LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alternate - high end computer systeem
Alternate - high end computer systeem
Beste lezers,
Ik heb bijna 3 jaar geleden een high end computer systeem gekocht bij Alternate.
Het was een duur systeem met 2x videokaarten van 600 euro per stuk.
Nu heb ik gigantisch veel problemen met dit systeem gehad en heb ik in de garantie periode dit aangekaart, nu ben ik al die tijd aan het lijntje gehouden en toen de garantie was verlopen werd ik vriendelijk de deur gewezen.
Ik heb weer een high computer aangeschaft, alle onderdelen behalve de voeding en systeemkast, een kostenplaatje van rond de 1400 euro, met veel moeite heb ik 110 euro er af kunnen praten.
Nu ben er achtergekomen dat mijn oude PC defect is geraakt door nalatigheid van de klantenservice.
Nu komt het technische gedeelte en hoop dat mensen dit een beetje kunnen volgen.
Mijn oude PC systeem had een 1000 watt voeding, merk OCZ, deze is ruim voldoende om stroom te voorzien aan mijn systeem.
Ik heb toen met verkoop mijn nieuwe PC geassembleerd.
Probleem1: 1 van mijn nieuwe videokaarten was direct al defect, deze was niet meer op voorraad en kon niet meer besteld worden, ik moest een andere videokaart kiezen, ik heb toen beide videokaarten moeten omwisselen.
De nieuwe videokaarten hadden 1 connector die ipv 6 pins 8 pins heeft.
De voeding heeft deze aansluiting niet, ik vroeg al direct een andere voeding omdat de voeding niet meer compatible was.
Ze namen de splinternieuwe voeding niet meer terug omdat er tijdens het inbouwen een heel klein streepje op de lak was gekomen, dat konden ze niet meer verkopen.
Ik was natuurlijk beledigd en de klantenservice kwam met een alternatief.
Dit is het belangrijkste van het verhaal.
Ze hebben PCI-E verloopsnoeren voorzien om de videokaart werkend te kunnen krijgen.
Omdat bij mijn nieuwe PC weer problemen optreden met stroomtoevoer naar de videokaarten ben ik er achtergekomen dat de PCI-E verloopsnoeren sterk worden afgeraden en dat dit je systeem kan beschadigen.
Ik heb mail correspondentie met Ati(videokaart vendor) die dit kunnen bevestigen.
Feit is dus dat Alternate mijn systeem om zeep heeft geholpen.
Ik heb veel gegevens verzameld en ook contact met Ati, Ati geeft ook aan dat PCI-E verloopstukjes schade kan veroorzaken.
Mijn voeding heeft voedingskanalen en de PCI-E kanalen krijgen meer watt, de verloopstekkertjes maken gebruik van de standaard kanalen wat niet voldoende vermogen kan leveren.
Enige wat ik van Alternate nu wil is een nieuwe voeding zodat ik dit hoofdstuk kan afsluiten.
Ik ben al tolerant geweest door weer een high-end computer systeem aan te schaffen, maar de klantenservice gooit weer de deur dicht.
Ik wil hun met deze feiten om de oren slaan, via de klantenservice en klantenservice coördinator kom ik niet verder.
Wat kan ik nu het beste doen?
Ik weet dat ik gelijk heb en wil Alternate nu hard aanpakken.
De klantenservice is daar zeer slecht, ze zijn goedkoop maar daar blijft het bij.
Ik ga ook mijn zakelijke contacten met hun verbreken, ik schaf daar nooit meer iets aan.
Maar ik wil nu mijn gelijk halen maar vind mijn situatie lastig omdat het verhaal zeer technisch in elkaar zit.
Ik vroeg alleen om de voeding te vergoeden, maar nu wil ik dat alles wat defect is geraakt word vergoed.
PC is echt jaren een nachtmerrie geweest, ik ben Alternate echt zat.
Er valt niets te regelen, ik heb mijn best gedaan en ben meer dan tolerant geweest.
Met vriendelijke groet,
Pascal Kroeze
Ik heb bijna 3 jaar geleden een high end computer systeem gekocht bij Alternate.
Het was een duur systeem met 2x videokaarten van 600 euro per stuk.
Nu heb ik gigantisch veel problemen met dit systeem gehad en heb ik in de garantie periode dit aangekaart, nu ben ik al die tijd aan het lijntje gehouden en toen de garantie was verlopen werd ik vriendelijk de deur gewezen.
Ik heb weer een high computer aangeschaft, alle onderdelen behalve de voeding en systeemkast, een kostenplaatje van rond de 1400 euro, met veel moeite heb ik 110 euro er af kunnen praten.
Nu ben er achtergekomen dat mijn oude PC defect is geraakt door nalatigheid van de klantenservice.
Nu komt het technische gedeelte en hoop dat mensen dit een beetje kunnen volgen.
Mijn oude PC systeem had een 1000 watt voeding, merk OCZ, deze is ruim voldoende om stroom te voorzien aan mijn systeem.
Ik heb toen met verkoop mijn nieuwe PC geassembleerd.
Probleem1: 1 van mijn nieuwe videokaarten was direct al defect, deze was niet meer op voorraad en kon niet meer besteld worden, ik moest een andere videokaart kiezen, ik heb toen beide videokaarten moeten omwisselen.
De nieuwe videokaarten hadden 1 connector die ipv 6 pins 8 pins heeft.
De voeding heeft deze aansluiting niet, ik vroeg al direct een andere voeding omdat de voeding niet meer compatible was.
Ze namen de splinternieuwe voeding niet meer terug omdat er tijdens het inbouwen een heel klein streepje op de lak was gekomen, dat konden ze niet meer verkopen.
Ik was natuurlijk beledigd en de klantenservice kwam met een alternatief.
Dit is het belangrijkste van het verhaal.
Ze hebben PCI-E verloopsnoeren voorzien om de videokaart werkend te kunnen krijgen.
Omdat bij mijn nieuwe PC weer problemen optreden met stroomtoevoer naar de videokaarten ben ik er achtergekomen dat de PCI-E verloopsnoeren sterk worden afgeraden en dat dit je systeem kan beschadigen.
Ik heb mail correspondentie met Ati(videokaart vendor) die dit kunnen bevestigen.
Feit is dus dat Alternate mijn systeem om zeep heeft geholpen.
Ik heb veel gegevens verzameld en ook contact met Ati, Ati geeft ook aan dat PCI-E verloopstukjes schade kan veroorzaken.
Mijn voeding heeft voedingskanalen en de PCI-E kanalen krijgen meer watt, de verloopstekkertjes maken gebruik van de standaard kanalen wat niet voldoende vermogen kan leveren.
Enige wat ik van Alternate nu wil is een nieuwe voeding zodat ik dit hoofdstuk kan afsluiten.
Ik ben al tolerant geweest door weer een high-end computer systeem aan te schaffen, maar de klantenservice gooit weer de deur dicht.
Ik wil hun met deze feiten om de oren slaan, via de klantenservice en klantenservice coördinator kom ik niet verder.
Wat kan ik nu het beste doen?
Ik weet dat ik gelijk heb en wil Alternate nu hard aanpakken.
De klantenservice is daar zeer slecht, ze zijn goedkoop maar daar blijft het bij.
Ik ga ook mijn zakelijke contacten met hun verbreken, ik schaf daar nooit meer iets aan.
Maar ik wil nu mijn gelijk halen maar vind mijn situatie lastig omdat het verhaal zeer technisch in elkaar zit.
Ik vroeg alleen om de voeding te vergoeden, maar nu wil ik dat alles wat defect is geraakt word vergoed.
PC is echt jaren een nachtmerrie geweest, ik ben Alternate echt zat.
Er valt niets te regelen, ik heb mijn best gedaan en ben meer dan tolerant geweest.
Met vriendelijke groet,
Pascal Kroeze
Laatst gewijzigd door PascalK op 24 okt 2011 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alternate - high end computer systeem
,Mijn voeding heeft voedingskanalen en de PCI-E kanalen krijgen meer watt
Eerste gedeelte van je zin is onzin, tweede gedeelte :
Zou kunnen.de verloopstekkertjes maken gebruik van de standaard kanalen wat niet voldoende vermogen kan leveren.
Heb jij de uitspraak van ATI dat dat schade kan veroorzaken via mail ? Dan zou je Alternate daarmee kunnen confronteren.
Ook vermelden dat je Alternate daar op gewezen hebt.
Wat me niet duidelijk is wat er nu defect gegaan is.
Een vraagje: heb je die computer zelf samengesteld?
Klopt inderdaad.bprosman schreef:Zou kunnen.de verloopstekkertjes maken gebruik van de standaard kanalen wat niet voldoende vermogen kan leveren.
Die kabels dienen ook op een aparte manier aangesloten te worden.
Aan de ene kant zitten 2 molex contrastekkers, en die dienen op 2 aparte kabels die ieder op een eigen spanningsrail zit, worden aangesloten.
Zet je ze allebei op één kabel, dan kan die betreffende rail worden overbelast.
Pascal,
Je hebt één grote fout gemaakt: je hebt wéér bij ze gekocht. Op zich ken ik Alternate niet als een problematisch bedrijf, dacht dat ze wel goed te boek staan maar je kan bij alk bedrijf een zepert hebben. Essentieel is dan dat je ze laat weten dat je niets meer bij ze aanschaft tot het probleem is opgelost en dat je ook de daad bij het woord voegt.
Je had al problemen, ze hebben je aan het lijntje gehouden, garantie verliep....toch heb je wéér een systeem aangeschaft. De logica ontgaat me.
Aan de technische kant: de verloopstekkers kunnen problemen opleveren maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Ik begrijp dat je zelf je systeem in elkaar hebt gezet. Dan kan je wèl klagen over de kwaliteit van de individuele onderdelen maar m.i. niet over de PC als geheel. Ze kunnen immers altijd komen met de aantijging dat je een incompatible match van onderdelen hebt geselekteerd.
ATI zegt ook:
Dat laatste doen ze gewoon dus niet, ever. Daarmee is Alternate voor jou verleden tijd.
Als ik iets geleerd heb, zowel op dit forum als in het dagelijks leven bij het aanschaffen van alles van een frituurpan to makelaarsdiensten voor de aankoop van een huis , is het dit: one strike, you're out! Bedrijven krijgen één kans iets goed te maken, lukt dat niet dan is het einde oefening. Uiteindelijk kost één ontevreden klant ze tientallen potentiele klanten en dat zouden ze moeten weten.
Ik heb dat tot nu toe gehad met Bruynzeel vloeren, Blokker electrische apparaten, AEG droger, RABO hypotheken, De Hypotheker bemiddeling en Dell computers, om er maar eens een paar te noemen. Ik hoef er niet over te discussieren, ik hoef géén genoegdoening, die bedrijven zijn gewoon wat mij betreft onbespreekbaar bij een volgende aanschaf.
Ieder z'n eigen lijstje en je mag natuurlijk aanbevelingen doen waarvan deze post een voorbeeld is. Als bedrijven hun naam te veel op consumentensites tegenkomen worden ze op den duur òf héél erg wakker òf héél erg failliet
Je hebt één grote fout gemaakt: je hebt wéér bij ze gekocht. Op zich ken ik Alternate niet als een problematisch bedrijf, dacht dat ze wel goed te boek staan maar je kan bij alk bedrijf een zepert hebben. Essentieel is dan dat je ze laat weten dat je niets meer bij ze aanschaft tot het probleem is opgelost en dat je ook de daad bij het woord voegt.
Je had al problemen, ze hebben je aan het lijntje gehouden, garantie verliep....toch heb je wéér een systeem aangeschaft. De logica ontgaat me.
Aan de technische kant: de verloopstekkers kunnen problemen opleveren maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Ik begrijp dat je zelf je systeem in elkaar hebt gezet. Dan kan je wèl klagen over de kwaliteit van de individuele onderdelen maar m.i. niet over de PC als geheel. Ze kunnen immers altijd komen met de aantijging dat je een incompatible match van onderdelen hebt geselekteerd.
ATI zegt ook:
Alternate kan natuurlijk altijd argumenteren dat je de juiste instructies niet hebt opgevolgd. Mijn advies? Koop een goede zware voeding elders en laat Alternate weten wat de aanschafkosten waren alsmede een bericht dat willen ze ooit nog zaken met je doen, je verwacht dat ze die kosten zullen voldoen.When connecting a 2×3-pin PCIe™ power connector to the 2×4-pin connection, the connector should cover the 6 pins of the 2×4-pin connection that are farthest away from the 2x3-pin connection.
To ensure the ATI FireGL V86xx Series are operational please note that a 6-pin PCI-Express cable from the Power Supply must be connected to the 2x3-pin connection of the ATI FireGL V86xx Series as well.
Dat laatste doen ze gewoon dus niet, ever. Daarmee is Alternate voor jou verleden tijd.
Als ik iets geleerd heb, zowel op dit forum als in het dagelijks leven bij het aanschaffen van alles van een frituurpan to makelaarsdiensten voor de aankoop van een huis , is het dit: one strike, you're out! Bedrijven krijgen één kans iets goed te maken, lukt dat niet dan is het einde oefening. Uiteindelijk kost één ontevreden klant ze tientallen potentiele klanten en dat zouden ze moeten weten.
Ik heb dat tot nu toe gehad met Bruynzeel vloeren, Blokker electrische apparaten, AEG droger, RABO hypotheken, De Hypotheker bemiddeling en Dell computers, om er maar eens een paar te noemen. Ik hoef er niet over te discussieren, ik hoef géén genoegdoening, die bedrijven zijn gewoon wat mij betreft onbespreekbaar bij een volgende aanschaf.
Ieder z'n eigen lijstje en je mag natuurlijk aanbevelingen doen waarvan deze post een voorbeeld is. Als bedrijven hun naam te veel op consumentensites tegenkomen worden ze op den duur òf héél erg wakker òf héél erg failliet
Beide videokaarten zijn defect geraakt, en moederboard met een een reserve videokaart kort daarna.bprosman schreef:,Mijn voeding heeft voedingskanalen en de PCI-E kanalen krijgen meer watt
Eerste gedeelte van je zin is onzin, tweede gedeelte :Zou kunnen.de verloopstekkertjes maken gebruik van de standaard kanalen wat niet voldoende vermogen kan leveren.
Heb jij de uitspraak van ATI dat dat schade kan veroorzaken via mail ? Dan zou je Alternate daarmee kunnen confronteren.
Ook vermelden dat je Alternate daar op gewezen hebt.
Wat me niet duidelijk is wat er nu defect gegaan is.
Ik heb hier Alternate op gewezen en dit word ook bevestigd door Ati en velen forums.
Feit is wel dat mijn systeem na de garantie periode defect is geraakt.
Ik heb al heel veel mail wisselingen en belletjes uitgewisseld, maar ik loop steeds tegen een muur.
Wat moet ik dan doen? zelfs de klantenservice coordinator is kortaf en geeft aan dat mijn garantie is verlopen, geen begrip voor mijn verhaal.
Laatst gewijzigd door PascalK op 17 okt 2011 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt, ik had 2 videokaarten, 2x PCI-E 8 pins = 4x molex contrastekkers in gebruikt, helaas niet op apparte spanningsrails omdat er 4x nodig waren om beide kaarten te voorzien, ze zijn door de klantenservice op dezelfde rail aangesloten, ik heb zelfs 50 euro voor de assemblage moeten betalen.BBCS schreef:Klopt inderdaad.bprosman schreef:Zou kunnen.de verloopstekkertjes maken gebruik van de standaard kanalen wat niet voldoende vermogen kan leveren.
Die kabels dienen ook op een aparte manier aangesloten te worden.
Aan de ene kant zitten 2 molex contrastekkers, en die dienen op 2 aparte kabels die ieder op een eigen spanningsrail zit, worden aangesloten.
Zet je ze allebei op één kabel, dan kan die betreffende rail worden overbelast.
Ben blij om deze reactie te lezen, niet veel hebben kennis hierover.
ik zou ook in ieder geval mijn volgende systeem daar nier (meer) halen.
Ik wist toen niet 100% zeker dat de PCI-E koppelstukken slecht waren.newmikey schreef: Je had al problemen, ze hebben je aan het lijntje gehouden, garantie verliep....toch heb je wéér een systeem aangeschaft. De logica ontgaat me.
Ik ben hier achter gekomen toen in weer een tweede videokaart in mijn nieuwe PC bij had gezet, het systeem crashde, ik heb direct de tweede kaart er uit gehaald en heb dit probleem bij Ati neergelegd, toen werd pas het hele verhaal duidelijk en ging er een lampje branden waarom mijn eerste systeem om zeep was geholpen.
Mijn PC heb ik laten assembleren, assemblage kosten waren toen 50 euro.
Het crashen wilt niet zeggen dat die videokaart is overleden.PascalK schreef:Ik wist toen niet 100% zeker dat de PCI-E koppelstukken slecht waren.newmikey schreef: Je had al problemen, ze hebben je aan het lijntje gehouden, garantie verliep....toch heb je wéér een systeem aangeschaft. De logica ontgaat me.
Ik ben hier achter gekomen toen in weer een tweede videokaart in mijn nieuwe PC bij had gezet, het systeem crashde, ik heb direct de tweede kaart er uit gehaald en heb dit probleem bij Ati neergelegd, toen werd pas het hele verhaal duidelijk en ging er een lampje branden waarom mijn eerste systeem om zeep was geholpen.
Vaak is het zo dat het systeem crashed, omdat de voeding niet voldoende vermogen kan leveren.
Ik begrijp je verhaal niet helemaal.
Je bouwt je eigen PC, maar hebt niet de deskundigheid om dit te doen.
Je verwacht van een bedrijf dat ze beschadigde spullen terugnemen.
Als ze dit niet doen ben je verbaasd, waarom dan?
Nu je PC defect is (ik neem aan dat je dit wel goed kan vaststellen als leek) wil je dat ze nog meer vergoeden. Waarom dan?
Koop gewoon een PC BTO en laat de PC-bouwer het in elkaar zetten, dan heb je later deze discussies niet. Het is dan duidelijk waar het probleem ligt.
Ik lees een hoop emotie, weinig ratio in je bericht.
Nu je PC defect is (ik neem aan dat je dit wel goed kan vaststellen als leek) wil je dat ze nog meer vergoeden. Waarom dan?
Koop gewoon een PC BTO en laat de PC-bouwer het in elkaar zetten, dan heb je later deze discussies niet. Het is dan duidelijk waar het probleem ligt.
Beide videokaarten hebben "artifacts" tijdens van aanzetten van de PC / startup.BBCS schreef:Het crashen wilt niet zeggen dat die videokaart is overleden.PascalK schreef:Ik wist toen niet 100% zeker dat de PCI-E koppelstukken slecht waren.newmikey schreef: Je had al problemen, ze hebben je aan het lijntje gehouden, garantie verliep....toch heb je wéér een systeem aangeschaft. De logica ontgaat me.
Vaak is het zo dat het systeem crashed, omdat de voeding niet voldoende vermogen kan leveren.
Windows kom je al niet meer in, als ik een oude reserve videokaart aansluit is alles weer in orde, beide kaarten zijn ook tegelijk defect geraakt (artifacts tijdens boot)
Ik heb voldoende om aan te tonen dat Alternate verantwoordelijk is voor mijn defect computer.
Ik weet alleen niet hoe ik verder moet, ik als gebruiker tegen grote firma Alternate.
Ik snap niet dat hun dit laten escaleren, zo'n groot bedrijf, maar als ik vraag om alleen de voeding te vergoeden is dit teveel gevraagd.
Ze zouden mijn twee videokaarten van 600 euro per stuk, mijn moederboard en voeding moeten vergoeden.
Ik heb een systeem van 1500 euro in rook zien opgaan.
Alternate heeft mijn systeem verkeerd geassembleerd.
Waarom betaal ik daar 50 euro voor?
Als ik het zelf had aangesloten had ik het kunnen begrijpen, maar nu betaal ik 50 euro voor assembleren en erkennen ze hun eigen fout niet.
Bij een aanschaf van een systeem krijg je een aardige verkoper aan de lijn, alles is geen probleem, is er iets mis kom je bij de klantenservice uit, en dan heb je geen vriendelijke verkoper meer maar klantenservice met een hele andere houding, doel: geld
Als door een defect in de voeding jouw systeem omzeep was geholpen had het onder jouw eigen risico gevallen.Klopt, ik had 2 videokaarten, 2x PCI-E 8 pins = 4x molex contrastekkers in gebruikt, helaas niet op apparte spanningsrails omdat er 4x nodig waren om beide kaarten te voorzien, ze zijn door de klantenservice op dezelfde rail aangesloten, ik heb zelfs 50 euro voor de assemblage moeten betalen.
Als ik de informatie goed begrijp zijn er componenten in jouw pc dus mogelijk stukgegaan omdat er bij Alternate een fout is gemaakt met het aansluiten van de kabels aan de voeding. Het gebruik van zo'n omvormertje is op zich niet verkeerd zolang maar aan bepaalde voorwaarden worden gedaan (bijv. elke connector op een apparte individuele voedingskabel). Als dit niet correct is gebeurd vanuit Alternate en hierdoor schade is ontstaan aan de overige hardware is het redelijk als daarvoor een tegemoetkoming gegeven wordt.
Nogmaals: Ik heb het systeem laten assemblerenhacker666 schreef:Ik begrijp je verhaal niet helemaal.
Ik ben juist geen leek, ik ben zelf systeembeheerder en heb veel systemen
geassembleerd, daarom was ik slim genoeg om hun het systeem laten assembleren, indekken voor dit soort dingen.
Ik vroeg al direct om een nieuwe voeding voordat het systeem defect ging, maar dit werd geweigerd, PCI-E koppelsnoertjes waren voor hun de oplossing.
Ik begrijp één ding niet: waarom is er niet gekozen voor een modulaire voeding?
Die zijn juist berekend op zware belastingen en meerdere zware verbruikers.
Wazig verhaal.
De verkoper heeft mij een OCZ 1000 watt voeding aanbevolen.BBCS schreef:Ik begrijp één ding niet: waarom is er niet gekozen voor een modulaire voeding?
Je kunt hier 3 videokaarten in SLI modus op aansluiten, het is een knappe voeding en handig voor als ik meer hardware wil aansluiten.
Het heeft alleen geen 8 pins PCI-E aansluitingen.
De eerste generatie videokaarten hadden namelijk 2x 6 pins PCE-E aansluitingen.
Later werd pas 1x6 en 1x8 geintroduceerd.
Ik moest overstappen naar 1x6 en 1x8 PCI-E omdat 1 van de videokaarten vanuit de fabriek al defect was, deze was niet meer leverbaar.
De oude voeding werd toen niet omgewisseld omdat er een klein streepje op het metaal zat, dit kon niet meer verkocht worden.
Er werd toen voor PCI-E koppelstukken gekozen waar ik al niet blij mee was, ik hou niet van houtje touwtje oplossingen, ik wou al direct een voeding die compatibal was met de nieuwe videokaarten, kost me aansluitingen, veel kabelzooi, slecht voor je airflow, ik was niet blij met deze oplossing.
Wat voor mij belangrijk is, waar kan ik mijn gelijk halen?
Ik heb geen geld voor een dure advocaat, er moet toch wel iets zijn wat opneemt voor de gedupeerde particulier?
Dat wil ik graag weten.
Met vriendelijke groet,
Pascal Kroeze
Begrijp ik nou goed dat jij erop stond dat zij een 3 jaar oude voeding retour namen en om moesten ruilen voor een nieuw model??De oude voeding werd toen niet omgewisseld omdat er een klein streepje op het metaal zat, dit kon niet meer verkocht worden.
Ik zal iets meer details voorzien, aangezien er toch nog negatieve reacties op het forum komen, we praten niet over een PC van 400 euro.TheLD schreef:Mijn oude PC systeem had een 1000 watt voeding, merk OCZ, deze is ruim voldoende om stroom te voorzien aan mijn systeem.Begrijp ik nou goed dat jij erop stond dat zij een 3 jaar oude voeding retour namen en om moesten ruilen voor een nieuw model??De oude voeding werd toen niet omgewisseld omdat er een klein streepje op het metaal zat, dit kon niet meer verkocht worden.
Ik las ook een opmerking: een hoop emotie, zie kostenplaatje en je begrijpt waarom.
Ordernummer
LES701226
Bon type
B2C shop
ERP
Defacto
Klantnummer
333****
Klantnaam
Kroeze, P.
Datum
2008-04-28
Betaalmethode
Cash/Pin
Verzendmethode
SHO
Besteld via
TEL
Totaalprijs inc.BTW
€ 2.327,99
Openstaand bedrag (OP)
€ 0,00
Vervaldatum
Business Unit
Alternate Nederland
Asus768 D3 X EN8800Ultra/HTDP R
2
€ 519,00
€ 1.038,00
GPEAC8
Asus StrikerII Extreme nF790i
1
€ 349,00
€ 349,00
ICIFM7
D3 4GB 1333-777 Plat K2 OCZ
2
€ 229,00
€ 458,00
Int Q6700 775 2666 BOX1066 8M
1
€ 249,00
€ 249,00
OCZ GameXStream 1010W ATX2
1
€ 219,00
€ 219,00
Innovatek Bevestiging S775 Typ2
1
€ 14,99
€ 14,99
Ordernummer
LES730611
Bon type
B2C shop
ERP
Defacto
Klantnummer
333****
Klantnaam
Kroeze, P.
Datum
2008-07-22
Totaalprijs inc.BTW
€ 99,00
Openstaand bedrag (OP)
€ 0,00
Vervaldatum
Business Unit
Alternate Nederland
3RM200
Systeem / Server / Speedfile
6TD#37
Herassem. tussen 2~6 maanden
1
€ 99,00
€ 99,00
Totale kosten 2426 euro !
Ik heb alles opnieuw moeten aanschaffen behalve de voeding.
Door recent onderzoek door problemen met mijn nieuwe systeem is naar voren gekomen dat door een fout met het assembleren de PC defect is geraakt.
Dan is het toch wel begrijpelijk dat je woedend word?
Ik heb 03-12-2011 1400,- euro uitgegeven aan nieuwe onderdelen.
Totaal plaatje: 3826 euro !!!!!
En wat heb ik? Een PC die nog steeds crashed omdat de voeding niet in orde is.
Ik heb 3826 euro uitgegeven.
Moet ik weer 220 euro uitgeven voor een voeding?
Maar ik ga mijn gelijk halen.
Ik heb hier alle feiten, hun hebben de PC geassembleerd, de voeding kan al niet 2 videokaarten van verschillende spanningsrails voorzien.
Er gaat nu een officiel brief die kant op met daarin alle feiten.
Ik vroeg alleen om een voeding, nu mogen ze alles vergoeden.
Laatst gewijzigd door PascalK op 19 okt 2011 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat ook vreemd is dat ik een grote zakelijke klant ben bij Alternate.
Ik koop hardware in voor 5 grote filialen.
Ik heb aangegeven geen zaken meer te doen als Alternate hun fout toegeeft.
Ze verliezen een grote klant.
Ze krijgen een slechte reputatie.
En dat allemaal om een voeding die hun niet willen vergoeden.
Klantenservice is daar gewoon erg slecht, ik kom er al jaren over de vloer.
Prijs is goed, maar als iets defect is word je zo hard aangepakt.
Er worden mensen weg gestuurd met een defect product als er een stikker of klein schroefje ontbreekt, ze grijpen echt alles aan om geen support te verlenen.
Misschien tijd dat iemand Alternate even goed wakker schud, kost veel moeite, maar vind dat andere mensen recht hebben om te weten hoe Alternate met zijn klanten om gaat.
Ik koop hardware in voor 5 grote filialen.
Ik heb aangegeven geen zaken meer te doen als Alternate hun fout toegeeft.
Ze verliezen een grote klant.
Ze krijgen een slechte reputatie.
En dat allemaal om een voeding die hun niet willen vergoeden.
Klantenservice is daar gewoon erg slecht, ik kom er al jaren over de vloer.
Prijs is goed, maar als iets defect is word je zo hard aangepakt.
Er worden mensen weg gestuurd met een defect product als er een stikker of klein schroefje ontbreekt, ze grijpen echt alles aan om geen support te verlenen.
Misschien tijd dat iemand Alternate even goed wakker schud, kost veel moeite, maar vind dat andere mensen recht hebben om te weten hoe Alternate met zijn klanten om gaat.
Laatst gewijzigd door PascalK op 19 okt 2011 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.