T-Mobile - Abonnement verlengt, rekening 3 x zo hoog
Geplaatst: 02 nov 2011 10:56
Sinds een aantal jaren ben ik klant van T-Mobile. Tot voor kort had ik het i-300 abonnement (300 belminuten + 300 sms'jes) maar omdat ik iedere maand sms'jes en belminuten overhield, leek het mij handig om bij het verlengen van mijn abonnement een niveau lager te gaan zitten. Dit is destijds ook zo besproken met een van de medewerkers van de klantenservice. Bij het aangaan van het nieuwe abonnement, i-200, zijn mij de volgende dingen niet duidelijk gemaakt:
- dat bij het overgaan naar de nieuwe abonnementsvorm mijn nog resterende sms'jes en belminuten zouden vervallen; en
- dat bij het overgaan naar de nieuwe abonnementsvorm ik voortaan 200 eenheden zou hebben in plaats van 200 belminuten en 200 sms'jes.
Dit leidde ertoe dat ik zeer onaangenaam verrast werd door de factuur van deze maand. Deze was namelijk € 154,34 en dat is circa € 100,- meer dan dat ik normaal gesproken betaal en dus budgetteer. Voor mij als privé persoon is een onvoorziene extra uitgave van € 100,- een aanzienlijk bedrag. Ik heb inmiddels begrepen dat mijn aankomende factuur minimaal ook rond dat bedrag zal zitten.
Het is naar mijn mening absoluut onacceptabel, zeker voor een klantgerichte organisatie als T-Mobile, dat dergelijke voorwaarden niet goed worden toegelicht bij een overstap. Ik snap dat T-Mobile commerciële doelstellingen heeft maar die zouden niet zo bereikt moeten worden. Als mij dit was uitgelegd had ik direct voor € 10,- een Sms Maximaal bundel erbij gekocht en mijzelf een groot deel van deze rekening(en) kunnen besparen. Om toekomstig leed te voorkomen heb ik inmiddels deze bundel aan mijn abonnement toegevoegd.
Een belletje met de klantenservice leidde zoals eigenlijk helaas al verwacht tot niets behalve een "tja, vervelend".
Heeft een provider niet de plicht je duidelijk uit te leggen wat de voorwaarden zijn?
- dat bij het overgaan naar de nieuwe abonnementsvorm mijn nog resterende sms'jes en belminuten zouden vervallen; en
- dat bij het overgaan naar de nieuwe abonnementsvorm ik voortaan 200 eenheden zou hebben in plaats van 200 belminuten en 200 sms'jes.
Dit leidde ertoe dat ik zeer onaangenaam verrast werd door de factuur van deze maand. Deze was namelijk € 154,34 en dat is circa € 100,- meer dan dat ik normaal gesproken betaal en dus budgetteer. Voor mij als privé persoon is een onvoorziene extra uitgave van € 100,- een aanzienlijk bedrag. Ik heb inmiddels begrepen dat mijn aankomende factuur minimaal ook rond dat bedrag zal zitten.
Het is naar mijn mening absoluut onacceptabel, zeker voor een klantgerichte organisatie als T-Mobile, dat dergelijke voorwaarden niet goed worden toegelicht bij een overstap. Ik snap dat T-Mobile commerciële doelstellingen heeft maar die zouden niet zo bereikt moeten worden. Als mij dit was uitgelegd had ik direct voor € 10,- een Sms Maximaal bundel erbij gekocht en mijzelf een groot deel van deze rekening(en) kunnen besparen. Om toekomstig leed te voorkomen heb ik inmiddels deze bundel aan mijn abonnement toegevoegd.
Een belletje met de klantenservice leidde zoals eigenlijk helaas al verwacht tot niets behalve een "tja, vervelend".
Heeft een provider niet de plicht je duidelijk uit te leggen wat de voorwaarden zijn?