Tele2 contact opzeggen.
Geplaatst: 31 okt 2011 11:07
Beste mensen,
Aankomende maand ga ik verhuizen naar een nieuwe woning. Volgens het huurcontract is alles inclusief en daarbij behoren ook internet, televisie en telefonie.
Nu heb ik momenteel een contract lopen bij tele2. Deze wil ik nu graag opzeggen, omdat ik geen zin heb om dubbel te betalen. Echter kan ik geen medewerkers van tele2 aan de telefoon krijgen. De wachtijd is langer dan 10 minuten, 30 minuten later.... De wachttijd duurt is langer dan 10 minuten... Ja, helpdesken zijn bepaald je vriend niet.
Nu ben ik gaan googlen en heb ook gebruik gemaakt van de zoekfunctie op trosradar.nl. Ik schrok nogal van de zoekresultaten. Na het een en ander doorlezen kom ik tot de ontdekking dat het erg lastig is om een contract voortijdig te beëindigen.
Een aantal jaar geleden heb ik een contract afgesloten bij tele2. Na 2 jaar werkte de televisie niet meer, omdat de decoder te traag was voor de recente update van de software die automatisch geinstalleerd was.
Ik heb hier toen contact met hun over gehad. En het enige wat ze voor mij zouden kunnen betekenen is een nieuw abonnement afsluiten, waardoor ik een nieuwe televisie decoder zou krijgen die wel snel genoeg was voor de recente update van hun software. Ik heb dit toen maar gewoon gedaan, aangezien ik weinig andere keus had. Ik zat namelijk volgens hun vast aan het mijn huidige contract dus opzeggen was geen optie.
Nu een aantal maanden later besef ik hoe stom dit eigenlijk was, omdat ik gezien de verhuizing aankomende maand, in de problemen ga komen met het opzeggen van het tele2 abonnement. Eigenlijk voel ik me flink belazerd met dat nieuwe contract, omdat ik wederom weer een jaar vast zit aan dat contract.
Ik lees op dit forum alles behalve succes verhalen. Dus mijn vraag is eigenlijk, zijn er hier ook mensen die voortijdig hun tele2 contract hebben weten beëindigen zonder problemen? Zijn er juridische mogelijkheden dan wel methoden om dit contract alsnog te laten ontbinden?
Ik kom steeds meer tot de conclusie dat als er iets moet veranderen in Nederland, is dat de consument beter beschermd zou moeten worden tegen geld vorderende bedrijven... En hun bureaucratie!
Met Vriendelijke Groet,
Arjan Poortman.
Aankomende maand ga ik verhuizen naar een nieuwe woning. Volgens het huurcontract is alles inclusief en daarbij behoren ook internet, televisie en telefonie.
Nu heb ik momenteel een contract lopen bij tele2. Deze wil ik nu graag opzeggen, omdat ik geen zin heb om dubbel te betalen. Echter kan ik geen medewerkers van tele2 aan de telefoon krijgen. De wachtijd is langer dan 10 minuten, 30 minuten later.... De wachttijd duurt is langer dan 10 minuten... Ja, helpdesken zijn bepaald je vriend niet.
Nu ben ik gaan googlen en heb ook gebruik gemaakt van de zoekfunctie op trosradar.nl. Ik schrok nogal van de zoekresultaten. Na het een en ander doorlezen kom ik tot de ontdekking dat het erg lastig is om een contract voortijdig te beëindigen.
Een aantal jaar geleden heb ik een contract afgesloten bij tele2. Na 2 jaar werkte de televisie niet meer, omdat de decoder te traag was voor de recente update van de software die automatisch geinstalleerd was.
Ik heb hier toen contact met hun over gehad. En het enige wat ze voor mij zouden kunnen betekenen is een nieuw abonnement afsluiten, waardoor ik een nieuwe televisie decoder zou krijgen die wel snel genoeg was voor de recente update van hun software. Ik heb dit toen maar gewoon gedaan, aangezien ik weinig andere keus had. Ik zat namelijk volgens hun vast aan het mijn huidige contract dus opzeggen was geen optie.
Nu een aantal maanden later besef ik hoe stom dit eigenlijk was, omdat ik gezien de verhuizing aankomende maand, in de problemen ga komen met het opzeggen van het tele2 abonnement. Eigenlijk voel ik me flink belazerd met dat nieuwe contract, omdat ik wederom weer een jaar vast zit aan dat contract.
Ik lees op dit forum alles behalve succes verhalen. Dus mijn vraag is eigenlijk, zijn er hier ook mensen die voortijdig hun tele2 contract hebben weten beëindigen zonder problemen? Zijn er juridische mogelijkheden dan wel methoden om dit contract alsnog te laten ontbinden?
Ik kom steeds meer tot de conclusie dat als er iets moet veranderen in Nederland, is dat de consument beter beschermd zou moeten worden tegen geld vorderende bedrijven... En hun bureaucratie!
Met Vriendelijke Groet,
Arjan Poortman.