Pagina 1 van 2

Beter Bed

Geplaatst: 04 nov 2011 17:37
door save_73
Mijn oude matrassen hadden hun beste tijd gehad en ik was dus genoodzaakt om nieuwe matrassen te gaan kopen. Vanwege mijn gewicht en rugklachten heb ik wel een redelijk stevig matras nodig. Ik leef echter momenteel van de bijstand, dus geen vetpot. De bijzondere bijstand helpt je tegenwoordig ook al niet meer, dus ik moet het hele bedrag zelf op zien te hoesten en aangezien ik van 40 Euro in de week leef en al geld tekort kom elke maand, is dat eigenlijk niet mogelijk.

Bij mij in de buurt zit een Beter Bed vestiging en verder eigenlijk geen/nauwelijks aanbieders, vandaar dat ik daar terecht kwam en een matras uit heb gezocht. Het betreft een matras van het merk POCKETLINE, de POCKETLINE 300. 8 oktober heeft de bestelling plaat gevonden in hun filiaal in Leeuwarden en op 1 november werden de matrassen afgeleverd (2 voor de prijs van 1, 379 Euro). Ik constateerde, nadat de bezorgers al vertrokken waren, dat de matrassen 90x200 waren i.p.v. 80x200, wat de afmeting van mijn bedbodem is. De volgende dag direct gebeld met Beter Bed of omruilen mogelijk was. Beter Bed gaat er direct vanuit dat de koper de verkeerde maat heeft opgegeven en de maat van zijn/haar eigen bed niet kent. Discussie erover heeft weinig zin, verkopers maken geen fouten. Feit blijft dat ik de aankooporder wel getekend heb en niet goed genoeg gecontroleerd heb om te constateren dat de verkeerde maat erop stond.

Afin, de matrassen zitten nog in de verpakking en hoewel Beter Bed dus aangeeft nooit matrassen te ruilen, wilde ze in dit geval coulance verlenen. De coulance is als volgt:

65 Euro administratiekosten
37,90 Euro additionele kosten (10% aankoopbedrag)
Ik kan dan wel de juiste maat matrassen krijgen en voor het verschil in aankoopbedrag krijg ik dan een tegoedbon.

Bovenop de 379 Euro die ik eigenlijk al niet op kan brengen, mag ik dus nog eens 102 Euro en 90 cent ophoesten. Totaal ben ik dan dus 481 euro en 90 cent kwijt en heb ik dan een tegoedbon van 40 euro waar ik niet veel mee kan.

De meegeleverde voorwaarden spreken alleen over omruilen van eigen merk matrassen, zeggen niks over andere matrassen. Had ik via internet besteld, had ik het gewoon terug kunnen sturen en al mijn geld terug gekregen.

Is er iemand die weet wat ik met deze situatie aan moet? Wat mij betreft verdienen ze in ieder geval een koude douche.

Re: Beter Bed

Geplaatst: 04 nov 2011 19:43
door mihoen
in leeuwarden heb je in het zelfde segment ook een kwantum en een leen bakker. en een matrasdirect is ook in de buurt

heb je zelf de verkeerde maat opgegeven of hebben hun verkeerd geleverd? welke maat staat er op de bestelbon/kassabon?

Re: Beter Bed

Geplaatst: 04 nov 2011 19:45
door Leo The Emperor
heb je zelf de verkeerde maat opgegeven of hebben hun verkeerd geleverd? welke maat staat er op de bestelbon/kassabon?
Staat er toch:
Feit blijft dat ik de aankooporder wel getekend heb en niet goed genoeg gecontroleerd heb om te constateren dat de verkeerde maat erop stond.

Re: Beter Bed

Geplaatst: 04 nov 2011 20:16
door save_73
matrasdirect ken ik helemaal niet, is dat in het pand waar vroeger een fietsenzaak zat dan?

Re: Beter Bed

Geplaatst: 05 nov 2011 09:09
door mihoen
die zit in joure

Re: Beter Bed

Geplaatst: 05 nov 2011 12:35
door crazyme
Samengevat : Jij hebt een bon ondertekend waarop 90x200 staat terwijl je eigenlijk 80x200 moest hebben ? Waarom maken ze zo'n bon denk je ?

En dat omruilen, zou dat geld kosten ? Enig idee hoeveel er moet gebeuren om even twee matrassen om te ruilen ?

Re: Beter Bed

Geplaatst: 06 nov 2011 04:16
door save_73
Ik vraag niet om mensen die me af lopen te katten, ik vraag om mensen die wellicht een oplossing weten voor iemand met heel weinig te besteden die dit niet op kan brengen.

Re: Beter Bed

Geplaatst: 06 nov 2011 08:34
door mihoen
mihoen schreef:heb je zelf de verkeerde maat opgegeven of hebben hun verkeerd geleverd? welke maat staat er op de bestelbon/kassabon?
jouw antwoord op deze vraag zal je info opleveren om te zien waar je staat

Re: Beter Bed

Geplaatst: 06 nov 2011 08:39
door Leo The Emperor
@mihoen

Lees mijn posting nog een keer door ajb

Re: Beter Bed

Geplaatst: 07 nov 2011 11:03
door mihoen
@ ts. als jij de bon hebt getekent waarop de verkeerde maat staat, heb je eigenlijk 2 oplossingen

1 de matrassen houden
2 de coulance acepteren en je verlies nemen, hoe finiancieel pijnlijk dit nu een maal is.

een klant heeft onderzoeksplicht. dat BB je coulance aanbied is netjes. uiteindelijk lijkt het erop dat jij een fout hebt gemaakt, niet hun. stel dat hun andere matrassen hebben geleverd dan er op de bon staan, dan zullen ze het kostenloos oplossen. maar met jaren ervaring in de winkel ga ik als verkoper ook niet vragen naar waarom iemand een bepaalde maat wil hebben. ik mag er logischerwijs van uitgaan dat een klant op het gebied van maten zelf wat onderzoek heeft gedaan.

Re: Beter Bed

Geplaatst: 07 nov 2011 13:14
door save_73
@mihoen

Kun je nou ophouden met bijdehand doen en antwoorden geven waar ik niks aan heb? De matrassen zitten nog volledig in de verpakking, niet gebruikt en als ze via internet besteld waren, dan hadden ze gratis opgehaald geworden en had ik mijn geld volledig terug gehad. Dan is is het absurd natuurlijk dat als je in de winkel koopt, je niet terug mag leveren en dus geen geld terug kunt krijgen en bij ruilen ook nog eens ruim 100 euro extra moet betalen. Dus als je me niet kunt helpen, dan zou ik op prijs stellen als je hier verder niet meer reageert en de reacties overlaat aan mensen die wel bereid zijn om mee te denken in een oplossing. Ik leef van de bijstand, dan kun je niet even 100 euro extra ophoesten, dat is namelijk niet de vetpot die sommige mensen wel denken dat het is.

Natuurlijk heb ik de maten gemeten, ik heb alleen de aankoopbon onvoldoende gecontroleerd, zoals je al had kunnen lezen in mijn eerste post.

Re: Beter Bed

Geplaatst: 07 nov 2011 16:07
door trebelski
save_73 schreef:@mihoen

Kun je nou ophouden met bijdehand doen en antwoorden geven waar ik niks aan heb?t.
Je kunt dan wel niets met het antwoord van mihoen maar dat wil nog niet niet zeggen dat het een fout antwoord is. Jij controleert de bon niet,jij tekent voor ontvangst van een verkeerd produkt. Je omstandigheden hebben er voor de verkoper niets mee te maken en de aangeboden coulance-regeling is niet slecht.

Re: Beter Bed

Geplaatst: 07 nov 2011 16:48
door a3aanV
feit is , er zijn beddenzaken die dit wel kosteloos hadden opgelost. dus als het daar kan kan het hier ook. het zou Beterbed sieren om het kosteloos om te ruilen. alleen al voor het stukje positieve reclame wat dan hier door ts geplaatst wordt. de beste reclame is de mond tot mond reclame.

maar nu even een advies. persoonlijk zou ik gewoon naar de winkel gaan en op het gevoel van de verkoper praten. wees eerlijk en vriendelijk leg het verhaal helemaal aan hem/haar uit. en wie weet krijg je het voor elkaar.
de toon maakt de muziek.
neem maar van mij aan dat er klanten zijn die het wel voor elkaar krijgen.

ik weet niet of je er wat aan hebt maar succes ermee

Re: Beter Bed

Geplaatst: 07 nov 2011 16:52
door Jannes22
Je hebt de matrassen zo besteld en zo gekregen. Waarom moet Beter Bed dit kostenloos oplossen? Waarschijnlijk zijn deze matrassen speciaal voor jou besteld en als Beter Bed ze om gaat ruilen wat moeten ze dan met deze matrassen? Ik snap dat ze hier een kleine vergoeding voor vragen. Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat je tekent. Dat je in de bijstand zit kan Beter Bed niet zien, voelen of daardoor de regels veranderen. En als je het niet eens bent met de antwoorden die je hier krijgt van o.a. Mihoen dat moet je je frustratie hier ook niet gaan plaatsen.

Re: Beter Bed

Geplaatst: 07 nov 2011 19:09
door mihoen
@ts ik zie niet in waarom mijn antwoord bijdehand zou zijn. ik ga je niet naar de mond praten, want wat jij graag wil horen, zo werkt het niet. neem je verlies en slaap er nog eens een nachtje over

Re: Beter Bed

Geplaatst: 07 nov 2011 19:19
door riddert
@TS,

wat natuurlijk altijd nog een oplossing kan zijn, mocht BeterBed de matrassen echt niet kostenloos om wil ruilen, is op Marktplaats of bij de kringloop een geschikt ledikant opscharrelen, dat moet lukken voor minder dan 102 euro.

Re: Beter Bed

Geplaatst: 07 nov 2011 23:16
door save_73
Dit matras verkopen ze tientallen keren per week, ze blijven er echt niet mee zitten als ze het terugnemen.

@ mihoen, de irritatie bij mij ontstaat doordat je ten eerste mijn stuk niet goed gelezen had en ten tweede omdat je in herhaling valt. Ik heb zelf iets fout gedaan en dat in mijn post ook al duidelijk toegegeven, waarom is er volgens jou dan de noodzaak om dat 3 keer te herhalen?

Re: Beter Bed

Geplaatst: 08 nov 2011 08:52
door Ferry26
neem je verlies en slaap er nog eens een nachtje over
Maar wel op het oude matras anders is terugbrengen geen optie meer....

De bijstand betekent niet voor een commercieel bedrijf dat ze je overal in tegemoet zouden moeten komen. Daar zijn andere instanties voor. Ik had het zelf anders opgelost dan BB in dit geval. Het siert ze inderdaad niet.

Feit blijft dat je het met de winkel op moet zien te lossen. Er is geen enkele rechter of commissie die je in het gelijk stelt. Ik zal niet nog eens vertellen waar de fout ligt..

Re: Beter Bed

Geplaatst: 08 nov 2011 09:24
door Webcare Beter Bed
Geachte heer/mevrouw,

Wij vinden het spijtig te vernemen dat u een klacht heeft over de u geboden service. Daar wij graag mee willen denken bij het vinden van een passende oplossing, wil ik u verzoeken om met ons in contact te treden via het e-mailadres [email protected]

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Beter Bed b.v.

Re: Beter Bed

Geplaatst: 09 nov 2011 17:13
door crazyme
goederaad schreef:Beste save 73,

hier mijn tip, bestel via de website 2 x de goede maat en ontvang deze en stuur daarna de verkeerde maat terug. Geld retour en probleem opgelost!

Deze raad kost u niets.
Terugsturen door de matrassen in de brievenbus te gooien ?
Of via de pakketdienst ?
En dat geld retour gaat u even overmaken zeker ?

Ga elders trollen.