Via de klantenservice van KPN kreeg ik het advies om het modem te laten vervangen, want de verbinding werd zo'n 30 keer per dag verbroken en opnieuw opgebouwd, zo bleek. Het 1 jaar oude modem werd vervangen en verkeerd aangesloten achtergelaten. Na enig zelfonderzoek bleek wat er verkeerd zat en kon ik in ieder geval weer telefoneren. De internetsnelheid was niet verbeterd helaas.
Na weer de klantenservice te hebben gebeld, werd mij gevraagd mijn bekabeling te controleren en delen rond het modem te vervangen. Ik ben niet onhandig en ook niet onwillig, dus dat heb ik gedaan; resultaat NADA...
Wederom gebeld, nu zou er op maandag een monteur langskomen. Ik heb aanwezigheid in mijn huis geregeld, zodat de monteur zijn werk kon doen. De zondag voorafgaand aan dit bezoek, kreeg ik een sms waarin werd vermeld dat de storing was verholpen. Wat was ik blij...... maar de snelheid was helaas niet verbeterd.
Wederom gebeld met de klantenservice: Het probleem was niet verholpen maar een andere afdeling zou aan het werk gaan in de centrale, aangezien er veel meer klanten in dit postcodegebied hier last van hadden. De afspraak met de monteur was op initiatief van de KPN afgezegd; ik had voor niets vrij geregeld vanuit mijn werk...
Ook kreeg ik een telefoonnummer van KPN om de verstoring te kunnen volgen; helaas gaf het incidentnummer van mijn melding aan, dat deze niet stond geregistreerd
Na maandag bleef de snelheid nog bedroevend langzaam en was ook de respons van KPN van die categorie..
Na 2 dagen maar weer eens contact gezocht, allemaal aardige medewerkers, ze luisteren goed naar mijn verhaal, maar ze kunnen geen ..... voor me betekenen.
Afgelopen weekend kreeg ik te horen dat een andere afdeling er druk mee bezig was, een afdeling genaamd Next Gen of zoiets. Dit waren/zijn experts die de storing in behandeling zouden nemen. Ik werd 2 maal op de hoogte gehouden met een heerlijk universeel sms-je dat de storing in behandeling is. Ik gaf 3 dagen geleden aan behoorlijk afhankelijk te zijn van een adequate verbinding en er werd gekeken of ik in aanmerking zou kunnen komen voor een tijdelijk dongle van KPN.
Vandaag wederom gebeld naar de klantenservice en deze meldde dat zij hier verder niets over konden zeggen.
Ik wacht nu 2 1/2 week en vind dit niet acceptabel. Mijn postcodegebied zou waarschijnlijk voor glasvezel in aanmerking komen en mijn keus lijkt vast te staan om GEEN KPN af te nemen. Of er zou nu ineens wel adequate actie worden ondernomen door KPN......