problemen met koper na verkoop auto
Geplaatst: 31 okt 2011 12:17
Ik had de auto van mijn zoon te koop staan omdat hij deze in mei van dit jaar had gekocht voordat ie zijn rijbewijs had gehaald en nu nog steeds niet heeft.De
koper belde op zaterdag 29 oktober rond twee uur 's middags met de vraag of de auto nog te koop was.
Ik vertelde dat de auto nog te koop was maar dat ik eigenlijk geen tijd had (jarig) en of hij niet van de week een keer wilde komen, ik had toch de hele week vrij.
Koper wilde persé komen en nog vandaag de auto meenemen, ik vertelde dat dat prima was maar dat ie dan met mijn zoon moest afspreken omdat ik geen tijd had.
Hij kwam rond vier uur, met twee deskundigen( een auto monteur en een spuiter), en heeft de auto van achter tot voren bekeken.
Er volgde een opmerking over de lak, daarop is geantwoord dat dat bekend was en in de advertentie stond.
Vervolgens heb ik verteld dat we de auto sinds mei hadden en dat we er bijna niet in gereden hebben alleen een rondje één keer in de zoveel tijd, om de accu op de laden.
Mijn zoon heeft nog steeds zijn rijbewijs niet dus die reed er sowieso niet in en ik heb een eigen auto.
Op de vraag of er een eind mee gereden kon worden is er geantwoord dat een rondje in de wijk prima was maar niet te ver omdat de auto niet verzekerd was.
De proefrit heeft koper van afgezien.
Vervolgens is de auto op naam gezet en heeft hij de auto mee genomen.
Een half uur later belde hij dat het raam het niet deed, toen heb ik verteld dat dat kon zijn omdat de accu bijna leeg was.
Anderhalf uur later belde hij, ik heb de telefoon niet gehoord omdat ik bezoek had maar we hebben later terug gebeld, hij vertelde dat ie stil stond met de auto in Wageningen (5 kilometer) omdat ie heet werd.
Mijn zoon heeft afgesproken dat ie even ging bellen met zijn oom die meer verstand van auto's had, en 10 min. later heeft ie teruggebeld met het advies om de koelingskabels na te kijken.
De auto heeft vanaf mei stil gestaan, het kon zijn dat de bedrading geoxideerd was.
Bij mij heeft de auto nooit gek gedaan en heet is ie nooit geworden.
De volgende dag (zondag) kwam koper met de ANWB met het verhaal dat de auto slecht was en dat ie compensatie van de kosten wilde hebben.
Ik heb daarop geantwoord dat we geen geld terug gingen geven en de auto ook niet terug namen.
Overigens heeft hij er zelf voor gekozen om de auto niet te laten keuren en ook heeft hij geen proefrit gemaakt terwijl dat wel aangeboden is.
Hij heeft de auto horen en zien lopen en twee man meegenomen (experts).
De auto heeft 700,00 euro gekost en is 18 jaar oud. Het is een peugeot 306 cabrio met 190.000 km op de teller.
Deze auto is normaal gesproken meer dan 1000 euro waard en hij wist dat ie wat mankeerde en niet perfect was.
Ik heb ter goeder trouw de auto verkocht en weet niet wat er met de auto is gebeurd na verkoop.
Mag de koper van mij eisen dat ik de helft terug betaal of meebetaal in de kosten van de reparatie of heeft hij gezien de prijs en leeftijd van de auto daar geen recht op.
koper belde op zaterdag 29 oktober rond twee uur 's middags met de vraag of de auto nog te koop was.
Ik vertelde dat de auto nog te koop was maar dat ik eigenlijk geen tijd had (jarig) en of hij niet van de week een keer wilde komen, ik had toch de hele week vrij.
Koper wilde persé komen en nog vandaag de auto meenemen, ik vertelde dat dat prima was maar dat ie dan met mijn zoon moest afspreken omdat ik geen tijd had.
Hij kwam rond vier uur, met twee deskundigen( een auto monteur en een spuiter), en heeft de auto van achter tot voren bekeken.
Er volgde een opmerking over de lak, daarop is geantwoord dat dat bekend was en in de advertentie stond.
Vervolgens heb ik verteld dat we de auto sinds mei hadden en dat we er bijna niet in gereden hebben alleen een rondje één keer in de zoveel tijd, om de accu op de laden.
Mijn zoon heeft nog steeds zijn rijbewijs niet dus die reed er sowieso niet in en ik heb een eigen auto.
Op de vraag of er een eind mee gereden kon worden is er geantwoord dat een rondje in de wijk prima was maar niet te ver omdat de auto niet verzekerd was.
De proefrit heeft koper van afgezien.
Vervolgens is de auto op naam gezet en heeft hij de auto mee genomen.
Een half uur later belde hij dat het raam het niet deed, toen heb ik verteld dat dat kon zijn omdat de accu bijna leeg was.
Anderhalf uur later belde hij, ik heb de telefoon niet gehoord omdat ik bezoek had maar we hebben later terug gebeld, hij vertelde dat ie stil stond met de auto in Wageningen (5 kilometer) omdat ie heet werd.
Mijn zoon heeft afgesproken dat ie even ging bellen met zijn oom die meer verstand van auto's had, en 10 min. later heeft ie teruggebeld met het advies om de koelingskabels na te kijken.
De auto heeft vanaf mei stil gestaan, het kon zijn dat de bedrading geoxideerd was.
Bij mij heeft de auto nooit gek gedaan en heet is ie nooit geworden.
De volgende dag (zondag) kwam koper met de ANWB met het verhaal dat de auto slecht was en dat ie compensatie van de kosten wilde hebben.
Ik heb daarop geantwoord dat we geen geld terug gingen geven en de auto ook niet terug namen.
Overigens heeft hij er zelf voor gekozen om de auto niet te laten keuren en ook heeft hij geen proefrit gemaakt terwijl dat wel aangeboden is.
Hij heeft de auto horen en zien lopen en twee man meegenomen (experts).
De auto heeft 700,00 euro gekost en is 18 jaar oud. Het is een peugeot 306 cabrio met 190.000 km op de teller.
Deze auto is normaal gesproken meer dan 1000 euro waard en hij wist dat ie wat mankeerde en niet perfect was.
Ik heb ter goeder trouw de auto verkocht en weet niet wat er met de auto is gebeurd na verkoop.
Mag de koper van mij eisen dat ik de helft terug betaal of meebetaal in de kosten van de reparatie of heeft hij gezien de prijs en leeftijd van de auto daar geen recht op.