Pagina 1 van 1

Telefonie

Geplaatst: 05 okt 2011 21:37
door huel
Al jaren maak ik gebruik van een € 0,00 abonnement van Call4Care. Ik betaal dus alleen de belkosten. Op 22-07 kregen wij een brief van Youfone dat Call4Care haar klanten overdraagt aan Youfone Nederland B.V. en voortaan verder gaat onder de nieuwe naam Happybel.nl. Ik hoef niets te doen ik ontvang gratis een simkaart en hou mijn huidige nummer. Als onderwerp heeft de brief "Een ander netwerk, dezelfde tarieven". Oke dacht ik, ik bel weinig dus dat is mooi, ik ga op dezelfde voet verder. Op 9 augustus krijg ik een brief met daarbij de Simkaart. De overzetting naar Youfone heeft langer geduurd dan in de brief vermeld stond, maar ach dat kan gebeuren. Op de brief staat weer "Een ander netwerk, dezelfde tarieven". Nu ontvang ik vandaag 05-10-2011 een bief en daar staat in vermeld dat ik de afgelopen maanden niet heb gebeld met mijn mobiele nummer, daar kunnen uiteenkopende redenen voor zijn vermelden zij ook nog in de brief, waardoor er geen afdracht plaats vindt aan de goede doelen. Ik heb overigens wel gebeld, maar weinig. Zij vermelden tevens dat zij mijn huidige € 0,00 abonnement gaan omzetten naar een € 5,00 abonnement. Ik kan ermee akkoord gaan OF ik kan mijn abonnement gratis opzeggen. Dus ik heb geen keuze terwijl eerder gezegd werd dat het tarief hetzelfde bleef. Het is toch te gek voor woorden dat je verplicht wordt om te bellen. Ik wil gewoon op dezelfde voet verder gaan, zoals mij ook is beloofd.

Re: Telefonie

Geplaatst: 28 okt 2011 12:09
door pukpietje
Dag

Ik wil een ieder die van call4care naar youfone zijn gegaan waarschuwen om de eerste nota's na te kijken !!
Youfone heeft u een zogenaamde "happybel free"gegeven
Na lang zoeken op de site bij hun kom ik op deze tarieven
http://www.youfone.nl/bestanden/tarieve ... g-2011.pdf
Als u uw nota's goed bekijkt dan was het iig in mijn geval een niet kloppend...
Ik betaalde 0.17 ct/sms ipv 0.10 ct/sms naar andere mobiele nummers
Tussen youfone nummers wordt ook 0.17ct/sms gerekend ipv 0.05 ct/sms
Of het bellen /sec/minuut klopt ben ik nog aan het uitzoeken..klantenservice( na 18 min in de wacht!!)erkent de fout.
Verder is het natuurlijk ook belachelijk dat ze ons oud call4care klanten niet in de "youfone simonly eindeloos "hebben gedaan..daar betaal je voor zowel 0.09 ct/min en per sms wat veel goedkoper is.
Kortom ..ik heb mijn conclusie getrokken hoogstwaarschijnlijk
tip..ga naar symio prepaid..klantenservice is gratis en je betaald 10/min en per sms
automatisch opwaarderen per maand of bij een minimum bedrag is ook mogenlijk
Duidelijke overzicht /instellen gegevens na inloggen op je persoonlijke pagina is allemaal mogenlijk.

mvr gr

Re: Telefonie

Geplaatst: 02 nov 2011 11:50
door NCB
LS,

Ook wij waren al jaren naar volle tevredenheid klant bij call4care. Betalen wat je belt en niets meer! Ideaal maar dan neemt Youfone het ineens midden in de zomer over! Probleem op probleem levert dit op en helpen doen ze niet zomaar. De "klantenservice" is moeilijk te bereiken en reacties op mail komen er niet snel. De wijzigingen zijn telkens eenzijdig vanuit youfone. Wij zijn er niet tevreden over en gaan dan ook weg! Aan zo'n organisatie spendeer ik geen geld. Ze beloven vanalles maar doen niets!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Re: Telefonie

Geplaatst: 02 nov 2011 12:37
door bprosman
Ik kan ermee akkoord gaan OF ik kan mijn abonnement gratis opzeggen. Dus ik heb geen keuze
Dan heb je dus WEL een keuze.

Re: Telefonie

Geplaatst: 28 dec 2011 17:20
door H.A. Spel
Precies dezelfde ervaring als HUEL van 5 oktober.
Echter nooit de door Youfone toegestuurde SIM kaart geactiveerd.
Twee maal per e-mail gevraagd of het ook echt zonder abonnementskosten was zoals bij Call4Care en ook dat ik geen abonnement wil, als hier kosten aan vast zitten; dus alleen belkosten. En tot twee keer wordt mij door Youfone toegezegd dat er geen (abonnements/administratie)kosten zijn.
Toch komt er een brief van Youfone dat er toch betaald moest worden voor het abonnement. € 5,00. Gelijk aangegeven dat ik geen abonnement wil en dat dit niet dezelfde voorwaarden betrof zoals ik die bij Call4Care had. Op de klacht wordt door Youfone niet gereageerd. Op de opzegging wel, maar helaas duurt het opzeggen bij Youfone een maand en vinden zij dat ik toch € 5,00 moet betalen.
Kortom u bent ook gewaarschuwd voor de praktijken van Youfone . Sander Kramer en Hugo Borst trek je terug van het samenwerkingsverband van Sunday Foundation en Kids Right met Youfone. Youfone spreekt niet de waarheid naar haar “klanten” laat staan voor het goede doel.