Pagina 1 van 1

Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 00:09
door magere janus
Eerst het digitale TV tijdperk ten koste van de anologe zenders en nu weer iets nieuws een 120/10 abbo wordt op bepaalde tijden van de dag wel gehaald maar na middernacht wordt de boel geknepen net als je iets wilt downloaden.

Ziggo waar zijn jullie mee bezig....voorlopig het abbo maar gedowngrade naar 40/4 scheelt toch 15 euries per maand.

Glasvezel is aangesloten hier dus een alternatief :twisted: :twisted:

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 00:15
door bprosman
Hier is het na middernacht en downloaden gaat nog steeds met 120, hoe weet je zo zeker dat Ziggo "knijpt" (wat me overigens heel onwaarschijnlijk lijkt) ?. Hoe meet je ? Kan het niet je "bron" zijn die na middernacht wat trager gaat worden ?

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 00:19
door magere janus
Dit speelt al een week of 3 ga ik alle instellingen veranderen in de router en de volgende dag gaat het weer goed tot een uur of 24 helpdesk weet van niets en ontkennen alles.

Ik heb 4 bronnen die hetzelfde aangeven.

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 00:21
door bprosman
Wat is je "bron" waar je van download ? Wat als je zonder router werkt ? Ik neem aan dat je "bedraad" werkt want draadloos haal je deze snelheid zowiezo niet. Wat voor type router is het ?

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 00:23
door magere janus
Ik werk draadloos bekabeld heb ik niet D-link 855-dual en de bronnen zijn:
coax, upc, ziggo, en testnet. Overdag haal ik gemiddeld 119/9.1

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 00:33
door bprosman
Die D-Link's staan nou niet bekend om hun storingsongevoeligheid. Zelfs op "N" lijkt het me een uitdaging. Ik zou er toch als test eens de router tussenuit gooien en rechtstreeks via een kabel downloaden en dan liefst van een payserver met 10..20 threads om een constante downloadstroom te genereren. Bijna zeker dat je dan je snelheid wel haalt.

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 00:36
door magere janus
Overdag geen probleem met de snelheid wat wel helpt is om soms het macadres te clownen. Maar zal het ook eens bekabeld gaan proberen. Straks even een kabel
regelen. Bedankt voor je advies.

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 17:47
door Kangodo
Waarom zouden ze je verbinding express willen knijpen?
Dat zou ze meer kosten dan dat het ooit zou kunnen 'opleveren', dat heet: Als het uberhaupt al iets oplevert.

Bij snelheids problemen zou ik altijd een computer direct op het modem aansluiten door middel van een kabel, want dat is wat Ziggo levert.

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 18:04
door newmikey
magere janus schreef:Eerst het digitale TV tijdperk ten koste van de anologe zenders en nu weer iets nieuws een 120/10 abbo wordt op bepaalde tijden van de dag wel gehaald maar na middernacht wordt de boel geknepen net als je iets wilt downloaden.

Ziggo waar zijn jullie mee bezig....voorlopig het abbo maar gedowngrade naar 40/4 scheelt toch 15 euries per maand.

Glasvezel is aangesloten hier dus een alternatief :twisted: :twisted:
Het zou toch aardig zijn als we met z'n allen iets voorzichtiger worden met dit soort uitspraken. Ietwat kortzichtig om (ook nog met een schrijffout) een leverancier te beschuldigen dat hij de boel belazert (met een t) zonder daarvoor ook maar één redelijk bewijs te leveren.

Uit de rest van dit draadje blijkt dat je draadloos werkt met een router met 802.11n standaard. Laten die modems nu ook zeer gevoelig zijn voor storing van nabijgelegen 802.11g netwerkjes. Het is dus een slechte manier om de prestatie van Ziggo te meten - je meet misschien wel de kwaliteit (of het gebrek aan-) van het modem, de hoeveelheid wifi netwerkjes in de straat of the plaatsing van je router en het aantal betonnen muren tussen PC en router.
Cons of 802.11n - the use of multiple signals may greatly interfere with nearby 802.11b/g based networks.
Daarbovenop komt dat de gepubliceerde snelheden van alle wifi standaarden maxima zijn, gemeten onder ideale omstandigheden. De echte snelheid ligt vaker rond de 50% of minder, afhankelijk van afstand tot router, bouwwijze van het huis, bestaande storingen in de omgeving etc. etc.

Het lijkt een beetje op het aanklagen van Ferrari omdat de topsnelheid vèr onder de beloofde 280 km/uur ligt .... op de Amsterdamse grachten.

Ik zou zeggen: ga eerst eens de snelweg op met je verbinding voor je je gal spuwt. Het kan best zijn dat je gelijk hebt maar zo wordt dat zeker niet duidelijk.

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 19:51
door seconds-out/1
Zo hé wijsneus je vertelt een hoop onzin waarom zou iemand dit schrijven als het niet waar is :twisted:

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 22:31
door Kangodo
bprosman schreef:
en ik kan met eerlijkheid zeggen dat 2 op de 3 problemen bij de mensen thuis ligt en dus niet door de provider veroorzaakt is.
Zelf gokte ik op 80..90% in een ander topic :-)

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2&start=40
'k Hou het bij, en het komt zeker neer op 2 op de 3..
Het zou je best verbazen hoeveel monteurs er worden gestuurd, maar meestal zijn het de mensen die geen recht op een monteur hebben die er wel een eisen.

Een handige tip is dan ook het volgende: Doet de telefoon zonder problemen, dan heb je meestal geen recht op een monteur omdat het naar alle waarschijnlijkheid aan je binnenhuis installatie ligt.
Wat mij betreft zou elke Ziggo klant een mailtje krijgen met uitleg over de betekenis van de LED-status op het modem, dat zou zeker schelen in de wachtrij.


Mooi om te horen dat het ook bekabeld is getest :)

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 22:44
door seconds-out
:shock:

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 22:51
door bprosman
Voor mij is het al lang duidelijk Ziggo knijpt en ontmoedigt expres de goedkoopste abboos (ook met de tv) om iedereen te dwingen naar een duurdere oplossing!
Dit ging over het zogenaamde "knijpen" van het duurste (120Mbit) abbo :?
Conclusie was ook dat er niet geknepen werd maar het probleem ergens anders lag (modem).

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 22:59
door seconds-out
:shock:

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 23:03
door newmikey
seconds-out schreef:
Kangodo schreef:Waarom zouden ze je verbinding express willen knijpen?
Dat zou ze meer kosten dan dat het ooit zou kunnen 'opleveren', dat heet: Als het uberhaupt al iets oplevert.
Ja goeie vraag!
Waarom adverteert Ziggo uberhaupt met reclamespotjes die laten zien dat de verbinding soms gebrekkig kan zijn en soms wegvalt?
Omdat Ziggo ons willen laten geloven dat het helemaal NIET zo vanzelfsprekend is om storingsvrij internet te hebben. (wat het dus wel KAN zijn,ook al zit je met meerdere gebruikers op het net!
Dan moet je zogenaamd naar een zwaarder (lees duurder) abbo.
An me hoela dus!

Voor mij is het al lang duidelijk :arrow: Ziggo knijpt en ontmoedigt expres de goedkoopste abboos (ook met de tv) om iedereen te dwingen naar een duurdere oplossing!
Zoals je ziet is het probleem van TS opgelost. Ik heb als sinds de tijd dat hier nog Multikabel zat het op één na langzaamste (tegenwoordig Ziggo) abonnement. Het is nog altijd vele malen sneller dan de wifi verbinding met mijn laptop. Op de enige bekabelde PC in huis zijn de snelheden altijd voldoende. In totaal hangen er 3 desktops en 1 laptop aand de wireless router (211.8g). De ene keer dat er een issue was bleek de oude Philips router de kwaaie pier.

Controleren of er iets fout is en wat er fout is doe je systematisch, net als bij je auto. Branden er waarschuwingslampjes op het dashboard (modem), zit er wel benzine in de tank (verbinding op het modem) en doet de versnellingsbak/koppeling het (router).

Doet alleen die ene PC het niet en een ander op dezelfde aansluiting wel? Zitten er veel wireless netwerken van de buren in de weg en loont het handmatig een ander kanaal te kiezen op de router?

Dan helpt het ook heel soms wel eens om via de web interface van de router om het IP adres bij de DHCP server van de router even op te frissen.

Qua TV vind ik het zo langzamerhand inderdaad op een ontmoedigingsbeleid lijken. Gelukkig heb ik me altijd tegen triple play/alles-in-één pakketten verzet en kan ik dus naar een andere oplossing voor TV op zoek als dat nodig blijkt te zijn. Voorlopig verliest Ziggo bij mij want ik had 2 extra zenderpakketten à €3.95 en ik ben eigenwijs als ik ben nu terug naar het basispakket.

Ik begrijp best dat stroomlijnen geld opbrengt en minder administratieve rompslomp geeft maar de herverdeling is nu wel erg onevenwichtig. Om die zenders terug te krijgen die ik al had zou ik meteen het duurste pakket moeten nemen. Voorlopig vertik ik dat.

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 03 okt 2011 23:05
door bprosman
om iedereen te dwingen naar een duurdere oplossing!
Jouw conclusie is dat Ziggo dit bewust doet om mensen naar een DUURDERE oplossing te "dwingen", er IS geen duurdere oplossing, dit was al het duurste abbo. Of doen ze dit expres om mensen naar de concurrent te dwingen ? :?
Met de juiste installatie levert een kabelabbo (in tegenstelling tot veel ADSL oplossingen) gewoon de snelheid die ze moeten leveren. Dat de helft van de consumenten routers die 120MBit niet aankan staan de gebruikers niet bij stil , het is TOCH de schuld van Ziggo, UPC etc.

Re: Ziggo belazert de boel dus niet.

Geplaatst: 04 okt 2011 12:24
door Kangodo
seconds-out schreef:
Kangodo schreef:Waarom zouden ze je verbinding express willen knijpen?
Dat zou ze meer kosten dan dat het ooit zou kunnen 'opleveren', dat heet: Als het uberhaupt al iets oplevert.
Ja goeie vraag!
Waarom adverteert Ziggo uberhaupt met reclamespotjes die laten zien dat de verbinding soms gebrekkig kan zijn en soms wegvalt?
Omdat Ziggo ons willen laten geloven dat het helemaal NIET zo vanzelfsprekend is om storingsvrij internet te hebben. (wat het dus wel KAN zijn,ook al zit je met meerdere gebruikers op het net!
Dan moet je zogenaamd naar een zwaarder (lees duurder) abbo.
An me hoela dus!

Voor mij is het al lang duidelijk :arrow: Ziggo knijpt en ontmoedigt expres de goedkoopste abboos (ook met de tv) om iedereen te dwingen naar een duurdere oplossing!
Als je verbinding crap is, dan helpt het niet om een hoger abonnement te pakken.
Het internet wordt ook niet geknepen.
Als je betaalt voor een 5 mbit abo, dan hoor je dat te krijgen.
Hetzelfde werkt voor 10,30,50,80 en 120 mbit.

TROS RADAR GEDRAGREGELS: # Belastende uitlatingen dienen altijd te worden onderbouwd.