LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijzen Strooizout

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Kangaroo330

Prijzen Strooizout

Ongelezen bericht door Kangaroo330 »

De Praxis is de weg kwijt met het strooizout. Ik moest 8 euro afrekenen voor een zakje van 10 Kg. Bij AH kost het "gewone" zout 24 cent per kilo. Als ik goed reken is dat € 2,40 voor 10 kilo. De Praxis is dus bijna drie keer duurder.
Ik heb ze nog wel gevraagd of de prijs klopte, en dat was zo! Mocht je strooizout willen hebben, loop de Praxis dan maar voorbij. Koop het vooral NU want straks ben je te laat.

nevermind

Re: Prijzen Strooizout

Ongelezen bericht door nevermind »

Niet toch een zak van 25 kg gekocht? :idea:
Bij de Gamma, kost een zak met 25 kg 8,99 en een emmer met 10 kg 5,99.
Kan mij niet voorstellen, dat deze twee bedrijven zoveel verschil hebben met producten.

Kangaroo330

Ongelezen bericht door Kangaroo330 »

secondadvies schreef:Niet toch een zak van 25 kg gekocht? :idea:
Bij de Gamma, kost een zak met 25 kg 8,99 en een emmer met 10 kg 5,99.
Kan mij niet voorstellen, dat deze twee bedrijven zoveel verschil hebben met producten.
Helaas, er staat echt 10 Kg. op de zak. Ik denk dat ze bij de Praxis (inkoop) gewoon een fout hebben gemaakt, maar wat er in de kassa staat moet je gewoon betalen. De vestigingen interesseert het geen zier. Ik heb de bon in ieder geval bewaard.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Strooizout is niet hetzelfde als keukenzout.
En als het te duur voor je is koop je het toch niet?
Iedereen mag voor een produkt vragen wat het wil, dat heet "handel"....

We worden langzamerhand knettergek hier, een topic openen over de prijs van stooizout....
get a life!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Kangaroo330 schreef:Mocht je strooizout willen hebben, loop de Praxis dan maar voorbij. Koop het vooral NU want straks ben je te laat.
Dan betaal je graag de prijs die Praxis ervoor wil hebben toch ?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

crazyme schreef:
Kangaroo330 schreef:Mocht je strooizout willen hebben, loop de Praxis dan maar voorbij. Koop het vooral NU want straks ben je te laat.
Tuurlijk flink inslaan nu en straks bij nijpende tekorten tegen woekerprijzen doorverkopen aan overheid. :mrgreen:

Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk geen flauw idee wat een redelijke prijs is voor strooizout. Kan me wel voorstellen dat dit niet te vergelijken is met keukenzout. Een fles cola bestaat ook voor het grootste deel uit water toch is kraanwater heel veel goedkoper. U kunt ook ervoor kiezen om met keukenzout te strooien. Volgens mij is dit wel iets minder effectief waardoor er weer meer nodig is.

Maargoed zoals met alles, het staat u helemaal vrij om een product wel of niet te kopen als de prijs niet bevalt.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Emmy75 schreef:
crazyme schreef:
Tuurlijk flink inslaan nu en straks bij nijpende tekorten tegen woekerprijzen doorverkopen aan overheid. :mrgreen:

Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk geen flauw idee wat een redelijke prijs is voor strooizout. Kan me wel voorstellen dat dit niet te vergelijken is met keukenzout. Een fles cola bestaat ook voor het grootste deel uit water toch is kraanwater heel veel goedkoper. U kunt ook ervoor kiezen om met keukenzout te strooien. Volgens mij is dit wel iets minder effectief waardoor er weer meer nodig is.

Maargoed zoals met alles, het staat u helemaal vrij om een product wel of niet te kopen als de prijs niet bevalt.
Voor consumenten hebben dit soort producten geen redelijke prijzen. De uiteindelijke prijs wordt vooral bepaald door emotie. Mensen herinnereren zich de "problemen" van afgelopen winter en willen dat voorkomen. En de handel speelt daar natuurlijk op in. Zou iedereen doen als mensen niet op rationele gronden gaan kopen.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Misschien een stomme vraag hoor, en ik breek ook in (sorry) maar wat doe je eigelijk met dat strooizout?

Gooi je dat op je stoepie ofzo?
Vorige winter zat mn auto voor de deur ingesneeuwd helpt het als je daar strooizout op gooit.

Kortom ben een beetje strooizout-dom :oops:

sephora30

Ps:niet op de auto natuurlijk :mrgreen:

En ja, ik weet de werking van het zout, maar wil graag weten hoe het toe te passen. Wellicht haal ik dan ook wel wat.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

sephora30 schreef:Ps:niet op de auto natuurlijk :mrgreen:

En ja, ik weet de werking van het zout, maar wil graag weten hoe het toe te passen. Wellicht haal ik dan ook wel wat.

Kijk hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Strooizout

sephora30

Oke duidelijk, maar mijn gedachte was dat op de weg er constant verkeer over rijdt, hier voor de deur loop ik misschien 1x per dag. Heeft het dan ook nut? Normaal schep ik de sneeuw gewoon weg, maar das een hoop werk.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Bij flinke lagen sneeuw, zoals vorig jaar wel gevallen is op sommige plaatsen is eerst wegschuiven van de sneeuw wel beter dan een bak zout erop kieperen.
Op de weg worden flinke lagen sneeuw ook eerst geschoven voordat er gestrooid wordt. Nadeel van sneeuwschuiven / bezemen is dat er vaak zo'n laagje achter kan blijven die spekglad is. Als dan gestrooid wordt, is het lang zo glad niet meer. Ook kan het helpen om te strooien vlak voor de sneeuw valt of bij de eerste vlokken.

Vorig jaar heb ik het tuinpaadje bij gebrek aan strooizout na het vegen met keukenzout gestrooid. Dat ging vrij aardig, het was tenminste niet glad meer. Wel oppassen dat de tegels geschikt zijn hiervoor. Sommige soorten sierbestrating is minder geschikt voor (strooi)zout dan kan zand ook een aardig alternatief zijn. Werkt niet helemaal hetzelfde als zout maar een zandpaadje zorgt voor een stroeve ondergrond.

Nomis Naj

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Strooizout? Ik geniet voorlopig van het schitterende novemberweer. :D

zusjej21

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Ik veeg altijd en daarna: zand erover. (letterlijk en figuurlijk) :wink:

Gesloten