LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peugeot Kisbee 25km

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Nina Kroon

Peugeot Kisbee 25km

Ongelezen bericht door Nina Kroon »

Ik heb vorige week een Peugeot Kisbee 25km gekocht nieuw bij de dealer. Vorige week vrijdag heb ik deze opgehaald bij de dealer. Gelijk heb ik iets raars gevoeld. Het leek alsof ik een oude en versleten 2-takt scooter heb gekregen.(is niet zo, maar het leek er wel op)
De scooter gaat niet harder als 30km en als ik voor een stoplicht moet stoppen moet ik bijna met mijn voeten duwen, zo langzaam trekt hij op tot ongeveer 20km. Daarna gaat hij heel langzaam weer sneller.
Als ik vol gas rijdt gaat het langzaam naar 25km en soms tot 30km. Als ik vol gas rijd ik hoor een vervelend geluid, ergens in de aandrijving rammelt iets.
Bij de dealer zeggen ze dat dit de begrenzing is, klopt dat?
Hoort deze scooter zo verschrikkelijk langzaam op te trekken, zeker als hij warm is?
Hij start ook heel slecht electrisch, zeker als hij koud is.

Groetjes,

Nina Kroon

Peugeot NL

Re: Peugeot Kisbee 25km

Ongelezen bericht door Peugeot NL »

Beste,

Uw (snor)scooter is begrensd tot 25 km per uur al zal uw km teller wat meer kunnen aangeven in echte km is dit 25 per uur. Dit is conform de wetgeving en voorkomt ook dat u een bekeuring krijgt als u bij een snelheidscontrole wordt aangehouden. Het slechte optrekken in absoluut niet normaal aangezien een kisbee 25 km net zo snel naar de 25 per uur hoort op te trekken als een 45 km bromversie. Dit in tegenstelling tot de meeste andere snorscooters. Uw dealer kan hierover contact met ons opnemen, desgewenst kunnen wij contact met uw dealer opnemen maar dan zult u ons even de dealergegevens en uw eigen contact gegevens moeten doorgeven. Dit kunt u via een persoonlijk bericht aan ons doen zodat wij het probleem kunnen bespreken en uiteraard oplossen.

vr gr
peugeot scooters nederland

Nina Kroon

Bedankt voor de snelle reactie.

De snelheid van de scooter is voor mij goed, harder hoeft hij niet.
Hij moet alleen op een normale manier aan die snelheid komen, en niet in het tempo als nu. Tot 15km gaat goed, daarboven duurt een eeuw.

Hij start ook heel slecht electrisch, ondanks dat de accu net is opgeladen. Ik heb van andere mensen gelezen dat ze een andere grotere accu gemonteerd hebben om te kunnen starten. Is er misschien iets mis met de startmotor / accu combinatie?

Als de motor loopt draait hij mooi stationair alleen zit er een rare rammel in. Zelfs stationair rammelt hij. Volgens mijn man lijkt het op krukaslagers met teveel speling.
Volgens de dealer ligt dit aan de begrenzing, raar dat hij dan ook stationair rammelt.

We hebben met de dealer een afspraak gemaakt, morgen moet ik er naartoe. Helaas weet ik het antwoord al: niks aan de hand, alles is normaal. Ik weet niet wat ik hiermee moet! Ik heb vanmorgen al een potje zitten janken van teleurstelling.

Als we er morgen niet uitkomen, stuur ik wel een privebericht met de naam van de dealer. Deze staat in jullie dealerlijst.

Heeft dit alles misschien te maken met het inrijden? Er staat nu 52km op de teller.

Groetjes,

Nina

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

Nina Kroon schreef:Bedankt voor de snelle reactie.

De snelheid van de scooter is voor mij goed, harder hoeft hij niet.
Hij moet alleen op een normale manier aan die snelheid komen, en niet in het tempo als nu. Tot 15km gaat goed, daarboven duurt een eeuw.

Hij start ook heel slecht electrisch, ondanks dat de accu net is opgeladen. Ik heb van andere mensen gelezen dat ze een andere grotere accu gemonteerd hebben om te kunnen starten. Is er misschien iets mis met de startmotor / accu combinatie?

Als de motor loopt draait hij mooi stationair alleen zit er een rare rammel in. Zelfs stationair rammelt hij. Volgens mijn man lijkt het op krukaslagers met teveel speling.
Volgens de dealer ligt dit aan de begrenzing, raar dat hij dan ook stationair rammelt.

We hebben met de dealer een afspraak gemaakt, morgen moet ik er naartoe. Helaas weet ik het antwoord al: niks aan de hand, alles is normaal. Ik weet niet wat ik hiermee moet! Ik heb vanmorgen al een potje zitten janken van teleurstelling.

Als we er morgen niet uitkomen, stuur ik wel een privebericht met de naam van de dealer. Deze staat in jullie dealerlijst.

Heeft dit alles misschien te maken met het inrijden? Er staat nu 52km op de teller.

Groetjes,

Nina
Ik heb op het internet gekeken en het blijkt dat deze scooter in China gemaakt is.
Het is allemaal zo goedkoop mogelijk dus ik vrees dat je een hoop ellende te wachten staat.

rianne304

Ongelezen bericht door rianne304 »

@Nina: Het slechte starten komt vaak door een te zwakke accu en niet goede startbendix bij deze scooter. Peugeot heeft aangegeven dat alle dealers deze voor de verkoop al dienen te vervangen. Vraag dit dus even na bij je dealer o dat wel gebeurt is. Ik ben wel van mening dat een Kisbee (net als vele andere 25km scooters) waardeloos rijdt als je de begrenzing er niet uit haalt. Het is gewoon een 45km scooter die afgevoerd is naar 25km dmv een elektronisch kastje.
Succes ermee.

Wat betreft een chinese scooter: alle Peugeot scooters komen momenteel uit China, ook de speedfight van €2000. Maar de Piaggio Zip wordt daar ook gemaakt.
Wil je echt een goede scooter, koop dan een Yamaha, komt in het voorjaar ook met een 25km 4 takt motor. Hangt echter ook een prijskaartje aan van ong €2000 euro, maar dan weet je wel wat je koopt.

DJM

rianne304 schreef:@Nina: Het slechte starten komt vaak door een te zwakke accu en niet goede startbendix bij deze scooter. Peugeot heeft aangegeven dat alle dealers deze voor de verkoop al dienen te vervangen. Vraag dit dus even na bij je dealer o dat wel gebeurt is. Ik ben wel van mening dat een Kisbee (net als vele andere 25km scooters) waardeloos rijdt als je de begrenzing er niet uit haalt. Het is gewoon een 45km scooter die afgevoerd is naar 25km dmv een elektronisch kastje.
Succes ermee.

Wat betreft een chinese scooter: alle Peugeot scooters komen momenteel uit China, ook de speedfight van €2000. Maar de Piaggio Zip wordt daar ook gemaakt.
Wil je echt een goede scooter, koop dan een Yamaha, komt in het voorjaar ook met een 25km 4 takt motor. Hangt echter ook een prijskaartje aan van ong €2000 euro, maar dan weet je wel wat je koopt.
Kortom, goedkoop is duurkoop.
En aangezien de meeste mensen afhankelijk zijn van een goed werkende scooter zou ik mensen aanraden om jouw advies op te volgen.

Nina Kroon

Hallo lieve mensen....

Vandaag ging ik mijn scooter naar de dealer brengen, dan.... verrassing !!!!!
HIJ DOET HELEMAAL NIET MEER.
Ik zit nu echt te janken.
Ik heb de dealer gebeld en dan is mijn scooter met een bus opgehaald.
Zal kijken wat aan de hand is.
Ik zit nu met een heel slecht hoofdpijn.
Ik heb veel vertrouwen dat alles komt goed.
Ik ben zelfs een fan van Peugeot, onze auto is een Peugeot.
De dealer helpt goed, zelfs waar we hebben onze auto gekocht bij Peugeot Mulder Alblasserdam, iedereen helpt ons heel goed.
Als de Peugeot Kisbee uit china komt, dat maakt voor mijn niets uit.
Peugeot blijft Peugeot en zo wil ik blijven geloven ook.
Jammer.... voor mij al die elende die ik nu mee maakt met de Kisbee.
Groot teleurstelling, maar ik blijf geloof dat alles komt goed.

Vanavond zal ik iets horen wat er is aan de hand met mijn snorscooter.

Groetjes,
Nina Kroon.
Laatst gewijzigd door Nina Kroon op 31 okt 2011 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Peugeot NL

Mocht er iets worden vastgesteld waar uw dealer niet 1-2-3 een oplossing voor heeft kan hij altijd bij ons terecht en gaan we samen met uw dealer aan een oplossing werken. Een Kisbee hoeft absoluut geen problemen te geven aangezien er van dit model al vele exemplaren rondrijden tot tevredenheid van de bestuurders.
Ik zou het prettig vinden als u mij de dealernaam via een persoonlijk bericht even kunt melden, mocht uw dealer zich bij ons vervoegen dan weten we in ieder geval alvast dat het om uw scooter gaat.

DJM

Nina Kroon schreef:Hallo lieve mensen....

Vandaag ging ik mijn scooter naar de dealer brengen, dan.... verrassing !!!!!
HIJ DOET HELEMAAL NIET MEER.
Ik zit nu echt te janken.
Ik heb de dealer gebeld en dan is mijn scooter met een bus opgehaald.
Zal kijken wat aan de hand is.
Ik zit nu met een heel slecht hoofdpijn.
Ik heb veel vertrouwen dat alles komt goed.
Ik ben zelfs een fan van Peugeot, onze auto is een Peugeot.
De dealer helpt goed, zelfs waar we hebben onze auto gekocht bij Peugeot Mulder Alblasserdam, iedereen helpt ons heel goed.
Als de Peugeot Kisbee uit china komt, dat maakt voor mijn niets uit.
Peugeot blijft Peugeot en zo wil ik blijven geloven ook.
Jammer.... voor mij al die elende die ik nu mee maakt met de Kisbee.
Groot teleurstelling, maar ik blijf geloof dat alles komt goed.

Vanavond zal ik iets horen wat er is aan de hand met mijn snorscooter.

Groetjes,
Nina Kroon.
Rot voor je en knap dat je vertrouwen hebt dat alles goed komt.
Tot nu toe heeft de dealer je niet serieus genomen.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Bekend verhaal.

Jaren geleden dezelfde problemen met de Peugeot V-click gehad. Heel veel klachten. Zo ook met de mijne, maar goed opgelost door tussenkomst van Peugeot.nl en de dealer. Mijn scooter werd bij de eerste beurt gelijk gemodificeerd( aangepast ) en ik heb 2 jaren probleemloos ermee gereden. Door omstandigheden 'm weer weg gedaan aan een bekende, maar hij rijd nog steeds.

Laat Peugeot even je gegevens weten. Succes en lees graag hoe dit afloopt.

Peugeot NL

Mevrouw Kroon heeft ons reeds de dealergegevens bezorgd , wij zullen zsm contact met de dealer opnemen om het probleem te bespreken en uiteraard ervoor te zorgen dat het opgelost wordt.

Nina Kroon

Hallo,

De dealer heeft vanmorgen de scooter bij me thuis opgehaald en is hier mee aan de slag gegaan.
Vanavond gingen we de scooter ophalen, deze was nog niet helemaal klaar maar na een bakje koffie was het proefrijden afgerond.

De scooter loopt nu als een zonnetje, start goed en trekt op zoals het hoort. :D

De scooter is helemaal uit elkaar geweest, alle relevante draaiende delen zijn vervangen, nieuwe accu er in gezet etc.

Bij de dealer werden we goed geholpen, Peugeot heeft contact gehad met de dealer.

Bedankt Peugeot en dealer voor de goede service.
Morgenochtend weer even proef rijden, ik heb er alle vertrouwen in.

Groetjes,

Nina

opa60

Ongelezen bericht door opa60 »

Misschien een domme vraag,de scooter was toch nieuw?Waarom dan al onderdelen vernieuwen. Misschien toch slechte onderdelen zoals bij de v click?Ben toch benieuwd of of de kisbee de 5000km haald.Denk het niet!(om te zien vind ik het wel een mooie scooter maar ja, dat vond ik van de v click ook. :|

bartsscooterservice

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Hij is gewoon niet goed rijklaar gemaakt. Hopelijk weet Peugeot NL ook dat de hoofdsproeier in de CVK carburateur groter moet, helemaal nu in de winter.

Het maakt niet uit dat het een chinees 4-takt blokje is, komt neer op goed rijklaar maken ( alles aanpassen ), afstellen en op tijd onderhoudsbeurten ( 3000 km ).

Ik raad zelf NIET aan, om met de begrenzer erin te rijden, ze gaan veel langer mee als ze onbegrensd lopen, het zijn namelijk altijd bromfiets blokjes, echter risico voor boete is er dan.

Met begrenzer erin, en je rijdt dan volgas loop je hem deels te verzuipen, omdat de ontsteking begrenst wordt.

oo4load

Ongelezen bericht door oo4load »

rianne304 schreef:Wil je echt een goede scooter, koop dan een Yamaha, komt in het voorjaar ook met een 25km 4 takt motor. Hangt echter ook een prijskaartje aan van ong €2000 euro, maar dan weet je wel wat je koopt.

Een Neos 4t kost 2200 euro ex rijklaar kosten. Een soort Skoda Felicia met een Audi A3 prijskaartje.

Een Piaggio Fly of Kymco Vitality is even goed en heb je voor rond 1700 euro.

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

@bartsscooterservice
als u de bekeuringen betaald is het geen probleem om de begrenzer er uit te halen
pas nog op weg misbruikers geweest
indien de dealer de begrenzer verwijderd kan deze aansprakelijk worden gehouden voor eventuele boetes die hier uit voortkomen

de dealer mag wettelijk niet eens adviseren om een begrenzer uit te schakelen of te verwijderen
kan op lopen tot zeer hoge boetes

DJM

Nina Kroon schreef:Hallo,

De dealer heeft vanmorgen de scooter bij me thuis opgehaald en is hier mee aan de slag gegaan.
Vanavond gingen we de scooter ophalen, deze was nog niet helemaal klaar maar na een bakje koffie was het proefrijden afgerond.

De scooter loopt nu als een zonnetje, start goed en trekt op zoals het hoort. :D

De scooter is helemaal uit elkaar geweest, alle relevante draaiende delen zijn vervangen, nieuwe accu er in gezet etc.

Bij de dealer werden we goed geholpen, Peugeot heeft contact gehad met de dealer.

Bedankt Peugeot en dealer voor de goede service.
Morgenochtend weer even proef rijden, ik heb er alle vertrouwen in.

Groetjes,

Nina
Fijn dat het opgelost is.

Nina Kroon

Lieve mensen....

Over de begrenzer uit te halen ik ben mee eens dat dan gaat de scooter sneller en soepel, maar dan denk ik..... beter was dan een brommer kopen als en snor.
Ik vind mijn veiligheid belangrijker als de snelheid. Als ik van mijn snorscooter valt op een snelheid van 40km 45km heb ik een hoge risico op echt serieus letsels, zelfs risico van mijn leven. Zelfs uit een fiets vallen is al gevaarlijk.
Ik hou van snelheid, dus als ik zat ben van zo laangzaam rijden, ga ik netjes een brommer kopen, met een helm en hoop nooit een ongeluk krijgen. :wink:

groetjes,
Nina Kroon

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Goed opgelost dus. Zowel door je dealer als door Peugeot.nl. Heel fijn om dat te lezen. Veel plezier en veilige km's met je scooter.

Enneh....opa60.....mijn ex-v-click rijd (na renovatie) nog steeds als een trein, weet ik uit betrouwbare bron. :lol:

opa60

Ongelezen bericht door opa60 »

G7 schreef:Goed opgelost dus. Zowel door je dealer als door Peugeot.nl. Heel fijn om dat te lezen. Veel plezier en veilige km's met je scooter.

Enneh....opa60.....mijn ex-v-click rijd (na renovatie) nog steeds als een trein, weet ik uit betrouwbare bron. :lol:
Hoi G7 fijn voor jou als je eens een dag de tijd hebt kijk dan eens op het v clic forum dan zie je in 2008 de v clic uitkomen en een leuk forum ontstaan, maar een jaar later heeft bijna niemand meer de v clic. Allemaal ellende.En peuschroot blijft bij die chineese troep.Alleen bij de duurdere scooters schijnt nu een sym blok onder te zitten.en die zijn wel goed.mvg opa

Gesloten