LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afvallen

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
pummelke

afvallen

Ongelezen bericht door pummelke »

Graag wil ik een reactie geven op de uitzending van 20-10-2003.

Ikzelf ben na het uitproberen van 10-tallen dieten terecht gekomen bij een chirurg voor het uitvoeren van een maagverkleining. Deze ingreep is inmiddels uitgevoerd.

In de uitspraken die dhr Katan (?) deed in deze uitzending, komt naar voren dat iemand die overgewicht heeft minder moet eten. Ik denk dat deze uitspraak niet klopt. Het is namelijk niet minder eten, maar anders eten. Door minder te gaan eten wordt het verbrandingsproces in het lichaam lam gelegd. Wanneer iemand na dieten meer gaat eten of een keer over de scheef gaat door eens een keer iets meer te eten, neemt het lichaam alle voedingsstoffen direct op en zet dit om in vetten.

Hoe zit het met vrouwen die in verwachting zijn geweest en gedurende de zwangerschap niet genoeg aan zijn gekomen? Dokters zeggen namelijk maar al te graag eet niet voor twee en zorg dat je op gewicht blijft. Is het niet zo dat juist deze kinderen een verhoogd risico op overgewicht hebben? Bekijk kinderen eens die tijdens of vlak na een hongerperiode geboren zijn (vb. WO2)

Hoe zit het dan met allergieen die iemand kan hebben voor bepaalde voedingsstoffen en hierdoor aankomt? Laat hier eens een gericht onderzoek oplos en kijk wat er uit komt?

Stess en andere omgevingsfactoren hebben een negatieve invloed op ons lichaam zoals ons ook al jaren wordt voorgehouden. Telt dit dan niet meer mee.

Zwaarlijvigheid kent vaker meer dan 1 oorzaak en hoeft zeker niet altijd afhankelijk te zijn van de hoeveelheid eten!

Verklaar me dan de stelling: Wil je vermageren, eet dan minder!

Met vriendelijke groet

Desiree Schoenmakers

Pieter..

Re: afvallen

Ongelezen bericht door Pieter.. »

Hi Desiree, dat zijn inderdaad heel goede vragen wat je hier stelt. Snuffel eens goed rond op internet. Een NL site is bijv. www.newtreatments.org, daar kun je al veel alternatieve verklaringen hiervoor vinden.. Een andere goede site is www.westonaprice.org of www.thedoctorwithin.com of www.mercola.com of etc etc..

Er is ook veel goede informatie te vinden op het internet. Niet alle hoofden wijzen persé één kant op, maar hebben wel veel overeenkomsten. Vorm een eigen mening op alle informatie van al die sites en boeken (lights out - bent formby), en pak ook de kans om gezond en vitaal te worden.

Gr,
Pieter

Esterella

Ongelezen bericht door Esterella »

Desiree, ik ben het helemaal met je eens, het gaat er niet om hoeveel je eet, maar om wat je eet.
En idd, overgewicht heeft vaak (ook) andere oorzaken dan verkeerd eten. Als voorbeeld neem ik mezelf: ik heb PCOS. Om het simpel te houden: dit is een hormonale verstoring, meer weten? : http://groups.msn.com/PCOSNederland
Dit is iig de reden dat ik nu met overgewicht rondloop. In de loop der jaren zonder resultaat echt van alles geprobeerd, tot ik de info vond dat PCOS-vrouwen slecht tegen koolhydraten kunnen. Er ging een wereld voor me open, op zoek gegaan naar low-carb-dieten en terecht gekomen bij Atkins. Dit doe ik nu al 11 weken en ik voel me stukken beter dan voorheen, kben zelfs weer aan het werk! En.. ik val af!! Voor het eerst sinds de ontwikkeling van de PCOS val ik af, weliswaar heel langzaam maar het gaat! Hadden ze me dat 10 jaar eerder verteld dan had ik nu al een gezond gewicht gehad ipv zo'n 50 kilo overgewicht.

MC Mano

Ongelezen bericht door MC Mano »

Hoi pummelke kijkeens op http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... hpu.1.html Mischien heb je dat wel.

Gesloten