Pagina 1 van 1

UCA/A-BODE

Geplaatst: 04 okt 2011 11:24
door Kellee
Hallo,

Is er iemand die mij kan helpen?

Stom dat ik ben heb ik enkele maanden geleden blijkbaar getekend voor een abonnement bij A-Bode over dieren & natuur ofzoiets. Ik ging er echter vanuit dat ze me aan de hand van mijn adres de infobrochure zouden opsturen, gezien ze me dat vertelden toen ik zei dat ik die kosten zelf niet zou kunnen betalen (ik ben nog een student)... Ze vertelden me dat er een briefje bij zou zitten die mijn vader (of ik) gewoon konden ondertekenen als hij dat wou gaan betalen... Stom dat ik ben, ben ik erin getrapt en heb dat documentje dat hij bij had ondertekend. Mijn dubbeltje heb ik in de prullenbak gegooid !!!! :(

Enkele weken later kreeg ik ineens een aanbetaling van 37,50euro. Ik was echt verbaasd, want ik verwachte dus echt enkel een stomme infobrochure... die ik dan natuurlijk gewoon weg zou gooien... Bovendien hebben we nooit het pakket ontvangen, dus waarom betalen? Naar aanleiding hiervan ben ik gaan surfen op het net, want mijn vader vond het verdacht dat er geen adres vermeld stond van A-Bode en dat de BTW-nr Belgisch was, maar dan staat er weer wat verder iets dat van Nederland was ofzo, ik weet het allemaal niet meer zo goed. In ieder geval was ik op dit forum terecht gekomen en ik schrok wel even... Ik las hier enkele reacties van personen, die onder anderen zeiden dat je dat gewoon moet negeren, omdat ze geen voet hebben om op te staan, gezien ze niet in orde zouden zijn met het handelsregister ofzoiets? Dus dat deed ik.. Ik liet de 2 eerste brieven gewoon komen, de eerste was die dan van 37,50euro, de tweede was een wat hoger bedrag.

Afgelopen weekend ben ik nog eens bij m'n vader over de vloer gegaan en lag daar plots een brief van Intrum, incasso-bureau. Gelieve het bedrag van 327,50euro over te maken binnen de vijftien dagen. WAT NU? Dit kan ik helemaal niet betalen en ik verwacht ook niet dat iemand dit even zomaar voor me kan oplossen. Zelf ben ik ook helemaal niet zo op de hoogte van het hele juridische gebeuren, dus ik weet totaal niet wat mijn mogelijkheden zijn.

Ik vrees heel erg dat ik diep in de problemen ga komen, gezien ik ook niet de moeite had gedaan om een opzegbrief te sturen, nadat ik al deze reacties op dit forum las... Men kreeg zelden reactie en blijkbaar konden ze je toch niks maken... Maar nu ik de brief hier heb liggen, schijt ik toch zowat in m'n broek hoor... Ik had al proberen te bellen naar A-Bode na de eerste brief, maar daar nam niemand op. Toen heb ik het daarbij gelaten, tot vanmorgen... Heb er een mailtje naar gestuurd, maar ik vrees -uit de reacties die ik opnieuw hierop gelezen had- dat ik niet op veel respons mag rekenen.

Heb het gevoel dat IK nu degene ben die geen voet heeft om op te staan, want ik heb het papiertje ondertekend, zonder het na te lezen weliswaar.. En dacht ook niet dat het kwaad kon, want ik heb er geen rekeningnummer bijgezet.. Nogal logisch dat ze je dan een overschrijving sturen als je het niet via domiciliëring doet, maar daar dacht ik achteraf pas aan. :( :( :( :( :( :( Ik ben echt ten einde raad, en dat is nog erg zacht uitgedrukt.

Ik heb tot nu toe trouwens nog geen enkel pakket ontvangen van A-Bode, ik weet niet als dat verschil uitmaakt...

Re: UCA/A-BODE

Geplaatst: 04 nov 2011 13:47
door pennzoill
heb vandaag net hetzelfde gekregen, echter heb ik nooit er iets van gezien zelf geen betaling of niets. Ik kreeg 2 betalingen van 255€ en 247€ een damespakket en een familie pakket.

Echter weet ik niet meer wat ik zou kunnen doen. Indien er een oplossing is laat een berichtje achter. Betalen zal ik dit nooit doen dit is pure oplichterij

zie dees artikel

http://zondergraten.com/2010/12/13/stra ... vaak-fout/

Re: UCA/A-BODE

Geplaatst: 04 nov 2011 14:25
door Jolijn
Heb je een kopie ( doorslag) van die ondertekende bon?

Kort en bondig schrijven ( + mailen) dat je geen infobrochure/welkomspakket hebt ontvangen (kunnen zij waarschijnlijk ook niet bewijzen) , en je dus ook niet hebt kunnen afmelden.
Vermeld dat je getekend hebt (idd niet slim om goed te lezen) voor een kostenloze infobrochure/proefnummer, zoals wederverkoper je informeerde.