Pagina 1 van 1

T-Mobile slechte dekking, klachten ongegrond!

Geplaatst: 04 nov 2011 11:17
door vanGelder
Sinds kort werk ik op verschillende locaties in Nederland. Gedeeltelijk doe ik dit per trein maar ook per auto.
Tussen de bedrijven (klanten door) werk ik onderweg aan e-mails, bestanden en wat er nog meer bij komt kijken dit om mijn tijd nuttig te besteden.
Ik weet dat T-Mobile niet de perfecte dekking heeft maar sinds ik vanaf meerdere locaties werk is het bar en boos.
Met de trein is er geen stabiele verbinding/dekking waardoor ik mijn werk niet goed kan uitvoeren. Lees geen werkbare 3G dekking. Met T-Mobile contact opgenomen, klacht ingediend, conclusie ongegrond omdat onderweg de verbinding kan variëren.
Klacht 2, 3, 4 etc over de locaties waar ik ben, heb voor meerdere locaties klachten ingediend over het niet hebben van een 3G dekking, bv stations.
Ook deze klachten ongegrond. Ik ben te kort aanwezig en zonder een frequentie aanwezig op deze locaties waardoor het door piektijden op de locaties de verbinding niet kan werken of geen 3G dekking. Het probleem is dat deze problemen zicht ook buiten de spits voordoen.

Oftewel het kastje naar de muur is gestart. Ik wil het er absoluut niet bij laten zitten. Heb zelf al verschillende test uitgevoerd. Ander toestel, andere sim kaart en bij alle deze testen hetzelfde resultaat. Alle locaties waar ik ben geweest heb ik ook eens bekeken op de dekkingskaart en wat blijkt, er moet gewoon een dekking zijn!

Wie weet wat ik hier aan kan doen? Hoe kan ik van T-Mobile verlost worden?
Ik wil sowieso vanmiddag contact opnemen met de consumentenbond en eventueel de geschillencommissie, want ik ben echt helemaal klaar nu met T-Mobile.
Door mijn klachten wordt bruut een streep getrokken, als niet acceptabele reden.

Alvast bedankt!

Re: T-Mobile slechte dekking, klachten ongegrond!

Geplaatst: 04 nov 2011 15:39
door T-Mobile Webcare
@vanGelder

Omdat je onderweg bent wordt er vaak van mast gewisseld en dit geeft een grotere kans op het verliezen van de verbinding. Het wisselen tussen masten is een afstemming tussen het netwerk en het toestel. Helaas zijn smartphones hier minder goed in dan andere toestellen. Ook de trein zelf beperkt het bereik.

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?

Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, je adres, je geboortedatum en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp 't.a.v. Richard & Cindy' vermelden.

Richard
T-Mobile Webcare

Re: T-Mobile slechte dekking, klachten ongegrond!

Geplaatst: 04 nov 2011 16:07
door Hatertje
Algemene voorwaarden T-Mobile // 4.6 schreef:Het Netwerk werkt door middel van verspreiding van radiosignalen.
Aangezien deze signalen kunnen worden gestoord door
een externe bron en/of door atmosferische omstandigheden en
afhankelijk zijn van de radiodekking en datacapaciteit van het
Netwerk, kan de kwaliteit van een verbinding en de beschikbaarheid
en/of doorvoersnelheid van de Dienst(en) niet overal en
altijd worden gewaarborgd. T-Mobile is in dit opzicht dan ook
niet aansprakelijk voor enige schade die hieruit voortvloeit.
Er is geen enkele provider in Nederland die 100% dekking garandeert. Laat staan 100% UMTS/3G dekking. Ik ben ook van mening dat deze klachten niet gegrond zijn. In de trein ben je constant van locatie aan het wisselen en dus ook van zendmast. Verder is het zo dat zendmasten voorrang geven aan bellen/smsen en mobiel internet pas op de derde plek komt.

Heb je overigens al een schriftelijk (papier) klacht ingediend bij T-Mobile? Anders zou ik dat eerst even doen voordat je naar de geschillencommissie stapt.
Algemene voorwaarden T-Mobile // 13.3 schreef:Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling
genomen, indien de Klant zijn klacht eerst schriftelijk
aan T-Mobile heeft voorgelegd.
T-Mobile zal binnen 30 dagen
na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs
niet mogelijk is. In dat geval zal aan de Klant binnen
die termijn kenbaar worden gemaakt wanneer de inhoudelijke
reactie uiterlijk aan hem wordt meegedeeld.
Persoonlijk denk ik dat je er niet veel uit gaat slepen, maar in ieder geval succes.

Re: T-Mobile slechte dekking, klachten ongegrond!

Geplaatst: 04 nov 2011 17:53
door vanGelder
Het gaat hier niet specifiek om werken in de trein, maar om de dekking die ik niet heb op plekken waar dat volgens de T-Mobile dekkingskaart wel zou moeten.
Ik begrijp ik volkomen dat het met ups en downs de verbinding in de trein is. Maar hoe verklaar je dan dat collega's van mij met netwerken zoals Vodafone en KPN wel een stabiele verbinding in de trein hebben?
Ik heb het zelf getest met een sim kaart van Vodafone en op hetzelfde traject viel natuurlijk zo nu en dan ook de 3G dekking weg, maar ik durf wel te stellen zo'n 90% minder dan als T-Mobile.
Bovendien zijn de klachten niet alleen in de trein, maar ook op (stilstaande)plekken waar ik wel een dekking zou moeten hebben. Maar van de technische dienst moet ik per locatie een melding maken. Daar inmiddels mee gestart met een app die op de T-Mobile website vermeld staat en de conclusie na 1 dag gebruiken is wel schrikbarend.

Re: T-Mobile slechte dekking, klachten ongegrond!

Geplaatst: 04 nov 2011 21:49
door jolanda77
deking in ridderkerk is ook een drama bij hun als ik in rotterdam kom dan heb ik bereik ga ik weer naar rijsoord is het een drama

Re: T-Mobile slechte dekking, klachten ongegrond!

Geplaatst: 04 nov 2011 22:10
door atesli
Hoi Jolanda, is waarschijnlijk iets mis met je toestel.
Ik ben vaak in Rijsoord , ik woon aan de overkant van de snelweg (Shell) en ik heb echt perfect bereik hier op 5 T-Mobile simkaarten zeker 3G.
Dit heb ik in heel Ridderkerk, als jij in heel Ridderkerk problemen hebt is er wat anders aan de hand.
Heb je de simkaart weleens in een ander toestel geprobeert?

Re: T-Mobile slechte dekking, klachten ongegrond!

Geplaatst: 04 nov 2011 22:39
door jolanda77
ja zeker als ik in de bloemen buurt ben vald het helemaal weg en kpn voda hebben gewoon berijk

Re: T-Mobile slechte dekking, klachten ongegrond!

Geplaatst: 04 nov 2011 22:53
door atesli
Haha ik in de bloemenbuurt echt met 5 toestellen volle bak.
Ook met I-Phone 4 die al wat gevoelig is.
Dus is een probleem bij jou toestel.

Nogmaals heb je de T-Mobile sim al in ander toestel geprobeert?
Heb je onlangs een nieuwe toestel?
Heb je nog een orange of (oude) BEN simkaart?

Probeer met je mee te denken om te kijken waar het probleem door wordt veroorzaakt.
Is zeker niet het probleem van het T-Mobile netwerk.

Re: T-Mobile slechte dekking, klachten ongegrond!

Geplaatst: 06 nov 2011 12:07
door Nick K
Net deze week m'n prachtige nieuwe Iphone opgehaald bij T-Mobile, maar nou blijkt dat ik in mijn eigen huis geen dekking heb!! Tenzij ik uit het raam hang, natuurlijk. Heel vervelend, want als ZZP'er werk ik voornamelijk vanuit huis.
Ik wil het bij T-Mobile gaan aankaarten. Maar zijn er meer mensen in de regio Tiel - Buren - Geldermalsen - Culemborg die problemen hebben met de T-mobile dekking?Hoe hebben jullie dit opgelost?
Nick K.

Re: T-Mobile slechte dekking, klachten ongegrond!

Geplaatst: 06 nov 2011 12:20
door atesli
Begin met een melding te maken op de dekkingskaart.
http://www.t-mobile.nl/service-en-conta ... kingskaart

Geef aan dat ze kontakt met je moeten opnemen.
Binnen 10 werkdagen neemt een netwerk specialist kontakt met je op om het probleem samen te bespreken en tot een oplossing te komen.

Re: T-Mobile slechte dekking, klachten ongegrond!

Geplaatst: 09 nov 2011 10:57
door vanGelder
Even een update:
Het T-Mobile Webcare team gister gemaild wat de huidige status is van mijn klacht(en).
Ik kreeg snel een e-mail terug waarin stond dat mijn klacht van 26 oktober j.l. is afgehand.
Zover was ik zelf dus ook al, maar laat ik nou op dit forum hebben gepost dat ik het niet eens ben dat de klacht in afgerond laat staan is opgelost. Bovendien heb ik duidelijk aan de klantenservice laten weten dat ik het niet eens ben dat mijn klacht de status opgelost heeft.
Inmiddels is daar weer een nieuwe case over aangemaakt.
Maar goed ondertussen ook veel gebruik gemaakt van apps zoals NetwerkRadar en het resultaat is toch wel schrikken. Mijn internetverbinding komt nooit hoger uit dan de status matig, maar veelal slecht. Ook de speedtest app toont aan dat mijn verbinding gemiddeld rond de 0,7 mbps ligt. Heel wat anders tegenover dan de 7,2 mbps die T-Mobile belooft (ja ik weet dat dit van vele factoren afhankelijk is en dat dit in de praktijk nooit haalbaar is), maar nog geen 1/10 van de beloofde snelheid vind ik behoorlijk misleidend.

Ik heb op 26 oktober een klacht ingediend per contactformulier (in principe e-mail), maar ook in de klacht vermeld dat het om een wanprestatie gaat en dat ik ze in gebreke stel. Aan de hand van een uitspraak rechtbank Amsterdam en de bevestiging van mijn rechtsbijstandverzekering is een in gebreke stelling per e-mail ook rechtsgeldig.

Ik geef ze nog even de tijd voordat ik uit handen ga geven.
Tip voor mensen die hetzelfde probleem ondervinden met T-Mobile, maak zelf een dossier aan. Bewaar de e-mails (meldingen netwerkkaart), print screens van de test die je met apps uitvoert, schrijf op wie je spreekt aan de telefoon etc.

Re: T-Mobile slechte dekking, klachten ongegrond!

Geplaatst: 10 nov 2011 09:43
door vanGelder
Gisteravond ben ik gebeld door een technische medewerker.
Ik had inmiddels zoveel netwerkklachten ingediend dat het voor T-Mobile niet meer overzichtelijk was.
Ik heb kenbaar gemaakt op welke plekken in het meest aanwezig ben en wat blijkt op die locaties is de dekking optimaal goed. Het kan voorkomen dat het netwerk soms minder presteert door filevorming. Heb hem ook eerlijk verteld dat ik niet 24/7 last heb van geen verbinding, maar dat het wel erg vaak op een dag voorkomt. De “filevorming” daar kan T-Mobile niets aan doen naast het plaatsen van extra masten. Dan blijf ik het nog vreemd vinden dat ik last heb van de filevorming terwijl het op alle tijdstippen van de dag voorkomt dat ik geen 3G dekking heb of het bereik wegvalt.
Uiteindelijk komt T-Mobile tot de conclusie dat het aan mijn toestel ligt. Maar ik heb de afgelopen periode zelf al verschillende tests uigevoerd, zoals ander toestel, ander T-Mobile simkaart, van een familiegenoot, en tijdens deze testen kom ik tot hetzelfde resultaat.

Maar goed klachten blijven dus, volgens T-Mobile, ongegrond. Kijk ik ben zelf niet veeleisend, natuurlijk heb ik er begrip voor dat het soms wat drukker op het netwerk kan zijn dan een andere keer, en ik veracht ook geen dekking als ik met Koninginnedag op een Museumplein sta, maar het probleem is er zo vaak en te vaak na mijn mening ook op plekken waar nauwelijks mensen zijn.

Mijn conclusie is dat T-Mobile zo’n grote dikke muur om hun argumenten heeft zitten, ja maar dit, ja maar zo, ja maar zus, dat het als consument zijnde onmogelijk is om op eigen houtje stappen te ondernemen tegen de telecomreus. Ook al dien je 1000 klachten in, het is en blijft ongegrond want het is eventjes druk op het netwerk.

Ik ga zo eens contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering hoe ik nu verder kan handelen, en hun om advies vragen.
Tenslotte heb ik T-Mobile al in gebreke gesteld via een e-mail/webformulier bericht en dat is ook rechtsgeldig.

Re: T-Mobile slechte dekking, klachten ongegrond!

Geplaatst: 16 nov 2011 11:07
door vanGelder
Even een update.
Inmiddels weer een tijdje verder. Afgelopen donderdag een ingebreke stelling aangetekend naar T-Mobile verstuurd. Ik had T-Mobile al ingebreke gesteld per e-mail/webformulier. Volgens mij rechtsbijstandverzekering ook rechtsgeldig, maar ze gaven het advies om het toch maar per post te doen, je hebt dan uiteindelijk wel een bewijs dat het daadwerkelijk bezorgd is.

Maandag ging mijn telefoon al, maar was niet in de gelegeheid om op te nemem. Vervolgens smsjes van T-Mobile of ik contat met ze wil opnemen, want ze hadden me meerdere keren proberen te bereiken. Ik had maar 1 gemiste oproep, dus daar al een teken dat op de locatie waar ik zat toch echt iets mis is met het netwerk.
Even later heb ik terug gebeld, tot 2x toe wordt het gesprek beeindigd (ik hoor de technische medewerker vorige week nog roepen, nee er is niks mis met het netwerk, het is waarschijnlijk uw telefoon), vervolgens een andere mobiele telefoong gepakt, maar wel met een T-Mobile simkaart en ja hoor ook daar wordt het gesprek na tijdje verbroken (dus het argument van mijn toestel kan ook naar de wereld der fabelen).
Uiteindelijk een zeer vriendelijke medewerkster van T-Mobile aan de lijn gekregen (dat zijn ze overigens grotendeels allemaal bij de klantenservice). Vertelde dat T-Mobile contact met me die middag had gezocht. In eerste instantie kon ze niets vinden waar het gesprek danwel over zou moeten gaan. Tot ze tot de conclusie kwam dat mijn case is gesloten. Erg vreemd want dat was me vorige week al verteld.

De medewerkster heeft gevraagd wat mijn klachten allemaal waren. Dus ik somde het lijstje nog maar eens op (netwerkverbinding die wegvalt, geen 3G op plekken waar het wel zou moeten zijn, een snelheid gemiddeld van 1/10de van de beloofde snelheid). Ook medegedeeld dat het niet alleen tijdens de spits is in de zo genaamde “filevorming” maar ook daarbuiten.

Ze had volkomen begrip voor mijn situatie en gaf toe dat het netwerk mijn inderdaad in de steek laat (waarom is het zo moeilijk voor de technische dienst om dit toe te geven?) .
Maar goed het is nu dus afwachten, volgende week vrijdag vervalt de termijn die ik T-Mobile heb gesteld om het probleem op te lossen en mocht T-Mobile het dan niet lukken dat ik mijn contact als ontbonde zie.

Inmiddels een klein dossier aangemaakt, met telefoongsprekken die ik heb gevoerd met T-Mobile, tijdstippen dat het netwerk wegvalt, postcodes, alle netwerkklachten die ik heb gemeld etc.
Dus mensen die dezelfde klachten hebben als ik, leg echt alles vast. Laat het (mocht je het hebben) door je rechtsbijstandverzekering inzien en klaag, echt heel veel klagen, anders wordt je gewoon afgepoeierd door T-Mobile. Met flut argumenten zoals de dekking op uw thuisadres is wel goed (ja net of ik daar 24/7 ben?).

Re: T-Mobile slechte dekking, klachten ongegrond!

Geplaatst: 22 nov 2011 09:08
door vanGelder
Het is inmiddels na tevredenheid opgelost.
Dit heb ik allemaal te danken aan Richard van het T-Mobile Webcare team, die mijn prima heeft geholpen.

Ik vind het wel zo eerlijk om dit hier te laten weten.

Na meerdere keren geklaagd te hebben werd ik eigenlijk door de T-Mobile klantenservice niet echt meer serieus genomen. En de laatste keer zelfs onbeschoft behandeld. Want de conclusie van de technische dienst was dat mijn klachten ongegrond zijn. Richard heeft, na velen forum berichten, door mijn geklaag, boosheid en onbegrip, heen gekeken en de feiten die ik opsomde nog eens goed gecontroleerd. De conclusie was dat ik wel degelijk last heb van een netwerkprobleem. Hij heeft nogmaals de technische dienst de opdracht gegeven om eens goed na mijn situatie te kijken en de uitkomst daarvan, bevestigd mijn klachten.

Bedankt T-Mobile Webcare team!

Re: T-Mobile slechte dekking, klachten ongegrond!

Geplaatst: 22 nov 2011 12:05
door ewijnen
Hallo,

De dekking van T-mobile ervaar ik ook als slecht.
Thuis niet te doen, steeds valt het bereik midden in een gesprek weg.
(Beek Ubbergen, bij Nijmegen) maar ook ergens anders bijv. in Zeist bij iemand thuis in het centrum, geen bereik. Ben overgestapt naar telfort met KPN bereik. Geen problemen meer.