LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door duiner »

roko72 schreef:U heeft gelijk, goed??

ik hoef geen gelijk te hebben , maar als de NS jaar in jaar uit , met smoesjes over " bladeren , of wat dan ook ",
iedereen zoet probeert te houden , terwijl het qua personeel even niet klopte ,
vind ik dat een kwalijk zaak

Als ze weten dat het traject op zondag naar Deventer tijdens de Boekenmarkt overvol is,
en ze weigeren er extra personeel ( treinen ) in te zetten ,
is dat een kwalijke zaak

Als ze weten , dat , als de borden niet goed werken , en dat je dat al rijdend te horen krijgt,
dat dat bord niet goed stond, maar dat die trein een andere bestemming had ,
is dat een kwalijke zaak

Als je vraagt aan een conducteur , waarom hij niet gecontroleerd heeft , dat hij zegt,
dat je ook betaalt om vervoerd te worden, verder niets,
dan is dat een kwalijke zaak, want ik betaal ook zijn salaris er mee !

Als je vraagt aan een machinist , waarom er zo weinig nog gecontroleerd wordt, hij dan zegt ,
dat hem dat ook steeds meer opgevallen is ,
is dat een kwalijke zaak

Als je vraagt in een trein, aan een heel aardige controleur , waarom hij niet controleert,
hij dan zegt, dat hij dat weet van andere collega's die dat ook niet doen ,
dat de reden is :
bij minder lange trajecten het de moeite niet loont, omdat de treinen te lang zijn !
Vind ik dat , ondanks het leuke gesprek , een kwalijke zaak .

En zo kan ik wel even doorgaan,

Ik denk, dat u het ziet als, waar bemoeit deze reizigster er mee , maar ik vind het een kwalijke zaak
.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Roko,

met betrekking tot Alkmaar situatie..
Aan de frustratie in de stem van de HC (althans, degene die het ons reizigers verteld) te horen, is het een planningfout.
Als het iets anders was, had men dat wel verteld.

(laatste keer: Dames en Heren, omdat er 'alweer' een lege trein voor ons uit gaat, blijven wij nog enige minuten wachten, en zullen met een vertraging vertrekken)

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door Dirkie »

ik hoef geen gelijk te hebben , maar als de NS jaar in jaar uit , met smoesjes over " bladeren , of wat dan ook ", iedereen zoet probeert te houden , terwijl het qua personeel even niet klopte ,
vind ik dat een kwalijk zaak
Als iemand blijft zeuren op een forum om vooral zijn topic, wat overigens fout was, 'kracht' bij te blijven zetten,
vind ik dat een kwalijke zaak
Als ze weten dat het traject op zondag naar Deventer tijdens de Boekenmarkt overvol is, en ze weigeren er extra personeel ( treinen ) in te zetten ,
is dat een kwalijke zaak
Als de organisatie van een evenement geen verzoek doet aan de NS om extra treinen te laten rijden en bereid is om voor de kosten daarvan op te draaien, dan vind ik dat een kwalijke zaak
Als ze weten , dat , als de borden niet goed werken , en dat je dat al rijdend te horen krijgt, dat dat bord niet goed stond, maar dat die trein een andere bestemming had ,
is dat een kwalijke zaak
Dat je dit hier nogmaals durft te noemen vind ik een kwalijke zaak.
Als je vraagt aan een conducteur , waarom hij niet gecontroleerd heeft , dat hij zegt, dat je ook betaalt om vervoerd te worden, verder niets,
dan is dat een kwalijke zaak, want ik betaal ook zijn salaris er mee !
Als je denkt dat het kopen van een kaartje je het recht geeft om gecontroleerd te worden en daarover de conducteur aan te spreken, vind ik dat een kwalijke zaak, want je koopt een vervoersbewijs, geen 'ik-heb-recht-op-controle' bewijs.
Als je vraagt aan een machinist , waarom er zo weinig nog gecontroleerd wordt, hij dan zegt,dat hem dat ook steeds meer opgevallen is ,
is dat een kwalijke zaak
Als je een machinist met dit soort vragen lastig valt, dan vind ik dat een kwalijke zaak en heel begrijpelijk dat hij op een domme vraag een dom antwoord geeft :mrgreen:

En zo kan ik wel even doorgaan, maar daar heb ik geen zin in. Ik bemoei me niet met het werk van de conducteurs, machinisten, omroepers en andere werknemers van de NS, want zij bemoeien zich ook niet met mijn werk.
Wat mij betreft : discussie gesloten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dirkie schreef: Ik bemoei me niet met het werk van de conducteurs, machinisten, omroepers en andere werknemers van de NS, want zij bemoeien zich ook niet met mijn werk.
Dirkie - maar door het 'gedoe' bij met name de spoorwegen bemoeien zij zich wel degelijk met mijn werk - namenlijk de tijd dat ik begin.
Door vertragingen, aansluitingen mislopen etc. levert dit toch wel enig ongemak op.

Veel dingen zijn te begrijpen - en reizigers zijn nog altijd #1 oorzaak in kleine vertragingen (3 tot 6 minuten) - maar waar de NS al jaren de plank mis slaat is duidelijke informatievoorziening, en eerlijke meldingen over oorzaak vertragingen.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door duiner »

Dirkie schreef:Als je denkt dat het kopen van een kaartje je het recht geeft om gecontroleerd te worden en daarover de conducteur aan te spreken, vind ik dat een kwalijke zaak, want je koopt een vervoersbewijs, geen 'ik-heb-recht-op-controle' bewijs.

Als je een machinist met dit soort vragen lastig valt, dan vind ik dat een kwalijke zaak en heel begrijpelijk dat hij op een domme vraag een dom antwoord geeft :mrgreen:

En zo kan ik wel even doorgaan, maar daar heb ik geen zin in. Ik bemoei me niet met het werk van de conducteurs, machinisten, omroepers en andere werknemers van de NS, want zij bemoeien zich ook niet met mijn werk.
Wat mij betreft : discussie gesloten.

aan jouw antwoorden te merken , reis je nooit met de trein ,
maar je vindt het leuk om iemand dwars te zitten !.

dus met jou is inderdaad , de discussie gesloten en laat maar weer de machinist antwoord geven
lijkt mij stukken beter !

oh ja, en ik betaal wel degelijk zijn salaris, ik betaal niet de wielen van de trein, hoor !
En als je zo betaald wordt , behoor je je werk ook te doen
.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nou vooruit dan maar dan nu echt de laatste keer:
aan jouw antwoorden te merken , reis je nooit met de trein , maar je vindt het leuk om iemand dwars te zitten !.
Als je goed leest, zie je dat ik op 28 okt 2011 13:06 schreef, dat ik al jaren een tevreden OV reiziger bent. En OV betekent in dit geval dus, dat ik dagelijks reis met de RET, NS en HTM. En ook regelmatig met de NS door heel het land. En volgens mij zit ik niemand dwars, maar iedereen heeft recht op zijn eigen mening :mrgreen:

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Het valt mij wel op dat mensen als "zeikerds" worden afgezet als ze een klacht hebben. Volgens mij wou de TS gewoon zijn verhaal kwijt :o
De meeste reacties zijn allemaal negatief en dan en dan is er een vriendelijke medewerker die gaat vertellen hoe goed de NS het eigenlijk wel niet doet. Nou, beste medewerker van de NS, ik ben ontzettend benieuwd hoe winterklaar jullie zijn. Deze winter gaat namelijk erg streng worden dit jaar.

Ik denk dat dit een van de voorbeelden is wat er allemaal fout gaat bij de NS. Sommige dingen is overmacht, dat kan. Gisteren was er een aanrijding met een persoon. Heel rot, maar daar konden ze niks aan doen dat dat gebeurde. Maar er zijn wel veel dingen die wel verbeterd kunnen worden.
Zoals de sprinters waar geen toilet in te vinden is. En je je behoefte in een plaszak mag gaan doen.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door duiner »

Jacky2006 schreef:Het valt mij wel op dat mensen als "zeikerds" worden afgezet als ze een klacht hebben. Volgens mij wou de TS gewoon zijn verhaal kwijt :o
De meeste reacties zijn allemaal negatief en dan en dan is er een vriendelijke medewerker die gaat vertellen hoe goed de NS het eigenlijk wel niet doet. Nou, beste medewerker van de NS, ik ben ontzettend benieuwd hoe winterklaar jullie zijn. Deze winter gaat namelijk erg streng worden dit jaar.

Ik denk dat dit een van de voorbeelden is wat er allemaal fout gaat bij de NS. Sommige dingen is overmacht, dat kan. Gisteren was er een aanrijding met een persoon. Heel rot, maar daar konden ze niks aan doen dat dat gebeurde. Maar er zijn wel veel dingen die wel verbeterd kunnen worden.
Zoals de sprinters waar geen toilet in te vinden is. En je je behoefte in een plaszak mag gaan doen.
ik kende iemand van de politie , die steeds die lichamen moest opruimen en hij zei ,
dat het veel op steeds dezelfde bepaalde trajecten was .
Trajecten waar een psychiatische kliniek in de buurt ( toevallig ?) staat ..

Het zal hartje Den Haag niet gebeuren, bv , maar altijd op dezelfde trajecten .

Mensen , die zo in de war, zijn dat ze zich dan maar voor de trein gooien .

Als je dat weet , als NS , dan doe je daar toch wat aan ?
Hogere hekken, of in ieder geval het daar al onmogelijk maken !

en verder , bedankt voor je steun, want je hebt volkomen gelijk wat die
andere reacties betreft , niet allemaal , gelukkig !
.

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Ja, ik moest gewoon reageren. Omdat ik zie dat veel mensen al hun oordeel klaar hebben.

Een aanrijding met een persoon, daarbij denk ik dat er meerder partijen zijn die op moeten letten. De NS zou maatregelen kunnen nemen, maar de instantie's waar die mensen zitten moeten ook beter opletten. Want daar ontbreekt het ook nog wel eens aan.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door dhc »

@duiner:
Als je dat weet , als NS , dan doe je daar toch wat aan ?
Hogere hekken, of in ieder geval het daar al onmogelijk maken !
Het is me nu duidelijk dat je er inderdaad weinig van snapt.
Stations en omgeving zijn niet van de NS maar van Prorail!!

En weet je wat het kost om het gehele spoortraject te beveiligen?
Onbegonnen werk ook ....

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door roko72 »

Jacky2006 schreef:Het valt mij wel op dat mensen als "zeikerds" worden afgezet als ze een klacht hebben. Volgens mij wou de TS gewoon zijn verhaal kwijt :o

dit was niet ff je verhaal kwijt.
Dit was een klacht, die ongegrond bleek.
Ts bleef echter doorjammeren om zijn/haar gelijk te halen.


De meeste reacties zijn allemaal negatief en dan en dan is er een vriendelijke medewerker die gaat vertellen hoe goed de NS het eigenlijk wel niet doet. Nou, beste medewerker van de NS, ik ben ontzettend benieuwd hoe winterklaar jullie zijn. Deze winter gaat namelijk erg streng worden dit jaar.

ik zeg niet dat de NS het allemaal goed doet.
Ik zeg alleen dat de klacht van TS ongegrond is, en heb ook uitgelegd middels een zeer plausibele verklaring waarom e.e.a. zo is gegaan of gaat.
De ns is klaar voor de winter, althans..........het materieel.
Ik wil u er echter wel aan herinneren dat de infra (rails, seinen, wissels, overwegen, stations enz.) NIET van NS zijn.
Dit is van ProRail, en dat is van de staat.
NS heeft alleen treinen.
Tot nu toe is gebleken dat die in 97% van de gevallen gewoon konden rijden.
Vorig jaar waren de wegen kapot gevroren, maar de auto's konden wél rijden die mankeerde namelijk niets.
Als je dan niet op de snelweg kan, ligt dat dan aan de auto's??


Ik denk dat dit een van de voorbeelden is wat er allemaal fout gaat bij de NS. Sommige dingen is overmacht, dat kan. Gisteren was er een aanrijding met een persoon. Heel rot, maar daar konden ze niks aan doen dat dat gebeurde. Maar er zijn wel veel dingen die wel verbeterd kunnen worden.
Zoals de sprinters waar geen toilet in te vinden is. En je je behoefte in een plaszak mag gaan doen.


Het niet aanwezig zijn van toiletten ligt ook bij het personeel gevoelig.
Voor de mannen is eea wat makkelijker, maar dames hebben wel eens een bepaalde periode in de maand wat ongemak.
Een toiletvoorziening is dan onontbeerlijk, zeker wanneer er ruim 3,5 uur op een zelfde trein moet worden doorgebracht.
Laatst gewijzigd door roko72 op 02 nov 2011 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door roko72 »

duiner schreef:


ik kende iemand van de politie , die steeds die lichamen moest opruimen en hij zei ,
dat het veel op steeds dezelfde bepaalde trajecten was .
Trajecten waar een psychiatische kliniek in de buurt ( toevallig ?) staat ..

Die klinieken zijn daar "ooit" bewust neer gezet.
Vroeger had lang niet iedereen een auto, en was men aangewezen op OV.
Ook deze mensen hadden en hebben recht op de mogelijkheid tot verplaatsing indien nodig en/of gewenst.
Dat dat nu vervelende neveneffecten heeft, moge duidelijk zijn.


Het zal hartje Den Haag niet gebeuren, bv , maar altijd op dezelfde trajecten .

In hartje Den Haag gebeurt het, op Amsterdam Centraal gebeurt, op Den Haag Hollandspoor gebeurt het................het gebeurt overal.
Dat sommige trajecten berucht zijn omdat het daar vaker gebeurt, is een feit.
Dat het altijd op de zelfde trajecten gebeurd is een fabel


Mensen , die zo in de war, zijn dat ze zich dan maar voor de trein gooien .

Als je dat weet , als NS , dan doe je daar toch wat aan ?
Hogere hekken, of in ieder geval het daar al onmogelijk maken !

Het word daar al moeilijker gemaakt middels hekken e.d.
Uitsluiten kun je het echter niet.
De geesteszieke mens springt ook gerust voor een trein vanaf een perron, of bij een overweg.
Mogelijkheden genoeg dus.


en verder , bedankt voor je steun, want je hebt volkomen gelijk wat die
andere reacties betreft , niet allemaal , gelukkig !

Daar zijn de meningen over verdeeld. :wink:
.
Laatst gewijzigd door roko72 op 02 nov 2011 00:54, 2 keer totaal gewijzigd.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door roko72 »

duiner schreef:
Jacky2006 schreef: Een aanrijding met een persoon, daarbij denk ik dat er meerder partijen zijn die op moeten letten. De NS zou maatregelen kunnen nemen, maar de instantie's waar die mensen zitten moeten ook beter opletten. Want daar ontbreekt het ook nog wel eens aan.
er zitten er ook , die overdag gewoon naar buiten mogen gaan , daar kan je niet elke keer
iemand mee laten lopen , geen personeel voor

sommige machinsten noemen zulke trajecten al de " dodenritten " ..
.
Ik hoor dit nu voor het eerst.
Wij hebben en kennen géén dodenritten.
Die doet de uitvaartverzorger, en hebben wij niets mee te maken.
Wilt u wel even voor u zelf spreken, en geen uitspraken doen niet die door mij en/of mijn collega's zijn gezegd?
Ik weet namelijk 100% zeker dat dat NOOIT gezegd zal worden door een machinist

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Met betrekking tot 'aanrijdingen met een persoon '...

Deze mensen die dit doen, zijn zodanig wanhopig, zodanig beschadigd, dat ze echt geen andere uitweg meer zien.
Hekken, slootjes, maakt niet uit - ze vinden echt wel een weg.

Het spoor helemaal afsluiten? Dan krijg je waar ik een aantal jaren terug getuige van was. Rond kwart voor 4, bij een overweg, recht voor een schoolklas van kinderen tussen de 8 en de 10 jaar - springt er een bij Castricum onder de trein (doorgaande sneltrein).

Als men dan toch wil - dan liever uit het zicht van zoveel kinderen - want er zijn er in die regio nu zo`n 35 met een behoorlijk trauma.

En hoewel in die regio inderdaad instellingen zijn voor mensen met diverse psychische problemen, hoeft het niet per se zo`n patient te zijn.
Er zijn (helaas) voldoende mensen die zonder behandeling zijn - en 'in het wild' rondlopen met al hun problemen.

Ik hoop dat je er zelf nooit mee te maken krijgt.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door duiner »

Guardian72 schreef:En hoewel in die regio inderdaad instellingen zijn voor mensen met diverse psychische problemen, hoeft het niet per se zo`n patient te zijn.
.
zou dan iemand anders daar naartoe gaan, om juist daar ( ? ) dan voor de trein te springen ?
Lijkt mij stug
.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Er lopen er meer buiten de instellingen dan dat er in zitten.

En weet jij wat er in de gedachten van zo`n iemand rondgaat?

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door duiner »

Guardian72 schreef:Er lopen er meer buiten de instellingen dan dat er in zitten.

En weet jij wat er in de gedachten van zo`n iemand rondgaat?
waarom wil je niet geloven dat het zo is ?

waarom wil je niet geloven dat die trajecten al berucht zijn , onder de machinisten ?

Er lopen in de grote steden meer met die gedachten rond, maar niet op die plek !
.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door roko72 »

duiner schreef:
Guardian72 schreef:En hoewel in die regio inderdaad instellingen zijn voor mensen met diverse psychische problemen, hoeft het niet per se zo`n patient te zijn.
.
zou dan iemand anders daar naartoe gaan, om juist daar ( ? ) dan voor de trein te springen ?
Lijkt mij stug
.
Soms berusten zaken louter en puur op toeval.
Maar ik denk dat u steeds iets anders aanhaalt om maar gewoon gelijk te hebben/krijgen, om er bij een verjaardag o.i.d. de grootste lol van te kunnen maken dat u de NS even flink te kak hebt gezet op een forum.

Met uw argumenten gaat dat niet lukken, sterker nog......................wie de bal kaatst......

Maar ik denk dat u voldoende tegen argumenten/verklaringen hebt gehad waarom sommige zaken zijn en/of gaan zoals ze zijn.
Dat het in u "heldere geest" volstrekte onzin is, kan de NS of ik niets aan veranderen.
U moet immers gelijk hebben. (zie relaas v.w.b. controle en salaris die u meent te betalen)
Even voor de duidelijkheid....................
U betaald om vervoerd te worden, niet om gecontroleerd te worden.
Als er bij de kassa van de Albert Heijn even geen medewerker zit, loopt u dan door met uw kar vol boodschappen?

Dat een conducteur niet langs komt, kan vele oorzaken hebben.
Het kan ook zijn dat de conducteur net uw ruimte heeft gecontroleerd, en verderop in de trein zijn werkzaamheden verricht.
Hij hoeft immers niet de gehele reis bij u hand in hand te gaan zitten.
Ook niet omdat u meent zijn salaris te betalen.

Misschien kunt u de conducteur opzoeken voordat u instapt.
U heeft m gezien, hij heeft u kaartje gezien, u weet waarvoor u betaald heeft en hij kan u bij de reguliere controle overslaan.

U betaald voor het product, zowel bij de AH als bij de NS en niet voor "controle".


Fijne dag gewenst,

een machinist van NS

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door duiner »

roko72 schreef: U betaald om vervoerd te worden, niet om gecontroleerd te worden.
Als er bij de kassa van de Albert Heijn even geen medewerker zit, loopt u dan door met uw kar vol boodschappen?

Dat een conducteur niet langs komt, kan vele oorzaken hebben.
Het kan ook zijn dat de conducteur net uw ruimte heeft gecontroleerd, en verderop in de trein zijn werkzaamheden verricht.
Hij hoeft immers niet de gehele reis bij u hand in hand te gaan zitten.
Ook niet omdat u meent zijn salaris te betalen.

Misschien kunt u de conducteur opzoeken voordat u instapt.
U heeft m gezien, hij heeft u kaartje gezien, u weet waarvoor u betaald heeft en hij kan u bij de reguliere controle overslaan.

U betaald voor het product, zowel bij de AH als bij de NS en niet voor "controle".


Fijne dag gewenst,

een machinist van NS
ik betaal wel degelijk bij AH ook voor de kassiere, dat zit al in die prijs !

Ik snap niet dat er een paar hier zijn, die het stug volhouden , hun kop in het zand te steken !
.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: de NS nog steeds last van die kinderziektes?

Ongelezen bericht door roko72 »

duiner schreef:
roko72 schreef: U betaald om vervoerd te worden, niet om gecontroleerd te worden.
Als er bij de kassa van de Albert Heijn even geen medewerker zit, loopt u dan door met uw kar vol boodschappen?

Dat een conducteur niet langs komt, kan vele oorzaken hebben.
Het kan ook zijn dat de conducteur net uw ruimte heeft gecontroleerd, en verderop in de trein zijn werkzaamheden verricht.
Hij hoeft immers niet de gehele reis bij u hand in hand te gaan zitten.
Ook niet omdat u meent zijn salaris te betalen.

Misschien kunt u de conducteur opzoeken voordat u instapt.
U heeft m gezien, hij heeft u kaartje gezien, u weet waarvoor u betaald heeft en hij kan u bij de reguliere controle overslaan.

U betaald voor het product, zowel bij de AH als bij de NS en niet voor "controle".


Fijne dag gewenst,

een machinist van NS
ik betaal wel degelijk bij AH ook voor de kassiere, dat zit al in die prijs !

Ik snap niet dat er een paar hier zijn, die het stug volhouden , hun kop in het zand te steken !
.
U snapt wel meer niet, geloof ik :idea:
Hoe moeilijk kan iets zijn :?

Als er géén medewerker achter de kassa zit op moment dat u aankomt met uw karretje, loopt u dan door met uw kar vol boodschappen???

Gesloten