LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
.
Ik lees zoveel ellende over die web-shop-wereld , dat ik een advies geef :
.." Kom eens je huis uit, en ga lekker weer eens ouderwets gewoon een winkel in " ..
( hoe moest dat ook al weer ? )
Voel ,
proef ,
ga er op zitten,
probeer het uit in de winkel ,
vraag er alles over, enz ,enz
Dat is toch veel beter ?.... en gezonder ook, want je komt lekker buiten !..
.
Ik lees zoveel ellende over die web-shop-wereld , dat ik een advies geef :
.." Kom eens je huis uit, en ga lekker weer eens ouderwets gewoon een winkel in " ..
( hoe moest dat ook al weer ? )
Voel ,
proef ,
ga er op zitten,
probeer het uit in de winkel ,
vraag er alles over, enz ,enz
Dat is toch veel beter ?.... en gezonder ook, want je komt lekker buiten !..
.
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Helemaal mee eens zij het dat er ook gewoon goede webshops zijn. Echter, net als met winkels gaat het fout als je het onderste uit de kan wilt hebben: TANSTAAFLduiner schreef:.
Ik lees zoveel ellende over die web-shop-wereld , dat ik een advies geef :
.." Kom eens je huis uit, en ga lekker weer eens ouderwets gewoon een winkel in " ..
( hoe moest dat ook al weer ? )
Voel ,
proef ,
ga er op zitten,
probeer het uit in de winkel ,
vraag er alles over, enz ,enz
Dat is toch veel beter ?.... en gezonder ook, want je komt lekker buiten !..
.
Ook als je bij een fysieke winkel op een aanbieding ingaat die te mooi lijkt om waar te zijn, is dat uiteindelijk ook bijna altijd het geval nèt als op het internet.
Ik zou eerder zeggen: ken je het product en de technische eigenschappen goed, weet je vooraf welk merk en model je wilt, ga dan voor een gedegen (web)winkel met een aantrekkelijke prijs en goede recensies.
Ben je nieuw in een bepaald product en op zoek naar wat nu eigenlijk de eigenschappen zijn die je wilt of nodig hebt, dan ben je het allerbeste af in een full-service winkel waar men je vakkundig kan helpen en blijf je het beste weg van budget-, outlet- of webwinkels.
Als je toch besloten hebt bij een (web)winkel te kopen, wordt dan argwanend als de korting of het voordeel groter is dan de gemiddelde productmarge in een bedrijfstak. Als men schermt met 50% of meer korting: wegwezen! Dat kàn géén goed teken zijn voor kwaliteit, service en/of beschikbaarheid van onderdelen accessoires.
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Jammer alleen dat het in gewone winkels vaak 2 keer zo duur is (en het assortiment half zo breed)
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
CSM schreef:Jammer alleen dat het in gewone winkels vaak 2 keer zo duur is (en het assortiment half zo breed)
Dat is omdat gewone winkels echte mensen hebben rondlopen die je echt kunnen helpen - géén callcenter jongens en meisjes. Ook hebben gewone winkels het assortiment wat ze hebben, webwinkels zèggen vaak dat ze alles hebben maar moeten practisch alles nabestellen, de goeie te na dan.
Nogmaals 2x zo duur zou niemand hoeven te betalen maar 10-15% meer dan in een basic webwinkel is voor mij volkomen acceptabel.
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Dat is waar, en voor sommige producten is die hulp en service me wel 15% extra waard. Bijvoorbeeld als ik doe-het-zelf materialen koop, of een nieuw hoofdkussen.
Maar voor veel andere producten, is hulp niet nodig. Ik betaal dan dus alleen maar extra omdat een fysieke winkel een hoge huur moet betalen, en relatief weinig schaalvoordelen behaalt. Zo krijg ik bijvoorbeeld deze week via verschillende webwinkels binnen: twee koptelefoons (een voor mijn vrouw), boxershorts (hele goede en maar 10 euro per stuk, een muts en handschoenen (G-Star, bijna 20% goedkoper dan in de normale winkel) en sokken.
De koptelefoons zijn misschien wel het beste voorbeeld. In een gewone winkel kan ik alleen maar de standaard, veel te dure meuk van Sony, Philips en Sennheiser vinden (okay, die laatste is wel wat beter). Nu koop ik Mee electronics headphones uit de VS online en krijg betere kwaliteit, voor minder geld, en met veel betere service. Vorig jaar ging een setje stuk, ik stuurde even een e-mail en binnen een week had ik gratis een nieuw setje. Kom daar maar eens om bij de Dixons....
Maar voor veel andere producten, is hulp niet nodig. Ik betaal dan dus alleen maar extra omdat een fysieke winkel een hoge huur moet betalen, en relatief weinig schaalvoordelen behaalt. Zo krijg ik bijvoorbeeld deze week via verschillende webwinkels binnen: twee koptelefoons (een voor mijn vrouw), boxershorts (hele goede en maar 10 euro per stuk, een muts en handschoenen (G-Star, bijna 20% goedkoper dan in de normale winkel) en sokken.
De koptelefoons zijn misschien wel het beste voorbeeld. In een gewone winkel kan ik alleen maar de standaard, veel te dure meuk van Sony, Philips en Sennheiser vinden (okay, die laatste is wel wat beter). Nu koop ik Mee electronics headphones uit de VS online en krijg betere kwaliteit, voor minder geld, en met veel betere service. Vorig jaar ging een setje stuk, ik stuurde even een e-mail en binnen een week had ik gratis een nieuw setje. Kom daar maar eens om bij de Dixons....
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Ja, en koop het daar dan ook. Ik zou niet graag de mensen de kost geven die voor advies naar een gewone winkel gaan en het daarna bij een webshop bestellen.duiner schreef:Voel ,
proef ,
ga er op zitten,
probeer het uit in de winkel ,
vraag er alles over, enz ,enz
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
het gaat hier ook , om de service van web-shops , die aller belabberd zijn , als je hier zo leest !grun schreef:Ja, en koop het daar dan ook. Ik zou niet graag de mensen de kost geven die voor advies naar een gewone winkel gaan en het daarna bij een webshop bestellen.duiner schreef:Voel ,
proef ,
ga er op zitten,
probeer het uit in de winkel ,
vraag er alles over, enz ,enz
Dan ga ik liever terug naar de winkel, en maak oog-contact , dan bereik je veel meer !
vooral als je zelf geduldig en lief blijft, dan bereik je ook veel meer , door oog-contact !!
.
.
-
- Berichten: 32269
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Ik denk dat je veel te duur bent voor die mensen, eten in een webshop is goedkoper...Ik zou niet graag de mensen de kost geven die voor advies naar een gewone winkel gaan en het daarna bij een webshop bestellen.
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Via een webshop kopen is vaak gemakkelijker, goedkoper.
Al moet je met dat goedkoper wel opletten want er komt vaak nog de verzendkosten bij.
Heb ooit dingen besteld voor een verbouwing hier via een webshop en dat scheelde ons bijna 200 euro dat het goedkoper was als in de winkel.
Al moet je met dat goedkoper wel opletten want er komt vaak nog de verzendkosten bij.
Heb ooit dingen besteld voor een verbouwing hier via een webshop en dat scheelde ons bijna 200 euro dat het goedkoper was als in de winkel.
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Toch even een voorbeeldje.
Miele vaatwasser bij BCC bijna 1400€ in de webshop 999 € incl. brengen
en pinnen aan de deur.Bijna bij alle winkels word je voor garantie doorverwezen naar de fabrikant da's dus geen probleem.
Wat zou U doen? Naar BCC?????
We hebben het dus over exact de zelfde machine.
Miele vaatwasser bij BCC bijna 1400€ in de webshop 999 € incl. brengen
en pinnen aan de deur.Bijna bij alle winkels word je voor garantie doorverwezen naar de fabrikant da's dus geen probleem.
Wat zou U doen? Naar BCC?????
We hebben het dus over exact de zelfde machine.
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Met zulke dingen kan het inderdaad veel geld schelen en dan kies ikplumber schreef:Toch even een voorbeeldje.
Miele vaatwasser bij BCC bijna 1400€ in de webshop 999 € incl. brengen
en pinnen aan de deur.Bijna bij alle winkels word je voor garantie doorverwezen naar de fabrikant da's dus geen probleem.
Wat zou U doen? Naar BCC?????
We hebben het dus over exact de zelfde machine.
toch ook voor de webshop.
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Naar de plaatselijke witgoeddealer. Die me ter plekke het ding demonstreert.
Die, als er iets kapot is (na de garantietermijn), heel vlot op m'n stoep staat, zodat ik niet lang onthand zit.
Waarvan ik weet, dat de uitgekozen machine snel op de plek staat. Waarbij ik niet vooraf hoef te betalen.
Die, als er iets kapot is (na de garantietermijn), heel vlot op m'n stoep staat, zodat ik niet lang onthand zit.
Waarvan ik weet, dat de uitgekozen machine snel op de plek staat. Waarbij ik niet vooraf hoef te betalen.
-
- Berichten: 32269
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Bij de plaatselijke witgoedhandelaar kun je vaak ook nog eens pingelen, dan blijft er van die 1400 euro 1200 over, misschien nog wel minder.
Als je dan de tijd meerekent voor het adviseren, het gemak van de service, het hebben van een aanspreekpunt, en noem maar op, dan kies ik toch eerder voor die witgoedhandelaar.
Als je dan de tijd meerekent voor het adviseren, het gemak van de service, het hebben van een aanspreekpunt, en noem maar op, dan kies ik toch eerder voor die witgoedhandelaar.
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Dat ligt er maar helemaal aan wat je wilt kopen, wil je iets kopen waarvan je al weet hoe het werkt etc dan heb je vaak het advies niet nodig.witte angora schreef:Bij de plaatselijke witgoedhandelaar kun je vaak ook nog eens pingelen, dan blijft er van die 1400 euro 1200 over, misschien nog wel minder.
Als je dan de tijd meerekent voor het adviseren, het gemak van de service, het hebben van een aanspreekpunt, en noem maar op, dan kies ik toch eerder voor die witgoedhandelaar.
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Nou geloof dat echnie hoor. De plaatselijke heeft zo'n geringe omzet dat er niet veel af te dingen valt. Heb het ook nooit gehoord in die winkels dat afdingen.witte angora schreef:Bij de plaatselijke witgoedhandelaar kun je vaak ook nog eens pingelen, dan blijft er van die 1400 euro 1200 over, misschien nog wel minder.
Als je dan de tijd meerekent voor het adviseren, het gemak van de service, het hebben van een aanspreekpunt, en noem maar op, dan kies ik toch eerder voor die witgoedhandelaar.
Het gemak van service? Geloof je dat zelf nog. Ook de plaatselijke geeft dat uit handen is nml.goedkoper voor hem.Service bedrijven schieten bij bosjes uit de grond.Ook grote ketens hebben geen eigen service meer besteden ze allemaal uit.
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&t=105636
(recent voorbeeld)
Nee, dank je...
Alleen de supermarkt bezoek ik wekelijks (ik wil eerst zien/aanraken wat ik eet ), maar verder zie je mij gemiddeld 3 a 4 keer per jaar in een winkelcentrum (en dan ook alleen omdat het moet).
Heb inmiddels heel wat jaartjes webwinkel ervaring en een goede neus ontwikkelt voor speuren naar koopjes (waar gewone winkels echt niet aan kunnen tippen) en -op 1 uitzondering na- nog nooit last gehad van slechte service, kies gewoon de webwinkels zorgvuldig uit met sites als tweakers.net en kieskeurig.nl. Ook goede ervaring met webwinkels over de grens, zoals Amazon.
Ik kan niet anders dan anderen ook aanbevelen meer te webwinkelen .
(recent voorbeeld)
Nee, dank je...
Alleen de supermarkt bezoek ik wekelijks (ik wil eerst zien/aanraken wat ik eet ), maar verder zie je mij gemiddeld 3 a 4 keer per jaar in een winkelcentrum (en dan ook alleen omdat het moet).
Heb inmiddels heel wat jaartjes webwinkel ervaring en een goede neus ontwikkelt voor speuren naar koopjes (waar gewone winkels echt niet aan kunnen tippen) en -op 1 uitzondering na- nog nooit last gehad van slechte service, kies gewoon de webwinkels zorgvuldig uit met sites als tweakers.net en kieskeurig.nl. Ook goede ervaring met webwinkels over de grens, zoals Amazon.
Ik kan niet anders dan anderen ook aanbevelen meer te webwinkelen .
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Helemaal eens met WarWiz. Het fenomeen webwinkel is niet zozeer het probleem. De meeste klachten die ik op dit forum lees, komen van mensen die vluchtigjes gegoogled hebben op bijvoorbeeld "fotocamera" en vervolgens bij de eerste beste Nigeriaan een dure Nikkon bestellen.WarZir schreef:kies gewoon de webwinkels zorgvuldig uit ...
Als je je van tevoren 3 minuten in de webwinkel verdiept (bijvoorbeeld door wat reviews te lezen), dan is de kans op problemen zeker NIET groter dan in een gewone winkel. Integendeel, mijn ervaringen zijn zeer positief.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 05 apr 2011 23:20
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Webwinkelen heerlijk. Ik doe het al jaren. Uitgebreid de specificaties vergelijken en googelen op gebruikerservaringen (en op eventuele nadelen die de verkoper in de winkel niet vertelt).
Bovendien verkoopt een webwinkel alles "op zicht", binnen een week artikel terugsturen --> zonder problemen geld terug.
Een kadootje kopen op een laat moment? Gaat bijvoorbeeld bij BOL altijd goed, heel veel keus, weinig tijd aan kwijt, en een dag later al in huis.
Ik heb bij het webwinkelen eigenlijk altijd meer geluk dan bij een gewone winkel. Tot nog toe ...
Bovendien verkoopt een webwinkel alles "op zicht", binnen een week artikel terugsturen --> zonder problemen geld terug.
Een kadootje kopen op een laat moment? Gaat bijvoorbeeld bij BOL altijd goed, heel veel keus, weinig tijd aan kwijt, en een dag later al in huis.
Ik heb bij het webwinkelen eigenlijk altijd meer geluk dan bij een gewone winkel. Tot nog toe ...
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Ik moet iets voor een bruiloft in India kopen, wil brabants bont hebben. Een leuke webwinkel in Groningen gevonden, woon zelf in de randstad. Ja, dan is de keus gauw gemaakt
Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !
Fictief voorbeeldje zeker ? Ik zie op de website van BCC geen vaatwasser van bijna 1400 ? Tenzij je een inbouw vaatwasser bedoelt maar de allergoedkoopste habbibabbi.nl webshop is maar € 50 goedkoper. Dan zou ik dus zeker naar BCC gaan.Toch even een voorbeeldje.
Miele vaatwasser bij BCC bijna 1400€ in de webshop 999 € incl. brengen
en pinnen aan de deur.Bijna bij alle winkels word je voor garantie doorverwezen naar de fabrikant da's dus geen probleem.
Wat zou U doen? Naar BCC?????
We hebben het dus over exact de zelfde machine.
Of ze nu wel of geen eigen servicedienst hebben, ik kan wel bij ze aankloppen bij problemen.