heb ik december 2009 een bankstel besteld bij chesterfield showroom. dit is
geleverd na 4 maanden en vanaf die tijd zijn er gebreken welke men probeerde
op te lossen maar wat niet lukte. nadat mij een nieuwe bank was toegezegd heb
ik gezegd dat als dit niet goed was is mijn geld terug wilde.
nu is het opnieuw geleverde bankstel niet volgens onze bestelling en is door
de chauffeur zowel het oude als het nieuwe terug genomen. Op de vraag of dit
wel kon luide het antwoord dit komt wel goed ik was hiervan op de hoogte
Geef duidelijk uw standpunt weer, waarom vindt u dat u gelijk heeft? :
Ik vind dat ik na deze tijd zeer geduldig ben geweest en de uren die ik heb
moeten verletten en de gemaakte telefoontjes foto's en mailtjes (115) tot nu
toe waar ik geen vergoeding voor vraag.
Na telefonisch contact de woensdag na het ophalen is door ons aangegeven dat
wij een ander bankstel gingen kopen waarop geantwoord werd dat de terug
betaling verliep via de administratie. en dat dat wel goed kwam. Inmiddels
hebben wij een schowroombankstel gekocht bij een andere zaak daar wij niet
weer op een tuinstel willen zitten.
Omschrijf in uw eigen woorden het standpunt van de wederpartij:
Ik vind dat zij denken ons geld is binnen en zoek het maar uit
Geachte familie Jonkergouw,
Tot mijn grote verbazing kwam onze chauffeur met zowel de nieuwe bank
als de oude banken terug.
Ik ga er verder niet heel veel woorden meer aan vuil maken maar wat u
zich in uw hoofd heeft gehaald met geld terug en de
oude banken terug is niet afgesproken.
We hebben inmiddels vele pogingen gedaan u tevreden te stellen maar u
wilt blijkbaar geen oplossing.
De nieuwe banken zijn qua kleur hetzelfde qua model en verder perfect in
orde.
Er zijn nu nog 3 mogelijkheden voor u:
-u neemt uw oude banken
-u neemt uw nieuwe banken
-linksom of rechtsom gaan we met elkaar procederen maar wat de uitspraak
daar ook in mag zijn u zult nooit uw volledige bedrag
meer terug krijgen omdat u altijd een vergoeding zult moeten betalen
voor het 1,5 jaar gebruik van de banken
Begrijpen doe ik het niet aangezien de chauffeur een goede bankenset bij
zich had.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] chesterfield showroom
Re: chesterfield showroom
Als oplossing krijg je een nieuwe bank maar dat is niet goed genoeg voor jou.
Dan vraag je om ellende.
Succes ermee.
Dan vraag je om ellende.
Succes ermee.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: chesterfield showroom
Dit is onzin. Als de bank niet goed is zult u het volledige bedrag plus eventuele onkosten vergoed kunnen krijgen. Daar is voldoende jurisprudentie over te vinden.daar ook in mag zijn u zult nooit uw volledige bedrag
meer terug krijgen omdat u altijd een vergoeding zult moeten betalen
voor het 1,5 jaar gebruik van de banken
Begrijpen doe ik het niet aangezien de chauffeur een goede bankenset bij
zich had.
Waar het wel om gaat is de vraag of u terecht klaagt. Dat is vanachter een computer natuurlijk nooit te beoordelen. Ik begrijp dat u nu op tuinstoelen zit in de woonkamer en dat het Chesterfield bankstel bij de leverancier staat.
Het is denk ik wel van belang dat een onafhankelijk persoon aangeeft of de banken inderdaad kwalitatief niet goed zijn. U kunt dit eventueel via de geschillen-commissie opstarten of via een andere expert.
Re: chesterfield showroom
Volgens mij hebben ze recht om de eerst de bank naar behoren proberen te maken en lukt dat niet, een zelfde nieuwe aan te bieden.
Dat is zo te lezen gebeurd. (tijdsbestek?)
De tweede bank voldeed niet aan de opdracht toch?
Was er een verkeerde bank geleverd of wouden jullie een iets andere?
Het blijft wat onduidelijk allemaal.
Dat is zo te lezen gebeurd. (tijdsbestek?)
De tweede bank voldeed niet aan de opdracht toch?
Was er een verkeerde bank geleverd of wouden jullie een iets andere?
Het blijft wat onduidelijk allemaal.