Plutosport 'Asics Gel-Equation-2'
Geplaatst: 03 nov 2011 12:37
Op 3 april van dit jaar heb ik een aanbieding gezien voor Asics loopschoenen op de website van Plutosport. Ik besloot er toen 2 paar van te halen, 25 euro voor Asics zijn niet duur. We zijn nu 7 maanden verder, en de kwaliteit die ik gewend was van het voorgenoemde merk laat te wensen over, namelijk, de stitching van de bovenkant van de schoenen, aan beide kanten, is losgeraakt.
Ik heb voorgenoemde webwinkel hiervan op de hoogte gebracht, die de schoenen retour namen, en nu blijkt dat ze tot de 'conclusie zijn gekomen, dat dit onder normale gebruikersslijtage valt. De schoenen zijn intensief gebruikt, dat is aan de zolen te zien.' Ze kunnen dan ook niets meer voor mij betekenen en schepen me af door te zeggen dat het enige wat ze kunnen doen, de schoenen terugsturen is.
Op 31 maart van dit jaar heb ik een rugscan laten maken, waarna men mij aanraadde om meer te bewegen, rustig proberen te joggen, en dit proberen op te bouwen, voor zover mijn rug dit toeliet, en dit mijn rug niet zoveel zou belasten, dus wat men met 'intensief gebruik' bedoelt begrijp ik dus echt niet. Ik jog op asfalt, 2-3 maal per week voor een periode van 10-15( max ) minuten, langer en vaker haal ik gewoon niet. Ervan uitgaande dat ik iedere week netjes 3 maal per week gejoggd heb - en dan neem ik het nog ruim - kom ik op de volgende rekensom uit ;
3 maal 4 = 12 keer in een maand, maal 7 = 84 keer in 7 maanden, maal het aantal kwartier, 84 maal 15, 1260, gedeeld door 60. Dan kom ik uit op een totaal van 21 uur dat ik de schoenen dus gebruikt heb.
Is het normaal dat je bij loopschoenen van een degelijk merk, na 21 uur 'intensief' gebruik mag verwachten dat je stitching loslaat?
Ik heb nu al zeker 5 jaar ervaring met Asics loopschoenen, en was het niet door mijn rugklachten, dan was ik nog steeds 'intensief' aan het joggen, maar dit heb ik nooit eerder meegemaakt, Ze gingen stuk voor stuk minimaal anderhalf tot twee jaar mee ( Laatste half jaar de nieuwe inlopen en dan vervangen voor de oude ).
Het gaat mij dan ook absoluut niet om die 25 euro die ik ervoor betaald heb, maar om het principe, omdat ik mijzelf beledigd voel. Dit is in mijn ogen dan ook geen klantenservice als je de klant voor leugenaar gaat uitmaken door te zeggen dat de schoenen wel intensief gebruikt zijn, als ik kan aantonen dat ik dat niet eens kan doen.
Enige tips, adviezen, kritiek ?
Ik heb voorgenoemde webwinkel hiervan op de hoogte gebracht, die de schoenen retour namen, en nu blijkt dat ze tot de 'conclusie zijn gekomen, dat dit onder normale gebruikersslijtage valt. De schoenen zijn intensief gebruikt, dat is aan de zolen te zien.' Ze kunnen dan ook niets meer voor mij betekenen en schepen me af door te zeggen dat het enige wat ze kunnen doen, de schoenen terugsturen is.
Op 31 maart van dit jaar heb ik een rugscan laten maken, waarna men mij aanraadde om meer te bewegen, rustig proberen te joggen, en dit proberen op te bouwen, voor zover mijn rug dit toeliet, en dit mijn rug niet zoveel zou belasten, dus wat men met 'intensief gebruik' bedoelt begrijp ik dus echt niet. Ik jog op asfalt, 2-3 maal per week voor een periode van 10-15( max ) minuten, langer en vaker haal ik gewoon niet. Ervan uitgaande dat ik iedere week netjes 3 maal per week gejoggd heb - en dan neem ik het nog ruim - kom ik op de volgende rekensom uit ;
3 maal 4 = 12 keer in een maand, maal 7 = 84 keer in 7 maanden, maal het aantal kwartier, 84 maal 15, 1260, gedeeld door 60. Dan kom ik uit op een totaal van 21 uur dat ik de schoenen dus gebruikt heb.
Is het normaal dat je bij loopschoenen van een degelijk merk, na 21 uur 'intensief' gebruik mag verwachten dat je stitching loslaat?
Ik heb nu al zeker 5 jaar ervaring met Asics loopschoenen, en was het niet door mijn rugklachten, dan was ik nog steeds 'intensief' aan het joggen, maar dit heb ik nooit eerder meegemaakt, Ze gingen stuk voor stuk minimaal anderhalf tot twee jaar mee ( Laatste half jaar de nieuwe inlopen en dan vervangen voor de oude ).
Het gaat mij dan ook absoluut niet om die 25 euro die ik ervoor betaald heb, maar om het principe, omdat ik mijzelf beledigd voel. Dit is in mijn ogen dan ook geen klantenservice als je de klant voor leugenaar gaat uitmaken door te zeggen dat de schoenen wel intensief gebruikt zijn, als ik kan aantonen dat ik dat niet eens kan doen.
Enige tips, adviezen, kritiek ?