Pagina 1 van 2

Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 30 sep 2011 14:05
door skybird
Bij het inmiddels failliete bedrijf IT'S heb ik in april 2007 een Samsung LCD televisie gekocht ad 1.575,10 euro.
Tevens werd mij toen geadviseerd een garantieverlenging te kopen voor 4 jaar ad 209,95 euro, waar ik dus toen ben ingetrapt.
Echter, nu vertoont het beeldscherm van mijn televisie sedert enkele weken een donkere vlek in de vorm van een insect van zo'n 20/30 cm en welke vooral zichtbaar is bij lichte kleuren.
Daar IT'S failliet is, heb ik mij tot Samsung gewend, maar die zegt niets te maken te hebben met de garantieverlengingen van IT'S. Zij konden mijn defect doorgeven aan een reparatiebedrijf waar ze het altijd aan uitbesteden en die zou de volgende dag contact met mij opnemen. Ik moest volgens hen dan maar bij de overige filialen van IT'S die nog bestonden het geld van de reparatie terugvragen. Na dat tel.gesprek heb ik op Internet naar filialen van IT's gezocht, waarna ik een hele lijst te zien kreeg. Een voor een heb ik die nummers gebeld tot ik uiteindelijk een filiaal van IT'S aan de lijn kreeg. De medewerker die mij te woord stond zei mij dat IT'S weliswaar was overgenomen, maar dat zij de garantiepakketten niet hadden overgenomen en dus niets voor mij konden betekenen. De volgende dag belde het reparatiebedrijf van Samsung mij op met de mededeling dat mijn reparatie 350 euro ging kosten???!!! Ik zei de betreffende medewerkster dat ze niet eens wisten wat er aan de hand was, maar ze zei dat ze standaard tarieven hanteren en dat ongeacht welk defect het 350 euro ging kosten. Ik zei haar daarmee niet akkoord te gaan en wenste mij eerst weleens tot de directie van Samsung te wenden. Op 20 september jl. heb ik mij dus schriftelijk tot de directie van Samsung gewend. Ik vind het werkelijk van de gekke dat een zo dure televisie van net 4 jaar oud nu al een defect vertoont en dat ik ook nogeens kan fluiten naar mijn garantieverlenging. Tot op heden nog niets van Samsung vernomen! Aan een reparatie van 350 euro begin ik dus absoluut niet, want met wat geld erbij heb je tegenwoordig alweer een hele nieuwe televisie. Ik vind het wel een zeer slechte zaak van Samsung en weet wel dat als dit akkefietje niet naar behoren wordt opgelost, Samsung mijn huis niet meer inkomt. Ik heb in elk geval mijn harde lesje geleerd, nooit en te nimmer meer laat ik mij een garantieverlenging aanpraten! Weg 202,95 euro, alsof het geld waar je zo hard voor werkt je op de rug groeit!

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 30 sep 2011 14:13
door Daan_1978
skybird schreef:Echter, nu vertoont het beeldscherm van mijn televisie sedert enkele weken een donkere vlek in de vorm van een insect van zo'n 20/30 cm en welke vooral zichtbaar is bij lichte kleuren.
Misschien zit er een vliegje op je raam welke met wat zonlicht een schaduw op je TV vertoont?






:mrgreen:

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 30 sep 2011 20:08
door TheLD
Die garantieverlenging is van de IT's en niet van Samsung. Maar de 4 jaar is ook al ruim voorbij.....

Probleem is dat die grote jongens (Samsung, Apple etc) voor winstmaximalisatie gaan (shareholders). Op welke manier dat gaat zal hun een worst wezen.

De detailhandel (MKB wit en bruin) gaat helaas door de zeer lage marges over de kop en ook hier zullen over een x aantal jaren slechts een paar grote toko's de dienst uitmaken.

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 30 sep 2011 23:37
door Rickyman
Yep,
dat een zo dure televisie van net 4 jaar oud nu al een defect vertoont

Toen was 1500 euro al geen topprijs, zelfde toestel nu....schatting 499.
En hoezo mag er na 4 jaar geen defect optreden, uw auto gaat toch ook weleens stuk, die kost nog veel meer.
Prijs zegt niets over kwaliteit, Samsung=geen kwaliteit maar met goedkope voedingen geproduceerd massaspul.

Rick

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 30 sep 2011 23:40
door bprosman
En zelfs dan zeg "4 Jaar" niets. Word er alleen het 8 uur journaal op gekeken of staat dat ding 's-morgens om 07:00 voor de kleintjes al te "stoken" t/m het laatste journaal ?. TV fabrikanten bouwen er tegenwoordig niet voor niets "bedrijfsurentellers" in.

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 30 sep 2011 23:43
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 01 okt 2011 12:42
door jls63
ondanks dat de tv bij It's is gekocht, mag u toch verwachten, dat u een deugdelijk product krijgt geleverd. U kunt dus gewoon bij Samsung terecht. Maar, en nu komt het, er is wel sprake van afschrijving. In u geval, 4 jaar. Terwijl de wettelijke garantie termijn 5 jaar is. Er is dus nog een restwaarde van slechts 20 %. Tevens zult u wel kosten moeten betalen voor transport en uurloon. Garantie geldt alleen voor materiaal. In dit geval zijn de kosten tegenover de zeer geringe restwaarde hoog.
Helaas, kunt u dus beter afstand doen van de tv. en gewoon een nieuwe kopen. Trouwens, extra garantie bijkopen is altijd een luchtbel. Het product wordt altijd volgens het redelijkheidsbeginsel beschermd voor jaren.

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 01 okt 2011 13:59
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 01 okt 2011 14:04
door jls63
helemaal geen onzin. heb hetzelfde gehad met Philips tv. ook via It's gekocht. Gelukkig had ik rechtsbijstandsverzekering. Deze heeft het uitgezocht. Philips heeft rechtstreeks aan mij een nieuwe tv geleverd nadat ik een kleine bijbetaling moest doen i.v.m. afschrijving.

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 01 okt 2011 20:17
door Rickyman
@JLS,
Dus toch geen 5 jaar garantie want garantie houdt in KOSTELOZE reparatie of vervanging.
Nu heb je wellicht 100 euro betaald en een nieuwe tv van Philips gekregen maar kijk maar eens welk model je had en hebt gekregen. De nieuwe kost een fractie van wat je had en staat opinternet te koop zonder die 100 euro bijbetaling bij de webshops.
Voorbeeld uit praktijk
Klant koopt Philips LCD voor 1199, gaat 6 x stuk, betaald 150 euro bij op nieuwe tv; winkelprijs volgens Philips 799.
Helemaal blij totdat er op internet werd gekeken, daar stond die nieuwe tv voor 629 te koop kortom eigenlijk dus maar 479 euro terug voor lcd van 2,5 jaar oud.

Rick

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 03 okt 2011 08:58
door Daan_1978
Rickyman schreef:Prijs zegt niets over kwaliteit, Samsung=geen kwaliteit maar met goedkope voedingen geproduceerd massaspul.
Samsung geen kwaliteit? Wat zou dan wel kwaliteit zijn volgens jou?
Ik heb al jaren samsung. Monitor, TV boven op slaapkamer, TV beneden woonkamer.

Ik vind de kwaliteit wel degelijk goed. Helder beeld en de kleuren zijn ook erg mooi.
Dus ik ben benieuwd welke merken jij dan als kwaliteit ziet?

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 03 okt 2011 23:53
door Rickyman
@Daan
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... d#p1249372
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... d#p1168452
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... d#p1107978
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... e#p1304226
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... e#p1068349


Binnen 30 seconden hier uit archief vandaan en er staan er nog tientallen.
Dat jij geluk hebt en blij bent met je produkten is mooi, maar Samsung komt beduidend vaker terug als bv Panasonic of Sony lcd's.
Samsung koelkasten, vergelijk het uitvalspercentage eens met Siemens, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik hoop dat je nog heel lang veel plezier ervan beleefd maar het merk is niet zo goed geproduceerd als je denkt.

Rick

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 04 okt 2011 08:47
door Daan_1978
Nogmaals, mijn vraag.
Daan_1978 schreef:Dus ik ben benieuwd welke merken jij dan als kwaliteit ziet?
Deze stelde ik uit interesse, niet uit eigenwijsheid.
Daarmee bedoel ik te zeggen dat ik voor nu nog tevreden ben over Samsung, maar open sta voor eventuele merken wie misschien beter zijn.
Zoals jij aangeeft is Sony beter. Panasonic ook? Want die laatste verbaasd mij, gezien ik in de veronderstelling was dat deze juist slechter zou zijn.

EDIT: Daarnaast scoren de samsung monitoren + tv's nog altijd erg goed in de tests.
Ik heb het over meerdere tests. Tweakers.net, hardware.info, consumentenbond.
Ze scoren daar beter dan Sony, Philips en Panasonic.

Heb je zelf slechte ervaring met Samsung gehad? Misschien dat je meer klachten hoort, omdat het zo'n beetje het best verkochte merk is?

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 04 okt 2011 10:11
door jls63
@ Rickyman:

dus tv met 5 jaar garantie, gaat na 4 jaar, 11 maanden, en 29 dagen onherstelbaar kapot, denk jij dat je gratis een nieuwe krijgt?

KEEP DREAMING!

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 04 okt 2011 11:34
door plumber
Volgens mij sluit de winkelier of leverancier die extra garantie gewoon
af bij een verzekeringsmaatschappij en krijgt hij gewoon provisie daar
over.
Heb het met Meegapool gehad. Ook extra garantie gekocht die bij het terloorgaan van Meegapool door H.Smid was overgenomen.Alleen
Meegapool heeft die premie in eigen zak gestoken en niet aan de verzekering betaald waardoor ik de mist inging met de garantie.
Begrijp ook niet dat die oplichters zomaar weer een webwinkel kunnen beginnen.

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 04 okt 2011 22:14
door Rickyman
@JLS
Ja
Als je bv bij Block, Scheer en Foppen of Expert een tv met 5 jaar garantie neemt en die gaat stuk na 4 jaar 11 maanden en 29 dagen en is niet reƫel te repareren wordt ie zo vervangen, daarvoor heb je dan ook een certificaat gekocht. Je krijgt dan minimaal een toestel met dezelfde mogelijkheden maar deze zal wellicht voordeliger zijn geworden als de 1e aanschaf.
Maar dit terzijde.

Even over "keep on dreaming", jij was degene die schrijft dat er 5 jaar wettelijke garantie is en garantie houdt in kosteloos herstel of vervanging. Daar is geen speld tussen te krijgen anders is het geen garantie. Dan nog de lachwekkende opmerking dat alleen een onderdeel onder garantie zou vallen en het arbeidsloon niet, in welke wereld leef je?

@Daan, Nee geen persoonlijk ervaring met Samsung maar ik heb wel via via inzicht in uitvalspercentages. Deze zijn over alle verkopen in de gehele markt gemeten. Nu beschik ik alleen over Duitse cijfers maar die markt verschilt niet veel van de onze behalve dat deze vele malen groter is. Producten zien er prachtig uit maar behoeven gemiddeld iets meer reparatie tov andere merken.

Rick

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 05 okt 2011 08:46
door Daan_1978
Rickyman schreef:@Daan, Nee geen persoonlijk ervaring met Samsung maar ik heb wel via via inzicht in uitvalspercentages. Deze zijn over alle verkopen in de gehele markt gemeten. Nu beschik ik alleen over Duitse cijfers maar die markt verschilt niet veel van de onze behalve dat deze vele malen groter is. Producten zien er prachtig uit maar behoeven gemiddeld iets meer reparatie tov andere merken.
Dus in dat geval heb jij het niet gehad over de kwaliteit, maar de kwantiteit.
Als je dat in je eerste bericht had gezegd, was de boodschap duidelijk geweest.
Kwaliteit van Samsung TV's komt over het algemeen als beste uit de bus, vandaar mijn misvatting.

Dat dergelijke merken wie een voorsprong hebben op de markt t.o.v. andere merken betreft de kwaliteit ook zo nu en dan wat vaker problemen hebben, kan ik me enigszins voorstellen. Nieuwe technologie gericht op ontwikkeling voor een kwalitatief "beste product jaar ****" zal zo zijn nadelen kunnen hebben voor de kwantiteit.
Gelukkig kosten TV's nu ook weer geen rib uit het lijf en leven we in een wegwerpmaatschappij. Zelf ga ik liever voor een kwalitatief goed product wat misschien betekent dat ik na 4 of 5 jaar alweer een nieuwe moet halen, dan een kwantitatief goed product waarvan de kwaliteit iets minder is.
Maar daarin zullen meningen verschillen.

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 05 okt 2011 19:31
door Rickyman
@Daan
We gaan langs elkaar heen,
het uitvalspercentage staat lijnrecht op het aantal verkochte toestellen,
omdat het procentueel is staat het wel voor de kwaliteit.
Als bij Samsung een uitval van bv 2,2% staat en bij laten we zeggen Sony 1,8% dan maakt het niet uit hoeveel tv's er verkocht zijn.

Rick

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 06 okt 2011 09:14
door Daan_1978
Wat ik bedoel te zeggen is dat Samsung met een aantal dingen gewoon voorloopt op zijn concurrenten. Dat je op een percentage doelde was mijn duidelijk.

Kijk, als ik iets nieuws ontwikkel en ik ben kwalitatief beter dan mijn concurrenten ( dat was dan ook de bedoeling ) kan het natuurlijk zijn dat op nieuwe ontwikkelingen sneller dingen kapot gaan. ( We moeten er immers leer uit trekken en de ontwikkelingen bijbenen is een flink opgave )
Snap je wat ik bedoel?

Vandaar, kwaliteit van de producten is prima en beter dan de rest.
Echter, de duurzaamheid, oftewel kwantiteit, kan daardoor wat slechter zijn.

Je weet het verschil tussen kwaliteit en kwantiteit toch wel?

Re: Garantieverlenging van 4 jaar

Geplaatst: 06 okt 2011 16:32
door skybird
Tjonge, wat een hoop betweters op mijn verhaal zeg.
Ook nog zo'n reactie dat je garantie al lang verlopen is van 4 jaar. Mens, ik heb die televisie gekocht met verlengde garantie, wat volgens die verkoper toen betekende dat bovenop de fabrieksgarantie van 2 jaar nogeens 4 jaar garantie kwam en daarom kostte zo'n verlengd garantiepakket dus 202,95 euro extra! Verder had IT's mij destijds verzekerd dat als er wat zou gaan mankeren buiten die 2 jaar fabrieksgarantie om, dat het toestel dan kosteloos vervangen zou worden c.q. gerepareerd inclusief de voorrijkosten. En voor die bijdehand met zijn afschrijfverhaal, Je betaalde niet voor niets 202,95 euro voor een verlengd garantiepakket! Dus dat mijn defect nu buiten de garantietermijn valt, zal wel een opmerking zijn van zo'n doorgewinterde Samsungverkoper! En stel je nu eens voor dat die garantie verlopen zou zijn, het feit alleen al dat Samsung voor een ongezien defect van tevoren al standaardbedragen vraagt van 350 euro! Nou, nou, wat kunnen ze hier toch altijd lekker rekenen in dit land. Zien altijd overal euro's bengelen bij de mensen, maar service, ho maar. Dan was er ook nog zo'n opmerking van zo'n betweter die een prijs van 1500 euro geen topprijs vindt. Nou, diegene zal vast en zeker zelf peperdure toestellen in zijn huis hebben en in de schuldsanering zitten, maar ik vond 1500 euro in 2007 een boel geld en ook nu nog! Ik werk hard voor mijn geld, hoor, en voor mij is het een hoop geld. Dan nog zo'n bijdehand die suggereert dat er misschien een vliegje op mijn beeldscherm zit. Ja natuurlijk joh, je hebt hier met een mafkees te doen die het verschil niet ziet tussen een vliegje of een donkere vlek!
En nee, ik kijk niet dag en nacht televisie. Ik kijk juist maar weinig televisie door mijn vele hobbies.
Een van de weinig behoorlijke reacties die ik heb gekregen was van pindakaaspotje die reageerde dat Eureko die garantiepakketten heeft overgenomen. Ik was daar intussen zelf ook al achter en inderdaad valt mijn garantiepakket onder Eureko. Dan nog even een reactie op degene die zei dat het onzin was dat ik kwaad was op Samsung. Nou, inderdaad ben ik nog steeds kwaad op Samsung. Het feit al zoals ze reageren op een defect van hun televisies. Goed, er kan dan iets kapot gaan, maar wees zo professioneel dat je met een redelijke oplossing komt. Na 4 jaar al een defect, nou, dan heb je het bij mij over een ondeugdelijk product. Schijnt het defect trouwens volgens een monteur die ik erbij heb geroepen in het beeldscherm te zitten. Notabene, het scherm wordt door mij altijd schoongemaakt met een speciaal daarvoor geleverd doekje bij die televisie!! Volgens hem zijn er 2 lagen geplakt op zo'n beeldscherm en daar tussen moet het defect zitten. Volgens hem zou een reparatie duurder zijn dan de aanschaf van een nieuwe televisie. Intussen heb ik mijn buik meer dan vol van dat hele Samsung en al die doorgewinterde verkopers! Ik laat die donkere vlek maar lekker zitten, want dat hele toestel komt mij al meer dan mijn neusgaten uit en ik schaf me maar liever een ander merk aan! Samsung komt mijn huis niet meer in in de toekomst en verlengde garantiepakketten worden door mij niet meer gekocht. En dan altijd die geldverslindende 0900-telefoonprogramma's voor de klant als je zo'n bedrijf belt. Kassa en nogeens kassa! Brrrr~!