Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting
Geplaatst: 17 okt 2011 12:45
De TELE2 aansluit SOAP die mij tot waanzin drijft:
26/07/2011 Ik weet dat internet aansluiten niet binnen een dag geregeld is, dus drie weken voordat ik zou verhuizen heb het internet 50mbit + bellen + Tv aangevraagd.
16/08/2011 de internet verbinding zou zijn opgeleverd, maar werkt niet. Ik krijg geen signaal.
23/07/2011 Ik kom er na veel proberen en bellen achter dat de aansluiting is opgeleverd op het leegstaande appartement onder mijn appartement in hetzelfde gebouw. (Ik krijg daar de schuld van). Er wordt een 'verhuizing' in gang gezet zodat het op het goede adres zal komen. Doordat mijn huisbaas erg meeleeft mag ik mijn draadloze router neerzetten zodat ik in elk geval de rekeningen kan betalen en mijn energieleverancier kan aanmelden, etc.
15/09/2011 omdat de 'verhuizing' op de 16e zou moeten plaats vinden bekijk ik even in 'mijn tele2' op mijn werk hoe het er voor staat: de verhuizing is geannuleerd door tele2, zonder dat ik daar bericht van had gekregen, en zonder verdere reden.
16/09/2011 de klantenservice zegt dat ik helemaal geen aansluiting KAN krijgen op mijn adres, en dus had mij nooit belooft moeten worden dat het in orde zou komen. Doordat ik geen vertrouwen meer heb in de kunde, kennis en hulpvaardigheid van de klantenservice bel ik zelf met de technische afdeling van het netwerk (KPN beheert dat). KPN weet mij haarfijn uit te leggen dat er 1 aansluitpunt is, en drie abonnement-plaatsen, waarvan er twee bezet zijn (de mijne dus niet, en het lege huis beneden wel). Met deze informatie bel ik tele2, waardoor ze mij beloven snel te controleren of de kabelparen goed zijn aangesloten (nu zien ze ineens wel wat mijn probleem is?!?), en ik zal binnen 2 dagen worden teruggebeld.
21/09/2011 de twee werkdagen zijn voorbij en ik ben niet gebeld (natuurlijk, want ik ben nog geen van de drie keer teruggebeld als het wel werd beloofd). Ik bel tele2 om te vragen hoe het ervoor staat. Alles zal in orde komen en ik zal op de 23e worden aangesloten.
22/09/2011 ik krijg doodleuk een sms dat de aanlsuiting op 12 oktober (!!!) wordt opgeleverd, "met vriendelijke groet, tele2". Ik spring uit mijn vel en bel tele2. "Ze hadden mij nooit kunnen beloven dat het op de 23e geleverd zou worden", etc.
23/09/2011 ik besluit om het heft in eigen hand te nemen en te gaan klungelen aan het ISRA punt: een oude zakelijke aansluiting met 10 aansluitingen. Ik wissel de draden van de benedenburen met die van mij en ik heb verbinding via het kastje in mijn eigen huis. Ik kan eindelijk TV kijken en bellen. Ik neem mij voor om zodra de 3e 'verhuizing' van de verbinding rond is het weer terug te draaien.
26/09/2011 voor het eerst in twee maanden belt tele2 mij om te zeggen dat het in orde zal komen, en dat we het zodra alles rond is kunnen hebben over restitutie van de misgelopen service, wat het volledige pakket is, want wat ik kon gebruiken was omdat mijn huisbaas zo aardig is.
Ik heb er geen vertrouwen meer in, maar ben ook moe geworden van me op te winden.
01/10/2011 Het noodlot: we hebben nieuwe onderburen, die op 8 oktober een monteur laten komen voor hun ziggo pakket. Ik praat met ze en ze stellen de aansluiting uit, omdat ik nog gebruik maak van ' hun' aansluiting. Ze mogen op mijn draadloze internet als dank. Gelukkig zijn het erg aardige mensen!
10/10/2011 smsje: internet word 12e opgeleverd.
12/10/2011 Op hoop van zegen draai ik de draadjes terug, zodat het weer op de oorspronkelijke plek zit, maar waar ik bang voor was: GEEN SIGNAAL. Hoe kan het ook anders, want er is nog niets goed gegaan de afgelopen drie maanden. Ik draai ze toch weer terug zodat ik weer op de plek van de buren zit, maar door een onverklaarbaar verschijnsel is ineens daar de internet verbinding ook weg, hoewel alles er in orde uit ziet op de instellingen van de router ip etc. Ik moet bijna huilen van de onmacht.
13/10/2011 met frisse moed probeer ik het nog eens, ook omdat het meisje van tele2 had gezegd dat het niet altijd op de avond zelf in orde is (waarom beloven ze dat dan?). Zonder resultaat.
15/10/2011 het is weekend en ik ga met mijn digitale multimeter alle aansluitpunten van de ISRA kast doormeten. Het is duidelijke dat er maar twee punten in gebruik zijn: die van de bovenburen en die van de onderburen. Maar omdat er een overgangsfase is bij een normale verhuizing zouden zowel bij de onderburen als bij mijn appartement het signaal moeten zijn. Het is duidelijk dat de verhuizing niet gelukt is en dat het signaal 'verdwenen' is zodra de onderburen een ander abonnement krijgen.
vandaag, 17/10/2011 Het is 83 (drieëntachtig) dagen geleden dat ik had bedacht om met tele2 in zee te gaan, het is 63 (drieënzestig) dagen geleden dat mijn verbinding zou worden opgeleverd, ik heb al drie maanden abonnement betaald, ik heb aansluitkosten betaald, en ik heb in totaal ruim 2,5 uur met tele2 gebeld, wat via mobiel ongeveer 70 euro heeft gekost. Morgen komt de Ziggo monteur de aansluiting van de buren regelen, waardoor ik helemaal niets meer heb. Ik hoop dat ik bij de buren op het draadloos netwerk mag.
Ik weet niet meer hoe ik het moet oplossen, want het blijft verkeerd gaan. Ik wil dat tele2 MIJ een keer probeert te helpen. Ik weiger om nog 1 keer met de dure klantenservice te bellen, omdat ze me toch niet helpen. Ik gun het tele2 eigenlijk niet meer dat ik klant van ze ben, maar na al deze frustratie, enorme hoeveelheid tijd en geld wil ik het ook in orde krijgen, anders is alles voor niets geweest. Dit is wel de meest aparte manier van klantenbinding die ik in mijn leven heb gezien.
Via dit forum is mijn laatste poging, anders cancel ik de volledige deal, stuur ik alles terug en ga ik ook verder met Ziggo. Ik hoop dat ik word gehoord.
26/07/2011 Ik weet dat internet aansluiten niet binnen een dag geregeld is, dus drie weken voordat ik zou verhuizen heb het internet 50mbit + bellen + Tv aangevraagd.
16/08/2011 de internet verbinding zou zijn opgeleverd, maar werkt niet. Ik krijg geen signaal.
23/07/2011 Ik kom er na veel proberen en bellen achter dat de aansluiting is opgeleverd op het leegstaande appartement onder mijn appartement in hetzelfde gebouw. (Ik krijg daar de schuld van). Er wordt een 'verhuizing' in gang gezet zodat het op het goede adres zal komen. Doordat mijn huisbaas erg meeleeft mag ik mijn draadloze router neerzetten zodat ik in elk geval de rekeningen kan betalen en mijn energieleverancier kan aanmelden, etc.
15/09/2011 omdat de 'verhuizing' op de 16e zou moeten plaats vinden bekijk ik even in 'mijn tele2' op mijn werk hoe het er voor staat: de verhuizing is geannuleerd door tele2, zonder dat ik daar bericht van had gekregen, en zonder verdere reden.
16/09/2011 de klantenservice zegt dat ik helemaal geen aansluiting KAN krijgen op mijn adres, en dus had mij nooit belooft moeten worden dat het in orde zou komen. Doordat ik geen vertrouwen meer heb in de kunde, kennis en hulpvaardigheid van de klantenservice bel ik zelf met de technische afdeling van het netwerk (KPN beheert dat). KPN weet mij haarfijn uit te leggen dat er 1 aansluitpunt is, en drie abonnement-plaatsen, waarvan er twee bezet zijn (de mijne dus niet, en het lege huis beneden wel). Met deze informatie bel ik tele2, waardoor ze mij beloven snel te controleren of de kabelparen goed zijn aangesloten (nu zien ze ineens wel wat mijn probleem is?!?), en ik zal binnen 2 dagen worden teruggebeld.
21/09/2011 de twee werkdagen zijn voorbij en ik ben niet gebeld (natuurlijk, want ik ben nog geen van de drie keer teruggebeld als het wel werd beloofd). Ik bel tele2 om te vragen hoe het ervoor staat. Alles zal in orde komen en ik zal op de 23e worden aangesloten.
22/09/2011 ik krijg doodleuk een sms dat de aanlsuiting op 12 oktober (!!!) wordt opgeleverd, "met vriendelijke groet, tele2". Ik spring uit mijn vel en bel tele2. "Ze hadden mij nooit kunnen beloven dat het op de 23e geleverd zou worden", etc.
23/09/2011 ik besluit om het heft in eigen hand te nemen en te gaan klungelen aan het ISRA punt: een oude zakelijke aansluiting met 10 aansluitingen. Ik wissel de draden van de benedenburen met die van mij en ik heb verbinding via het kastje in mijn eigen huis. Ik kan eindelijk TV kijken en bellen. Ik neem mij voor om zodra de 3e 'verhuizing' van de verbinding rond is het weer terug te draaien.
26/09/2011 voor het eerst in twee maanden belt tele2 mij om te zeggen dat het in orde zal komen, en dat we het zodra alles rond is kunnen hebben over restitutie van de misgelopen service, wat het volledige pakket is, want wat ik kon gebruiken was omdat mijn huisbaas zo aardig is.
Ik heb er geen vertrouwen meer in, maar ben ook moe geworden van me op te winden.
01/10/2011 Het noodlot: we hebben nieuwe onderburen, die op 8 oktober een monteur laten komen voor hun ziggo pakket. Ik praat met ze en ze stellen de aansluiting uit, omdat ik nog gebruik maak van ' hun' aansluiting. Ze mogen op mijn draadloze internet als dank. Gelukkig zijn het erg aardige mensen!
10/10/2011 smsje: internet word 12e opgeleverd.
12/10/2011 Op hoop van zegen draai ik de draadjes terug, zodat het weer op de oorspronkelijke plek zit, maar waar ik bang voor was: GEEN SIGNAAL. Hoe kan het ook anders, want er is nog niets goed gegaan de afgelopen drie maanden. Ik draai ze toch weer terug zodat ik weer op de plek van de buren zit, maar door een onverklaarbaar verschijnsel is ineens daar de internet verbinding ook weg, hoewel alles er in orde uit ziet op de instellingen van de router ip etc. Ik moet bijna huilen van de onmacht.
13/10/2011 met frisse moed probeer ik het nog eens, ook omdat het meisje van tele2 had gezegd dat het niet altijd op de avond zelf in orde is (waarom beloven ze dat dan?). Zonder resultaat.
15/10/2011 het is weekend en ik ga met mijn digitale multimeter alle aansluitpunten van de ISRA kast doormeten. Het is duidelijke dat er maar twee punten in gebruik zijn: die van de bovenburen en die van de onderburen. Maar omdat er een overgangsfase is bij een normale verhuizing zouden zowel bij de onderburen als bij mijn appartement het signaal moeten zijn. Het is duidelijk dat de verhuizing niet gelukt is en dat het signaal 'verdwenen' is zodra de onderburen een ander abonnement krijgen.
vandaag, 17/10/2011 Het is 83 (drieëntachtig) dagen geleden dat ik had bedacht om met tele2 in zee te gaan, het is 63 (drieënzestig) dagen geleden dat mijn verbinding zou worden opgeleverd, ik heb al drie maanden abonnement betaald, ik heb aansluitkosten betaald, en ik heb in totaal ruim 2,5 uur met tele2 gebeld, wat via mobiel ongeveer 70 euro heeft gekost. Morgen komt de Ziggo monteur de aansluiting van de buren regelen, waardoor ik helemaal niets meer heb. Ik hoop dat ik bij de buren op het draadloos netwerk mag.
Ik weet niet meer hoe ik het moet oplossen, want het blijft verkeerd gaan. Ik wil dat tele2 MIJ een keer probeert te helpen. Ik weiger om nog 1 keer met de dure klantenservice te bellen, omdat ze me toch niet helpen. Ik gun het tele2 eigenlijk niet meer dat ik klant van ze ben, maar na al deze frustratie, enorme hoeveelheid tijd en geld wil ik het ook in orde krijgen, anders is alles voor niets geweest. Dit is wel de meest aparte manier van klantenbinding die ik in mijn leven heb gezien.
Via dit forum is mijn laatste poging, anders cancel ik de volledige deal, stuur ik alles terug en ga ik ook verder met Ziggo. Ik hoop dat ik word gehoord.