Pagina 1 van 3

afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 13 okt 2011 20:25
door buiksloot
Hoi,

Ik krijg al twee maanden niet te traceren kostenposten op mijn telefoonrekening (Vodafone) vermeld: allen vallen onder Future Target BV, en de omschrijving is 241 WAP Payment en 241 payinfo.mobi. Elke keer wordt er 6,303 euro in rekening gebracht. Ik weet echt niet wat ik hiervoor krijg en vooral: wat ik moet doen om deze diensten te blokkeren. Ik wil hier echt graag van af!

Vodafone heeft voor mij via http://www.smsdienstenfilter.nl alle betaalde sms diensten geblokkeerd, (per 20 september jl) echter op de factuur van deze maand staan opnieuw dezelfde kosten en vermeldingen!

Via http://www.payinfo.mobi.nl kom ik ook niet verder, ze herkennen mijn nummer niet en aangezien mijn sms diensten zijn geblokkeerd kunnen ze me ook geen toegangscode sms-en. Via http://www.mijnmobielebetalingen.mobi loop ik tegen hetzelfde probleem aan!

Wie o wie weet raad? Alle tips en reacties meer dan welkom!
Dank alvast,
:P

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 17 okt 2011 13:07
door edwin70
Hoi,

via de site:

www.mijnmobielebetalingen.mobi

hierop mij afgemeld.

groeten, Edwin70

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 17 okt 2011 13:35
door dhc
edwin70 schreef:Hoi,

via de site:

http://www.mijnmobielebetalingen.mobi

hierop mij afgemeld.

groeten, Edwin70
Die site heeft TS zelf al genoemd.....

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 17 okt 2011 17:14
door GodsSon
Foutje, niet goed gelezen :)

Kijk op de specificatie is na of de kosten na 20-09 nog zijn ontstaan. Waarschijnlijk zijn deze van daarvoor. Het is logisch dat de kosten nog een rekening doorlopen als het niet geblokkeerd is geweest per 01-09 :)

Ik verwacht dat als de blokkade daar volledig is, dat er na 20-09 geen kosten zijn ontstaan en dus de rekening vanaf 01-10 geen kosten meer zal bevatten.

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 15 nov 2011 21:19
door helenkolthof
Beste Mensen,
Ook ik heb zojuist geconstateerd dat op de Vodafone factuur van mijn mobile telefoon 5 keer een bedrag van € 6,30 in rekening is gebracht voor diensten van Future Target bv 241. Ik heb Vodafone Klantenservice om opheldering gevraagd, maar nog geen antwoord.
Ik zie dat ik niet de enige ben. Kan iemand mij vertellen wat je hier mee aan moet en hoe het mogelijk is dat een of andere vage organisatie zomaar een bedrag in rekening kan brengen en Vodafone hier blijkbaar niets mee kan.

Laten we de krachten bundelen! Dit is pure oplichting!
Graag zou ik van iemand vernemen hoe ik zo spoedig mogelijk veilig kan blokkeren.

Met vriendelijke groet,
H

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 16 nov 2011 15:07
door Nicoled
Ook ik heb vandaag ontdekt dat mijn telefoonrekening op loopt door Future Target, terwijl ik er nooit iets had besteld.
Heb Vodafone aan de lijn gehad en die gaven me het volgende advies:
Stuur een e-mail naar: [email protected]
Zet hierin dat je je direct wilt afmelden van de dienst met daarbij je mobiele nummer. Ik heb dit gedaan en hierna een mail ontvangen met daarop de gestopte dienst die ik zogenaamd had besteld.
De dame aan de telefoon bij Vodafone vertelde dat de alarmbellen al gingen rinkelen bij de naam Future Target, en dat je die niet eens hoeft te hebben aangeklikt maar weggeklikt als zijnde reclame die je niet wilt waardoor er een zogenaamd abbonnement wordt gestart.
Hopelijk hebben jullie hier net als ik wat aan.
Succes

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 16 nov 2011 19:00
door helenkolthof
Beste Nicoled,

Dank voor je reactie. Ik zal nog nader bekijken of ik dit zal doen omdat ik gisteravond direct via SMS dienstenfilter een blokkade heb geregeld. Ik heb Vodafone nogmaals aangeschreven en stel hen aansprakelijk voor de geleden schade omdat ik namelijk helemaal geen gebruik maak van dergelijke betaalde diensten. Hoe dit dan heeft kunnen gebeuren is mij een raadsel.
Speelt Vodafone een spel mee?

In elk geval zijn we gewaarschuwd, maar komen er helaas pas achter als er de factuur zichtbaar wordt. Het is maar een vreemde zaak.

Succes voor degene die het overkomt en hopelijk stopt dit soort crimi!

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 19 nov 2011 11:28
door wesley055
Nou ik ben dus ook de dupe geworden van dit 'bedrijf' heb alleen echt geen idee wat ik nou voor dat geld heb 'gekocht' maar ben wel geschrokken hoe makkelijk je nu ook blijkbaar via internet een abonnement afsluit, heb nergens mijn mobiele nummer of iets doorgegeven, dus het lijkt alsof dit via mijn ipadres oid is geregeld.

Heb me afgemeld ook via sms diensten filter en heb ook een mail gestuurd naar de helpdesk om me af te melden, nu maar hopen dat t eenmalig is dit geintje. Wel raar dat ik me voor smsdiensten moet afmelden terwijl ik me niet via een sms heb aangemeld.

Ps: iemand een idee hoelang het duurt voor je reactie krijgt van [email protected]?

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 21 nov 2011 18:39
door Nicoled
Wesley055, ik heb de dag erna een bevestegingsmail gekregen.

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 21 nov 2011 20:11
door helenkolthof
Beste mensen,

Inmiddels ben ik in een verhitte discussie beland bij Vodafone. Idereen raad het al: Vodafone legt het terug bij de klant. Allerlei vage antwoorden die kant nog wal raken en schermen met het beleid.
Ik had namelijk al een blokkade voor dergelijke diensten, dus dat is het vreemde, maar juist op dit punt reageert Vodafone niet.

Ik hou jullie op de hoogte van eventuele ontwikkelingen.

Met vriendelijke groet,
H

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 20 dec 2011 19:56
door wendy1961
Hallo allemaal,
Ik ben dus ook slachtoffer van Future Target BV. Na gebeld te hebben met Vodafone kreeg ook ik te horen dat ik me moest afmelden via [email protected] Eigenlijk te gek voor woorden dat je eigen provider niets voor je kan doen, omdat Future Target BV klant is bij Vodafone. Ik zei nog fijne klant heeft u dan, die zoveel mensen bedonderd. Volgens betrouwbare bron vernam ik dat het zelfs voor kan gaan dat je een nieuw telefoonnummer moet aanschaffen, omdat er niets aan te doen is. Zo wordt Future Target BV dus rijk over de ruggen van mensen die never nooit iets van dit bedrijf gehoord of gedaan hebben. Ik heb de mail gestuurd naar de helpdesk en ben benieuwd of het nu eindelijk stopt. Volgens Vodafone kan ik fluiten naar mijn centen.

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 02 jan 2012 14:35
door r.runderkamp
Op mijn rekening van 23 december van Vodafone werd 5 x 7,50 berekend voor Future Target BV. een voor mij volkomen onbekend bedrijf.

Ik belde Vodafone en die meldde me slechts dat ik me zou hebben aangemeld bij hun betaalde sms-dienst. Daar was ik me echt niet van me bewust en Vodafone gaf me het advies om via smsdienstenfilter.nl deze diensten te blokkeren. Dat heb ik gedaan!

Op mijn vraag of zij ervoor wilde zorgen me de € 37,50 terug te betalen was de reactie: dat kunnen we niet, u heeft zelf voor deze dienst gekozen.
Dit is dus pure oplichting! Vodafone kent dit probleem al een aantal maanden en doet er niets aan. Iets voor een uitzending bij TROS-radar?

Ik ben net klant van Vodafone, maar ga dat bij de eerst volgende gelegenheid veranderen.

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 10 jan 2012 11:14
door Foobs10
Misschien helpt jullie dit:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan contact gehad te hebben met een van onze medewerkers. Uw klacht zou doorgezet worden naar een andere afdeling. U heeft hier nog geen reactie op ontvangen.

Volgens de gegevens is uw klacht inderdaad doorgezet naar de afdeling Special Services Vodafone.

U geeft aan dat u zich nooit heeft aangemeld voor deze dienst.

Future Target is een internetdienst waarvoor u zich kunt aanmelden. De aanmelding gebeurt altijd via een sms, soms ook wanneer u per sms deelneemt aan een televisiequiz of als u een ringtone of spel voor uw mobiele telefoon bestelt.

U kunt zich afmelden van deze dienst door een mail te sturen naar [email protected] (mailto:[email protected]) .

Ik wens u nog een prettige dag.

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 12 jan 2012 20:44
door Marciemarc
Weer een slachtoffer van deze dubieuze praktijken van Future Traget of wie dat dan ook mag zijn. Radar hier moet iets aan gedaan worden. Dit soort praktijken zijn je reinste oplichterij.

Ik kan bevestigen dat met payinfo.mobi inderdaad je abonnement kunt inzien en annuleren.

3 maanden verder en 120 euro armer. Lekker verdienen voor dat bedrijf. De telecombedrijven moeten hier wat aan doen. Ze kunnen je toch vrij eenvoudig een sms sturen waarin ze aangeven dat je je bij een abonneedienst heb aangemeld en dat er kosten in rekening worden gebracht. Als ze veel klachten krijgen zet deze oplichters dan op een zwarte lijst. Deze oplichters moeten ook een contract met de telecom provider hebben anders kunnen ze hun diensten niet in rekening brengen. De telecom reuzen kunnen dus vrij eenvoudig met een zwarte lijst werken en de oplichters hun contract opzeggen. Maar nee dat doen ze niet want ze verdienen eraan.

De consument moet zelf in actie komen.
Heb ik gedaan maar helaas veel te laat.

Onacceptabel maar helaas machteloos.

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 13 jan 2012 18:57
door wendy1961
Hallo allemaal,

Ik weet de oplossing van Future Target, ik had namelijk ook het probleem dat er geld van mijn rekening werd afgetrokken.
Je moet een email sturen naar [email protected] en daar zeggen dat je niet langer sms berichten wenst te ontvangen op je telefoon. Ik heb ook het hele traject doorlopen en gebeld met Vodafone, dat kun je ook lezen in mijn vorige bericht.
Nadat ik een bericht had gestuurd naar jokerquiz en een mail had gestuurd naar Vodafone, werd ik afgelopen week gebeld door Vodafone. Zij hebben mij bevestigd dat bij mijn aankomende rekening geen Future Target meer staat. Bij mij is het probleem dus opgelost door de email die ik had gestuurd aan [email protected].

Succes allemaal!!!

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 18 jan 2012 22:28
door melaniee91
Hallo allemaal,
Hier nog een slachtoffer, ik kwam er na twee maanden achter dat ik opeens een veel hogere rekening had. Ik heb nooit iets bevestigd of afgesloten naar mijn weten. Er is in twee maanden 7 keer 6.303 ex btw van mijn rekening afgeschreven. Dit kwam op een totaal bedrag van 52.50 euro .. ik heb me net afgemeld bij [email protected]. en een mail gestuurd naar vodafone, nu de reactie afwachten…

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 20 jan 2012 10:00
door bezige bij02
Hallo allemaal,

ook wij zijn slachtoffer van Future Target. In november gecontasteerd dat de telefoonrek. vele malen hoger was. Future Target dus, nergens voor aangemeld - geen bevestigingen gegeven, alleen reclame weggeklikt. Contact opgenomen met Vodafone en na een maand uitsluitsel (voor de 2e keer 5 x € 6,05 armer). Volgens hen hebben wij iets geactiveerd en bevestigd. Van dat laatste weten we zeker dat dit niet het geval is, geen bevestigingen niets ontvangen. Maar goed dat blijft een welles/nietes spel.
Begin december al geprobeerd om via de div. genoemde links de dienst te stoppen. Eind dec. blijkt dat niet gelukt te zijn, dus wederom volgens de site van Future Target de acties genomen die daar gemeld staan als te nemen om de dienst te stoppen. Maar het lijkt er nu weer op (tel.rek. kunnen we nog niet inzien wel wat het te incasseren bedrag is) dat dit niet gelukt is. Ik krijg er een punthoofd van.

Heeft iemand van jullie overigens weleens de voorwaarden van Future Target bekeken? Ik inmiddels wel. Je zou dus bedragen kunnen winnen door mee te doen aan hun speelsite, maar zij kunnen tel.nrs. achteraf, zonder uitleg van reden uitsluiten van de gewonnen prijs. Wie hier nu nog durft te zeggen dat dit geen oplichters zijn, mag het me zeggen.

Op de site van Radar zag ik trouwens klachten uit 2008 over een bedrijf Teleffuture en Target Media. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het hier wederom om de zelfde partij gaat als destijds. Grrrr...... Hoe kom ik van deze oplichters af. Vandaag Vodafone maar weeeeer eeens bellen.

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 22 jan 2012 18:19
door cej.vanloon
En hier een nieuw slachtoffer van Future Target. Wij zijn inmiddels 600 euro armer. Het begon in juli 2011, terwijl wij nergens om gevraagd hadden. Sinds december hebben wij alles geprobeerd ervan af te komen: bellen met Vodafone, Vodafonewinkel, dienstenfilter, etc.. Het gaat hier om de mobiel van onze zoon die helemaal nergens vanaf weet.... Hoe krijgen wij Vodafone zo ver dat zij dit bedrag terug betalen??! Hoe kan dit soort oplichterij gestopt worden??! C. van Loon

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 23 jan 2012 20:33
door gpharmsen
Ook ik heb de afgelopen maanden onbewust geld betaald via vodafone aan future target bv. Ik heb mij afgemeld en ook om het terugstorten van de afgeschreven bedragen gevraagd. Heeft iemand anders dit al gedaan en wat zijn dan de ervaringen?

Re: afmelden diensten future target / target media

Geplaatst: 24 jan 2012 23:09
door j.ossenblok
Ook ik ben een slachtoffer. Heb me ooit aangemeld voor Tunin FM (streaming radio). Bedrag (ongeveer 3 euro p.m.) wordt maandelijks door Vodafone voor Future Target geïnd. Tunin FM werkt niet zo goed, dus ik wil het stopzetten, kan nergens info vinden hoe dat te doen. Ik neem op 16-01-2012 contact op met Vodafone via mail:
"Ik wil het abonnement op Tunin FM (via Future Target BV) stopzetten. Lukt niet via http://www.payinfo.mobi, daar staat namlijk niets geregistreerd. Graag hoor ik van u. Wil er helemaal van af."

Ik krijg het volgende antwoord van Vodafone op 18-01-2012:
"Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u de dienst van Future Target B.V. wil opzeggen, maar dat u niet weet hoe u dat kunt doen.
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is wanneer u niet weet hoe u de dienst kunt stopzetten. Waarschijnlijk dient u deze dienst stop te zetten door het versturen van een sms bericht naar het vier cijferig nummer van de aanbieder. Ik heb intern bij onze klachtenafdeling gevraagd of zij deze dienst voor u kunnen stoppen.
U zult hier op korte termijn een inhoudelijke reactie op ontvangen."

Vanavond controleerde ik de nieuwe factuur van mijn telefoonrekening, zie ik ineens dat vanaf 20-12-2011 dagelijks !!! een bedrag van 2 euro nog wat door Future target in rekening wordt gebracht. Ik wordt via de factuur verwezen naar http://www.payinfo.mobi waar ook nu weer niets geregistreerd staat: geen afgesloten abonnement, geen transacties. Ongelooflijk.
Ik voel me niet alleen maar wórdt ook echt opgelicht. Inmiddels boze mails gestuurd naar Vodafone en de in de andere mails geadviseerde helpdesk?? van Future Target. Maar dit is de omgedraaide wereld, ze moeten van mijn geld afblijven. Hoe kan ik hier iets aan doen? Dit kan toch niet zo maar????