LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Urgentie op zak, en nu?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Robin_K

Urgentie op zak, en nu?

Ongelezen bericht door Robin_K »

Sinds ongeveer een jaar heb ik een geschil met mijn woningcoöperatie.
Ik leef in een woning met enorm veel vocht, sterker nog op sommige plaatsen zelfs schimmel. Waaronder mijn slaapkamer. (bouwjaar 1953)
Ik heb dit al meerdere keren aangegeven, het werd elke keer weg gewuifd met een dom smoesje. Inmiddels erkend de woningcoöperatie dat er inderdaad veel vocht in de woning aanwezig is. Maar mijn gezondheid al aardig achteruit gegaan, en ik ben hiervoor bij verschillende doktoren geweest. Dit heeft geresulteerd in een medisch urgentie waarin onder andere staat dat de situatie uitermate funest is voor mijn gezondheid. Toen ik de medisch urgentie nog niet had, vertelde de woningcoöperatie dat ik ondanks mijn medische klachten niet in aanmerking zou kunnen komen voor een andere woning. Nu las op de site van de woningcoöperatie, dat hun je verwijzen naar het Centraal Indicatieorgaan Zorgverlening. De uiteindelijke toekenning van de urgentie is aan woningcoöperatie.
Al met al ben ik er aardig kapot van, niet alleen lichamelijk maar ook psychisch.
Ik zou het op prijs stellen als iemand mij kan vertellen wat ik met deze situatie aan moet? Alvast bedankt !!

sephora30

Re: Urgentie op zak, en nu?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nu kan je toch gewoon reageren op woningen?
Je krijgt dan voorrang op de andere reageerders.

Heb je bouw-en woning toezicht al ingeschakeld.

Robin_K

Aankomende dinsdag komt de huurcommissie lang.
Hoop dat zij iets voor mij kunnen betekenen. Iemand anders ervaring met huurcommissie?

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

sephora30 schreef:Nu kan je toch gewoon reageren op woningen?
Je krijgt dan voorrang op de andere reageerders.

Heb je bouw-en woning toezicht al ingeschakeld.
Ik lees deze openingsposting in ieder geval iets anders.

TS heeft wel een bericht gehad van de dokter dat deze woning funest is voor haar/zijn gezondheid, maar TS heeft nog geen urgentieverklaring van de woningbouw, en krijgt dus nog geen voorrang. Hiervoor dient zij/hij nog een indicatie te krijgen van het CIZ.

Robin_K

Inmiddels is de huurcommissie geweest waar ik binnenkort een rapport van krijg.
Ook heb ik de woningcoorperatie op de hoogte gesteld van mij medisch urgentie en mijn gezondheid die steeds meer achteruit gaat.
Hun vertelde mij dat ze niet aan urgentie deden tenzij je van de één op andere dag niet meer kan lopen, bv de trap op en af. Inmiddels heb ik bij de gemeente een formulier ingevuld met mijn medische klachten. Anderen die daar ook ervaring mee hebben?

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Aha Leo, je hebt gelijk ja nu ik de post nog een keer heb gelezen :D

Gesloten