LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onderwerp gesloten voor mij

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
yvon1984

onderwerp gesloten voor mij

Ongelezen bericht door yvon1984 »

dit topic is inmiddels niet meer van toepassing
Laatst gewijzigd door yvon1984 op 10 okt 2011 17:49, 2 keer totaal gewijzigd.

thetung

Re: onderwerp gesloten voor mij

Ongelezen bericht door thetung »

Ja, de Woningbouw is niet verplicht aan je verhuren!

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Ga je naar een goedkopere woning?

yvon1984

deze ook niet
Laatst gewijzigd door yvon1984 op 10 okt 2011 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

JtC

Hetzelfde geldt bijv. voor een creditcard. De bank stuurt je een aanbieding en jij gaat erop in. Bij goedkeuring blijkt dat je niet in aanmerking komt voor die kaart. Einde verhaal. Zo zal dat ook zijn bij huurwoningen. Tenzij er een urgentie speelt of iets dergelijks, maar zover ik je verhaal begrijp is dit niet het geval.

Just_Lizzle

Ongelezen bericht door Just_Lizzle »

yvon1984 schreef:@ JtC: Nee we gaan naar een huurwoning die wat duurder is, maar waarvoor we dus wel de toestemming hebben gekregen van de bewindvoerder.
@thetung: dat klopt, dat zijn ze niet, maar ze hebben ons wel een aanbod gedaan, en moeten ze dan geen geldige reden hebben om die weer in te trekken?
Inderdaad een aanbod gedaan, en ze hebben ook een geldige reden opgegeven; te risicovol ... einde verhaal.
Deze ervaring achter je laten en je concentreren op de volgende waarbij de uitkomst hopelijk positief zal zijn :wink:

yvon1984

deze ook niet
Laatst gewijzigd door yvon1984 op 10 okt 2011 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

ik ken een stel die na de gedwongen verkoop in een flatje zijn gestopt,zei komen pas weer in aanmerking voor een andere woning als de wnsp ten einde is en weer een schone lei hebben! ik kan eigenlijk ook niet begrijpen dat je in deze situatie wil verhuizen ,een verhuizing gaat je toch veel geld kosten .al was het alleen maar verf,behang,vloer bedeking een bus of aanhanger enz. vind ook dat ze er gelijk in hebben ! eerst alles weer op de rit en afbetaald en dan weer verder.

JtC

Laat ik het zo zeggen: al zouden ze zeggen "hm we bedenken ons en we gunnen jullie het simpelweg niet" dan zou dit hooguit vervelend genoemd kunnen worden, want er is volgens mij geen regel of wet die ze verplicht te verhuren aan jou. Hetzelfde als dat een ondernemer zelf mag bepalen aan wie hij wel of niet wil leveren. Tenzij ik dit verkeerd zie natuurlijk...
yvon1984 schreef:@JtC maar dan moet er toch een reden zijn om er van af te zien? En wij voldoen aan alle eisen, want er staat nergens dat je niet in de wsnp mag zitten? Word ook niet naar gevraagd...
Dat wordt dan wel lastig, als ze vallen over die ene maand? Want bij de volgende kans krijg je wellicht hetzelfde probleem en misschien ook bij een andere corporatie. Ik hoop het niet voor jullie, maar dit lijkt me net zo lastig als ergens een lening proberen te krijgen als je een negatieve BTW codering hebt.

@ manondoris: misschien springen de ouders bij of financieren ze dat gedeelte voor hen. Dat is hun zaak.

manondoris

de woningbouw heeft niks aan mischien springen de ouders of iets bij ,die kijken na de situatie van de huurder .

yvon1984

deze ook niet
Laatst gewijzigd door yvon1984 op 10 okt 2011 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Just_Lizzle

Ongelezen bericht door Just_Lizzle »

@ just lizzle: we hebben dus een aanbod voor een woning gehad per brief. onder aan de brief stonden 3 punten waarop ze evt er van af kunnen zien om de woning aan ons te geven, en de reden: te risicovol stond er niet bij. Ook niet als je in de wsnp zit, dat je dan de woning niet krijgt.

--

Zie het als een sollicitatie op een baan die je graag wil , ook al voldoe je aan alle eisen... dat betekent niet automatisch dat je de baan ook krijgt ... :idea:

yvon1984

deze ook niet
Laatst gewijzigd door yvon1984 op 10 okt 2011 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

manondoris

(2 kinderen, en de derde (ongepland) op komst.)
ik haak af voordat ik kwetsende dingen ga zeggen :?

JtC

Ja, dat klopt. Maar wat wil je daar nu mee zeggen, want daar had ik het niet over? Je eerste bericht "eerst alles weer op de rit en afbetaald en dan weer verder" had hier dan ook verder toch niks mee te maken? Dat is iets, dat is TS haar eigen zaak en staat compleet los van de beweegredenen van de woningbouw. Niet aan ons om daar een oordeel over te vellen.
manondoris schreef:de woningbouw heeft niks aan mischien springen de ouders of iets bij ,die kijken na de situatie van de huurder .

yvon1984

deze ook niet
Laatst gewijzigd door yvon1984 op 10 okt 2011 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

yvon1984

ook niet
Laatst gewijzigd door yvon1984 op 10 okt 2011 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.

JtC

Dat speelt in deze geen rol, lijkt me. Je verhaal lijkt me oprecht/eerlijk.

yvon1984

JtC schreef:Dat speelt in deze geen rol, lijkt me. Je verhaal lijkt me oprecht/eerlijk.
Dank je :)

manondoris

JtC schreef:Ja, dat klopt. Maar wat wil je daar nu mee zeggen, want daar had ik het niet over? Je eerste bericht "eerst alles weer op de rit en afbetaald en dan weer verder" had hier dan ook verder toch niks mee te maken? Dat is iets, dat is TS haar eigen zaak en staat compleet los van de beweegredenen van de woningbouw. Niet aan ons om daar een oordeel over te vellen.
manondoris schreef:de woningbouw heeft niks aan mischien springen de ouders of iets bij ,die kijken na de situatie van de huurder .
o zeker wel ! waarom willen ze niet verhuren is de vraag en ik geef daar eerlijk antw op , de woningbouw verenigingen en banken ect nemen geen enkel risico meer als het op geld terug aankomt . het komt steeds vaker voor dat ze geen geld terug zien daarom eerst alles weer op de rit en dan weer verder ,dit is dus de reden van niet verhuren!!!!

Gesloten