Pagina 1 van 2

Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 03 okt 2011 21:09
door wehkamp
Na 3 mnd ligt een matras helemaal door tot op de lattenbodem. Wehkamp laat een extern bedrijf het matras onderzoeken en die constateert geen defect. Vervolgens berekent Wehkamp de kosten a € 86,16. Kan dit zomaar in de garantie? En kan Wehkamp een matras tot 120 kg. aanbevelen, terwijl het matras niet bestand is tegen 80 kg.?

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 04 okt 2011 08:59
door 16again
Je kan aankloppen bij geschillencommissie thuiswinkel, dan krijg je iig een "onafhankelijkere" expert.
Wehkamp laat een extern bedrijf het matras onderzoeken
Wehkamp betaalt deze expert, wie betaalt bepaald....

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 04 okt 2011 13:36
door crazyme
Garantie is voor klachten welke terecht zijn.

Een klacht indienen kost het bedrijf gewoon geld. En dat wordt doorberekend wanneer je onterecht klaagt. Niets mis mee volgens mij.

En dat 16again ongezien vraagtekens zet bij de onafhankelijkheid van de expert komt voor rekening van 16again. De thuiswinkelorganisatie wordt ook betaald door het bedrijf in kwestie. Dus daar kun je ook al niet terecht.....
Wanneer je spoken wilt zien zul je ze altijd vinden.

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 05 okt 2011 07:52
door 16again
Discussie over al dan niet afhankelijke experts heeft TS niet zo veel aan.
Hoe kan TS verder? uitgaande van:
Na 3 mnd ligt een matras helemaal door tot op de lattenbodem
Mijn suggestie: Schriftelijke reactie naar Wehkamp waarin je:
-niet accoord gaat met geen garantie en betalen onderzoekskosten
-Wehkamp alsnog gelegenheid geeft om garantie te verlenen
-aangeeft dat indien je er niet uitkomt, je overweegt dit aan geschillencommissie voor te leggen

Bij geschillencommissie zit overigens altijd een lid van de consumentenbond, daar heb ik inderdaad meer vertouwen in als de door het bedrijf ingehuurde expert.

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 06 okt 2011 09:13
door wehkamp
Dank je 16again voor je zinvolle reactie. Ik heb intussen al schriftelijk gereageerd naar Wehkkamp zoals je omschrijft. Je opmerking over de geschillencommissie geeft me weer meer vertrouwen.

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 07 okt 2011 07:06
door 16again
Als je bij geschillencommissie komt, kun je ook proberen je te beklagen over berekende kosten:
-Kosten zijn niet van te voren duidelijk gemaakt (denk ik), waardoor wehkamp achteraf alles kan rekenen.
-Kosten zijn onredelijk, want staan niet in verhouding met geleverde prestatie (voorrijkosten + bezoek van 5 minuten)


Indien ik bij UPC storingmonteur laat komen, krijg ik direct te horen dat dit 35 euro kost, indien het probleem in klant apparatuur blijkt te zitten. Die monteur moet ook voorrijden en is langer bezig dan 5 minuten...
40 euro lijkt mij ook in dit geval een redelijker bedrag.

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 07 okt 2011 20:11
door crazyme
Upc monteurs vindt je in elke plaats.
Matrasexperts niet,

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 18 okt 2011 13:51
door Webcarewehkamp.nl
Geachte heer, mevrouw wehkamp,

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 18 okt 2011 19:56
door 16again
Wat valt er voor het web-care team te bemiddelen?
De wehkamp deskundige heeft de klacht toch al afgewezen!

Of is het beleid zoveel mogelijk garantie verzoeken af te houden, en alleen aanhoudende klagers garantie verlenen?

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 25 okt 2011 20:54
door wehkamp
Helaas kan ik fritspieters niet bereiken op dit email-adres. Ik ben toch wel benieuwd wat er in deze kwestie nog te bemiddelen is. Van de reacties van Wehkamp word ik nog steeds niet veel wijzer. Blijkbaar is er inhoudelijk met Wehkamp geen communicatie mogelijk.

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 25 okt 2011 21:18
door trebelski
wehkamp schreef:Helaas kan ik fritspieters niet bereiken op dit email-adres. .
En dat bedoel ik nu ( niets ten nadele van jou). Je hebt je gegevens verstuurd en weet eigenlijk totaal niet naar wie.Dat is de reden dat ik altijd eerst wil weten wie er achter een bepaald adres schuilgaat. Ik hoop dat het toch goed komt.

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 25 okt 2011 21:50
door 16again
Je hebt je gegevens verstuurd en weet eigenlijk totaal niet naar wie
omdat email adres eindigt in @wehkamp.nl in ieder geval dus naar iemand van dat bedrijf.

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 25 okt 2011 21:58
door trebelski
16again schreef:
Je hebt je gegevens verstuurd en weet eigenlijk totaal niet naar wie
omdat email adres eindigt in @wehkamp.nl in ieder geval dus naar iemand van dat bedrijf.
Kan zijn. Je vraagt je dan toch af waarom iemand hulp bied en vervolgens niet reageert.Misschien heb je gelijk hoor en word ik iets(te) achterdochtig. :wink:

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 25 okt 2011 23:20
door crazyme
trebelski schreef:
16again schreef:
Je hebt je gegevens verstuurd en weet eigenlijk totaal niet naar wie
omdat email adres eindigt in @wehkamp.nl in ieder geval dus naar iemand van dat bedrijf.
Kan zijn. Je vraagt je dan toch af waarom iemand hulp bied en vervolgens niet reageert.Misschien heb je gelijk hoor en word ik iets(te) achterdochtig. :wink:
Herfstvakantie ?

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 26 okt 2011 00:22
door trebelski
Dacht ik ( te laat :oops: ) ook aan.

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 30 nov 2011 13:31
door brenda39
Beste,

Ik heb exact hetzelfde probleem met wehkamp.
Wij hebben 2 matrassen bij wehkamp gekocht en nu, na 3 maanden voelen wij de lattenbodem erdoorheen en worden wij wakker in een kuil.
Ook bij ons is een expert geweest, deze meneer heeft even gekeken en geconcludeerd dat er niets mis is met de matrassen.
Wij hebben een rapport van de beste man gekregen en dat is niet eens te lezen. Verder hebben wij van wehkamp te horen gekregen dat wij dus de kosten van de expert €86,16 moeten betalen?
Ik denk persoonlijk dat de matrassen ook inderdaad best in orde zijn maar niet voor een gewicht van 80 a 90 kilo maar voor een klein kind.
Wij hebben gewoon een matras gekregen met de verkeerde specificaties want hier staat op dat het matras tot 120 kilo kan dragen en dat is absoluut niet waar! Teven staat er dat de matrassen 21 cm dik moeten zijn ook dit klopt ec niet want na de matrassen te hebben opgemeten zijn deze 17 cm dik.
Ik zou graag willen weten hoe het bij u is afgelopen?

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 30 nov 2011 21:13
door wehkamp
Inderdaad exact hetzelfde probleem. Na een verwarrende mailwisseling met Wehkamp, hoor ik niets meer. Ook mijn aangetekende brief heeft geen antwoord opgeleverd. Ik hoor niets meer over de te betalen kosten, maar ook niet over het probleem met het matras. Een volgende mogelijkheid zou zijn om de Geschillencommissie te benaderen maar zij berekenen ook kosten van 25,- tot 125 euro. De servicemedewerker, die het matras kwam beoordelen bood aan om de 'busjes' te vullen waardoor het matras steviger zou worden. Wehkamp wilde daar toen niet aan mee werken en moesten we het rapport afwachten met geen enkele service als resultaat. Intussen hebben we besloten om een nieuw matras aan te schaffen. Maar NOOIT meer bij Wehkamp.

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 30 nov 2011 22:06
door brenda39
Dank u voor uw antwoord. Ik wacht het allemaal even af mijn tweede brief is gestuurd naar wehkamp en ik wacht op antwoord. Inderdaad nooit meer bij wehkamp!

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 01 dec 2011 13:59
door lazylois
Zelfs retourzendingen gaan de mist in bij ze. Nu al voor de 2e keer binnen 2 maanden. Vroeger was het een goed draaiend bedrijf. Van mij krijgen ze geen bestellingen meer.

Re: Wehkamp berekent kosten in garantie

Geplaatst: 01 dec 2011 19:50
door 16again
Een volgende mogelijkheid zou zijn om de Geschillencommissie te benaderen maar zij berekenen ook kosten van 25,- tot 125 euro
Als je in gelijk gesteld wordt, krijg je dat bedrag terug.