| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] eegalease
-
m. santegoets
eegalease
Allen
Ik heb even de diskussie afgewacht m.b.t. het al dan niet
vallen van lease produkten onder gezinsbeschermende maatregel, waarbij ik nu meer en meer geloof dat Eegalease
een zaak heeft. Mijn vrouw heeft reeds de kontrakten vernietigd....is als bij iedereen niet geaksepteerd door
Dexia, en morgen gaat er een brief de deur uit waarin ik
vraag om stopzetting van de maandelijkse betalingen. (Intrekkingen tot machtiging worden bijgesloten). Uiteraard
zal ik genoemde bedragen reserveren op een aparte rekening, je weet immers maar nooit.
Stel dat men die intrekking tot machtiging niet gebruikt.
Wat kun je dan doen (behalve, wat dat kan wel, de bedragen terug laten storten). Maar dat is ook nogal een heisa.
Ik doe bovenstaande omdat ik meen dat als Eegalease in het gelijk wordt gesteld, eenieder van ons nog eens apart
naar Dexia kan om zijn geld terug te krijgen.
Bovendien maakt Dexia geen haast, zolang wij blijven betalen.
Eens?
groet
Revo
Ik heb even de diskussie afgewacht m.b.t. het al dan niet
vallen van lease produkten onder gezinsbeschermende maatregel, waarbij ik nu meer en meer geloof dat Eegalease
een zaak heeft. Mijn vrouw heeft reeds de kontrakten vernietigd....is als bij iedereen niet geaksepteerd door
Dexia, en morgen gaat er een brief de deur uit waarin ik
vraag om stopzetting van de maandelijkse betalingen. (Intrekkingen tot machtiging worden bijgesloten). Uiteraard
zal ik genoemde bedragen reserveren op een aparte rekening, je weet immers maar nooit.
Stel dat men die intrekking tot machtiging niet gebruikt.
Wat kun je dan doen (behalve, wat dat kan wel, de bedragen terug laten storten). Maar dat is ook nogal een heisa.
Ik doe bovenstaande omdat ik meen dat als Eegalease in het gelijk wordt gesteld, eenieder van ons nog eens apart
naar Dexia kan om zijn geld terug te krijgen.
Bovendien maakt Dexia geen haast, zolang wij blijven betalen.
Eens?
groet
Revo
-
L. Blok
Re: eegalease
Beste Revo,
Wat betreft je vraag wanneer er aan de intrekking van de machtiging geen gehoor wordt gegeven, het volgende:
De conditie die verbonden is aan het verstrekken van de automatische incasso houdt in dat de gemachtigde te allen tijden deze zonder reden mag opzeggen. Daarbij moet de bank medewerking verlenen om indien er toch wordt geïncasseerd het bedrag onmiddelijk terug te vorderen. Dit zal zeer waarschijnlijk twee of drie keer gebeuren en dan zal je de bank opdracht moeten geven dit bedrag terug te laten storten. Daarna kan de bank de automatische incasso blokkeren en zal dit dan ook doen.
m.v.g. L. Blok
Wat betreft je vraag wanneer er aan de intrekking van de machtiging geen gehoor wordt gegeven, het volgende:
De conditie die verbonden is aan het verstrekken van de automatische incasso houdt in dat de gemachtigde te allen tijden deze zonder reden mag opzeggen. Daarbij moet de bank medewerking verlenen om indien er toch wordt geïncasseerd het bedrag onmiddelijk terug te vorderen. Dit zal zeer waarschijnlijk twee of drie keer gebeuren en dan zal je de bank opdracht moeten geven dit bedrag terug te laten storten. Daarna kan de bank de automatische incasso blokkeren en zal dit dan ook doen.
m.v.g. L. Blok
-
Karin
Revo,
enige weken geleden heb ik per aangetekende de rode kaarten naar Dexia gestuurd.
Daar is keurig naar gehandeld; geen machtiging meer.
Overigens betaal ik nog wel, maar voeg de woorden 'onder protest' toe.
Gr. Karin
enige weken geleden heb ik per aangetekende de rode kaarten naar Dexia gestuurd.
Daar is keurig naar gehandeld; geen machtiging meer.
Overigens betaal ik nog wel, maar voeg de woorden 'onder protest' toe.
Gr. Karin
-
m. santegoets
Hoi Karin
Je betaalt zelf elke maand?
Mag ik dan vragen naar het nut van het intrekken
van de machtiging?
Een aangetekend schrijven dat alle betalingen onder protest plaatsvinden was dan toch voldoende geweest?
Heb jij ook vernietigd?
Stel dat Eegalease wint, ben je dan niet bang dat je al dat geld zelf terug moet gaan halen? Ik zie het al voor me dat ze dat rekken en rekken en.......
vandaar dat ik stop
Heer Blok
dank voor uw reaktie
groet
Revo
Je betaalt zelf elke maand?
Mag ik dan vragen naar het nut van het intrekken
van de machtiging?
Een aangetekend schrijven dat alle betalingen onder protest plaatsvinden was dan toch voldoende geweest?
Heb jij ook vernietigd?
Stel dat Eegalease wint, ben je dan niet bang dat je al dat geld zelf terug moet gaan halen? Ik zie het al voor me dat ze dat rekken en rekken en.......
vandaar dat ik stop
Heer Blok
dank voor uw reaktie
groet
Revo
-
m. santegoets
Pam
Als je niets zinnig te melden hebt...ga dan
pim pam pet spelen.
Hebben wij er ook geen last van
groet
Revo
Als je niets zinnig te melden hebt...ga dan
pim pam pet spelen.
Hebben wij er ook geen last van
groet
Revo
-
Ina
Meneer Santegoets,
Wat vindt u van het idee om een fonds voor gedupeerden op te richten ?
Ina
Wat vindt u van het idee om een fonds voor gedupeerden op te richten ?
Ina
-
m. santegoets
Beste Ina
Goede vraag.
Ik heb daar geen enkel probleem mee.
Ook uit eerder topice blijkt dat ik solidariteit HEEL hoog in het vaandel heb staan.
Frank
Niet "A" zeggen zonder "B" aub
reageer dan als een kerel en zeg wat er mis is met mijn bericht. Of heb je de gestelde vragen niet begrepen?
Van Pam kom ik alleen maar zielige "one-liners" tegen
die niet bijdragen aan de diskussie en waar de wanhoop
vanaf druipt. Reageren staat eenieder vrij, maar blijf bij de les.
groet
Revo
Goede vraag.
Ik heb daar geen enkel probleem mee.
Ook uit eerder topice blijkt dat ik solidariteit HEEL hoog in het vaandel heb staan.
Frank
Niet "A" zeggen zonder "B" aub
reageer dan als een kerel en zeg wat er mis is met mijn bericht. Of heb je de gestelde vragen niet begrepen?
Van Pam kom ik alleen maar zielige "one-liners" tegen
die niet bijdragen aan de diskussie en waar de wanhoop
vanaf druipt. Reageren staat eenieder vrij, maar blijf bij de les.
groet
Revo
-
Anna
Met U was het forum vroeger leuk. U hapt altijd toe en dat maakt dit grijze forum weer leuk.
Anna.
Anna.
-
m. santegoets
Hoi Anna
"Toehappen" is misschien niet het juiste woord.
Ik ken vanuit het verleden mensen waar een zeer zinnige diskussie mee te voeren was, maar die de lust om op dit forum te verschijnen volledig ontnomen werd door het
vuil wat er over ze heen gestort werd door bepaalde figuren. Praat mee, denk mee, heb kritiek, kom met
ideeen, hoe gek misschien ook, maar laat iedereen in
zijn waarde en zet niet allerlei flauwekul op dit forum.
Ik heb daar straks een topic gelezen met een 50-tal
reakties, waarvan er nog geen 5 tussen stonden die iets
met het onderwerp te maken hadden. Daar heb ik me altijd
tegen verzet. Je mag dat "toehappen" noemen.
Ik zie van dat soort mailtjes ook al aan het adres van Sara. Dat mens zet zich in als een gek, uit pure interesse
komt met allerlei adviezen en verklaringen, en diegene
die dan niet meer begrijpen waar het over gaat beginnen
te mekkeren. Tot ook Sara straks zegt: "Bekijk het maar"
Ina komt met de vraag over dat fonds. Er was ook iemand anders die het daar over had. Daar is eenheid voor nodig.
Die is hier vaak ver te zoeken.
Overigens weet ik niet precies wat Ina voor ogen heeft.
Mijns inziens zou het dan een fonds moeten zijn waar
geld uit gehaald kan worden om een goede advocaat te betalen.
groet
Revo
"Toehappen" is misschien niet het juiste woord.
Ik ken vanuit het verleden mensen waar een zeer zinnige diskussie mee te voeren was, maar die de lust om op dit forum te verschijnen volledig ontnomen werd door het
vuil wat er over ze heen gestort werd door bepaalde figuren. Praat mee, denk mee, heb kritiek, kom met
ideeen, hoe gek misschien ook, maar laat iedereen in
zijn waarde en zet niet allerlei flauwekul op dit forum.
Ik heb daar straks een topic gelezen met een 50-tal
reakties, waarvan er nog geen 5 tussen stonden die iets
met het onderwerp te maken hadden. Daar heb ik me altijd
tegen verzet. Je mag dat "toehappen" noemen.
Ik zie van dat soort mailtjes ook al aan het adres van Sara. Dat mens zet zich in als een gek, uit pure interesse
komt met allerlei adviezen en verklaringen, en diegene
die dan niet meer begrijpen waar het over gaat beginnen
te mekkeren. Tot ook Sara straks zegt: "Bekijk het maar"
Ina komt met de vraag over dat fonds. Er was ook iemand anders die het daar over had. Daar is eenheid voor nodig.
Die is hier vaak ver te zoeken.
Overigens weet ik niet precies wat Ina voor ogen heeft.
Mijns inziens zou het dan een fonds moeten zijn waar
geld uit gehaald kan worden om een goede advocaat te betalen.
groet
Revo
-
Karin
Revo,
Uiteraard is dat aangetekend schrijven over de protestbetaling ook voldoende geweest. Dat is middels de vernietiging op grond van de eegaleasesituatie ook gebeurd.
Ik vind het alleen een prettig idee om zelf invloed uit te kunnen oefenen op mijn betalingen.
Buiten de contracten, die nu gaan aflopen, zijn er bij ons nog een paar. Wie weet, wil ik over een paar weken inderdaad alle betalingen stopzetten, dan hoef ik niet eerst nog eens die machtigingen ongedaan te gaan maken.
Groet, Karin
Uiteraard is dat aangetekend schrijven over de protestbetaling ook voldoende geweest. Dat is middels de vernietiging op grond van de eegaleasesituatie ook gebeurd.
Ik vind het alleen een prettig idee om zelf invloed uit te kunnen oefenen op mijn betalingen.
Buiten de contracten, die nu gaan aflopen, zijn er bij ons nog een paar. Wie weet, wil ik over een paar weken inderdaad alle betalingen stopzetten, dan hoef ik niet eerst nog eens die machtigingen ongedaan te gaan maken.
Groet, Karin