LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koude Douche maandag 17-10-11

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
s3mmi3
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2011 17:10

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door s3mmi3 »

Ik vind het uberhaupt kansloos dat Radar hiervoor een koude douche uitreikt. Ze kunnen die zendtijd beter besteden aan echt problemen.

Ze zullen wel niet beters gehad hebben voor de betreffende uitzending.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door sephora30 »

Eens met ts en de persoon hierboven.

Oke, het is mss niet erg klantvriendelijk van Aldi om haar niet naar de wc te laten gaan, maar er zijn genoeg mensen die verborgen kwalen hebben, en die ook vaak nodig moeten (denk aan plaspillen).

Dus eerst thuis een plasje doen, dan naar de supermarkt racen, kar volgooien en wegwezen. Lijkt me stug dat je dan niet op tijd thuis bent voor de volgende plas :D

Echt overtrokken om hier een douche voor te geven :roll:

MAXIEM

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door MAXIEM »

secondadvies

Dat laat onverlet, dat er naar mijn bescheiden mening een wet zou moeten komen, die supermarkten verplicht om een openbaar klantentoilet te hebben.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door BBCS »

sephora30 schreef:Eens met ts en de persoon hierboven.

Oke, het is mss niet erg klantvriendelijk van Aldi om haar niet naar de wc te laten gaan, maar er zijn genoeg mensen die verborgen kwalen hebben, en die ook vaak nodig moeten (denk aan plaspillen).
Met alle respect voor die mensen, maar die mensen hebben echt gewoon pech als het toilet bij een kantoor of magazijn zit.

De kans op overvallen e.d. is echt groot aanwezig, en daarom is het gebruik van het toilet door klanten geen optie.

Er wordt weer teveel gekeken naar de klanten waarbij de ondernemer de kwaaie pier is.

Als bij je thuis de bel gaat, laat je die vreemde persoon (personen) dan ook binnen zodat ze gebruik kunnen maken van je toilet?

MAXIEM

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door MAXIEM »

BBCS

Het is best mogelijk om een veilige toiletruimte in te richten. De kosten daarvan zijn met een minieme opslag van de prijzen te dekken. Supermarkten moeten gewoon meegaan met de tijd waarin de doorsneepopulatie en de levenstijl van de consument totaal anders is dan pakweg 25 jaar geleden.

Maxiem.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Als bij je thuis de bel gaat, laat je die vreemde persoon (personen) dan ook binnen zodat ze gebruik kunnen maken van je toilet?
Als bij je thuis de bel gaat, laat je die vreemde persoon (personen) dan ook binnen zodat ze boodschappen kunnen doen?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:BBCS

Het is best mogelijk om een veilige toiletruimte in te richten. De kosten daarvan zijn met een minieme opslag van de prijzen te dekken. Supermarkten moeten gewoon meegaan met de tijd waarin de doorsneepopulatie en de levenstijl van de consument totaal anders is dan pakweg 25 jaar geleden.

Maxiem.
Tuurlijk, prijzen verhogen omdat je een klantenplee hoort te hebben?
Dan geldt dat ook voor de schoenenwinkel, Mediamarkt, snackbar, dierenwinkel, enzenzenz..

Het plasgedrag van de gemiddelde Nederlander is dus veranderd?
Tuurlijk....
Laatst gewijzigd door dhc op 24 okt 2011 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door nevermind »

MAXIEM schreef:secondadvies

Dat laat onverlet, dat er naar mijn bescheiden mening een wet zou moeten komen, die supermarkten verplicht om een openbaar klantentoilet te hebben.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Dan dien een wetsvoorstel in, misschien luisteren de Kamerleden wel naar jouw. :lol:
Wat houd deze wet dan in, dat de bouw van een toilet de prijzen verhoogt, en dan klaag jij, doe je toch altijd, over deze bedrijven. :wink:

Edit:
dhc, sorry berichten hebben zich gekruist.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door sephora30 »

Van mij hoeft een supermarkt geen klantentoilet te hebben, ik zorg er wel voor dat ik thuis ga voordat ik wegga (de peuter ook).

Maar in een winkelcentrum vind ik wel dat er openbare toiletten aanwezig moeten zijn.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Leo The Emperor schreef:
Als bij je thuis de bel gaat, laat je die vreemde persoon (personen) dan ook binnen zodat ze gebruik kunnen maken van je toilet?
Als bij je thuis de bel gaat, laat je die vreemde persoon (personen) dan ook binnen zodat ze boodschappen kunnen doen?
Dank je wel, hier was ik even aan toe!! :lol:

kuklos
Berichten: 9823
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door kuklos »

Dat er in NL te weinig mogelijkheden zijn om naar het toilet te gaan deel ik volledig. Maar dit is NIET de schuld van de supermarkten. En enkel hen verplichten om een klantentoilet te maken, NEE. Dan voor alle winkels of die verplichting niet invoeren. En reken ook maar op hogere prijzen als dit verplicht wordt. Kunnen we daarover gaan klagen.

MAXIEM

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Er zijn individuen die beweren dat je op Sabbat niet mag plassen, ook al is er een Aldi in de buurt. :wink:

Maxiem.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:@@@

Er zijn individuen die beweren dat je op Sabbat niet mag plassen, ook al is er een Aldi in de buurt. :wink:

Maxiem.

Typerende reactie...je krijgt weer eens geen gelijk en dan ga je wederom een kul-opmerking maken?
Zegt wel iets over je"deskundigheid'...

Doe even de bron van je bewering?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door VioletPrue »

dhc schreef: Typerende reactie...je krijgt weer eens geen gelijk en dan ga je wederom een kul-opmerking maken?
Zegt wel iets over je"deskundigheid'...

Doe even de bron van je bewering?
Nou nou, wat een frustratie.
Anderen maken een grapje en dan plaats je ook niet zo'n sneer.
Ook denk ik niet dat Maxiem op gelijk van jou, mij of wie dan ook zit te wachten.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Emmy75 »

BBCS schreef:Er wordt weer teveel gekeken naar de klanten waarbij de ondernemer de kwaaie pier is.
In dit topic waren er best wat mensen (waaronder ik) die dit de ondernemer niet kwalijk nemen. Ik heb er best begrip voor dat de ondernemer nee zegt. Zeker niet omdat Sylvia al met redelijk hoge nood de winkel besloot in te gaan.
MAXIEM schreef:Dat laat onverlet, dat er naar mijn bescheiden mening een wet zou moeten komen, die supermarkten verplicht om een openbaar klantentoilet te hebben.....
Het is best mogelijk om een veilige toiletruimte in te richten. De kosten daarvan zijn met een minieme opslag van de prijzen te dekken...
Een wet die dit zou verplichten gaat mij persoonlijk net wat te ver. Ik zou het zeker toejuichen als meer winkels gewoon een openbaar toilet zouden hebben. Veel winkels zouden zich moeten realiseren dat het hebben van een toilet ook juist omzetverhogend zou kunnen werken, omdat sommige klanten dan langer in de winkel zullen vertoeven en hierdoor juist meer kopen of een aankoop wel doen. Ik ben zelf al winkelend in een winkelcentrum ook wel vaker uit een winkel gelopen terwijl ik nog naar iets wilde kijken of iets wilde kopen omdat ik ineens nodig naar het toilet moest. Het is eigenlijk nog nooit in me opgekomen om te vragen of dat in die winkel kan. Soms was ik dan weer te ver uit de buurt van de winkel waar ik eerst was en besloot de aankoop niet of elders te doen.
Als heel veel winkels een openbaar klanttoilet hebben, zullen ook niet zoveel mensen die ene winkel inlopen alleen om naar het toilet te gaan dus dit lost dit probleem ook weer op.

Een minieme opslag op de prijzen hiervoor is voor de Aldi (waar het hier om ging) geen goed alternatief, zij richten zich juist op het 'goedkope' door sobere winkelinrichting en goedkopere materialen enz. een toilet past daar niet bij. Hetgeen ik eerder beschreef, is ook wel eens gebeurd tijdens het boodschappen doen dat ik sneller pakte wat ik nodig had en de halve winkel oversloeg omdat ik vlug naar huis wilde om naar het toilet te gaan. Ik zou het wel logisch vinden dat bijvoorbeeld de appie een toilet heeft voor klanten. Waarom de appie? Omdat ze ook andere dingen doen om klanten in de winkel te houden, zoals het koffie- en zithoekje.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door grun »

dhc schreef:Het pasgedrag van de gemiddelde Nederlander is dus veranderd?
Tuurlijk....
Je zal het wel als grapje beschouwen, maar toch zit daar wel een kern van waarheid in. De leeftijd van de gemiddelde bevolking gaat immers omhoog, wat de voornaamste oorzaak is voor de beslissing van de regering om straks allemaal langer te moeten doorwerken.

Het is een feit dat mannen boven de 50 jaar eerder problemen krijgen met hun prostaat en dat betekent onder andere dat ze vaker moeten plassen. Ik vermoed dat vrouwen ook wel hun eigen soortgelijke probleempjes hebben.

Ouderen moeten dus gewoon vaker plassen. Daardoor zal er in de toekomst eerder meer behoefte zijn aan algemeen toegankelijke toiletten dan minder.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door nevermind »

Hoe is het met dit voorstel.
Kunnen deze bevolkingsgroepen niet eerst thuis plassen voor zij een winkel bezoeken?
Voor ik met kinderen wegga, vraagt toch ook iedere moeder/vader, moet je nog plassen, of niet?

Hier moet ik de schrijfster van dit bericht toch gelijk geven:
Chocomelk schreef:Wat een gezeik. :P

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door plumber »

toen plassen pissen werd is het gezeik begonnen :wink:

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door mihoen »

stel nu dat door handelingen van de zwangere dame schade was ontstaan aan goederen of personen? of aan de persoon in kwestie? wie is dan aansprakelijk voor de schade? welke aanbeveling/conclusie zal de arbeidsinspectie trekken?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door dhc »

Het is een feit dat mannen boven de 50 jaar eerder problemen krijgen met hun prostaat en dat betekent onder andere dat ze vaker moeten plassen. Ik vermoed dat vrouwen ook wel hun eigen soortgelijke probleempjes hebben.
40 jaar geleden had je ook 50plussers met prostaatproblemen, lijkt me niet tijd-relevant....

Gesloten