Afgesloten door Tele2, heraansluiten duurt absurd lang
Geplaatst: 18 okt 2011 11:39
Omdat ik de abonnementskosten voor juli niet op tijd aan Tele2 had betaald (mijn schuld), hebben ze mij begin oktober tijdelijk (en terecht) afgesloten voor internet, televisie en telefoon. Binnen 3 dagen na ontvangst van de betaling zou ik weer worden aangesloten. Direct na de afsluiting heb ik de abonnementskosten alsnog betaald, Tele2 heeft deze betaling op 7 oktober ook verwerkt. Maar ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds niet aangesloten!!!
Wat is de reden: tegelijkertijd met de afsluiting blijkt Tele2 de invordering van de abonnementskosten van juli ook te hebben overgedragen aan haar incassobureau Intrum Justitia. Die mij doodleuk op 12 oktober, 5 dagen na de verwerking van mijn betaling (!!!), een eerste aanmaning stuurt. Of ik ook nog even de incassokosten wil betalen. Pas daarna wordt ik weer aangesloten. Voor zover ik weet hoef ik deze incassokosten niet te betalen omdat men bij Intrum Justitia duidelijk achter de feiten aan loopt.
Dus maar ff gebeld met Tele2. Fatsoenlijk contact met deze toko is onmogelijk, e-mailadressen staan niet op de site en callcenter-medewerkers weten niets anders dan dat "men aan het beoordelen is of het incassodossier terecht is". Dat duurt 2 weken (!!!) en gedurende die tijd blijf ik ... inderdaad: afgesloten.
Zodra ik weer ben aangesloten ga ik als eerste op zoek naar een andere provider, die tenminste wel fatsoenlijk bereikbaar is en niet zulke absurd lange doorlooptijden kent. Schande, Tele2!!
Wat is de reden: tegelijkertijd met de afsluiting blijkt Tele2 de invordering van de abonnementskosten van juli ook te hebben overgedragen aan haar incassobureau Intrum Justitia. Die mij doodleuk op 12 oktober, 5 dagen na de verwerking van mijn betaling (!!!), een eerste aanmaning stuurt. Of ik ook nog even de incassokosten wil betalen. Pas daarna wordt ik weer aangesloten. Voor zover ik weet hoef ik deze incassokosten niet te betalen omdat men bij Intrum Justitia duidelijk achter de feiten aan loopt.
Dus maar ff gebeld met Tele2. Fatsoenlijk contact met deze toko is onmogelijk, e-mailadressen staan niet op de site en callcenter-medewerkers weten niets anders dan dat "men aan het beoordelen is of het incassodossier terecht is". Dat duurt 2 weken (!!!) en gedurende die tijd blijf ik ... inderdaad: afgesloten.
Zodra ik weer ben aangesloten ga ik als eerste op zoek naar een andere provider, die tenminste wel fatsoenlijk bereikbaar is en niet zulke absurd lange doorlooptijden kent. Schande, Tele2!!