LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
judge33
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:46

Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door judge33 »

Ik word zo gek van al die reclame emails waarin onderaan staat dat je je TEN ALLER TIJDE kan afmelden,maar wanneer je dat doet ineens alles omslaat in een error. Dat betekent dat je je dus niet EVEN af kan melden(zonder dat je weet hoe ze aan je email komen)Dat je je dus eerst moet registreren(zonder dat je dit dus wilt ) en daarna je pas kan afmelden!!

Zou je denken,als ik niet aangemeld ben,waarom stuur je me dan die emails?Ik heb geen idee! Ik heb me nog nooit ergens voor opgegeven,maar krijg duizenden van deze emails!
Graag zou ik weten of ik hier een lijst mag maken van de sites die je ongewenste en ongevraagde reclame sturen,zonder dat je je daarvoor op hebt gegeven,en waar je je dus niet EVEN af kan melden...!
Misschien dat ze dan eens ophouden!! :evil:
Iemand reactie?

judge33
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:46

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door judge33 »

Ps Ik begrijp dat dat juist hun truc is,dat je je dus niet even kan afmelden voor de emails ,dat hij dan in een error slaat(heeeeel toevallig)
Maar kom wij zijn ook niet gek,en gaan dus ook zoeken naar een truc terug. Dus ik hoop dat radar me toestemming geeft om deze sites hier online op te gaan schrijven. Dat is dan onze truc terug.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ok, en dan komt hier, of elders een lijst met sites die ongewenst reclame sturen. En wat wil je met die lijst dan? Want sturen doen ze het toch wel.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Dat noemen ze spam en daar kom je niet vanaf zolang je je emailadres behoud. De enige oplossing is om een nieuw emailadres te gaan gebruiken voor je vrienden en kennissen.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door stronkstronk »

judge33 schreef:Ik word zo gek van al die reclame emails waarin onderaan staat dat je je TEN ALLER TIJDE kan afmelden,maar wanneer je dat doet ineens alles omslaat in een error. Dat betekent dat je je dus niet EVEN af kan melden(zonder dat je weet hoe ze aan je email komen)Dat je je dus eerst moet registreren(zonder dat je dit dus wilt ) en daarna je pas kan afmelden!!

Zou je denken,als ik niet aangemeld ben,waarom stuur je me dan die emails?Ik heb geen idee! Ik heb me nog nooit ergens voor opgegeven,maar krijg duizenden van deze emails!
Graag zou ik weten of ik hier een lijst mag maken van de sites die je ongewenste en ongevraagde reclame sturen,zonder dat je je daarvoor op hebt gegeven,en waar je je dus niet EVEN af kan melden...!
Misschien dat ze dan eens ophouden!! :evil:
Iemand reactie?
Oja en je NOOIT ergens voor aanmelden om je uit te laten schrijven voor een nieuwsbrief!!!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door snepke »

Je kan het ook in ongewenste e-mail laten plaatsen.
Als je zoiets krijgt ,gelijk aan geblokkeerde afzenders toevoegen.
Krijg je het niet meer in je postvak,dan komt het in ongewenste post.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door stronkstronk »

snepke schreef:Je kan het ook in ongewenste e-mail laten plaatsen.
Als je zoiets krijgt ,gelijk aan geblokkeerde afzenders toevoegen.
Krijg je het niet meer in je postvak,dan komt het in ongewenste post.
Ja, maar ze gebruiken vaak random afzendadressen dus komen de email toch in je inbox.

judge33
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:46

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door judge33 »

het is gewoon te gek voor woorden,dat hun dit kunnen en wij niets terug kunnen doen!

judge33
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:46

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door judge33 »

ps
ik had ze allang bij geblokkeerde afzenders,maar het enige is dan dat ze wel binnenkomen in mn ongewenst,maar dat staat binnen het uur dus een pagina vol met reclame he! heb dr eens opgelet....

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door snepke »

judge33 schreef:ps
ik had ze allang bij geblokkeerde afzenders,maar het enige is dan dat ze wel binnenkomen in mn ongewenst,maar dat staat binnen het uur dus een pagina vol met reclame he! heb dr eens opgelet....
Gewoon ongelezen verwijderen

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door Henri42 »

snepke schreef:
judge33 schreef:ps
ik had ze allang bij geblokkeerde afzenders,maar het enige is dan dat ze wel binnenkomen in mn ongewenst,maar dat staat binnen het uur dus een pagina vol met reclame he! heb dr eens opgelet....
Gewoon ongelezen verwijderen
Leuk idee, maar heb ik geen mailbox voor waarin ik 3* per dag een reclame nieuwsbrief krijg, afmelden werkt ivm een error website melding, LIST EN BEDROG :twisted:

judge33
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:46

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door judge33 »

JA precies! ik open geen hotmail om vervolgens een half uur bezig te zijn uit te zoeken wat reclame is in de inbox,en wat niet........ik moet tyd investeren in hun dus alsnog,wil ik me afmelden voor dergelijke reclame,krijg je een errormelding? je zou toch in je email volledig iemand moeten kunnen blokkeren?

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door witte angora »

Je was me net te snel af, wilde je al vragen of je een hotmail account hebt, en ja hoor... Hotmail is inderdaad een drama wat dat betreft. Ook die reclame in de rechterkolom, die voortdurend over de berichtkoppen heen zwiept, zodat je niks aan kunt klikken, enzovoorts.

Beter kun je een gmail account openen, dan heb je dat allemaal niet. Maar hotmail, dat is de dumpzaak onder de mail-accounts. Ik denk dat iedereen massaal met hotmail zou moeten stoppen, dan gaan ze misschien eens nadenken.

Mischien... :(

stoompie2
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 mar 2011 15:37

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door stoompie2 »

waar gaan die mails alemaal al niet over dan?

is hiet van een bepaalde site's of van iets anders?

dioxzide
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:32

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door dioxzide »

Microsoft heeft een handige ''blokkeren van..'' knopje toegevoegd aan hotmail. Hiermee kan je afzenders blokkeren.

Als je de mails in je inbox krijgt, dan moet je ze eerst als ongewenst doen en daarna gewoon blokkeren.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door duiner »

judge33 schreef:Ik word zo gek van al die reclame emails waarin onderaan staat dat je je TEN ALLER TIJDE kan afmelden,maar wanneer je dat doet ineens alles omslaat in een error. Dat betekent dat je je dus niet EVEN af kan melden(zonder dat je weet hoe ze aan je email komen)Dat je je dus eerst moet registreren(zonder dat je dit dus wilt ) en daarna je pas kan afmelden!!

Zou je denken,als ik niet aangemeld ben,waarom stuur je me dan die emails?Ik heb geen idee! Ik heb me nog nooit ergens voor opgegeven,maar krijg duizenden van deze emails!
Graag zou ik weten of ik hier een lijst mag maken van de sites die je ongewenste en ongevraagde reclame sturen,zonder dat je je daarvoor op hebt gegeven,en waar je je dus niet EVEN af kan melden...!
Misschien dat ze dan eens ophouden!! :evil:
Iemand reactie?

een goede spam-filter of virusscanner op je computer ?

ik heb er geen last van met mijn virusscanner
.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

stronkstronk schreef:Dat noemen ze spam en daar kom je niet vanaf zolang je je emailadres behoud. De enige oplossing is om een nieuw emailadres te gaan gebruiken voor je vrienden en kennissen.
Niet mee eens.
En lastig - als je ook serieuze dingen op dat adres binnen krijgt.

Beter is om even wat tijd te steken in wat onderzoek.
- de adverteerder zelf (als namens iemand word verstuurd) op de hoogte brengen.
- elke mail van zo`n 'u kunt afmelden maar niet heus' verzender via spamcop.net melden (ook goed voor blacklisten)
- Als het Nederlandse bedrijven zijn, en je bent prive persoon - klacht bij opta indienen (www.spamklacht.nl).

Even heel simpel - het is 'mijn' mailbox - en ik geef niet toe aan een stel (piep) die denken boven de wet te staan. Niet goedschiks (via de uitschrijf optie) dan maar kwaadschiks (blacklisten, klacht OPTA etc.) - maar zij verdwijnen uit mijn mailbox.

PPK1979
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 okt 2011 15:07

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door PPK1979 »

Spam zal altijd blijven bestaan en zeker tot ergernis leiden.
Er zijn verschillende programma's gratis te gebruiken om alle mails te filteren, voordat deze op je pc binnengehaald worden. Mailwasher is hier een van. Via deze programma's kun je de spammail "bouncen" oftewel terugsturen met de melding niet af te leveren, emailadres bestaat niet. Even volhouden en na 4 tot 5 weken bijna geen spam meer.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik heb al jaren meerdere e-mailadressen. Eentje voor de serieuze zaken en vrienden en dit e-mailadres bescherm ik ook tegen uitgeven aan al te veel derden. Op dit adres heb ik nauwelijks spam. Daarnaast heb ik een e-mailadres welke ik enkel gebruik voor het aanmelden op allerlei sites, invullen van papieren en elektronische antwoordformulieren. Dit e-mailadres bekijk ik niet al te vaak.

Vrienden die het nodig vinden om allerlei kettingbrieven, hoaxes en leuke filmpjes (en andere bagger) door te sturen, krijgen dit min of meer beschermde e-mailadres niet.

Wat ook kan helpen is het opnemen van cijfers (ofzo) in het e-mailadres, tegen het random gokken van de spammers.

De tips van Guardian werken ook in een aantal gevallen, want die heb ik zelf ook wel al eens gebruikt. Soms is dit wel wat veel werk, zeker als er veel spam binnenkomt. Vandaar dat ik het probeer te voorkomen.

Het volgende heb ik eens meegemaakt met de webwinkel neckermann. Ik kreeg heel veel nieuwsbrieven. Diverse malen proberen af te melden via de link en kreeg de melding afgemeld te zijn, echter bleef die verveldende spam krijgen. Op een gegeven moment werd het een principezaak en toen heb ik de klantenservice gebeld waar ik te horen kreeg dat ik niet in de lijst voorkwam en zij zei verder ook niet veel te kunnen doen en dacht dat is ook weer klaar. Ik wist inmiddels zeker dat het een echte nieuwsbrief van deze webwinkel was. Vervolgens heb ik de mevrouw medegedeeld dat het bedrijf consumenten in de gelegenheid moet stellen zich af te melden van dit soort ongewenste nieuwsbrieven en als dit niet lukt dat zij dan in overtreding zijn. Tevens erbij vermeld dat ik een klacht ging indienen tegen deze webwinkel bij de OPTA en als zij op deze wijze maar genoeg klachten verzamelden dat de OPTA vanzelf wel een keer een boete zou opleggen. Na dat telefoongesprek geen nieuwsbrief meer ontvangen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Gek word ik van reclame emails!! (mag hier een lijst komen?)

Ongelezen bericht door Henri42 »

Groupon
prijsmail etc etc

mijn upc account geef ik aan vrienden en bekenden door
enkele hotmailaccounts voor de bagger groepen :)

Gesloten