Brugman Folie Levensduur keuken 5 jaar ...
Folie die loslaat, vooral van zijkanten van deurtjes, is een veel voorkomend probleem.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Op de website van 'degeschillencommissie' zijn een aantal zaken te vinden. Wij hebben een keuken, gekocht in 2006, geplaatst in 2008. De prijs in de showroom was '€ 27.000' .... Als je dan een keuken ziet met graniet werkblad en achterwand, apparatuur van een goed merk, en opmerkt tegen de verkoper 'Mooi ; écht kersenhout'
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
,[
wat in het kunstlicht achter in de showroom in 'Amsterdam Arena' van 'Brugman Keukens' niet van écht te onderscheiden was] , dan kan zo'n prijs wel kloppen. De keuken is uiteindelijk voor een veel lagere prijs gekocht
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. Pas in 2009 zag ik dat het geen écht Kersen is. Aan de binnenkant van de deurtjes zit een scherpe rand met een naadje. Precies dáár laat het nu los.
Eerst gebeld met Brugman. Die laat de service doen door de 'Keukenman' [mw. A. Schultz ;
[email protected] ].
Zij was redelijk vriendelijk, vroeg om de gegevens van de keuken en liet, na enige vertraging, een bedrijf monsters sturen van de 'kersen' kleur.
Daarna kwam er een 'offerte' die ik voor 'akkoord' moest tekenen. á € 382,- , bij vooruitbetaling. Dit voor een front van een koelkastdeur en één ladefrontje.
Ik schat dat de inkoopprijs samen € 100 is. Er was dus géén sprake van garantie. Men rekende een vette prijs ! Na een verwonderde vraag per e-mail of er dan geen garantie was op de keuken, reageerde een mw. J. Claassen per brief. Aangezien er geen e-mail adres op de brief stond, heb ik maar een e-mail aan mw. A. Schultz én.cc mw.K. Hamers [
[email protected] ] gestuurd. Uiteindelijk kreeg ik wél een e-mail van mw. J. Claassen [
[email protected] ], die notabene voor de '
Mandemakersgroep' blijkt te werken. Kennelijk is 'Brugman' overgenomen door 'Mandemakers' [of andersom]. Bij de afhandeling is ook nog dhr/mw
[email protected] bij Mandemakers betrokken. De argumentatie is bizar.
Op een keuken [prijs niet relevant] zit 5 jaar garantie. Daarna is een keuken bij Brugman / Mandemakers volledig afgeschreven ! Dat zegt men niet, maar als voor een defekt [het folie laat niet alleen los, maar krult om door de warmte van de oven, waar de folie kennelijk niet tegen kan : eigen gebrek dus, gaat verder dan 'garantie' in de consumentenwetgeving], moet de klant 100% zélf betalen. Volgens mw. Claassen gaat een keuken 'hooguit 10 jaar' mee. Ná garantie is er sprake van een rechtlijnige afschrijving. Een keuken kan prima 15jr mee, dus in het 6e jaar is de afschrijving 1/10e deel.
Volgens mw. Claassen gaat een keuken echter maar 5 jaar mee, en is de
bijdrage van de klant in het 6e jaar dus 100% !!! Ik heb daarna laten weten dat ik de zaak aan de 'geschillencommissie' ga voorleggen. Daarbij zal ik ook de [tientallen ! klachten voegen die alleen al over 'Brugman' op 'klacht.nl' staan.