Pagina 1 van 1
Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 03 nov 2011 22:41
door Isabellaqwert
Ik ben vandaag 69 euro afhandig gemaakt door ASD Witgoed voor helemaal niets.
Ik had zowel telefonisch als via een contactformulier doorgegeven wat ik dacht dat het probleem was; "de wasmachine kan alle handelingen apart nog wel uitvoeren, maar het programma van mijn wasmachine loopt niet meer door, dus volgens mij is de klok kapot". Daarbij welk merk en type wasmachine het was. Het zou geen probleem zijn. Een vriendelijke receptioniste vertelde mij dat het 69 euro zou kosten; geen voorrijkosten, maar gewoon loonkosten van de reparateur voor een half uur. Als er een onderdeel besteld zou moeten worden, dan zou ik dat er alleen bij hoeven betalen. Klonk redelijk.
Niet veel later was daar de reparateur. Na een extreem snelle controle van nog geen 3 minuten, waarbij hij enkel met een elektriciteitsmetertje halfslachtig achter mijn wasmachine duikt, zegt hij; "de klok is kapot" (een overigens mechanische klok aan de voorzijde van de machine, dus ik vond het best een knappe diagnose op deze wijze gesteld). Hij vertelt me dat daar een nieuwe voor moet komen, dat hij deze niet bij zich heeft, maar dat hij één zal moeten bestellen om bij een volgende afspraak erin te monteren. Vervolgens kijkt hij naar het type wasmachine en het serienummer, waarna hij opkijkt en zegt; "dat kost 232 euro, inclusief montage 325 euro." Compleet beduusd bedank ik de man vriendelijk voor dit bizarre voorstel, want welke mafkees betaalt nu zo'n bedrag voor de reparatie van een wasmachine, en geef ik hem dan maar de afgesproken 69 euro.
Ik heb daarna nog wel naar ASD Witgoed gebeld. Toen ik vroeg of ze me niet van tevoren even had kunnen melden hoeveel een nieuwe klok kost en dat dat absoluut niet de moeite waard is om iemand voor te laten komen, zei ze; "ja, maar wij weten ook niet of de klant het goed heeft, als iemand zegt dat iets het probleem is, dan kan het ook nog steeds iets heel anders zijn". Mijn beschrijving van het probleem was toch helder? Iedereen had toch kunnen verzinnen dat het aan de klok lag?
Op de vraag hoe het in hemelsnaam kan dat een klok zo duur is, zei de receptioniste; "voor een essentieel onderdeel kunnen ze een hogere prijs berekenen, dus doet de fabrikant dat." Op zich geloof ik dat wel, maar het lijkt me onwaarschijnlijk een prijs te berekenen voor een onderdeel, waar je bij benadering een nieuw exemplaar voor kan kopen. Nu heb ik even op internet zitten kijken naar alle soorten en maten klokken van Whirlpool en werkelijk geen enkele klok die ik kan vinden is zo duur als 232 euro. Dit lijkt me dus klinkklare larie.
Ik las dat er meer mensen deze ervaring hebben met ASD Witgoed. Hoe zit dat hier op het forum?
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 03 nov 2011 23:31
door bprosman
Mijn beschrijving van het probleem was toch helder? Iedereen had toch kunnen verzinnen dat het aan de klok lag?
Beschrijving is helder :
Programma loopt niet door.
Maar... dat hoeft niet per se aan de klok te liggen, kan eventueel ook de pressostaat of het slangetje er naartoe zijn waar een verstopping in zit.
Kan ook het verwarmingselement en/of thermostaat zijn waardoor de machine niet op temperatuur komt.
Het zou ook nog de pomp kunnen zijn die door een (gedeeltelijke) verstopping niet snel genoeg afpompt.
Het is maar net waar en in welk programma de machine "vastloopt".
Heeft de monteur de machine wel opengemaakt ?
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 03 nov 2011 23:54
door Isabellaqwert
Hij heeft aan de klok gedraaid en achter de wasmachine een draadje doorgemeten. Hij heeft op zich de wasmachine opengemaakt om aan de binnenkant van het deurtje het serienummer te checken. Alleen het deurtje van de trommel is dus kort open geweest, verder is er niets gebeurd.
Is er nog iets wat ik zelf zou kunnen proberen?
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 04 nov 2011 00:54
door bprosman
Waar stopt hij precies ? en in welk programma ?
Is het een mechanische klok ? (dacht het wel begrepen te hebben uit de post).
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 04 nov 2011 11:12
door Isabellaqwert
bprosman, u geeft me precies de hulp waarnaar ik eigenlijk op zoek was!
Het probleem is begonnen met dat het erg lang duurde, voordat het programma überhaupt startte; ten minste 30 tot 45 minuten. In de loop van de tijd eigenlijk misschien wel langer. We hebben de machine gekregen, dus we kenden hem niet anders en dachten dat hij er gewoon lang over deed om op te warmen. Totdat we na 2 jaar iemand leerden kennen met dezelfde machine, die eigenlijk gelijk begon. Vlak daarna begonnen eigenlijk de echte problemen: De machine nam nog wel water en draaide nog wel. Afpompen en centrifugeren deed hij alleen als je handmatig het programma doorklikte. Nu neemt sinds heel recent de machine ook geen water meer. Als je de klok doordraait, gaat de trommel nog wel draaien, maar dat is uiteraard dan niet zinnig meer.
Ik heb wel het idee, door het verloop van de problemen, dat de machine nog in staat is tot alle handelingen apart. Vandaar dat ik de klok de schuld gaf. Het is zo'n ratelende klok, ik ging er blind vanuit dat dat een mechanische is.
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 04 nov 2011 11:33
door bprosman
Water pakken doet de machine dmv een electrisch ventiel te openen. Hiervoor moet hij een signaal krijgen van de klok, maar... er zit ook een mechanisme in wat "voelt" hoe vol je kuip is, de zogenaamde pressostaat. Dit is een rond apparaatje (iets kleiner als een schoteltje) met daaraan een dun rubber slangetje naar de kuip.
Als de machine geen water pakt kan het zijn dat de klok inderdaad geen signaal geeft naar het ventiel om water binnen te laten OF hij denkt dat de kuip al vol is (ik ga er even van uit dat de waterkraan wel open staat
). Meestal test je dit door het slangetje van de kuip los te nemen en er in te blazen, als je hard genog blaast hoor je de pressostaat klikken, er wil soms wel eens een klontje vuil of wasmiddel inzitten.
Verder als de machine voldoende water heeft zal hij gaan verwarmen tot het water de gewenste temperatuur heeft. Hier ook weer het zelfde verhaal, de klok moet een signaal geven "verwarmen" MAAR, de thermostaat moet ook in orde zijn en juist meten dat het water nog niet op temperatuur is. Als het water op de juiste temperatuur is geeft deze een signaal terug aan de klok waardoor deze "doorloopt". Soms zitten er voor verschillende temperaturen verschillende thermostaten. Het lang/slecht verwarmen deed hij op alle temperaturen (30/60/95?) ?.
Eea is wel te testen/meten maar vereist toch langer dan de 3 minuten die uw monteur er aan gespendeerd heeft ben ik bang. Is er geen handig familielid ?. Verder weet ik niet hoe oud de machine is, persoonlijk vind ik Whirlpool geen slechte machine maar het is ook geen Miele die "zorgeloos" 15 jaar meegaat.
Je zou er voor kunnen kiezen om de reparatiedienst van Whirlpool zelf te bellen, dit samen met "de kleine zelfstandige in de buurt" geeft mij nog steeds het gevoel dat ik niet gen**id wordt met (te) dure reparaties.
dat de machine nog in staat is tot alle handelingen apart. Vandaar dat ik de klok de schuld gaf.
Dat kan nog steeds het geval zijn maar ik zou er niet blind vanuit gaan mede omdat de klok denk ik zo'n beetje het duurste onderdeel uit de machine is, is het het wel waard andere opties open te houden.
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 04 nov 2011 12:11
door Isabellaqwert
Held. De moeite die nu door u in deze replies is gestoken is al zo veel meer dan ik heb mogen ontvangen voor 69 euro!
De waterkraan staat open, geen zorgen!
Het klikken van de pressostaat is denk ik een goed teken, of niet? Mocht er nou wat vuil of wasmiddel inzitten, hoe krijg ik dat er dan uit? Werkt dan eigenlijk het blazen al? Dan een wat oenige vraag, maar waar vind ik dit slangetje over het algemeen? (als het verschilt per machine, dan kan ik met deze instructies altijd nog mijn vriend laten zoeken ernaar)
Ik vrees dat het verwarmen bij alle temperaturen even lang duurde. Doordat we de machine hebben "gekregen" (hij was van onze huisbaas en deze had hem hier laten staan voor ons om te gebruiken, maar inmiddels denk ik dat hij het wel omzet in een schenking gezien recente gebeurtenissen), weet ik eigenlijk zelf ook niet hoe oud hij is. Ten minste in ieder geval 2 jaar, want dat is hoe lang wij hem hebben. Ik vind hem zeker niet oud ogen, maar dat zegt vrees ik bar weinig.
Goede tip! Voortaan zal ik inderdaad de fabrikant zelf bellen, dan wel op zoek gaan naar de kleine zelfstandige in de buurt. Dingen waar u nu naar hebt gevraagd, zijn dingen die ik wel heb geprobeerd te vertellen aan ASD Witgoed, maar de receptioniste leek hier al niet zo bijster in geïnteresseerd. Ik dacht; misschien zijn dat nog dingen die ze overleggen met de reparateur, voordat er uitspraken worden gedaan over hoeveel geld het gaat kosten en voordat er iemand op pad wordt gestuurd. Waarvoor anders vragen ze in eerste instantie om een precieze beschrijving van het probleem?
Als u nog tips te binnen schieten, dingen die we kunnen proberen te controleren, dan hoor ik ze graag. Ik zal nog wel een korte update posten over de uitkomst! In ieder geval ontzettend veel dank, we gaan ermee aan de slag.
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 04 nov 2011 13:08
door nevermind
@Isabellaqwert
Op deze website zijn mensen met ervaring, misschien kan je daar de vraag opnieuw stellen.
http://www.askanowner.nl/levels/browse. ... &lid=16735
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 04 nov 2011 15:07
door Isabellaqwert
Ik was deze site inderdaad al op het spoor, altijd goed om te proberen. Dank u wel voor het advies!
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 04 nov 2011 15:28
door Bob Schurkjens
Ik heb zelf ooit een mechanische klok van een Bosch wasmachine vervangen. Een fietsenband plakken is moeilijker. Ik weet natuurlijk niet of dat hier ook zo makkelijk is. Als het een wat oudere machine is, kun je proberen zelf een tweedehands klok te kopen (zoeken op internet op onderdeelnummer). Blad van de machine halen nadat je de stroom hebt uitgeschakeld (vaak twee schroefjes aan de achterkant). En je ziet 'm zo zitten.
De voldoening van zelf doen is enorm.
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 04 nov 2011 18:14
door nevermind
Bob Schurkjens schreef:Ik heb zelf ooit een mechanische klok van een Bosch wasmachine vervangen. Een fietsenband plakken is moeilijker. Ik weet natuurlijk niet of dat hier ook zo makkelijk is. Als het een wat oudere machine is, kun je proberen zelf een tweedehands klok te kopen (zoeken op internet op onderdeelnummer). Blad van de machine halen nadat je de stroom hebt uitgeschakeld (vaak twee schroefjes aan de achterkant). En je ziet 'm zo zitten.
De voldoening van zelf doen is enorm.
Een tweedehands klokje kopen, kom je vaak van de regen in de drup, dit vind ik geen best idee, vooral het niet vaststaat, dat de klok stuk is.
Het vervangen, zoals mijn voorganger heeft geschreven, is niet zo moeilijk.
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 05 nov 2011 14:04
door Bob Schurkjens
In mijn geval kon ik letterlijk ruiken dat de klok stuk was: kortsluiting was daar de oorzaak van. Het kunststof was geschroeid.
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 03 apr 2013 22:15
door rappie
Helaas geen goede ervaring. Merk en type wasmachine ( miele w487) doorgegeven bij opdracht en aangegeven dat de machine lekte zodat de mointeur alvast de goede onderdelen mee kon nemen. De monteur kon vlot komen en zag in een minuut dat de manchet een scheur had, Die moest vervangen. Helaas had hij die niet bij zich. zou hij bestellen en een week later plaatsen. kosten: 100 euro voor arbeidsloon en 181 euro voor de manchet! En graag nu al 100 euro betalen, de rest bij de volgende keer. Overigens mocht het betalen alleen kontant. Vond het wel veel geld, en beduusd betaald. Bleek 5 minuten later na een korte zoektocht op internet dat deze manchet voor rond de 65 euro verkrijgbaar is, gewoon een originele miele manchet. Direkt teruggebeld naar ASD om de bestelling te annuleren, maar dat kon op dat moment niet, want de monteur was nog onderweg. Ik moest de volgende ochtend maar terugbellen. De volgende ochtend dezelfde vrouw aan de telefoon: helaas, de manchet was al besteld en ik moest dus annuleringskosten betalen. totale nota nu: 69 euro voor het eerste bezoek en 31 euro voor de annuleringskosten. Samen precies de 100 euro die ik al betaald had. Dat ik de dag ervoor al direkt getracht had te annuleren maakte geen indruk.
Uiteindelijk heb ik zelf een manchet besteld, die de volgende dag binnen was en op een halve zaterdag heb ik met veel plezier zelf de manchet vervangen.
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 18 jul 2013 21:50
door Chapati
Ik kan zo kwaad worden om het feit dat dit soort bedrijven gewoon door kan gaan met hun "praktijken"!
Mijn ouders hebben nu ook een probleem met de service dienst en zijn waarschijnlijk hun wasmachine en hun geld kwijt!
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 19 jul 2013 08:41
door PeterW1572
Je kunt beter niet te concreet zijn in de beschrijving (dus bijv. niet noemen dat de klok kapot is). Laat de reparateur het zelf uitzoeken. Nu kunnen ze terugvallen op het feit dat jij aangeeft dat de klok moet worden vervangen. Dus alleen beschrijven wat het probleem is en geen mogelijke oplossingen aandragen.
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 03 okt 2014 13:35
door bloemp26
Hallo
graag wil ik in contact komen met alle gedupeerders van ASD Witgoed
We kunnen het geld terug krijgen als we met z,n allen hier werk van maken
Met z.n allen staan we sterk als we het met z,n allen doen
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 03 dec 2014 19:10
door dikvoormekaar
LET OP ASD algemene service dienst uit Amsterdam werkt nu onder de naam
http://www.witgoedserviceteam.nl en
http://www.wasmachine-vaatwasser-specialist.nl heb nog nooit iemand (zijn naam is Khlill) zoveel negatieve reviews, recenties, beoordelingen, klachten zien krijgen. Google maar eens asd witgoed! Het bedrijf is gevestigd in De Clercqstraat 8 1052 NC Amsterdam 020-6626831 de rest van zijn plaatsnamen met telefoonnummers zijn allemaal nep!
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 04 dec 2014 08:44
door prem
rappie schreef:Helaas geen goede ervaring. Merk en type wasmachine ( miele w487) doorgegeven bij opdracht en aangegeven dat de machine lekte zodat de mointeur alvast de goede onderdelen mee kon nemen. De monteur kon vlot komen en zag in een minuut dat de manchet een scheur had, Die moest vervangen. Helaas had hij die niet bij zich. zou hij bestellen en een week later plaatsen. kosten: 100 euro voor arbeidsloon en 181 euro voor de manchet! En graag nu al 100 euro betalen, de rest bij de volgende keer. Overigens mocht het betalen alleen kontant. Vond het wel veel geld, en beduusd betaald. Bleek 5 minuten later na een korte zoektocht op internet dat deze manchet voor rond de 65 euro verkrijgbaar is, gewoon een originele miele manchet. Direkt teruggebeld naar ASD om de bestelling te annuleren, maar dat kon op dat moment niet, want de monteur was nog onderweg. Ik moest de volgende ochtend maar terugbellen. De volgende ochtend dezelfde vrouw aan de telefoon: helaas, de manchet was al besteld en ik moest dus annuleringskosten betalen. totale nota nu: 69 euro voor het eerste bezoek en 31 euro voor de annuleringskosten. Samen precies de 100 euro die ik al betaald had. Dat ik de dag ervoor al direkt getracht had te annuleren maakte geen indruk.
Uiteindelijk heb ik zelf een manchet besteld, die de volgende dag binnen was en op een halve zaterdag heb ik met veel plezier zelf de manchet vervangen.
Het is normaal dat bedrijven verdienen op onderdelen, daar leven ze namelijk mede van.
Die marge bepalen ze ook nog een keer zelf.
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 04 dec 2014 08:46
door prem
Chapati schreef:Ik kan zo kwaad worden om het feit dat dit soort bedrijven gewoon door kan gaan met hun "praktijken"!
Welke praktijken?
Re: Wasmachine "service dienst"
Geplaatst: 04 dec 2014 09:08
door berndv
dikvoormekaar schreef:Ik heb nog nooit een eenmanszaak zoveel negatieve reviews zien krijgen.
Wat heeft dit in vredesnaam met een eenmanszaak te maken?