Van Dijk Educatie uit Kampen: schoolboeken en borg...
Geplaatst: 03 okt 2011 09:49
Boekenhuis Van Dijk, een giga-bedrijf voor het leveren van schoolboeken aan honderduizenden scholieren.
Alle havo-jaren daar de boeken gehuurd. Nu met studeren de boeken gekocht.
Voor de huurboeken is zes jaar geleden een borg betaald van 75 euro. Deze borg wordt, als je geen huurbestelling meer plaatst voor 1 september, terugbetaald.
In augustus alvast eens gebeld wanneer het terugstorten zal plaatsvinden, omdat ik inmiddels had vernomen dat er in deze sprake kan zijn van enige laksheid. "Nee", stelde de vriendelijke medewerker van Van Dijk me telefonisch gerust: "Komt allemaal in orde. In september wordt het geregeld."
September. Begin van de maand belde ik nog eens, op 8 september om precies te zijn. "Borgbetalingen gaan vrijdag de deur uit"', was het antwoord. Oké.
Twee weken later (datum helaas niet in mijn agenda genoteerd) even navragen. Geld was immers nog niet binnen. "Wordt deze maand nog afgehandeld", aldus wederom, een vriendelijke stem.
Intussen bij andere ouders van examenkandidaten geïnformeerd. Ook nog niet binnen, goed dat je het zegt.... Die hadden er helemaal niet meer aan gedacht, zeiden ze. Maar nu zullen ze er alert op zijn.
Ik krijg zo het vermoeden, dat er een heleboel ouders niet meer aan die borg denken, na vijf, zes jaar ....
Vandaag gebeld. 3 oktober. Nog niks binnen. Een automatische melding: Dit gesprek kan opgenomen worden..
Medewerkster M. zegt: het is al overgemaakt maar ik vraag het na. Want ik krijg hier vaker vragen over. Is dus niet overgemaakt.
ik: Wanneer wordt het dan overgemaakt?
M: Bij de eerstvolgende betalingsronde
ik: Mooi, en op welke datum is die betalingsronde dan?
M: Dat weet ik niet.
ik: Kunt u dat even voor me navragen bij de administratie?
M: Die weten het ook niet.
ik: Maar dan zegt u maar weer iets om mij aan het lijntje te houden, net als bij de vorige keren dat ik heb gebeld
M: Ik kan u verder ook niks vertellen.
ik: Wilt u me dan doorverbinden met de afdeling financiën of de administratie?
(even in de wachtstand...)
M: Ik weet geen naam van iemand dus ik kan u niet doorverbinden
ik: Wie is uw leidinggevende?
M: Die is er niet.
ik: Mag ik dan de naam van uw leidinggevende?
M: Die kan u ook niet meer info geven dan ik heb gedaan.
ik: Wat is de naam van uw leidinggevende?
(even in de wachtstand...)
M: Mijn collega's zeggen ook dat er verder geen info beschikbaar is.
ik: Dus u roept maar wat, over die betaling. Ik vind dit zeer klantonvriendelijk, moet ik u zeggen. Mijn boekengeld heb ik alle jaren per omgaande betaald, maar de borg houdt u zo lang mogeljk vast...
ik: Wilt u vragen of uw, of één leidinggevende of de directeur mij straks even terugbelt? Want dit lijkt nergens op.
M: Ik kan uw nummer noteren maar ik weet niet of er iets mee gedaan wordt.
ik nogmaals: Wilt u vragen of uw of één leidinggevende of de directeur mij straks even terugbelt?
M. nogmaals: Ik kan uw nummer noteren maar ik weet niet of er iets mee gedaan wordt.
ik: Mevrouw M, ik ga dit bij Radar melden.
Ik hoop dat dit gesprek opgenomen is. Niet te geloven, deze afpoeiermethode..
Alle havo-jaren daar de boeken gehuurd. Nu met studeren de boeken gekocht.
Voor de huurboeken is zes jaar geleden een borg betaald van 75 euro. Deze borg wordt, als je geen huurbestelling meer plaatst voor 1 september, terugbetaald.
In augustus alvast eens gebeld wanneer het terugstorten zal plaatsvinden, omdat ik inmiddels had vernomen dat er in deze sprake kan zijn van enige laksheid. "Nee", stelde de vriendelijke medewerker van Van Dijk me telefonisch gerust: "Komt allemaal in orde. In september wordt het geregeld."
September. Begin van de maand belde ik nog eens, op 8 september om precies te zijn. "Borgbetalingen gaan vrijdag de deur uit"', was het antwoord. Oké.
Twee weken later (datum helaas niet in mijn agenda genoteerd) even navragen. Geld was immers nog niet binnen. "Wordt deze maand nog afgehandeld", aldus wederom, een vriendelijke stem.
Intussen bij andere ouders van examenkandidaten geïnformeerd. Ook nog niet binnen, goed dat je het zegt.... Die hadden er helemaal niet meer aan gedacht, zeiden ze. Maar nu zullen ze er alert op zijn.
Ik krijg zo het vermoeden, dat er een heleboel ouders niet meer aan die borg denken, na vijf, zes jaar ....
Vandaag gebeld. 3 oktober. Nog niks binnen. Een automatische melding: Dit gesprek kan opgenomen worden..
Medewerkster M. zegt: het is al overgemaakt maar ik vraag het na. Want ik krijg hier vaker vragen over. Is dus niet overgemaakt.
ik: Wanneer wordt het dan overgemaakt?
M: Bij de eerstvolgende betalingsronde
ik: Mooi, en op welke datum is die betalingsronde dan?
M: Dat weet ik niet.
ik: Kunt u dat even voor me navragen bij de administratie?
M: Die weten het ook niet.
ik: Maar dan zegt u maar weer iets om mij aan het lijntje te houden, net als bij de vorige keren dat ik heb gebeld
M: Ik kan u verder ook niks vertellen.
ik: Wilt u me dan doorverbinden met de afdeling financiën of de administratie?
(even in de wachtstand...)
M: Ik weet geen naam van iemand dus ik kan u niet doorverbinden
ik: Wie is uw leidinggevende?
M: Die is er niet.
ik: Mag ik dan de naam van uw leidinggevende?
M: Die kan u ook niet meer info geven dan ik heb gedaan.
ik: Wat is de naam van uw leidinggevende?
(even in de wachtstand...)
M: Mijn collega's zeggen ook dat er verder geen info beschikbaar is.
ik: Dus u roept maar wat, over die betaling. Ik vind dit zeer klantonvriendelijk, moet ik u zeggen. Mijn boekengeld heb ik alle jaren per omgaande betaald, maar de borg houdt u zo lang mogeljk vast...
ik: Wilt u vragen of uw, of één leidinggevende of de directeur mij straks even terugbelt? Want dit lijkt nergens op.
M: Ik kan uw nummer noteren maar ik weet niet of er iets mee gedaan wordt.
ik nogmaals: Wilt u vragen of uw of één leidinggevende of de directeur mij straks even terugbelt?
M. nogmaals: Ik kan uw nummer noteren maar ik weet niet of er iets mee gedaan wordt.
ik: Mevrouw M, ik ga dit bij Radar melden.
Ik hoop dat dit gesprek opgenomen is. Niet te geloven, deze afpoeiermethode..