besteld, echter de naam van de uitgever stond niet op het bankafschrift.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

luckyL

Er zijn automatische afschrijvingen die gecodeerd zijn. Als het een eenmalige afschrijving is, dan kun je de afboeking niet storneren.

Maxiem.

Guardian72
Contacteer:

MAXIEM schreef:luckyL

Er zijn automatische afschrijvingen die gecodeerd zijn. Als het een eenmalige afschrijving is, dan kun je de afboeking niet storneren.

Maxiem.
Je kan ze WEL DEGELIJK aanvechten indien er geen machtiging is - alleen dit duurt langer, en zal je bij de bank moeten aangeven dat je dit wenst.

MAXIEM

Guardian72

Je leest slecht! Wat je wel kunt doen is, een formulier inleveren voor een onterechte incasso. De bank heeft dan maximaal 13 maanden de tijd om het bedrag terug te boeken en dat is heel wat anders dan storneren.

Maxiem.

riddert

wie zegt dat er sprake is van een ONterechte incasso? TS spreekt alleen erover dat hij/zij niet weet wie de incasserende organisatie is.

Guardian72
Contacteer:

riddert schreef:wie zegt dat er sprake is van een ONterechte incasso? TS spreekt alleen erover dat hij/zij niet weet wie de incasserende organisatie is.
Dan ga ik er van uit dat TS ook geen accoord heeft gegeven - want anders weet je het toch wel?

Vandaar dat ik stel 'onterecht' - onterecht is ook een incasso zonder machtiging lijkt me.

@ Maxiem - je hebt gelijk..

Alleen ik maak uit verhaal TS op dat de bank stelt dat het gewoon niet mogelijk is.
(Waarschijnlijk bedoelen ze, dat kan, maar kost ons teveel moeite)

riddert

volgens mij is er ergens eerder al over geschreven. Ik geloof dat ze voor energiemaatschappijen (dacht Nuon) installatiewerk/ controles doen.

Guardian72
Contacteer:

Zou kunnen - al is Nuon meestal door Feenstra vertegenwoordigd (althans, in Noord Holland).

Maar dan zou dit bedrijf voor een duidelijke omschrijving moeten zorgen..

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Vlgs mij heeft het met hulp bij pc/itc e.d. problemen te maken.

MAXIEM

Guardian72
(Waarschijnlijk bedoelen ze, dat kan, maar kost ons teveel moeite)
Dat denk ik dus ook, maar zij zijn wettelijk verplicht hieraan mee te werken.

Maxiem.

Guardian72
Contacteer:

Tja - wettelijk verplicht.
Maar als 'de klant' (die naar hun eigen zeggen zo belangrijk is) moeilijke vragen stelt, zullen ze eerst proberen om deze met het kluitje het riet in te sturen, en indien geen riet sturen ze hen naar het kastje etc.

ABN doet dat (Nee meneer, zomaar een bedrijf blokkeren van incasso, dat kunnen we niet) ook zo.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

riddert schreef:volgens mij is er ergens eerder al over geschreven. Ik geloof dat ze voor energiemaatschappijen (dacht Nuon) installatiewerk/ controles doen.
Beste Lucky,

Ik heb het uitgezocht. Nuon heeft niets met Onsite Support te maken. Ik kon net als Jolijn niets anders over Onsite Support vinden dan PC/ICT gerelateerde werkzaamheden.

Sterkte met het oplossen.

Met vriendelijke groet,

Linda
Nuon Webcare

LejaOndernemer

Ongelezen bericht door LejaOndernemer »

Het was idd een monteur die werkte voor UPC en de incasso ging via Onside Support Nederland BV.

Lekker handig om verder niets bij de afschrijving te vemelden!! Dan ga je je toch afvragen waar het voor is....

Blij dat het mysterie nu is opgelost :)
Laatst gewijzigd door LejaOndernemer op 15 nov 2011 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Contacteer:

Is er al iemand geweest die dit bedrijf gebeld / geschreven heeft?

Ik bedoel - ze zullen toch moeten verantwoorden waarom men geld afschrijft - toch?

camulus

Ongelezen bericht door camulus »

Heb je niet laatst een monteur van KPN/UPC/Ziggo of een van de andere kabelmaatschappijen/internetproviders langs gehad en dat die materiaal heeft gebruikt?

de monteurs die dit doen zijn namelkijk niet van die maatschappijen zelf maar van "Planhold group"

ik heb 16-09 een monteur langs gehad en moest €15,- betalen, dit is 12-10 geincasseerd door Onside Support nederland

op de werkorder bon van de Planhold monteur staat onderaan dat dit bedrag wordt geincasseerd onder de naam: Onside Support nederland BV

Guardian72
Contacteer:

Even vraagje:

Er word ondertussen melding gemaakt van 3 namen:
- Onside Support Nederland
- Onsite Support Nederland
- Online Support Nederland

En, op zich prima als een bedrijf incasso`s/rekeningen door een ander laat regelen - maar moet dan op zijn minst niet een kenmerk bij de incasso staan?
Bijv. Ordernummer, of 'inzake Ziggo' ?

Want zomaar afschrijven, zeker in deze tijd, is op zijn zachtst gezegd een beetje dom. Steeds meer mensen controleren hun bankrekening met een paranoide instelling - en als het onbekend is, gaan we (terecht, denk ik) van het ergste uit - en laten het terug boeken.

Deze OSN is kennelijk niet daartoe in staat, anders waren er geen vragen over.

Nissa

Ongelezen bericht door Nissa »

Hier ook een slachtoffer.
Gisteren heeft onsite support zomaar 105 euro van mijn rekening geschreven. De omschrijving was hun eigen rekeningnummer en onsite support nederland bv.
Meteen hun rekeningnummer laten blokkeren, ik ken dit bedrijf namelijk niet en gebruik dit rekeningnummer ook niet voor betalingen per automatische incasso/eenmalige machtiging, hooguit voor de chipknip of een IDeal betaling.

Ben meteen naar ABN Amro gegaan en zij hebben mijn andere rekeningen ook geblokkeerd en geadviseerd aangifte te doen bij de politie. En ze konden het geld niet terug halen voor mij. Ik moest zelf maar contact opnemen met het bedrijf. Naja, dat bedrijf kan ik niet vinden en het telefoonnummer van de link hier op het forum wordt niet opgenomen en krijg een rare voicemail melding.
Ze kunnen het Bij ABN in elk geval niet voor mij storneren. Kwijt dus. Mijn enige "geluk" is dat ik dus die rekening nooit gebruik, ook niet rood kan staan en nu dus 100 euro rood sta en het waarschijnlijk automatisch gestorneerd wordt ivm onvoldoende saldo. Lekker is dat. Dus als ze het van je spaarrekening halen of van je gewone priverekening kun je niks beginnen.
ABN zei tegen mij dat ze geen machtiging kunnen opvragen. Dat dat bij het bedrijf ligt en dat zij daar niet aan kunnen komen :shock:

Vreselijk dat dit zomaar kan!

Gesloten