LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
joke sk

blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door joke sk »

Regelmatig zie ik reclame voor een product dat de afwasmachine van vet en aangekoekt vuil af helpt.
Maar ik vraag me af.... je gebruikt toch al afwasmiddel die zal dan toch ook wel de afvoerslang e.d. schoonhouden? Als ik wel eens even in de afwasmachine kijk hoe schoon het laatste spoelwater is, ziet het er aardig helder uit)
Tot nu toe gebruik ik geen extra schoonmaakblokjes voor de afwasmachine.
Het ruikt niet vies of muf(we gebruiken ook geen verfrissingsblokjes met citroenlucht)en zie nergens viezigheid.
Het enige was we regelmatig moeten schoonmaken is de rubberenrand die onder aan de afwasmachinedeur zit. Onder deze rand wil wel vet en vuil ophopen maar dat is snel schoongemaakt. (vooral, zoals bij ons, de afwasmaschine op een 30 cm. hoge lade staat en je dan niet diep hoeft te bukken :P )
Is dit product gewoon geldklopperij of is het zinvol om het toch te gebruiken? :?:

Groetjes.

ronald g

Re: blokjes om je afwasmachine schoon te houden.

Ongelezen bericht door ronald g »

Die blokjes zijn regelrechte onzin, sterker nog die dingen veroorzaken storingen die je niet wil. We zijn overgeleverd aan die all in one blokjes waar een oudere vaatwasser helemaal geen zin in heeft. Gewoon een poeder gebruiken en wat glansspoelmiddel doet een vaatwasser optimaal presteren.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik heb deze wel gebruikt, maar kan geen verbetering of schoner afwasmachine vaststellen.
Dus niet meer gebruikt.

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

iemand overigens een goede tip op de boel schoon te krijgen van binnen - die blokjes

wijhebben vorig jaar bij super de boer zo'n boodschappenpakket bij elkaar gespaard en daar zat zo'n flesje in die je in de vaatwasmachine moest stoppen om hem schoon te maken.

dit hebben we half jaar terug geprobeerd omdat we de hele tijd vieze glazen hadden na het wassen (geen erosie) terwijl er alleen water uit was gedronken.

dat heeft even gewerkt maar het is nu weer terug.. en om nou elke keer zo'n flesje te kopen die nog duur ook is.. wil ik eerst weten of er betere alternatieven zijn

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Bianca ik haal eenmaal per half jaar zo ongeveer de vaatwasser van binnen uit elkaar, sproeiers leg ik in het azijn en dan moet je maar zien wat er allemaal uit komt, filter schroef ik los etc.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Doe er soda in(in het poeder/blokje bakje)en strooi wat over de bodem.
Een programma draaien,zonder vaat.(wel het warmste programma kiezen)

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Soda reageert met aluminium, dus echt niet gebruiken.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Brainless schreef:Soda reageert met aluminium, dus echt niet gebruiken.
Ik heb dat advies gekregen (een half kopje soda)van een monteur die mijn vaatwasser kwam repareren.
Ik doe dat 1 x per maand,het helpt echt,nare geurtjes verdwijnen ook en je afvoer wordt ook gelijk schoongespoeld.

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

denk dat ik voor de zekerheid eerst de tip van chocomelk ga doen..

soda heb ik wel in huis maar eerst maar is een grondige schoonmaak.. vermoed niet dat de vorige bewoners veel aan deze vaatwasser hebben gedaan voordat wij hem gingen onderhouden

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Soda reageert met aluminium, dus echt niet gebruiken
Zit weinig tot geen aluminium in een vaatwasser, is allemaal RVS of kunststof. Die vaatwastabletten reageren veel heftiger met Alu. Mijn oude spatdeksel komt er altijd "ge-etst" uit.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Soda help de boel schoon te houden is echter minder goed voor de
hars in de ontharder.Tip van chocomelk is de beste.Wel huishoudazijn (witte)
gebruiken.Aanslag in glazen komt omdat de meeste denken dat er met die alles in een blokjes geen zout meer in de mach. hoeft.Fout gedacht .Het hars moet nml schoongespoeld worden en daarvoor is het zout zodat er met kalkvrij
water na gespoeld wordt.

grootmoedertje

Ongelezen bericht door grootmoedertje »

Een monteur die mijn nieuwe wasmachine kwam installeren, vertelde dat hij bij een klant een volkomen verstopte afvoerslang had moeten vervangen. Die slang zat verstopt met plastic van die alles-in-een-tabletten.
Ik vind het trouwens toch raar, dat dat mag, dat plastic, ook al zou het oplossen, belast toch het riool enorm? Ik gebruik gewoon losse middelen, die ook gewoon in mijn nieuwe machine kunnen.

Chocomelk

Ik haal ondanks het bij sommige vaatwastabletten niet hoeft
toch altijd het plastic laagje er van af.

bosse bol

Ongelezen bericht door bosse bol »

Als je het plastic eraf kunt halen dan moet het ook want dat
zijn gewoon blokjes.Van die alles in een kun je het er niet
afhalen want er zit ook vloeistof in die tabletten.Bovendien is het ook geen
plastic.Wat die monteur vertelde over die verstopte afvoerslang
geloof ik niet.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

grootmoedertje schreef:Een monteur die mijn nieuwe wasmachine kwam installeren, vertelde dat hij bij een klant een volkomen verstopte afvoerslang had moeten vervangen. Die slang zat verstopt met plastic van die alles-in-een-tabletten.
Ik vind het trouwens toch raar, dat dat mag, dat plastic, ook al zou het oplossen, belast toch het riool enorm? Ik gebruik gewoon losse middelen, die ook gewoon in mijn nieuwe machine kunnen.
Dan heeft die monteur het toch helemaal mis...de folie die om de tabletten zit is 100% oplosbaar. Ik weiger te geloven dat dat plastic van de tabletten afkomstig is, de monteur kletst uit zijn nek.

Chocomelk

dhc schreef:
Dan heeft die monteur het toch helemaal mis...de folie die om de tabletten zit is 100% oplosbaar. Ik weiger te geloven dat dat plastic van de tabletten afkomstig is, de monteur kletst uit zijn nek.
Haal die folie maar eens van een vaatwastablet af en hou die tussen je vingers onder het water, het plakt, blijft plakken en je moet je handen grondig wassen om die plakzooi eraf te krijgen.

dhc

Wat denk je..dat ik iets dump dat niet klopt? Als je de folie in een kopje doet en daar water aan toevoegt met eenzelfde temperatuur als de vaatwasser gebruikt, lost dat spul gewoon op.
Of denk je dat de fabrikanten de boel in de maling nemen? Dat spul is al jaren op de markt, er zouden dus al veel eerder klachten zijn gemeld.

Chocomelk

dhc schreef:Wat denk je..dat ik iets dump dat niet klopt? Als je de folie in een kopje doet en daar water aan toevoegt met eenzelfde temperatuur als de vaatwasser gebruikt, lost dat spul gewoon op.
Of denk je dat de fabrikanten de boel in de maling nemen? Dat spul is al jaren op de markt, er zouden dus al veel eerder klachten zijn gemeld.
Wat denk je...dat ik iets schrijf wat niet klopt, probeer het maar eens wat ik schreef.
Maar je zal vast en zeker gelijk hebben hoor als je het op een bepaalde temperatuur doet.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bosse bol schreef:Als je het plastic eraf kunt halen dan moet het ook want dat
zijn gewoon blokjes.Van die alles in een kun je het er niet
afhalen want er zit ook vloeistof in die tabletten.
Er zijn ook 'normale' blokjes (zonder vloeistof) die in een oplosbaar plasticje zitten en ook dan haal ik het plasticje eraf. Er zit lang niet bij elk merk een vloeistof in. Bij dreft dan weer wel en kan het er beter niet af tenzij men van een knoeiboel houdt.
Chocomelk schreef: Haal die folie maar eens van een vaatwastablet af en hou die tussen je vingers onder het water, het plakt, blijft plakken en je moet je handen grondig wassen om die plakzooi eraf te krijgen.
Een mens houdt het (nagenoeg) niet vol om de handen onder zulk heet water te houden als waarmee een vaatwasser afwast. Dat kan inderdaad een behoorlijk verschil maken in hoe makkelijk de folie oplost.

Als het verhaal van de monteur klopt dat deze de complete folieverpakking uit de slang heeft gehaald zou het mij niet verbazen als iemand het blokje er zo in heeft gedaan dat niet in een oplosbaar plasticje zat.

dhc

[quote="Chocomelk"][quote="dhc"]
Maar je zal vast en zeker gelijk hebben
/quote]

Inderdaad.....

Gesloten