in aanvulling op de enquete; bij apple wordt je sterk aangeraden om de garantie te verlengen.
de kosten hiervoor zijn € 179,=. je krijgt dan een jaar extra garantie. dit is een behoorlijk hoog bedrag
dat boven op je aanschaf van de iMac komt. Doe je dit niet dan wordt je ook niet meer geholpen door de helpdesk.
Dan nog een waarschuwing; wanneer je een Apple ID aanmaakt en vervolgens op het forum van Apple
komt bestaat de mogelijkheid dat je zo'n 300 mailtjes per dag ontvangt. Dit kun je dan niet meer ongedaan maken.
Vele forum bezoekers worden hiermee geconfronteerd zo lees je op het forum. Het blijkt niet mogelijk je af te melden dus pas op.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] apple
Re: apple
Van elke verkoper van Apple wordt door Apple geëist om te proberen zoveel mogelijk Applecare producten te verkopen. Een officiële Apple Store zal dit dus ook proberen.n aanvulling op de enquete; bij apple wordt je sterk aangeraden om de garantie te verlengen.
de kosten hiervoor zijn € 179,=. je krijgt dan een jaar extra garantie. dit is een behoorlijk hoog bedrag
dat boven op je aanschaf van de iMac komt. Doe je dit niet dan wordt je ook niet meer geholpen door de helpdesk.
Je betaalt niet dat bedrag alleen voor garantie verlening, maar ook voor software matige ondersteuning. Bijvoorbeeld voor vragen over functies van imovie, garageband etc. Hoeveel dat waard is verschilt per klant.
Als je Applecare overweegt voor een langere garantie zonder juridische rompslomp zijn er genoeg verkooppunten die Apple verkopen die zich beter houden aan de Nederlandse wetgeving (met nadruk op minder rompslomp). Zo kan je een imac/macbook/ipad in een hoop fysieke winkels kopen en zonder enige betaling 3 jaar kosteloos aanspraak maken op garantie bij normale technische gebreken.
Wanneer iemand een product koopt in een winkel, of online, (Apple of niet) waar met 1 jaar garantie wordt geadverteerd, dan kan dit gewoon een hoop overlast veroorzaken buiten de fabrieksgarantie. Doe je onderzoek dus goed en onderzoek de garantiebepalingen per verkooppunt.
*edit*Zelf kom ik regelmatig (meerdere keren per week) klanten tegen die een ipad willen kopen bij mijn bedrijf wanneer het model uitverkocht is terwijl wij 3 jaar garantie geven erop. Hierna loopt het gros van de consumenten naar de concurrent die 1 jaar garantie biedt omdat ze anders 1 dag moeten wachten. Voor dit soort klanten is Applecare uitgevonden (en voor klanten die waarde hechten aan softwarematige support via de helpdesk).
Stijlloos...Steve Jobs from heaven?...
Laatst gewijzigd door 53o op 09 okt 2011 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.