Pagina 1 van 1

RENAULT RX4 BRON van ergenis.

Geplaatst: 18 okt 2003 22:29
door MT
IK BEN IN HET BEZIT VAN EEN RENAULT SCENIC RX4.
PROBLEMEN:
= KRAKENDE DEUREN.
= LEKKE AIRCO.
= KAPOTTE DEUROPENER.
= DEFECTE BANDESPANNINGS INDICATOR.
EN NATUURLIJK DE KAPOTTE KOPLAMPSPROEIERS, REEDS 11 KEER TERUG GEWEEST NAAR DE GARAGE VOOR REPARATIE, AANSTAANDE WOENSDAG WEER AAN DE BEURT. SPROEIERS GAAN NA VERLOOP VAN TIJD HUILEN (LEKKEN) .
Dealer volgt instructies op van renault Nederland maar kan blijkbaar ook maar gissen naar oorzaak.
Wie heeft dezelfde problemen.

Re: RENAULT RX4 BRON van ergenis.

Geplaatst: 24 okt 2003 17:08
door Renaultje
Ikke niet, heb sinds januari mijn 2de RX4 en zowel met deze als de 1ste nul komma nul problemen.

Re: RENAULT RX4 BRON van ergenis.

Geplaatst: 24 okt 2003 17:12
door Gast
Vorig jaar heeft fiat een nieuw model op de markt gebracht onder de naam STILO. Op het forum www.fiatstilo.tk wordt veel geklaagd over de lange levertijd van nieuwe stilo's. Er blijken nl nog wat kinderziektes te zitten in het nieuwe model. Graag zou ik willen weten of er nog meer mensen op dit moment problemen hebben met hun nieuwe afgeleverde of nog af te leveren FIAT STILO
Het is in iedergeval geen STIJL dat er slecht wordt gecommuniceerd naar de klanten.

Re: RENAULT RX4 BRON van ergenis.

Geplaatst: 24 okt 2003 17:14
door ROEL JANSSEN
HET KAN ALTIJD ERGER, DAN RIJ JE MEESTAL IN EEN OPEL 16V.
WEES BLIJ DAT JE RENAULT RIJD.

Re: RENAULT RX4 BRON van ergenis.

Geplaatst: 04 nov 2003 13:23
door E.F.C.
Ik kan mij de klachten over de RX4 maar al te goed voorstellen. Zelf heb ik in april 2001 mijn nieuwe RX4 Privilege bij de dealer in Arnhem opgehaald. Dat was het begin van een hoop ellende. Aanvankelijk ging alles goed, tot ongeveer na 8 maanden de problemen begonen. Een kleine opsomming:


* Accu binnen een half jaar 3 keer vervangen. De oorzaak was uitendelijk een stroomlek vanuit de audioinstallatie.

* Afgebroken achterstoel in het midden. Deze brak af toen ik de koelkast (die ik als optie mee had besteld) wilde plaatsen.

* Aantasting van de lak op de motorkap, reeds na 4 maanden. Oorzaak nog steeds niet bekend.

* Haperend ventilatie systeem, inclusief automatische airco. Uiteindelijk viel alles uit tijdens een hevige regenbui, met als gevolg dat alle ramen onmiddelijk beslagen waren en veilig verder rijden niet meer mogelijk was.

* Diverse rammeltjes en kraakjes waarvan de oorzaak nog steeds niet bekend is.

* Haperende dakramen. Beiden open daken hadden soms wat moeite met het "waterdicht" afsluiten.

* Afgebroken wielkap op het reservewiel op de achterklep (zogn. wheelcover). De auto was op dat moment nog geen anderhalf jaar oud. Deze zware kunstofkap ben ik tijdens het rijden verloren. Gelukkig in de stad en niet op de snelweg. De dealer dacht aanvankelijk aan vandalisme. Daar kon ik mij toch weinig bij voorstellen en eiste inspectie van een schade expert. Ik dacht namelijk aan kwetsbaar kunstof wat aan slijtage onderhevig is.
Renault Nederland beweerde dat zij dit nog nooit hadden meegemaakt en weigerde ieder vorm van verantwoordelijkheid hier voor te nemen.
Gelukkig ben ik door oplettendheid van het Hoofd Werkplaats van de dealer in Arnhem te weten gekomen dat er alleen al in de regio Gelderland nog minstens 4 andere RX4's stonden met precies hetzelfde probleem. Hoezo nog nooit meegemaakt. Het vreemde daarbij is dat Renault halverwege 2002 "zomaar" het bestigingsmechanisme van de kap heeft veranderd!


De arrogante en ongeïnteresseerde houding van Renault Nederland heeft mij doen besluiten uit te kijken naar een andere auto, van een ander merk. Sinds februari van dit jaar ben ik verlost van de RX4 en rijd ik nu naar volle tevredenheid in mijn Saab cabriolet. Zonder problemen.

Renault zou ik graag het advies willen geven hun slogan aan te passen. "Createur d'automobiles" lijkt mij niet geheel gerechtvaardigd. Beter lijkt mij:

Renault, createur de misere!