LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kabel TV internet vs ADSL Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Mark d boot

Kabel TV internet vs ADSL Internet

Ongelezen bericht door Mark d boot »

Veel uit het net kan je niet echt wijzer worden en dus stel ik de vraag eens hier kijken naar ervaringen van leden.

Ik heb aardig wat ervaring met netwerken daar niet van maar nu komt het. Mijn ouders wonende in Nederland hebben al jaren een aardige verbinding met XS4All ADSL internet.

De snelheid is niet om over naar huis te schrijven 2,8 Mbps ongeveer en dit komt vooral door de afstand tot de eerste centrale. Nu is de overweging om over te gaan op Kabel TV internet echter als ik testen zie van speednet blijkt de snelheid van deze providers ook niet al te best in deze omgeving.

Nu is vooral de vraag dus wat andere hun ervaring zijn met kabel TV internet in de omgeving Capelle aan den IJssel. Worden snelheden tot 80% van belooft inderdaad gehaald of is het zoals de testen laten zien bekend dat ook de TV kabel in deze omgeving te druk bezet is.

Ben benieuwd naar de reacties.

bprosman

Re: Kabel TV internet vs ADSL Internet

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijn ervaring is dat internet via de kabel (Ziggo, UPC) meestal wel levert wat er beloofd wordt qua snelheid en deze is ook vrij constant. De testmethoden die gebruikers hanteren zijn dat echter niet. Sites als speedtest zijn erg wisselend (een jojo is er niks bij) in hun resultaten en m.i. niet altijd een betrouwbare referentie.
De doorvoersnelheid kun je het beste testen door je PC/Laptop RECHTSTREEKS aan het modem te hangen, zet een constante datastroom op door bijvoorbeeld een groot bestand of bestanden te downloaden van een snelle en betrouwbare bron zodat ook je bron niet de limitatie kan zijn. Een verbinding met een "payserver", download met 10...20 threads parallel. Door op deze manier een datastroom te genereren zal je Internet verbinding de beperkende factor worden en die zie je dan op "cappen" op de max. snelheid.

Dirkie

Re: Kabel TV internet vs ADSL Internet

Ongelezen bericht door Dirkie »

Mijn ervaring met kabel internet (Ziggo) tov. ADSL (destijds via Telfort) zijn zeer positief in de genoemde gemeente. Toen ik bij Tiscali begin, had ik een snelheid van 8 MB. Deze is in de loop der jaren (met de komst van Telfort) gezakt tot iets meer dan 5 MB maximaal, terwijl de prijs niet lager werd.
Sinds bijna een jaar heb ik nu Ziggo 40 MB en dat is ook echt 40 MB zonder problemen. De speedtest van Ziggo laat dit ook zien en ook downloads gaan met deze snelheid.

Gesloten