Okapi Telecom
Geplaatst: 17 okt 2003 15:58
Geachte heer/mevrouw,
Ik mail u naar aanleiding van de zeer slechte service die een telefoonmaatschappij mij en mijn vriendin heeft geleverd. Het gaat hier om Okapi Telecom in Haarlem. Zij verzorgen de telefonie in de studentenflats van Stadswonen in Rotterdam. Dit doen zij sinds 1 januari 2003. Na een hectisch begin, waarbij zeer hoge foutieve rekeningen werden verstuurd, is het daarna niet veel beter geweest. De hele studentenflat waar mijn vriendin woont kon een hele dag niet bellen door een storing. De dagen daarna konden mijn vriendin en haar huisgenoot nog steeds niet bellen door een storing, die veroorzaakt werd door een fout van Okapi Telecom. Na enkele telefoontjes was er nog steeds geen telefoonverkeer mogelijk. Na 17 ! dagen was er eindelijk telefoonverkeer mogelijk. Een telefoontje naar Okapi of nu echt alles in orde was, bracht de boosheid weer naar boven, aangezien hun reactie was dat we niet moesten zeuren omdat de klacht was verholpen. Ook restitutie op het maandbedrag was niet mogelijk. Dat was niet gebruikelijk. Men moet tegenwoordig kennelijk ook betalen voor een service die niet geleverd wordt. Verder is het zo dat het bedrijf eenzijdig de tarieven heeft verhoogd (ze zijn nu dus duurder dan KPN), er alleen automatisch incasso mogelijk is en de studenten vastzitten aan Okapi aangezien er een boete betaald moet worden aan hen als men naar een andere aanbieder wil. Ook ADSL dat wordt aangeboden door Okapi Telecom heeft nooit goed gewerkt en dan te bedenken dat dat 45 euro per maand kost en er een borg betaald dient te worden van 300 euro voor het in 'bruikleen' hebben van een kastje. Deze gang van zaken is zeer nadelig voor studenten maar zij kunnen niet veel anders. Okapi heeft begin 2003 de telefonie overgenomen van Stadswonen en bewoners werden gedwongen hier gebruik van te maken. Toen promoten ze zich nog met het feit dat ze goedkoper waren dan KPN, maar ze hebben deze tarieven dus verhoogd. Zouden jullie hier aub aandacht aan kunnen besteden want de meeste studenten zitten met de handen in het haar. De site van Okapi is www.okapi-telecom.nl
Met vriendelijke groeten,
Jasper van der Drift
Ik mail u naar aanleiding van de zeer slechte service die een telefoonmaatschappij mij en mijn vriendin heeft geleverd. Het gaat hier om Okapi Telecom in Haarlem. Zij verzorgen de telefonie in de studentenflats van Stadswonen in Rotterdam. Dit doen zij sinds 1 januari 2003. Na een hectisch begin, waarbij zeer hoge foutieve rekeningen werden verstuurd, is het daarna niet veel beter geweest. De hele studentenflat waar mijn vriendin woont kon een hele dag niet bellen door een storing. De dagen daarna konden mijn vriendin en haar huisgenoot nog steeds niet bellen door een storing, die veroorzaakt werd door een fout van Okapi Telecom. Na enkele telefoontjes was er nog steeds geen telefoonverkeer mogelijk. Na 17 ! dagen was er eindelijk telefoonverkeer mogelijk. Een telefoontje naar Okapi of nu echt alles in orde was, bracht de boosheid weer naar boven, aangezien hun reactie was dat we niet moesten zeuren omdat de klacht was verholpen. Ook restitutie op het maandbedrag was niet mogelijk. Dat was niet gebruikelijk. Men moet tegenwoordig kennelijk ook betalen voor een service die niet geleverd wordt. Verder is het zo dat het bedrijf eenzijdig de tarieven heeft verhoogd (ze zijn nu dus duurder dan KPN), er alleen automatisch incasso mogelijk is en de studenten vastzitten aan Okapi aangezien er een boete betaald moet worden aan hen als men naar een andere aanbieder wil. Ook ADSL dat wordt aangeboden door Okapi Telecom heeft nooit goed gewerkt en dan te bedenken dat dat 45 euro per maand kost en er een borg betaald dient te worden van 300 euro voor het in 'bruikleen' hebben van een kastje. Deze gang van zaken is zeer nadelig voor studenten maar zij kunnen niet veel anders. Okapi heeft begin 2003 de telefonie overgenomen van Stadswonen en bewoners werden gedwongen hier gebruik van te maken. Toen promoten ze zich nog met het feit dat ze goedkoper waren dan KPN, maar ze hebben deze tarieven dus verhoogd. Zouden jullie hier aub aandacht aan kunnen besteden want de meeste studenten zitten met de handen in het haar. De site van Okapi is www.okapi-telecom.nl
Met vriendelijke groeten,
Jasper van der Drift