Pagina 1 van 1

T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 24 okt 2011 12:13
door F.Naji
Op 17-09-2011 heb ik mijn Blackberry Bold 9700 teruggebracht naar de T-mobile shop in Rijswijk, want mijn Blackberry had hem opeens begeven. De t-mobile shop heeft toen mijn BB opgestuurd naar de afdeling reparatie, want ik heb garantie op mijn toestel. Op 8 oktober kreeg ik mijn Blackberry terug van T-mobile reparatie met een briefje waarop stond dat ze mijn toestel helaas niet kunnen repareren omdat hun technici hebben geconstateerd dat mijn telefoon onherstelbaar defect is. Voor de rest stond er geen duidelijke reden wát er defect aan mijn toestel is. Erg onduidelijk en niet netjes van T-mobile. Dus zijn we weer naar de T-mobile shop in Rijswijk gegaan. Die vond die brief van de afdeling reparatie ook erg raar en vaag. Hij zou ook gelijk een klacht indienen bij zijn teammanager dat dit niet kan. Dus ik dacht ik word dan serieus geholpen en snel, dus niet. De medewerker van de T-mobile shop zou dan een mail sturen naar dat afdeling over wat er nou precies defect is aan mijn toestel. Ik zou dan over 2 dagen door hun gebeld worden. Na 2 dagen hoor ik niks. De derde dag gingen we weer naar de T-mobile shop. Ze hadden nog steeds geen antwoord terug gekregen van die afdeling. Blijkbaar wachtte ze op een mailtje van Dynafix Care B.V.
Ik moest het weer over 2 dagen weer proberen. En zo werd ik 3 weken door T-mobile aan het lijntje gehouden, want daaarna heb ik ook nog de klantenservice gebeld. Bij hun was het ook weer hetzelfde verhaaltje. Ze zouden contact opnemen met Dynafix en ik zou dan over 2 dagen teruggebed worden. Dat was ook niet gebeurd. Ik heb op 13-10-2011 een klacht ingediend bij T-mobile over hun manier van werken. Ze werken langs elkaar heen waardoor de klant hiervan de dupe wordt en klantenservice is bij hun 0,0%.
Ik werd helemaal gek van hun, want ik heb geen toestel en ik moest mijn abonnement gewoon doorbetalen.
Op 20-10-2011 zijn we voor de zoveelste keer naar de T-mobile shop gegaan. De assistent-manager dhr. Jorincho (die erg onvriendelijk en onbeschoft was) melde na zo lang daar te wachten dat ze uiteindelijk hebben geconstateerd dat er vochtschade was in mijn Blackberry toestel. Dat kwam heel hard bij mij aan, omdat ik erg voorzichtig was met dat toestel. Ik was erg geschrokken en had dat niet verwacht. Mijn toestel ligt vaak op mijn kast (ver van het zicht van water). Ik was er hier niet mee eens en vind het erg raar dat er na 3 weken er geconstateerd is dat er vochtschade is. Als het inderdaad vochtschade zou zijn, dan zou het toch gelijk zichtbaar zijn. Die man van de T-mobile shop zei : ga maar een klacht indienen. Lekker makkelijk zijn ze daar en absoluut niet klantvriendelijk en klantgericht.
Ik ben naar een ander telefoonbedrijf gegaan om hun te laten kijken naar mijn toestel. Ze zeiden dat als het vochtschade zou zijn dan zou het stipje binnen van kleur veranderen en dat was niet bij mij. Dat stripje is nog gewoon wit. Dat andere telefoonbedrijf zei tegen ons dat T-Mobile vaak aangeeft dat er vochtschade is aan het Blackberry toestellen, want dit valt dan niet onder de garantie. Blackberry’s zijn erg slechte toestellen en gaan zomaar kapot. Daarom zeggen ze dit en ze geven dit niet zwart op wit. Ik vroeg namelijk aan hen dat ik het op papier wil hebben dat er vochtschade is op mijn toestel. Klantenservice zei: Nee, T-mobile verstrekt dit niet, want dit zit niet in hun beleid of zoiets. Lariekoek! Er zit geen vochtschade aan mijn toestel. Dat weet ik zeker en het andere telefoonbedrijf heeft mijn telefoon bekeken en heeft dit ook geconcludeerd. Ik ben op 23-10-11 weer naar een T-mobile shop gegaan en heb hun hiermee geconfronteerd. En die zeiden dat ze niets kunnen doen en dat ik een klacht moet indienen. Lekker makkelijk zijn ze.
Ik ben nu helemaal ten einde raad en weet niet wat ik moet doen. Ik dacht ga Radar hierover mailen. Misschien dat jullie mij kunnen helpen hiermee. T-mobile is erg onredelijk, klantonvriendelijk en zeggen na zo lang wachten dat er vochtschade is in mijn toestel. Vochtschade kan je zo zien plus dat stripje in mijn toestel is niet verkleurd. Het zijn echt boeven.

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 25 okt 2011 13:35
door T-Mobile Webcare
@F.Naji
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?

Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, je adres, je geboortedatum en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp 't.a.v. Richard & Cindy' vermelden.

Cindy
T-Mobile Webcare

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 25 okt 2011 17:33
door Gizmo©
T-Mobile Webcare schreef:@F.Naji
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?

Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, je adres, je geboortedatum en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp 't.a.v. Richard & Cindy' vermelden.

Cindy
T-Mobile Webcare
Heel simpel Cindy,
Geef de TS een nieuw toestel en verschuil je niet achter van die flut argumenten, van er is vochtschade, dus geen garantie. Schijnt wel het standaard antwoord te zijn tegenwoordig.

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 25 okt 2011 18:06
door RevivalX85
Zou T-mobile de vochtschade hebben geconstateerd of 'Dynafix'?

Lijkt mij toch zeker om 'Dynafix' te gaan die deze schade constateerd en niet
T-mobile.

De mannen in de winkel zijn verkopers en geen monteurs die gaan af op het oordeel wat er van 'Dynafix' komt.

Dus niet helemaal onlogisch dat ze in eerste instantie niks voor je konden betekennen.

Nu blijkt dat het niet om vochtschade gaat zulllen ze je toch zeker tegemoet moet komen.

Of met een reparatie (heel vervelend) of een nieuw toestel.

Lijkt me dat grote schuldige in dit verhaal de monteur van 'BlackBerry' bij 'Dynafix' is. En niet de verkoper of T-mobile.

Blijft een heel verevelend verhaal.

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 25 okt 2011 18:18
door Gizmo©
RevivalX85 schreef:Zou T-mobile de vochtschade hebben geconstateerd of 'Dynafix'?

Lijkt mij toch zeker om 'Dynafix' te gaan die deze schade constateerd en niet
T-mobile.

De mannen in de winkel zijn verkopers en geen monteurs die gaan af op het oordeel wat er van 'Dynafix' komt.

Dus niet helemaal onlogisch dat ze in eerste instantie niks voor je konden betekennen.

Nu blijkt dat het niet om vochtschade gaat zulllen ze je toch zeker tegemoet moet komen.

Of met een reparatie (heel vervelend) of een nieuw toestel.

Lijkt me dat grote schuldige in dit verhaal de monteur van 'BlackBerry' bij 'Dynafix' is. En niet de verkoper of T-mobile.

Blijft een heel verevelend verhaal.
Nee, de TS is daarna met zijn toestel naar een ander bedrijf gegaan en die hebben geconstateerd, dat er geen vochtschade is, omdat de strip/sticker niet verkleurd is. Schijnbaar heeft Dynafix totaal niet naar het toestel gekeken en maar direkt gezegd: Er is vochtschade, dus geen garantie.

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 25 okt 2011 18:46
door RevivalX85
Dus 'Dynafix' schuldige

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 25 okt 2011 18:47
door Gizmo©
RevivalX85 schreef:Dus 'Dynafix' schuldige
Precies.

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 25 okt 2011 18:49
door RevivalX85
:D

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 25 okt 2011 18:50
door Jolijn
Ik ben naar een ander telefoonbedrijf gegaan om hun te laten kijken naar mijn toestel. Ze zeiden dat als het vochtschade zou zijn dan zou het stipje binnen van kleur veranderen en dat was niet bij mij. Dat stripje is nog gewoon wit.
Laat dat bedrijf het zwart op wit stellen en er een foto van maken.

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 27 okt 2011 10:33
door F.Naji
Volgens T-mobile heeft Dynafix (waar trouwens denk ik haast iedereen klachten over heeft) geconstateerd dat er vochtschade is. Zoals ik al in mijn verhaal heb verteld is dat stripje niet verkleurd. Hij is nog helemaal wit. Ben toen ermee naar de T-mobile shop geweest en heb het laten zien. Ik ben toen afgepoeierd ( wat de medewerkers van T-mobile standaard doen) en ze hebben gezegd dat ze niks voor mij kunnen betekenen en ik een klachtbrief moet sturen. Lekker makkelijk!! Ik heb trouwens meer dan 2 weken terug een klachtbrief naar T-mobile gestuurd en ik heb nog steeds geen antwoord of een bericht van hun teruggekregen. Wat zijn ze slordig zeg!! Je krijgt dan geen vertrouwen in hun meer, terwijl die medewerker tegen mij zei dat ik een klachtbrief moet sturen want dan helpen ze mij gelijk en serieus. onzin!
Het zijn gewoon stelletje naaiers. Ik ga straks een abonnement afsluiten bij een andere provider. dus mensen, pas op voor T-mobile!!

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 03 nov 2011 10:09
door F.Naji
Nou mensen, Ik heb een mailtje gekregen van T-mobile van Cindy waarbij ik nog steeds geen stap verder ben gekomen. Dit is het email wat ik kreeg

Beste F.,

In je bericht op Tros Radar geef je aan dat je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht over je toestel. Ook geef je aan dat je het gevoel hebt dat je niet serieus wordt genomen door T-Mobile. Nadat je je toestel terug hebt ontvangen van reparatie heb je bijna twee weken moeten wachten op duidelijkheid waarom het toestel onherstelbaar defect is verklaard door het reparatie centrum. Namens T-Mobile bied ik je hiervoor mijn excuses aan. Voor het ongemak ontvang je op de aankomende factuur voor één maand 100% korting op Instant E-mail.

In je klacht meld je ook dat het je het niet eens bent met de conclusie van het reparatiecentrum. Zij hebben geconstateerd dat het toestel vochtschade heeft. Je bent naar een andere winkel gegaan en hebt het toestel na laten kijken. Zij concludeerden dat er geen sprake is van vochtschade.

Ik heb geen andere informatie voor je dan de informatie die je al eerder van mijn collega's hebt ontvangen. Wanneer je het niet eens bent met de conclusie van het reparatiecentrum kun je een second opinion aanvragen. Dit kun je doen bij een reparatiecentrum die door de fabrikant van je toestel is aangemerkt als erkend reparatiecentrum. Komt dit reparatiecentrum tot een andere conclusie dan kun je het toestel opnieuw ter reparatie aanbieden via T-Mobile inclusief het second opinion rapport. Indien het door ons gebruikte reparatiecentrum tot dezelfde constatering komt als de constatering van de second opinion zal de reparatie alsnog uitgevoerd worden. De kosten van de second opinion worden dan door T-Mobile gecrediteerd.

Ik kan me voorstellen dat bovenstaand antwoord niet het antwoord is wat je graag had willen horen. Ik kan je echter geen ander antwoord geven. Ik hoop dat ik je zo wel voldoende informatie heb gegeven.

Vriendelijke groeten,

Cindy
T-Mobile Webcare


---------------------------------------

Ík begrijp ze echt niet. Ze hebben mijn kant van het verhaal nog ineens gevraagd. En wat heb ik aan die 100% instant email. Ik heb nog ineens een smartphone. Nu loop ik met een oude toestel die geen internetbrownser heeft. Als ik emails wil sturen dan doe ik dat wel via mijn laptop. Eigenlijk moeten ze abonnementskosten terugbetalen, want ik heb geen toestel. Wat ik ook niet begrijp is dat de stripjes in mijn telefoon helemaal wit zijn en dus geen vochtschade hebben. Dan moet er toch bij die Cindy van T-mobile een belletje rinkelen en mijn kant van het verhaal aanhoren!!!! Ik ben helemaal klaar met T-mobile. Mijn conclusie van mijn vervelende gebeurtenis met T-mobile is dat ze inderdaad oplichters zijn. Dus mensen, kijk uit.

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 03 nov 2011 10:54
door Hatertje
Als je zo zeker van je zaak bent, waarom vraag je dan geen second opinion aan bij een door de fabrikant erkend reparatiecentrum?

T-Mobile heeft aangegeven dat ze bereid zijn om de kosten te vergoeden indien blijkt dat een ander reparatiecentrum geen vochtschade constateert.

Dus niet zeuren en aanvragen zo'n second opinion. Anders niet zeuren dat T-mobile je geen oplossing geeft. Dat doen ze namelijk wel, alleen jij gaat er niet mee akkoord. En dat is niet het probleem van T-Mobile maar van de consument.

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 03 nov 2011 15:51
door F.Naji
Hatertje schreef:Als je zo zeker van je zaak bent, waarom vraag je dan geen second opinion aan bij een door de fabrikant erkend reparatiecentrum?

T-Mobile heeft aangegeven dat ze bereid zijn om de kosten te vergoeden indien blijkt dat een ander reparatiecentrum geen vochtschade constateert.

Dus niet zeuren en aanvragen zo'n second opinion. Anders niet zeuren dat T-mobile je geen oplossing geeft. Dat doen ze namelijk wel, alleen jij gaat er niet mee akkoord. En dat is niet het probleem van T-Mobile maar van de consument.

Ik heb mijn verhaal hier geplaatst om mensen te waarschuwen voor T-Mobile. Trouwens, je doet je naam waar. Je heet niet voor niks Hatertje, dus negatief zal je wel altijd zijn.

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 03 nov 2011 17:16
door Hatertje
Je hoeft mensen niet te waarschuwen voor T-Mobile. Wat T-Mobile hier doet is gewoon juist.

Zelf werk ik ook in de telecombranche (nee, niet bij tmobile) en dit is de normale gang van zaken. Hun reparatiecentrum heeft vochtschade geconstateerd en daar ben jij het gewoon niet mee eens.

Dat is natuurlijk erg vervelend, maar dan moet jij kunnen aantonen dat hier geen sprake is van vochtschade. En de enige manier waarop dat mogelijk is is via een second opinion.

Als je geen second opinion gaat aanvragen dan doe je dus niet je best om je gelijk te halen en moet je wat mij betreft ook niet meer zeuren. :D

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 08 feb 2012 11:35
door west99
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Sta werkelijkwaar perplex. Problemen met de audiochip in de iPhone4. Eerste keer viel het gewoon onder de garantie. Krijg het toestel terug met vervangen onderdeel. Echter het probleem was niet verholpen.
Opnieuw verstuurd naar reparatie service. Dit keer kreeg ik bericht dat ik kon gaan betalen omdat het niet onder de garantie viel. Erg vreemd zonder reden. Toen ben ik gaan bellen en mailen. Na vele gesprekken met medewerkers van t-mobile kreeg ik een sms bericht dat het WEL onder de garantie viel. Dus wederom toestel opgestuurd. Nu krijg ik het bericht dat er VOCHTSCHADE aanwezig is. Iets wat echt niet mogelijk is. Ik ben keurig omgegaan met het toestel met een extra dubbelzijdige beschermhoes. Ik verwacht dat ze nu gaan aantonen dat het daadwerkelijk door vocht komt en waarom ze de eerste keer dit niet aangetroffen hadden!

Als je op zoekt naar dynafix en vochtschade krijg je zoveel resultaten dat het niet anders kan dat het gewoon een slecht excuse is om onder de garantie uit te komen.

En dan hebben we het nog niet over de onmogelijke communicatie met t-mobile:
Beste klant,

Hierbij bevestigen wij dat ondergetekende vandaag telefonisch contact met u heeft gehad naar aanleiding van uw e-mailbericht. Wij vertrouwen erop dat u naar uiterste tevredenheid door ons bent geïnformeerd.

Heeft u nog andere vragen? Dan verwijzen wij u graag naar Help & Support op onze website.

Met vriendelijke groet,

Angelique ....
Nou, ik zal je zeggen, ik ben niet goed geinformeerd! Alleen afgescheept met pech voor je.

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 08 feb 2012 13:49
door Dirkie
Lekker antwoord van t-Mobile:
Wanneer je het niet eens bent met de conclusie van het reparatiecentrum kun je een second opinion aanvragen. Dit kun je doen bij een reparatiecentrum die door de fabrikant van je toestel is aangemerkt als erkend reparatiecentrum. Komt dit reparatiecentrum tot een andere conclusie dan kun je het toestel opnieuw ter reparatie aanbieden via T-Mobile inclusief het second opinion rapport. Indien het door ons gebruikte reparatiecentrum tot dezelfde constatering komt als de constatering van de second opinion zal de reparatie alsnog uitgevoerd worden. De kosten van de second opinion worden dan door T-Mobile gecrediteerd.
Dus je moet als klant zelf op zoek naar een gecertificeerd reparatie centrum. Deze moet een rapport opstellen en dat moet je naar T-Mobile opsturen. Dat is nog te doen. Maar dan de laatste zin. Het reparatie centrum van T-Mobile moet wel tot dezelfde conclusie komen. Zo niet, dan is alle moeite alsnog voor niets geweest. Kortom zelfs met een gecertificeerd rapport heb je geen enkele zekerheid, behalve dan die dat het apparaat intussen door iedereen vastgepakt is, misschien wel bij de strips, zodat ze uiteindelijk verkleurt zijn met alle gevolgen van dien.

Re: T-Mobile, Oplichters !!!!! en klantenservice 0,0%

Geplaatst: 08 feb 2012 14:05
door west99
Ik denk dat ik maar eens een verzameling ga maken met klachten sites
http://www.west-site.net