LNC Keukens Villa Arena Amsterdam
Geplaatst: 05 okt 2011 14:21
Graag willen wij jullie op de hoogte stellen van onze slechte ervaring met LNC Keukens.
Wij bestelden onze keuken daar in juni dit jaar; zeer goede kwaliteit van de keukens in de showroom en meer dan tevreden over advies bij samenstelling van de keuken. We kwamen overeen dat we apparatuur zelf zouden bestellen en montage in eigen beheer zou plaatsvinden.
Ondanks de afspraak voor levering van de keuken op 5 september, zitten wij momenteel nog steeds met een keuken met werkblad in de verkeerde kleur, zonder deurtjes ('frontjes') en zonder plinten. Kortom; wij zouden het ten zeerste afraden een keuken te bestellen bij dit bedrijf!
Een uitgebreide samenvatting van het hele verhaal vindt u hieronder:
Juni 2011
- Ondertekening contract. Er blijken nog fouten te staan in de maatvoering (110cm ipv 120 cm lades). Deze worden voor ondertekening handmatig aangepast. Ook hebben we aangegeven dat we onze zorgen hadden over de levering, omdat onze voorramen niet open kunnen.
- toegestuurde tekening met wederom de foutieve maatvoering
- toegestuurde voorbeeld werkblad verkeerde kleur
Juli 2011
- Op ons verzoek is de afgesproken leverdatum van 29 augustus aangepast naar maandag 5 september.
- Na telefonisch overleg een afspraak gemaakt om de fouten in het contract op te lossen. Telefonisch werd beweerd dat wij ons vergisten en dat zij de door ons genoemde maatvoering onmogelijk afgesproken konden hebben. Wij hadden echter een ook door LNC ondertekend contract waarin zaken met de hand veranderd waren (met een paraaf daarbij van de LNC medewerker). Deze versie moesten we in PDF-formaat sturen waarna we een afspraak maakten.
- 12 juli 2011 gesprek bij LNC om de tekeningen te vergelijken met het contract. Ze bieden excuses aan en geven ons gelijk. De afgesproken leverdatum moet zonder problemen alsnog gehaald kunnen worden.
- 2 weken later hebben we gebeld met de vraag waar de laatste tekeningen bleven. Door een misverstand bleken deze niet te zijn doorgestuurd.
- Op een zaterdagochtend kregen we de e-mail met laatste tekeningen. Daarin werd ook vermeld dat de frontjes later geleverd zouden worden dan de afgesproken 5 september. Toen we hierover telefonisch contact opnamen waren betrokkenen op vakantie en konden we hier geen informatie over krijgen. Uiteindelijk afgesproken dat deze zelf door LNC gemonteerd zouden worden.
September 2011
- Een week voor de levering bel ik met LNC omdat ik me zorgen maak over de levering. Eerder had ik aangegeven dat levering door de ramen aan de voorkant niet mogelijk zou zijn, waardoor er een inspectie vooraf plaats moest vinden. We hadden tot die tijd echter nog niemand van het leverbedrijf gezien. In direct contact met de vervoerder bleek dat zij een verkeerd leveradres doorgekregen hadden. Met spoed heb ik met hem een afspraak gemaakt om de situatie te bekijken en er bleek een hoogwerker nodig.
- Bij de levering bleek dat het blad de verkeerde kleur had. Na overleg bleek het juiste blad een levertijd van rond de 4 weken. Het blad is toen toch omhoog gehesen en is inmiddels, zonder permanente bevestiging, geplaatst. Voor de hoogwerker die hierbij nodig was, bleek overigens ook geen vergunning aangevraagd. Gelukkig bleken de medewerkers inventief en geduldig waardoor de hoogwerker met veel moeite tussen de geparkeerde auto’s gepositioneerd konden worden.
- verder bleek bij levering de plinten niet op de juiste maat en de vaatwasserdeur beschadigd.
Oktober 2011
- Na herhaaldelijk contact zoeken van onze kant (telefonisch en per e-mail) werd ons op 27 september per e-mail bericht dat de levering en montage van de juiste kleur werkblad van onze keuken op 7 oktober kon plaatsvinden en de overige missende onderdelen dan hopelijk ook binnen zouden zijn. Hierop reageerden wij dezelfde dag nog met dat 7 oktober akkoord was, maar dat we ons afvroegen welke onderdelen dan wellicht niet geleverd zouden kunnen worden. Na de problemen met de levering van het huidige blad, vroeg ik uit voorzorg ook of nu wel op tijd aan een hoogwerker is gedacht om het blad omhoog te hijsen. Omdat we geen reactie van LNC hadden gekregen op deze e-mail, nam ik op 4 oktober telefonisch contact met LNC op. Een medewerker vertelde dat werkblad en frontjes vrijdag 7 oktober geleverd worden, maar dat plinten, legplankjes en de deur voor de vaatwasser pas 27 oktober geleverd kunnen worden. Ik noemde ook nogmaals de hoogwerker en er werd aangegeven dat het natuurlijk logisch was dat de kraan geregeld was voor komende vrijdag. Einde van de middag ontvingen we echter een voicemail en nieuwe e-mail van LNC dat er wederom geen vergunning is aangevraagd voor de hoogwerker. De vraag van LNC was of wij onze buren kunnen vragen hun auto te parkeren en op het juiste moment weg te halen op de juiste plekken en anders kan het werkblad 7 oktober niet gebracht en geplaatst worden.
- Op 4 oktober hebben we vervolgens LNC keuken per e-mail geïnformeerd dat zij de overeenkomst voor levering van de keuken op 5 september niet zijn nagekomen waarvoor wij hen in gebreke stellen. We hebben de deadline van 7 oktober gegeven om de in gebreke gebleven zaken in orde te maken. Alle kosten die wij na die datum moeten maken (bijvoorbeeld voor het wederom een extra dag vrijnemen, telefoontjes naar LNC over zaken die niet kloppen) zullen wij op hun verhalen. Op deze e-mail is tot op dit moment nog geen reactie gekomen. De in gebreke stelling hebben we daarom vandaag ook per aangetekende brief verstuurd.
Wij bestelden onze keuken daar in juni dit jaar; zeer goede kwaliteit van de keukens in de showroom en meer dan tevreden over advies bij samenstelling van de keuken. We kwamen overeen dat we apparatuur zelf zouden bestellen en montage in eigen beheer zou plaatsvinden.
Ondanks de afspraak voor levering van de keuken op 5 september, zitten wij momenteel nog steeds met een keuken met werkblad in de verkeerde kleur, zonder deurtjes ('frontjes') en zonder plinten. Kortom; wij zouden het ten zeerste afraden een keuken te bestellen bij dit bedrijf!
Een uitgebreide samenvatting van het hele verhaal vindt u hieronder:
Juni 2011
- Ondertekening contract. Er blijken nog fouten te staan in de maatvoering (110cm ipv 120 cm lades). Deze worden voor ondertekening handmatig aangepast. Ook hebben we aangegeven dat we onze zorgen hadden over de levering, omdat onze voorramen niet open kunnen.
- toegestuurde tekening met wederom de foutieve maatvoering
- toegestuurde voorbeeld werkblad verkeerde kleur
Juli 2011
- Op ons verzoek is de afgesproken leverdatum van 29 augustus aangepast naar maandag 5 september.
- Na telefonisch overleg een afspraak gemaakt om de fouten in het contract op te lossen. Telefonisch werd beweerd dat wij ons vergisten en dat zij de door ons genoemde maatvoering onmogelijk afgesproken konden hebben. Wij hadden echter een ook door LNC ondertekend contract waarin zaken met de hand veranderd waren (met een paraaf daarbij van de LNC medewerker). Deze versie moesten we in PDF-formaat sturen waarna we een afspraak maakten.
- 12 juli 2011 gesprek bij LNC om de tekeningen te vergelijken met het contract. Ze bieden excuses aan en geven ons gelijk. De afgesproken leverdatum moet zonder problemen alsnog gehaald kunnen worden.
- 2 weken later hebben we gebeld met de vraag waar de laatste tekeningen bleven. Door een misverstand bleken deze niet te zijn doorgestuurd.
- Op een zaterdagochtend kregen we de e-mail met laatste tekeningen. Daarin werd ook vermeld dat de frontjes later geleverd zouden worden dan de afgesproken 5 september. Toen we hierover telefonisch contact opnamen waren betrokkenen op vakantie en konden we hier geen informatie over krijgen. Uiteindelijk afgesproken dat deze zelf door LNC gemonteerd zouden worden.
September 2011
- Een week voor de levering bel ik met LNC omdat ik me zorgen maak over de levering. Eerder had ik aangegeven dat levering door de ramen aan de voorkant niet mogelijk zou zijn, waardoor er een inspectie vooraf plaats moest vinden. We hadden tot die tijd echter nog niemand van het leverbedrijf gezien. In direct contact met de vervoerder bleek dat zij een verkeerd leveradres doorgekregen hadden. Met spoed heb ik met hem een afspraak gemaakt om de situatie te bekijken en er bleek een hoogwerker nodig.
- Bij de levering bleek dat het blad de verkeerde kleur had. Na overleg bleek het juiste blad een levertijd van rond de 4 weken. Het blad is toen toch omhoog gehesen en is inmiddels, zonder permanente bevestiging, geplaatst. Voor de hoogwerker die hierbij nodig was, bleek overigens ook geen vergunning aangevraagd. Gelukkig bleken de medewerkers inventief en geduldig waardoor de hoogwerker met veel moeite tussen de geparkeerde auto’s gepositioneerd konden worden.
- verder bleek bij levering de plinten niet op de juiste maat en de vaatwasserdeur beschadigd.
Oktober 2011
- Na herhaaldelijk contact zoeken van onze kant (telefonisch en per e-mail) werd ons op 27 september per e-mail bericht dat de levering en montage van de juiste kleur werkblad van onze keuken op 7 oktober kon plaatsvinden en de overige missende onderdelen dan hopelijk ook binnen zouden zijn. Hierop reageerden wij dezelfde dag nog met dat 7 oktober akkoord was, maar dat we ons afvroegen welke onderdelen dan wellicht niet geleverd zouden kunnen worden. Na de problemen met de levering van het huidige blad, vroeg ik uit voorzorg ook of nu wel op tijd aan een hoogwerker is gedacht om het blad omhoog te hijsen. Omdat we geen reactie van LNC hadden gekregen op deze e-mail, nam ik op 4 oktober telefonisch contact met LNC op. Een medewerker vertelde dat werkblad en frontjes vrijdag 7 oktober geleverd worden, maar dat plinten, legplankjes en de deur voor de vaatwasser pas 27 oktober geleverd kunnen worden. Ik noemde ook nogmaals de hoogwerker en er werd aangegeven dat het natuurlijk logisch was dat de kraan geregeld was voor komende vrijdag. Einde van de middag ontvingen we echter een voicemail en nieuwe e-mail van LNC dat er wederom geen vergunning is aangevraagd voor de hoogwerker. De vraag van LNC was of wij onze buren kunnen vragen hun auto te parkeren en op het juiste moment weg te halen op de juiste plekken en anders kan het werkblad 7 oktober niet gebracht en geplaatst worden.
- Op 4 oktober hebben we vervolgens LNC keuken per e-mail geïnformeerd dat zij de overeenkomst voor levering van de keuken op 5 september niet zijn nagekomen waarvoor wij hen in gebreke stellen. We hebben de deadline van 7 oktober gegeven om de in gebreke gebleven zaken in orde te maken. Alle kosten die wij na die datum moeten maken (bijvoorbeeld voor het wederom een extra dag vrijnemen, telefoontjes naar LNC over zaken die niet kloppen) zullen wij op hun verhalen. Op deze e-mail is tot op dit moment nog geen reactie gekomen. De in gebreke stelling hebben we daarom vandaag ook per aangetekende brief verstuurd.