LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Blackberry service en storing slechte communicatie
Blackberry service en storing slechte communicatie
Ik heb al paar jaar een BiS abbo bij HI.nl tot nu altijd ok.
Totdat maandag de ellende begon met de storing. Wat een stel arrogantie bij elkaar van deze reuzen. Die denken alles te kunnen maken en een halve wereld bol van communicatie te laten verstoken. En daar wel een aardig bedrag per maand voor rekenen. Het moet toch ook zo zijn dat er compensatie komt voor de getroffenen want je bent totaal niet bereikbaar met mobiel email.
Want in deze tijd toch wel nodig is. En als je dan andere media moet lezen zou de storing nog wel even duren. En HI wimpelt het af van blackberry probleem, maar ik heb toch duidelijk een contract met Hi afgesloten, ik zie dat eigenlijk als contractbreuk daar moet toch zeker een compensatie tegenover staan.
Totdat maandag de ellende begon met de storing. Wat een stel arrogantie bij elkaar van deze reuzen. Die denken alles te kunnen maken en een halve wereld bol van communicatie te laten verstoken. En daar wel een aardig bedrag per maand voor rekenen. Het moet toch ook zo zijn dat er compensatie komt voor de getroffenen want je bent totaal niet bereikbaar met mobiel email.
Want in deze tijd toch wel nodig is. En als je dan andere media moet lezen zou de storing nog wel even duren. En HI wimpelt het af van blackberry probleem, maar ik heb toch duidelijk een contract met Hi afgesloten, ik zie dat eigenlijk als contractbreuk daar moet toch zeker een compensatie tegenover staan.
-
Re: Blackberry service en storing slechte communicatie
ik word er nu ook wel een beetje kriegel van! duurd ook te lang
Ik snap dat het vervelend is, heb er zelf ook last van, maar het probleem ligt gewoon niet bij de providers. Het is een "wereldwijd" probleem in de servers van RIM, hierdoor komt er geen bericht door, of bijna geen bericht. Iedere nacht lijkt mijn email even te herstellen in ieder geval.
Volgens mij proberen alle Nederlandse providers de informatie in ieder geval te geven, via nu.nl maar ook via social media.
Probleem zit hem vooral in RIM die weinig informatie kunnen geven over een geschatte oplossing.
Beetje hetzelfde als Vodafone vorig jaar met een storing, die was er, maar ook volkomen onduidelijk wanneer het opgelost zou zijn. Het is en blijft nu eenmaal techniek, daar kan veel aan kapot, hoe vervelend ook.
Maar in perspectief, blackberry service kost tussen de 5 en 10 euro gemiddeld bij providers, 3 dagen niet werken is dus een schadepost van 50 cent tot 1 euro
Volgens mij proberen alle Nederlandse providers de informatie in ieder geval te geven, via nu.nl maar ook via social media.
Probleem zit hem vooral in RIM die weinig informatie kunnen geven over een geschatte oplossing.
Beetje hetzelfde als Vodafone vorig jaar met een storing, die was er, maar ook volkomen onduidelijk wanneer het opgelost zou zijn. Het is en blijft nu eenmaal techniek, daar kan veel aan kapot, hoe vervelend ook.
Maar in perspectief, blackberry service kost tussen de 5 en 10 euro gemiddeld bij providers, 3 dagen niet werken is dus een schadepost van 50 cent tot 1 euro
Je ziet kwa schade verkeerd opdrachten komen via mail door dus schade post dan vele malen hoger. Via die mobiel komen ook storingen server door.
En in deze tijd moet het niet kunnen met redunant servers en backup switches.
Die de boel oppikken als er 1 server uit ligt of switch.
En zeker als ze veel geld opstrijken en een groot gebied verstrijken moet je zorgen dat je zaakjes op orde heb. En zeker voor de hoge prijs die je er extra voor betaald.
En in deze tijd moet het niet kunnen met redunant servers en backup switches.
En zeker als ze veel geld opstrijken en een groot gebied verstrijken moet je zorgen dat je zaakjes op orde heb. En zeker voor de hoge prijs die je er extra voor betaald.
Maar ook via de PC mag ik hopen, dus is het nog steeds gewoon te gebruiken. De problemen zijn zo groot als je ze zelf maakt, het is vervelend, tuurlijk, maar niet onoverkomelijk volgens mij.SanderHH schreef:Je ziet kwa schade verkeerd opdrachten komen via mail door dus schade post dan vele malen hoger. Via die mobiel komen ook storingen server door.
De hoge extra prijs? 5€/10€ is niet zo'n hoge prijs, maar oké, dat is een persoonlijke beleving.En in deze tijd moet het niet kunnen met redunant servers en backup switches.
Problemen zijn inderdaad normaal makkelijk op te lossen, maar daar is nu blijkbaar een probleem, en dus blijkbaar niet makkelijk op te lossen vrees ik. Ze zijn er ondertussen exact achter waar het zit als ik de berichten moet geloven, dus geduld is en blijft een schone zaak.
Er is naar mijn idee niet eerder een probleem geweest, dus de zaakjes waren altijd goed in orde. Helaas is geen enkel bedrijf perfect en geen enkele server en service kan 100% uptime bieden, hoe vervelend ook.
KPN, Hi, Vodafone, etc. kunnen hier helaas niets aan doen. Het onderliggende netwerk van RIM heeft problemen. Ook grote multinationals hebben hier last van.
Denk je nou echt dat dit veroorzaakt wordt doordat er 1 switch of server uitligt ? Bij RIM weten ze echt wel wat ze doen. Zo niet, ik zou zeggen solliciteer er als ICT manager. Dit lijkt meer op een mislukte software upgrade in het serverpark.En in deze tijd moet het niet kunnen met redunant servers en backup switches. Die de boel oppikken als er 1 server uit ligt of switch.
Mee eens, kijk naar Microsoft (MSN) , Google (GMail) niemand is 100% "up" geweest afgelopen jaar.Helaas is geen enkel bedrijf perfect en geen enkele server en service kan 100% uptime bieden, hoe vervelend ook.
Heb je aanleiding te denken dat er opzet in het spel is?SanderHH schreef:Wat een stel arrogantie bij elkaar van deze reuzen. Die denken alles te kunnen maken en een halve wereld bol van communicatie te laten verstoken.
Mouw -> aap. Als je de afgelopen jaren iets geleerd zou moeten hebben is het wel dat je jezelf niet helemaal afhankelijk moet maken van één leverancier voor wat voor produkt of groep produkten dan ook. Niet voor niets hebben grote bedrijven een "disaster recovery plan" waarin beschreven wordt wat te doen bij uitval elektra of communicatiemiddelen.Het moet toch ook zo zijn dat er compensatie komt voor de getroffenen want je bent totaal niet bereikbaar met mobiel email.
Zal zeker afgedekt zijn op contractueel gebied als overmachtssituatie maar buiten dat, wat wil je dàn dat HI doet? Je weet toch dat je in zee gaat met een wederverkoper van een dienst die volledig centraal geregeld wordt? Klaag je AH ook aan als er door een verkeersinfarct géén vers brood in de schappen ligt?En HI wimpelt het af van blackberry probleem, maar ik heb toch duidelijk een contract met Hi afgesloten, ik zie dat eigenlijk als contractbreuk daar moet toch zeker een compensatie tegenover staan.
Héél vervelend, deze storing maar daar leren we weer wat van mag ik hopen. Het zal RIM in ieder geval géén goed doen en dat is zeker terecht.
RIM ligt al zwaar onder vuur met"overstappende klanten richting Windows Mobile. De grootste troef van RIM is echter nog steeds de security, het is niet voor niets dat regeringsleiders, premiers, etc. nog steeds met een BB rondlopen.Het zal RIM in ieder geval géén goed doen en dat is zeker terecht.
Van pissebed naar kakkebed? Regen -> drup? Een Microsoft produkt komt er bij mij niet meer in, in géén enkele vermomming. Als ergens zowel je gegevens als je portemonnee als je veiligheid in het geding zijn, is het wel bij MS, Adobe en Apple (ja, zéker óók bij Apple).bprosman schreef:RIM ligt al zwaar onder vuur met"overstappende klanten richting Windows Mobile.
[cynisme aan]Ik ga er van uit dat deze security ook slechts schone schijn is, met servers in het thuisland van Homeland Security waar burgerrechten volledig ondergeschikt zijn. Deze schijn wordt simpelweg beter in stand gehouden.[/cynisme uit]De grootste troef van RIM is echter nog steeds de security, het is niet voor niets dat regeringsleiders, premiers, etc. nog steeds met een BB rondlopen.
Bij grote deals is het meestal onderdeel van het contract dat de servers op Europees grondgebied staan ,en dat je als bedrijf een "eigen" server krijgt (bij mij doet hij het dan ook nog gewoon ) inderdaad als gevolg van de "Patriot act".Ik ga er van uit dat deze security ook slechts schone schijn is, met servers in het thuisland van Homeland Security waar burgerrechten volledig ondergeschikt zijn. Deze schijn wordt simpelweg beter in stand gehouden.
Van de andere kant... RIM is in India ook tot een deal gedwongen op security gebied.
Ik heb sinds een jaar een Blackberry. Ik heb HI als provider. Ik heb nog geen 1 keer een probleem gehad met mijn mobiel, ook al zeiden heel veel mensen tegen mij dat hij snel stuk gaat, etc. Ik heb hier dus nog niks van gemerkt. Dit is al de 3e dag dat de storing er is en ik kan bijna niks meer met mijn mobiel. Bijna al het contact die ik leg, doe ik via de Ping, WhatsApp, Facebook en Twitter. Maandelijks betaal ik €12.50 voor het internet. Als dit nog langer gaat duren, wil ik eigenlijk een schadevergoeding. Ik betaal nu voor internet die ik niet eens kan gebruiken. Ik hoop dat dit mogelijk is en dat HI hiervoor zeer klantvriendelijk zal zijn.
Kastje naar de muur sturen sms sturen wat geld kost. Eerlijk waar komt de spuigaten uit.
Dit kan nog wel een mooie wending krijgen denk ik. Als de storing nog lang duurt gaan er vast veel mensen een vergoeding eisen. Gaat toch een dure kostenpost worden voor RIM denk ik. En misschien niet eens alleen een kostenpost van vergoedingen, ook van klanten die een ander toestel kopen.
Kreeg net wel heel toevallig van HI weer email adres van blackberry voor klachten.
[email protected] Maar ik denk dat we gewoon bedragen moeten gaan storneren als die worden afgeschreven.
Want eerlijk waar dit bedrijf verdient het niet over onze rug slechte service te verlenen.
[email protected] Maar ik denk dat we gewoon bedragen moeten gaan storneren als die worden afgeschreven.
Want eerlijk waar dit bedrijf verdient het niet over onze rug slechte service te verlenen.
Uit: aanvullende Voorwaarden Blackberry van KPN:
Succes met storneren!3.2 a KPN is gerechtigd de levering van de BlackBerry Dienst met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk op te schorten, dan wel de inhoud van de BlackBerry Dienst te wijzigen, indien (de beschikbaarheid van) de BlackBerry Netwerkomgeving door een buiten de invloedsfeer van KPN liggende oorzaak wordt gewijzigd dan wel beëindigd, zonder tot schadevergoeding gehouden te zijn. KPN zal Contractant hierover zo spoedig en volledig mogelijk informeren.
3.2 b Indien een opschorting meer dan 30 dagen voortduurt, is Contractant gerechtigd het BlackBerry Abonnement schriftelijk te beëindigen.
Je kan zoveel in voorwaarden zetten, maar uiteindelijk is ook een rechter die ook kan bepalen wat tot redelijker wijs netjes is.
Er staan ook een veel voorwaarden 1 jaar garantie maar die vlieger gaat ook niet op omdat ze verplicht zijn garantie te bieden tot de technische levensduur van een product. En dat is altijd meer dan 1 jaar.
Er staan ook een veel voorwaarden 1 jaar garantie maar die vlieger gaat ook niet op omdat ze verplicht zijn garantie te bieden tot de technische levensduur van een product. En dat is altijd meer dan 1 jaar.
Zo op het eerste oog te zien zijn deze voorwaarden niet van dien aard dat een rechter ze niet zou bekrachtigen.SanderHH schreef:Je kan zoveel in voorwaarden zetten, maar uiteindelijk is ook een rechter die ook kan bepalen wat tot redelijker wijs netjes is.
Storing korter dan een maand=jammer, langer dan een maand=kosteloos ontbinden. Het is nogal makkelijk te beredeneren dat het verrekenen van abonnementskosten van kortere periodes onevenredig bezwarend is.
Vraag me af wat onze meer juridisch onderlegde forumleden zeggen maar als je je auto 3 dagen bij de garage moet zetten kan je toch ook géén schadeclaim indienen bij de verkoper van de auto of bij de lease maatschappij? Sterker nog, vaak moet je nog betalen voor een leenauto ook!
Echt de nieuwe generatie, "Moord en brand" als ze hun vriendjes en vriendinnetje niet meer met onzin om de oren kunnen pingen
Als het echt belangrijk is , de TELEFOONFUNCTIE (u weet wel die functie waar dat ding voor uitgevonden is WERKT GEWOON)
Als DAT het nou ook nog eens niet zou doen zou je bij de rechter misschien nog een kansje maken.
Hoeveel familieleden zijn er overleden SanderHH, hoeveel omzet heb je gemist... zie t eens in perspectief.
Als het echt belangrijk is , de TELEFOONFUNCTIE (u weet wel die functie waar dat ding voor uitgevonden is WERKT GEWOON)
Als DAT het nou ook nog eens niet zou doen zou je bij de rechter misschien nog een kansje maken.
Hoeveel familieleden zijn er overleden SanderHH, hoeveel omzet heb je gemist... zie t eens in perspectief.
Je neemt een ping abo omdat dan de kosten gering zijn
Dan heb je toch ook géén/weinig last als het netwerk er een paar dagen uitligt?SanderHH schreef:Je neemt een ping abo omdat dan de kosten gering zijn