Pagina 1 van 1

Telfortinternetabonnement éénzijdig door telfort beëindgd!

Geplaatst: 28 okt 2011 18:07
door Rotterdam080
Wat schetst mijn verbazing: vandaag ontvang ik een brief van Telfort dat mijn internetabonnement per 13 november wordt beëindigd! Ik heb zelf niets opgezegd, dus even gebeld met de klantenservice.
Telfort heeft het abonnement beëindigd omdat iemand (onbekend wie) bij een andere provider (onbekend welke) een aanvraag voor een internetaansluiting op mijn adres heeft aangevraagd. Via de overstap desk (nee daar hebben we geen telefoonnummer of adres van) heeft Telfort dit vernomen en dan is Telfort verplicht het contract te ontbinden. "Het is vervelend, maar ik kan dit niet veranderen of terugdraaien, daar bent u nu te laat mee (brief gisteren verstuurd, vandaag ontvangen) u moet contact opnemen met de andere provider (eh misschien de KNP) en zij zullen dit dan moeten annuleren en daarna kunt u een nieuwe aansluiting bij Telfort aanvragen........" " ja u heeft nooit aangegeven dat u de enige bewoner bent op dit adres, dus we kunnen u verder niet helpen....." ongelofelijk!!! sinds 2004 al klant bij Telfort, per 13 november geen internet/telefoon meer.... :oops:
Even naar KPN gebeld: die weten van niets......

Re: Telfortinternetabonnement éénzijdig door telfort beëindgd!

Geplaatst: 30 okt 2011 20:33
door MrV1976
Het is helaas een bug in het kpn systeem. Zodra een andere provider aangeeft bij KPN dat hun klant de enige bewoner is worden de bestaande abonnementen van de lijn geknikkerd. Dit probleem doet zich dus voor bij alle adsl providers. Hopen dat er ooit een oplossing komt voor dit probleem, want zeg nou zelf welke provider wil klanten verliezen.

Re: Telfortinternetabonnement éénzijdig door telfort beëindgd!

Geplaatst: 31 okt 2011 09:39
door Guardian72
Euh, Telfort moet toch kunnen melden WIE de aansluiting overneemt?

Want - op deze manier kan je toch niet zaken gaan navragen?
In ieder geval de provider moet bekend zijn - dan kan TS eventueel bij die provider verhaal gaan halen.. (en ze opdracht geven tot staken van kapen verbinding!)

TS zou Telfort nog kunnen vragen of ze een 'nieuwe' aansluiting op je adres willen maken (vertel het verhaal) en dat de nieuwe aansluitkosten door de andere provider zullen worden betaald - aangezien daar de fout kennelijk zit.
Als die bij Telfort zit - is het nog makkelijker.

Blijft vreemd, dat je kennelijk zomaar een aansluiting kan overnemen zonder dat de bestaande gebruiker iets in te brengen heeft.

Re: Telfortinternetabonnement éénzijdig door telfort beëindgd!

Geplaatst: 31 okt 2011 14:01
door MrV1976
Alleen KPN weet wie de lijn heeft overgenomen. Ze moeten eens stoppen met de enige bewoners verklaring dat zal het probleem oplossen. Het zal misschien wel problemen opleveren als je net je nieuwe huis hebt betreden en de oude bewoner heeft zijn internet niet opgezegd en verhuisd, maar dat komt minder vaak voor,
DUS KPN STOP MET DE ENIGE BEWONERS VERKLARING

Re: Telfortinternetabonnement éénzijdig door telfort beëindgd!

Geplaatst: 02 nov 2011 10:29
door Telfort webcare
@Rotterdam080,

Graag zoeken wij alsnog uit wat de mogelijkheden zijn. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens en klantcode aan ons kenbaar maken.

Telfort webcare

Re: Telfortinternetabonnement éénzijdig door telfort beëindgd!

Geplaatst: 27 aug 2013 16:49
door valentijnvb
Probleem bestaat nog steeds! Ik moet nu alle bewoners zelf langs gaan om uit te zoeken wie het is, diegene instrueren de aanvraag te cancelen en vervolgens Telfort terugbellen om mijn opzegging te wijzigen.

Belachelijk systeem.

Re: Telfortinternetabonnement éénzijdig door telfort beëindgd!

Geplaatst: 27 aug 2013 18:00
door devious
topic is al twee jaar oud, waarom maak je niet gewoon je eigen topic?

en je hoeft echt niet alle deuren langs. De TechnischeDienst kan aan het serviceID op de lijn zien "wie-wat-waar" en kan dat gewoon negeren. Het is dus gewoon een kwestie van onwil of weer iemand bij de KS die niet weet hoe het werkt

Re: Telfortinternetabonnement éénzijdig door telfort beëindgd!

Geplaatst: 27 aug 2013 18:57
door alfatrion
Rotterdam080 schreef:Telfort heeft het abonnement beëindigd omdat iemand (onbekend wie) bij een andere provider (onbekend welke) een aanvraag voor een internetaansluiting op mijn adres heeft aangevraagd. Via de overstap desk (nee daar hebben we geen telefoonnummer of adres van) heeft Telfort dit vernomen en dan is Telfort verplicht het contract te ontbinden.
Het is heel simpel. U betwist de aanvraag te hebben ingediend, dus gaat Telfort geeft hier aan een wanprestatie te willen gaan leveren.