LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Rudine
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:04

Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door Rudine »

Ook wij zitten helaas opgescheept met een Generali Toekomstplan (opbouw voor aflossing hypotheek en overlijdensverzekering). Wij zitten te denken om de overlijdensverz. te behouden, maar de opbouw hypotheekaflossing elders onder te brengen. De kosten en resultaat belegging zijn ronduit beschamend.

Iemand ook tips voor ons?

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door nico..d »

Het resultaat is inderdaad beschamend, ik had gelukkig minder dan de helft van mijn hypotheek ondergebracht in een woekerpolis van Generali.
In 11,5 jaar tijd 15000 Euro inleg en resultaat incl. zogenaamde compensatie 8900 Euro.
Ik ga het afkopen en mijn verlies nemen, ben wel behoorlijk pissig en weet nog niet hoe ik mijn woede moet bekoelen, had mij nog niet gerealiseerd dat de verliezen zo hoog opgelopen waren.

Generali
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2010 10:52

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door Generali »

Beste Rudine en beste Nico,

Wij vinden het vervelend dat u niet tevreden bent over uw verzekering bij Generali. U geeft aan dat u vragen heeft over uw verzekering. Wij zijn graag bereid uw vragen persoonlijk te beantwoorden. Op basis van uw gegevens op dit forum hebben wij echter onvoldoende informatie. Als u uw naam, adres en polisnummer mailt naar [email protected], met in de onderwerpregel t.a.v. Belinda, dan zorg ik ervoor dat er contact met u wordt opgenomen om uw vragen te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Generali verzekeringsgroep

Belinda
Communicatie Adviseur

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door nico..d »

Beste Belinda,

Bovengenoemde bedragen heb ik deze week van Generali ontvangen en zijn afgeronde bedragen van de waarde van mijn polis.
De verliezen lijken mij duidelijk, vragen heb ik misschien nog genoeg, ben wel bang dat de antwoorden mij niet gaan bevallen.

Met vriendelijke groeten,
Nico.

Rudine
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:04

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door Rudine »

Ik zal reageren op en van het (uiteindelijke) resultaat hier melding maken.

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door nico..d »

Ik zou voor die overlijdensverzekering ook maar eens gaan shoppen, er zijn wel betere en goedkopere alternatieven.

Rudine
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:04

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door Rudine »

nico..d schreef:Ik zou voor die overlijdensverzekering ook maar eens gaan shoppen, er zijn wel betere en goedkopere alternatieven.
Dat idee had ik ook al. Heb je een advies ;).

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door juwita »

De kosten en resultaat belegging zijn ronduit beschamend.

Iemand ook tips voor ons?
Tips ? Ja, namelijk dat je over een tegenvallend beleggingsresultaat (sec) niet kunt klagen (niet bij de rechter of kifid althans)
Wel over het verborgen houden van kosteninformatie en de wisselwerking van de kosteninhoudingen op het beleggingsresultaat.

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door nico..d »

Mag hier natuurlijk geen reclame maken maar ik heb een informatiepakket van Brand new day aangevraagd.
Wacht het af en zal het eens bekijken, iemand een mening ?

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door jammer »

We hebben op dit forum zelfs al een brand new day topic. Ik zal hem voor jou even weer boven aanzetten....

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door nico..d »

Jammer, bedankt voor de tip.
Infopakket van Brand new day ontvangen, een mooi verhaal maar weinig mogelijkheden en toch wel weer behoorlijke kosten.
Toch maar niet dus.
Na mijn Generali beroving ben ik heel voorzichtig geworden.

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door nico..d »

Heb het afkoopbedrag binnen, compensatiebedrag niet!
Na mijn verzoek uit te keren zag ik het afkoopbedrag op mijn rekening staan, geen verder bericht van Generali!
Compensatiebedrag zat er niet bij............
Zal mijn onvrede nog verspreiden in Nederland maar ben wel blij dat ik er af ben.
Ga nu eens kijken wat ik met mijn lijfrentepolis ga doen.
MEER VOLGT!

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door juwita »

wel blij dat ik er af ben.
Generali ook blij, maar dan omdat je de door Generali veroorzaakte feitelijke schade kennelijk laat zitten.

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door nico..d »

Ik hoop dat Generali er blij mee is.
Tenminste nog iemand blij geworden door een ander pootje te lichten.
Ik zie Generali nog niet breed compenseren, gaat het hele zaakje failliet.
Zou ik wel leuk vinden, dat dan weer wel.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door arvandongen »

nico..d schreef:Na mijn verzoek uit te keren zag ik het afkoopbedrag op mijn rekening staan, geen verder bericht van Generali!
Nico, vraag Generali om de afkoopnota. Deze zijn zij verplicht af te geven.

Als er op de afkoopnota niet duidelijk staat:
1) de hoeveelheid verkochte participaties, en
2) de verkoopdatum (let op: niet afkoopdatum), en
3) de verkoopkoers, en
4) de verkoopkosten
Vraag deze informatie dan alsnog schriftelijk op. Daar heb je recht op en is nodig om de juiste uitbetaling te kunnen controleren.

Controleer de datums en koersen nauwkeurig met jouw opdracht(-datum) en officiële koersen èn de afkoopregels in je polisvoorwaarden. Doe jezelf niet tekort door alles voor waar aan te nemen.

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door nico..d »

ik heb al contact gehad met Generali en ik heb te hard geschreeuwd, compensatiebedrag zat er wel bij.
Afkoopnota nog niet ontvangen, zal Generali vragen om de papieren.

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door nico..d »

Generali gevraagd om een afkoopnota, krijg ik een briefje (via mijn assurantie/hypotheekadviseur uit Heesch) met datum afkoop, bedrag en polisnummer. Tevens de mededeling dat de polis hiermee ten einde is gekomen.
Dat is toch heel wat anders als hierboven beschreven..........
Men had mij al verteld geen fondsen te vermelden, maar dit is wel heel summier!
Iemand daar andere ervaringen mee en zijn zij inderdaad verplicht mij een afkoopnota te verstrekken?

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door arvandongen »

Nico,

Ze zijn verplicht een afkoopnota te verstrekken. Deze nota moet voldoende informatie bevatten om de uitbetaling te kunnen controleren. Veel verzekeraars menen dat het melden van de afkoopwaarde en een datum (wettelijk) voldoende is. Hierover valt te discussieren. De bedoeling van al deze wetgeving is dat je als consument zodanig volledige informatie krijgt, dat je de correcte uitbetaling zonder twijfel kan vaststellen.

Trouwens, op de afkoopnota moet in ieder geval OOK gespecificeerd staan: 1) De verkoopkosten van de participaties, 2) de afkoopkosten (indien van toepassing, lees de polisvoorwaarden)

In mijn ervaring: Als de verzekeraar spontaan weinig informatie geeft, en geen toelichting geeft, dat betekent het dat er iets "mis" is. Dat werkt altijd in jouw NADEEL.

Je kan nu (op een nette toon) aan de verzekeraar vragen om schriftelijk meer details te geven.

Ter illustratie: Mijn afkoopnota was ook summier, maar iets uitgebreider dan de jouwe. Wat blijkt bij het opvragen de koers en participatie-aantallen? De verzekeraar fraudeerde met de verkoopdatum van de participaties van mijn polis. Ze hadden op de nota een historische datum gekozen met een lagere koers. Deze historische datum lag een week vóór de werkelijke verkoopdatum. De aandelen waren in deze periode flink gestegen. Dit ligt vanzelfsprekend bij het KiFiD-GC en wordt vervolgd....


Maar ook: Het aantal participaties is je "vaste" bezit. De (dag-)koers kan wisselen.
Het aantal participaties op verkoopdatum moet kloppen met hetgeen je afgesproken hebt met de verzekeraar. Als het aantal participaties bij einde VEEL LAGER is dan het aantal participaties bij de start (10 jaar terug?), dan zijn er VEEL KOSTEN ingehouden. Dan zou je hierover ook veel vragen moeten stellen.


De grootste truuk van de verzekeraars is dat ze ervan uitgaan dat mensen geen vragen (durven) stellen. Je krijg dus bijna geen informatie, maar in de tussentijd worden veel NIET AFGESPROKEN kosten ingehouden. Het kunnen allemaal kleine bedragen lijken, maar dit kan snel oplopen tot schades van honderden Euro's tot vele duizenden Euro's.

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door nico..d »

Net terug van een verdiende vakantie ligt de afkoopnota op de mat.
Nu nog even uitpluizen of het zaakje klopt, laat wel even een
deskundige meekijken.
Veel zal het wel niet worden maar niet geschoten is altijd mis.

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: Generali woekerpolis afkopen (ook wij).

Ongelezen bericht door nico..d »

Blijkt toch niet zo makkelijk om te zien wat er nu precies berekend is,
niet goed te controleren.
Datum afkoop klopt wel, ben bang dat ik er niet veel meer uit kan halen.

Gesloten