Eurolines en bagage
Geplaatst: 11 okt 2011 14:59
Ik heb al vaak met Eurolines gereisd en bij al die reizen is het slechts een enkele keer voorgekomen dat ik een bewijsje kreeg na plaatsen van mijn koffer in het ruim van de bus, meestal krijg je niets. Bij stops onderweg doet de chauffeur vanaf zijn zitplaats de deuren open, uitgestapte passagiers pakken hun (of een andere!) koffer, de chauffeur sluit nog steeds vanaf zijn zitplaats het ruim en rijdt weg. Tot nu toe is het goed gegaan, maar wat gebeurt er als ik bij aankomst mijn koffer niet meer in de bus aantref? Ik heb dan geen enkel bewijs dat ik hem daar in gezet heb.
Eurolines geeft aan bij vermissing van bagage: "Ingeval van schade of vermissing van bagage, anders dan handbagage, dient de klant dit onmiddellijk na constatering mondeling bij de vervoerder (chauffeur) en Eurolines te melden."
Helaas is contact maken met sommige chauffeurs onmogelijk omdat zij maar één taal spreken en dat is dan iets Oost-Europees. Ik spreek vier talen, helaas geen enkele uit Oost-Europa. Hoe doe je dat dan?
Ik heb deze vragen aan Eurolines gesteld, zij reageren heel lakoniek: "Mocht het voorkomen dat uw bagage bij aankomst niet meer in de bus is. Is het van belang hier zo snel mogelijk een melding van te maken in een van de filialen van eurolines en/of kunt u contact opnemen met het call centre (0880761700).
De medewerkers van eurolines zullen dan onderzoek verrichten naar uw vermiste bagage ook al heeft u bagage wel of geen labelnummer."
Moet ik er dan maar op vertrouwen dat ze me geloven? Heeft iemand ervaring hiermee?
Eurolines geeft aan bij vermissing van bagage: "Ingeval van schade of vermissing van bagage, anders dan handbagage, dient de klant dit onmiddellijk na constatering mondeling bij de vervoerder (chauffeur) en Eurolines te melden."
Helaas is contact maken met sommige chauffeurs onmogelijk omdat zij maar één taal spreken en dat is dan iets Oost-Europees. Ik spreek vier talen, helaas geen enkele uit Oost-Europa. Hoe doe je dat dan?
Ik heb deze vragen aan Eurolines gesteld, zij reageren heel lakoniek: "Mocht het voorkomen dat uw bagage bij aankomst niet meer in de bus is. Is het van belang hier zo snel mogelijk een melding van te maken in een van de filialen van eurolines en/of kunt u contact opnemen met het call centre (0880761700).
De medewerkers van eurolines zullen dan onderzoek verrichten naar uw vermiste bagage ook al heeft u bagage wel of geen labelnummer."
Moet ik er dan maar op vertrouwen dat ze me geloven? Heeft iemand ervaring hiermee?