HTC wildfire met vochtschade en oxidatie! (10 maanden oud)
Geplaatst: 28 okt 2011 09:37
Hallo,
Ik zie hier op het forum meerdere HTC vochtklachten. Hier is helaas de mijne:
Mijn HTC wildfire kreeg na 8 maanden een probleem met de camera. Na een aantal telefoontjes met HTC mocht ik mijn toestel insturen voor reparatie (Dynafix).
Na enkele dagen krijg ik een brief thuis dat er sprake is van vochtschade en oxidatie(!!!) van de printplaat, en dat mijn toestel buiten de garantie valt. Na bellen met een onvriendelijk callcenter van HTC krijg ik een drietal wazige foto's als bewijslast.
Als blijk van waardering mag je ook nog eens euro 35,70 betalen (ik heb al bij dynafix te kennen gegeven dat ik mijn toestel kosteloos geretourneerd wil hebben).
Ik kreeg per mail een standaard evaluatieformulier en dit heb ik ingevuld. Gisterenavond werd ik gebeld door een vriendelijke meneer van HTC. Hij was oprecht verbaasd dat ik zo ontevreden was over HTC en hun dienstverlening.
Ik heb hem mijn situatie uitgelegd en hoe ik mijn toestel behandel (eigenlijk hoe ik de laatste 15 jaar mijn pda's behandel).
Hij probeerde me te overtuigen dat het toch mijn eigen schuld was dat mijn toestel defect was en dat HTC niets maar dan ook niets kon doen ("vochtschade valt buiten de garantie", "dit is altijd een moeilijk verhaal"). En hij bleef maar proberen om mijn mening over HTC te doen veranderen.
Ik heb hem aangegeven dat mijn toestel het volgende leven heeft (een luizenleventje voor telefoonbegrippen):
Mijn toestel reist altijd met me mee in mijn broekzak en gaat van kantoor, naar de auto, naar huis, op het dressoir en de volgende dag gebeurt hetzelfde. Met sport/outdooractiviteiten blijft het toestel thuis (daar heb ik een oude nokia voor). Toestel is nooit blootgesteld aan water/regen whatever.
Een mogelijke oorzaak volgens de vriendelijke meneer voor het defect gaan van het toestel en de oxidatie(!!!) van de printplaat zou de warme en erg vochtige zomer van dit jaar kunnen zijn. Hier zakt letterlijk mijn broek van af . Wat is dit voor een baggerkwaliteit (sorry ik maak me nu kwaad), dat een toestel normale gebruiksomstandigheden niet kan overleven (het toestel heeft niet eens gebruikssporen).
Naar mijn weten zouden telefoons zouden minimaal 2 jaar mee te horen gaan.
Ik accepteer dit niet! Heeft iemand een tip hoe ik hier mee kan omgaan? Ik zit nu met een schade van 249 euro (aanschafprijs van het toestel) en mogelijk nog eens 35,70 euro (dynafix).
Het valt me op dat ik zo vaak de combinatie HTC / Vochtschade / Dynafix tegenkom. Worden we hier als consument massaal belazerd door deze bedrijven? Of is de bouwkwaliteit dermate slecht, dat de toestellen niet eens 2 jaar probleemloos overleven?
Zoals jullie begrijpen ben ik aardig genezen van HTC en haar slechte producten. En ik ga iedereen in mijn omgeving (en in mijn social networks) afraden deze toestellen aan te schaffen.
Ik zie hier op het forum meerdere HTC vochtklachten. Hier is helaas de mijne:
Mijn HTC wildfire kreeg na 8 maanden een probleem met de camera. Na een aantal telefoontjes met HTC mocht ik mijn toestel insturen voor reparatie (Dynafix).
Na enkele dagen krijg ik een brief thuis dat er sprake is van vochtschade en oxidatie(!!!) van de printplaat, en dat mijn toestel buiten de garantie valt. Na bellen met een onvriendelijk callcenter van HTC krijg ik een drietal wazige foto's als bewijslast.
Als blijk van waardering mag je ook nog eens euro 35,70 betalen (ik heb al bij dynafix te kennen gegeven dat ik mijn toestel kosteloos geretourneerd wil hebben).
Ik kreeg per mail een standaard evaluatieformulier en dit heb ik ingevuld. Gisterenavond werd ik gebeld door een vriendelijke meneer van HTC. Hij was oprecht verbaasd dat ik zo ontevreden was over HTC en hun dienstverlening.
Ik heb hem mijn situatie uitgelegd en hoe ik mijn toestel behandel (eigenlijk hoe ik de laatste 15 jaar mijn pda's behandel).
Hij probeerde me te overtuigen dat het toch mijn eigen schuld was dat mijn toestel defect was en dat HTC niets maar dan ook niets kon doen ("vochtschade valt buiten de garantie", "dit is altijd een moeilijk verhaal"). En hij bleef maar proberen om mijn mening over HTC te doen veranderen.
Ik heb hem aangegeven dat mijn toestel het volgende leven heeft (een luizenleventje voor telefoonbegrippen):
Mijn toestel reist altijd met me mee in mijn broekzak en gaat van kantoor, naar de auto, naar huis, op het dressoir en de volgende dag gebeurt hetzelfde. Met sport/outdooractiviteiten blijft het toestel thuis (daar heb ik een oude nokia voor). Toestel is nooit blootgesteld aan water/regen whatever.
Een mogelijke oorzaak volgens de vriendelijke meneer voor het defect gaan van het toestel en de oxidatie(!!!) van de printplaat zou de warme en erg vochtige zomer van dit jaar kunnen zijn. Hier zakt letterlijk mijn broek van af . Wat is dit voor een baggerkwaliteit (sorry ik maak me nu kwaad), dat een toestel normale gebruiksomstandigheden niet kan overleven (het toestel heeft niet eens gebruikssporen).
Naar mijn weten zouden telefoons zouden minimaal 2 jaar mee te horen gaan.
Ik accepteer dit niet! Heeft iemand een tip hoe ik hier mee kan omgaan? Ik zit nu met een schade van 249 euro (aanschafprijs van het toestel) en mogelijk nog eens 35,70 euro (dynafix).
Het valt me op dat ik zo vaak de combinatie HTC / Vochtschade / Dynafix tegenkom. Worden we hier als consument massaal belazerd door deze bedrijven? Of is de bouwkwaliteit dermate slecht, dat de toestellen niet eens 2 jaar probleemloos overleven?
Zoals jullie begrijpen ben ik aardig genezen van HTC en haar slechte producten. En ik ga iedereen in mijn omgeving (en in mijn social networks) afraden deze toestellen aan te schaffen.