Samsung notebook na 3 reparatiepogingen nog steeds defect!
Geplaatst: 22 okt 2011 21:19
Geachte lezers,
November 2010 heb ik een Samsung R730-JT02 notebook gekocht. Sinds de aankoop gaf de laptop alleen maar problemen( de meest basic apps als Adobe reader crashten, er kwam van tijd tot tijd een tikgeluid uit de harde schijf waarna de harde schijf ging ratelen en youtube films even vastliepen en daarnaast ook grafische problemen als zwarte balken in Windows Live Mail, glitches in Internet Explorer en misschien wel het meest belangrijke een videohardwarefout door Windows 7 waarbij het beeld wegviel voor een paar seconden en weer terugkwam met een bericht dat er een probleem met de videohardware was). Blijkbaar is het probleem met de harde schijf een bekend probleem bij Samsung notebooks, zie hiervoor de klacht van Denise_Q, alhoewel ik denk dat die van mij op het punt staat te overlijden met het ratel en tikgeluid. (http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 30&start=0) Ik heb toen contact opgenomen met Samsung en de laptop aangemeld voor reparatie. Echter, Comserve heeft het probleem niet kunnen vinden en de laptop ongerepareerd teruggestuurd. Hierna nam ik weer contact op met Samsung en ik kreeg van de support-medewerker te horen dat ik mijn laptop opnieuw moest sturen naar de garantie. Het product is inmiddels 3x ter reparatie aangeboden, 3x is er geen reparatie plaatsgevonden. Telkens is het besturingssysteem opnieuw geinstalleerd en de laatste keer is er een BIOS-upgrade uitgevoerd, waarbij er een 32-bits besturingssysteem op de notebook is gezet i.p.v. 64-bits( wat betekent dat het RAM-geheugen van 4GB niet volledig meer kan worden gebruikt door Windows aangezien de 32-Bits dit niet ondersteunt). Telkens had ik bewijsmateriaal bijgevoegd, zoals fotos welke het probleem lieten zien en printscreens, maar hier heeft Samsung/Comserve niks mee gedaan en ze vielen telkens terug op het feit dat de notebook circa 84 uur is getest door Comserve en dat er geen problemen gevonden zijn.
Na de derde keer werd het me teveel en had ik een nieuwe laptop geeist van Samsung. Een dag later werd ik teruggebeld door hun productspecialist met de mededeling dat ik geen nieuwe notebook/creditering kon krijgen en mijn laptop voor de 4de keer naar de garantie kon sturen(Ze kwam zelfs met het idee 'of ik mijn laptop wel niet even zelf kon brengen naar Comserve', welke voor mij ligt aan de andere kant van NL en 'het probleem voor de 4de keer direct aan Comserve kon uitleggen'). Dit is echt te belachelijk voor woorden! Naast het feit dat ik mijn laptop ruim 2 maanden kwijt ben geweest, heb ik ook een berg aan 0900-Samsung kosten gemaakt die ik allemaal betaald heb met mijn studentenbudget. Bovendien heb ik geen mogelijkheid om de laptop voor de 4de keer op te sturen aangezien ik met allerlei projecten bezig ben en mijn laptop niet kan missen aan het eind van het jaar.
Al met al is de service van Samsung dermate slecht, ze nemen je klachten niet serieus door of niet/heel laat te reageren, of ze sturen je een standaardmail en laten je na aankoop zitten met een defect product. Inmiddels zit ik nog steeds opgescheept met de kapotte notebook. Iemand een advies wat ik nu nog zou kunnen doen?
Alvast bedankt voor de hulp,
Met vriendelijke groet,
Student Utrecht
P.S. De verkopende partij was de Makro, van hen kreeg ik ook te horen dat ik mijn laptop voor de 4de keer kon opsturen ter reparatie.
November 2010 heb ik een Samsung R730-JT02 notebook gekocht. Sinds de aankoop gaf de laptop alleen maar problemen( de meest basic apps als Adobe reader crashten, er kwam van tijd tot tijd een tikgeluid uit de harde schijf waarna de harde schijf ging ratelen en youtube films even vastliepen en daarnaast ook grafische problemen als zwarte balken in Windows Live Mail, glitches in Internet Explorer en misschien wel het meest belangrijke een videohardwarefout door Windows 7 waarbij het beeld wegviel voor een paar seconden en weer terugkwam met een bericht dat er een probleem met de videohardware was). Blijkbaar is het probleem met de harde schijf een bekend probleem bij Samsung notebooks, zie hiervoor de klacht van Denise_Q, alhoewel ik denk dat die van mij op het punt staat te overlijden met het ratel en tikgeluid. (http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 30&start=0) Ik heb toen contact opgenomen met Samsung en de laptop aangemeld voor reparatie. Echter, Comserve heeft het probleem niet kunnen vinden en de laptop ongerepareerd teruggestuurd. Hierna nam ik weer contact op met Samsung en ik kreeg van de support-medewerker te horen dat ik mijn laptop opnieuw moest sturen naar de garantie. Het product is inmiddels 3x ter reparatie aangeboden, 3x is er geen reparatie plaatsgevonden. Telkens is het besturingssysteem opnieuw geinstalleerd en de laatste keer is er een BIOS-upgrade uitgevoerd, waarbij er een 32-bits besturingssysteem op de notebook is gezet i.p.v. 64-bits( wat betekent dat het RAM-geheugen van 4GB niet volledig meer kan worden gebruikt door Windows aangezien de 32-Bits dit niet ondersteunt). Telkens had ik bewijsmateriaal bijgevoegd, zoals fotos welke het probleem lieten zien en printscreens, maar hier heeft Samsung/Comserve niks mee gedaan en ze vielen telkens terug op het feit dat de notebook circa 84 uur is getest door Comserve en dat er geen problemen gevonden zijn.
Na de derde keer werd het me teveel en had ik een nieuwe laptop geeist van Samsung. Een dag later werd ik teruggebeld door hun productspecialist met de mededeling dat ik geen nieuwe notebook/creditering kon krijgen en mijn laptop voor de 4de keer naar de garantie kon sturen(Ze kwam zelfs met het idee 'of ik mijn laptop wel niet even zelf kon brengen naar Comserve', welke voor mij ligt aan de andere kant van NL en 'het probleem voor de 4de keer direct aan Comserve kon uitleggen'). Dit is echt te belachelijk voor woorden! Naast het feit dat ik mijn laptop ruim 2 maanden kwijt ben geweest, heb ik ook een berg aan 0900-Samsung kosten gemaakt die ik allemaal betaald heb met mijn studentenbudget. Bovendien heb ik geen mogelijkheid om de laptop voor de 4de keer op te sturen aangezien ik met allerlei projecten bezig ben en mijn laptop niet kan missen aan het eind van het jaar.
Al met al is de service van Samsung dermate slecht, ze nemen je klachten niet serieus door of niet/heel laat te reageren, of ze sturen je een standaardmail en laten je na aankoop zitten met een defect product. Inmiddels zit ik nog steeds opgescheept met de kapotte notebook. Iemand een advies wat ik nu nog zou kunnen doen?
Alvast bedankt voor de hulp,
Met vriendelijke groet,
Student Utrecht
P.S. De verkopende partij was de Makro, van hen kreeg ik ook te horen dat ik mijn laptop voor de 4de keer kon opsturen ter reparatie.