LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Roy56
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2011 19:13

Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door Roy56 »

Op dit forum zie ik dat ik blijkbaar niet de enige ben met een probleem met Wehkamp.nl. Gaat het vaak mis bij Wehkamp?
Voor ons was het de eerste bestelling bij Wehkamp.nl en meteen ook de laatste. Het gaat om een bestelling van nog geen 50 euro die niet geleverd kon worden maar we krijgen ons geld maar niet terug. Wat moeten we hier mee? Voor 50 euro stap je niet naar de rechter.

Even een korte samenvatting. In augustus besteld; bericht komt: is verstuurd. Geld afgeschreven maar er komt niets. Antwoord Wehkamp: "toch niet verstuurd (sorteerfoutje, sorry...) maar, wordt opnieuw verstuurd". Maar dan komt een bericht: "Niet meer leverbaar en u krijgt een brief hoe u uw geld terug kan krijgen". Brief komt maar niet (2 weken wachten). "Dat is vreemd, we sturen een nieuwe brief". Weer 2 weken wachten: Nog steeds geen brief. "Dat is vreemd, ze zijn toch echt verstuurd"; "Oh sorry, ik lees dat dat ze niet verstuurd zijn" (geen antwoord op de vraag "waarom niet?"); "We sturen een nieuwe brief en die heeft u uiterlijk overmorgen". Dagen later: "We raden u aan om nog even te wachten"; "De brief is nu echt verstuurd". En op de vraag of ze dat zeker wist "Ja hoor, het kan toch niet 3 keer mis gaan..." Of we die Ellen Boone "Hoofd Klantenservice" eindelijk eens kunnen spreken. "Nee, dat kan niet" (bestaat Ellen Boone wel?). We kunnen wel een "senior" spreken en zij vindt het "heel vervelend", maar kan (en wil vooral) niets doen: "u moet gewoon blijven wachten....". Waarom kunnen we niet gewoon ons gironummer per telefoon of e-mail geven zodat Wehkamp het geld terug kan storten? Ondertussen blijven we maar wachten en maar oplopende telefoonkosten (en als je daar over klaagt wordt gezegd dat we maar beter het gesprek kunnen beëindigen anders wordt het nog duurder....). Medewerkers zijn niet altijd even vriendelijk aan de telefoon..... Bovendien worden leugens of op z'n minst halve waarheden verteld. Nog even en we hebben meer kosten gemaakt om het geld terug te krijgen dan we terug kunnen ontvangen.... Zijn ze daar op uit?

johnha
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 aug 2010 22:06

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door johnha »

Wij hebben precies hetzelfde, de ene medewerker verteld dit en de andere weer dat, maar hun standaard oplossing is rustig blijven wachten, het lost niks op maar de medewerker is wel van je af, wij hebben in totaal al voor ruim veertig euro verbeld met wehkamp in twee weken tijd..

knabbab
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2011 20:52

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door knabbab »

Jammer dat het bij je eerste ervaring mis is gegaan.Ik ben heel wat jaartjes klant bij Wehkamp en ben altijd naar alle tevredenheid geholpen.Hoop dat jou klacht spoedig opgelost word.

mikex5
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 apr 2010 11:21

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door mikex5 »

Wij bestellen regelmatig bij Wehkamp en dan meestal veel kleding voor de kinderen dan komen er zon 30 stuks aan, en de mooiste dingen hou je dan en de rest gaat terug, nog nooit iets mis mee gegaan en dan had ik zoiets van als dat maar goed retour geboekt wordt , tot nu toe altijd perfekt .
We laten de routeren verwerken en dan geven we Wehkamp opdracht om het rest bedrag van de rekening te halen , ben je er in eens van af en weet je ook dat alles goed verwerkt is .

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Roy,

stuur ze een fax of mail waarin je ze nog 3 werkdagen geeft om te zorgen dat het geld, inclusief een redelijke vergoeding van telefoonkosten, op je rekening staat - daar anders een klacht naar consuwijzer gaat, een melding naar de politie (zou houden je geld onterecht achter) en dat je via andere wegen je geld terug gaat vorderen waarbij alle extra kosten op hen verhaald worden.

Een foutje kan - maar deze 'oplossing' is bezopen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door bprosman »

wij hebben in totaal al voor ruim veertig euro verbeld met wehkamp in twee weken tijd..
Kost wat dat mobiel bellen maar dan heb je ook wat :wink:

knabbab
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2011 20:52

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door knabbab »

Ja dan heb je zeker wat....een hoge telefoonrekeing :wink:

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Geachte heer "Roy56",

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

Roy56
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2011 19:13

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door Roy56 »

Iedereen bedankt voor de reacties. De beloofde brief hebben we nu ontvangen. Het bleek een standaard briefje. Tot onze verbazing staat er niets over terugontvangen van geld, hetgeen natuurlijk wel meteen verzocht was nadat het bestelde niet meer leverbaar was. In de brief (gedateerd op 13 oktober) staat dat we moeten wachten tot 10 september 2011 (!) (nou dat hebben we inmiddels dus ruim gedaan) en dan de brief ingevuld moeten terugsturen om te melden wat we niet hebben ontvangen..... Na de retour ontvangst van de brief zal Wehkamp "de kwestie zo spoedig mogelijk in behandeling nemen”. Ze weten dit allemaal al! Het lijkt een grote vertragingstactiek (of is het systeem bij Wehkamp echt zo knullig). We blijven wachten..... En nemen het aanbod voor bemiddeling aan dat iemand op dit forum deed.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door ArneLH »

Belachelijk, ondertussen heb je wel recht op een redelijke vergoeding om je geld te krijgen (=incassokosten/vergoeding van vermogensschade) en wettelijke renten à 4%/jaar. En voor €50 kun je wel degelijk naar de rechter, alleen zul je dan een aantal wat lastigere handelingen (zoals het schrijven van een dagvaarding) zelf moeten doen.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik bestel alleen via de site en betaal na levering.
Nog nooit een probleem gehad.
Het verhaal van TS is toch wel erg vervelend :!:

s3mmi3
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2011 17:10

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door s3mmi3 »

Jeetje wat een gedoe zeg! Zou hier ook goed boos om worden :-( Ik bestel zelf echter ook al jaren via Wehkamp en heb dit eerlijk gezegd nooit meegemaakt.

Als ik jou was zou ik wel de telefoonkosten terugvragen. Dit kan echt niet!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door Jolijn »

:o :shock:
Ben aan het "bankieren" zie ik dat er door Wehkamp €0,60 is gestort: 'terugbetaling tegoed' !

Ik heb blijkbaar een keer een verkeerde optelsom gemaakt ......

No problems hier. :mrgreen:

Roy56
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2011 19:13

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door Roy56 »

Na de op dit forum aangeboden bemiddeling ging het opeens een stuk sneller. We werden gebeld; excuses werden gemaakt en het geld werd nu snel teruggestort (eind oktober). Blijkbaar moeten eerst de juiste mensen binnen Wehkamp wakker gemaakt worden door een probleem op een forum te zetten. Ze hadden geen goede verklaring waarom eerdere correspondentie via telefoon en e-mail niet goed ging. Nou ja, het is opgelost en misschien hebben ze er van geleerd.

fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door fietten »

Ook het verzilveren van waardebonnen zoals lekker in het leven of waardebonnen van wehkamp gaat moeizaam ofwel je wordt gewoon 3 dagen geblokt tot de actie over is !!!
Na vele malen telefonisch contact wat ook erg duur is weet een medewerkster niet eens wat een lekker in het leven bon is !

Erg slechte service en erg slechte communicatie bij wehkamp !
Bij de eerste bestelling die ook al fout ging na veel telefonisch cantact klachten uiteindelijk toch opgelost gaf ik het het voordeel van de twijfel en bestelde nu afgelopen week opnieuw maar dit is echt de laatste keer geweest ook gaat er een klacht naar Lekker in het leven want wat moet je nou met een bedrijf samenwerken waarvan de medewerkers niet eens weten dat Lekker in het leven bonnen bestaan ???
Hoop dat het alsnog opgelost zal worden...

johnha
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 aug 2010 22:06

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door johnha »

Deze week was het weer raak bij Wehkamp. wij hadden een product nodig die alleen via Wehkamp verkocht word.
Na het drama van de vorige keer waren we er al bang voor.
Inmiddels is de bestelling die Maandag zou binnen komen nog steeds niet geleverd, de ene medewerker zegt dat we niet thuis waren(heb het om me werk laten bezorgen en daar is altijd iemand), de andere medewerker zegt dat het uitverkocht is.

Het lijkt wel of Wehkamp met een computersysteem uit 1864 werkt of dat het personeel maar wat roept, ik had vooraf betaald via ideal en ben nu mijn 560 euro kwijt en heb ook nog steeds geen product.

Wehkamp heeft volgens mij structureel iets niet goed zitten!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

johnha schreef:Deze week was het weer raak bij Wehkamp. wij hadden een product nodig die alleen via Wehkamp verkocht word.
Na het drama van de vorige keer waren we er al bang voor.
Inmiddels is de bestelling die Maandag zou binnen komen nog steeds niet geleverd, de ene medewerker zegt dat we niet thuis waren(heb het om me werk laten bezorgen en daar is altijd iemand), de andere medewerker zegt dat het uitverkocht is.

Het lijkt wel of Wehkamp met een computersysteem uit 1864 werkt of dat het personeel maar wat roept, ik had vooraf betaald via ideal en ben nu mijn 560 euro kwijt en heb ook nog steeds geen product.

Wehkamp heeft volgens mij structureel iets niet goed zitten!

Je hebt betaald, en men levert niet - dan is Wehkamp in gebreke totdat men kan aantonen dat er wel geleverd is.
Ik zou zeggen, stuur ze een mail/fax/ aangetekende brief waarin je dringend verzoekt om binnen 5 dagen te leveren, danwel het volledige aankoopbedrag terug te storten, omdat je anders helaas genoodzaakt bent om verdere stappen te ondernemen, daar telefonisch tegenstrijdige informatie word gegeven heb je geen vertrouwen meer in Wehkamp..
of iets in die strekking in elk geval...

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Zijn er veel problemen met Wehkamp.nl?

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Geachte "johnha"

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

Gesloten