LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

De laatste maanden merk ik steeds dat Bol.com niet op tijd meer levert. Vandaag besteld, morgen in huis klopt al voor maanden niet meer, ook al krijg ik een bericht dat hij gelijk wordt verstuurd.

Alle bestellingen kwamen 2 dagen later binnen en niet na 1 dag. An sich geen probleem, maar ga het dan niet zo verkopen dat ie morgen in de bus ligt of ligt het probleem bij de Post?

Zijn er meer mensen die dit de laatste tijd ook hebben. Voorheen was dit namelijk nooit.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door grun »

Toevallig heb ik afgelopen dinsdag een boek besteld bij Bol, rond 16.45 uur. Bol zegt dat als je voor 17.00 uur bestelt, de bestelling de volgende dag bezorgd wordt (mits op voorraad natuurlijk). De order werd om 16.53 uur door Bol bevestigd.

Ik had er een hard hoofd in, maar het boek werd inderdaad woensdag bezorgd. Viel me niet tegen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door Emmy75 »

PJ,

Lees ook dit topic eens, betrof ook een bol pakketje.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... l#p1362560

Indien iedereen met bezorgklachten deze ook aan bol kenbaar maakt, zou je verwachten dat bol misschien eens gaat nadenken over een ander verzendbedrijf.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Okay Emmy, maar het betreft een paar BDs (blu rays) die gewoon door de brievenbus gaan. De zgn. looppost. Overigens moeten pakketten die niet geleverd kunnen worden en bij buren worden afgeleverd, standaard een afzenderbriefje krijgen. Zo ver ik weet gebeurt dit nu ook. Overigens sinds kort kun je er zelf voor kiezen waar je het bezorgt wil hebben.

Maar het gaat mij om de gewone looppost pakketjes die gewoon in de gleuf passen. Vandaag besteld, OVERmorgen geleverd.

Die slogan van morgen kunnen ze er wel af halen. Bol.com komt met zwakke smoezen.

- je kunt het zelf doorgeven aan de post (ja ja tik tik telefoon)
- we zullen de klacht doorgeven aan TNT (maar gebeurt niks!)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door Emmy75 »

PJ 66 schreef:Okay Emmy, maar het betreft een paar BDs (blu rays) die gewoon door de brievenbus gaan. De zgn. looppost.
Dat kan natuurlijk wel maar hoe meer klachten bol in algemeenheid krijgt over de bezorging van postnl (lees: hoe meer ontevreden klanten) dan zullen ze er toch wel iets aan moeten gaan doen, lijkt me.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat u in een uithoek van het land woont, dan wil dat ook nog wel eens moeizaam gaan.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Kijk eens waar ik woon Emmy, dat staat bij mijn naam (links)... :wink: dat is duidelijk geen Ameland.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door snepke »

Woensdagmorgen 3 DVD's besteld,donderdag 2 binnen.
Een mailtje in mijn postvak dat 1 dvd op het moment niet leverbaar was.
Excuus erbij en een coupon code voor korting op mijn volgende bestelling.

Ik bestel regelmatig bij Bol,nooit geen probleem

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Dat is dan vreemd dat ik in Nijmegen in een gewone straat de laatste paar maanden dit probleem steeds heb.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door snepke »

PJ 66 schreef:Dat is dan vreemd dat ik in Nijmegen in een gewone straat de laatste paar maanden dit probleem steeds heb.
Waarschijnlijk ligt het dan aan de postbezorging

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Als het zo is dat elders dit niet het geval is, dan krijg ik de indruk dat er in Nijmegen iets mis is bij het distributiekantoor op de Haterseweg waar ze zitten.

Wat mij erg opvalt is het volgende. Ik bestel op donderdagmorgen. Artikel is leverbaar en ik krijg gelijk een mail van Bol.com dat hij vrijdag wordt bezorgd. Post komt gewoon langs zonder dvd's/bd/s. Op zaterdag komt hij ook gewoon langs zonder pakket. Dan zie ik heel laat in de middag een extra mannetje komen op de fiets die het pakketje dan levert.

Het lijkt erop dat ze bepaalde zendingen vasthouden in Nijmegen.

Heb maar een klacht ingediend bij Post.nl. Kijken hoe ze daar reageren.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Jammer dat Bol.com zelf geen actie onderneemt. Ik krijg van hen standaard dezelfde antwoorden terug zoals deze:

Wij begrijpen dat het erg vervelend is dat uw bestelling niet naar wens is bezorgd. Dit is zeker niet de service die u van bol.com mag verwachten.
Zodra een zending ons distributiebedrijf verlaat, gaan wij ervan uit dat deze netjes op de afgesproken tijd wordt afgeleverd bij de klant. Als dat niet gebeurt, vernemen wij dit helaas pas achteraf van de klant. Wij nemen uw klacht uiterst serieus en nemen hierover contact op met PostNL zodat dergelijke incidenten in de toekomst voorkomen kunnen worden.
U kunt uiteraard ook zelf een klacht indienen bij PostNL. Dit kan schriftelijk of telefonisch via onderstaand adres of telefoonnummer.


Lekker makkelijk!!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door GJvdZ »

PJ 66 schreef:Jammer dat Bol.com zelf geen actie onderneemt. Ik krijg van hen standaard dezelfde antwoorden terug zoals deze:

Wij begrijpen dat het erg vervelend is dat uw bestelling niet naar wens is bezorgd. Dit is zeker niet de service die u van bol.com mag verwachten.
Zodra een zending ons distributiebedrijf verlaat, gaan wij ervan uit dat deze netjes op de afgesproken tijd wordt afgeleverd bij de klant. Als dat niet gebeurt, vernemen wij dit helaas pas achteraf van de klant. Wij nemen uw klacht uiterst serieus en nemen hierover contact op met PostNL zodat dergelijke incidenten in de toekomst voorkomen kunnen worden.
U kunt uiteraard ook zelf een klacht indienen bij PostNL. Dit kan schriftelijk of telefonisch via onderstaand adres of telefoonnummer.


Lekker makkelijk!!
Wat is er mis met de reactie van Bol.com? Zij hebben een distributiecontract met PostNL, ongetwijfeld inclusief de nodige KPI's. Als er bezorgklachten zijn, nemen zijn contact op met PostNL om dit te bespreken. Zij kunnen ook pas van dat contract af als blijkt dat PostNL zich niet aan de afspraken houdt. Om bol.com te helpen is het natuurlijk wel zaak dat iedereen die vindt dat de bezorging slecht is dat aan Bol meldt.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

GJvdZ schreef:
PJ 66 schreef:Jammer dat Bol.com zelf geen actie onderneemt. Ik krijg van hen standaard dezelfde antwoorden terug zoals deze:

Wij begrijpen dat het erg vervelend is dat uw bestelling niet naar wens is bezorgd. Dit is zeker niet de service die u van bol.com mag verwachten.
Zodra een zending ons distributiebedrijf verlaat, gaan wij ervan uit dat deze netjes op de afgesproken tijd wordt afgeleverd bij de klant. Als dat niet gebeurt, vernemen wij dit helaas pas achteraf van de klant. Wij nemen uw klacht uiterst serieus en nemen hierover contact op met PostNL zodat dergelijke incidenten in de toekomst voorkomen kunnen worden.
U kunt uiteraard ook zelf een klacht indienen bij PostNL. Dit kan schriftelijk of telefonisch via onderstaand adres of telefoonnummer.


Lekker makkelijk!!
Omdat ik als ik schrijf standaard dezelfde mails krijgt. Bulk mail. Gewoon dit aanklikken als de klant hierover klaagt en niet ingaan op wat ik vraag. Daarnaast het verwijzen dat ik dan maar zelf moet klagen bij de Post slaat natuurlijk nergens op.
Wat is er mis met de reactie van Bol.com? Zij hebben een distributiecontract met PostNL, ongetwijfeld inclusief de nodige KPI's. Als er bezorgklachten zijn, nemen zijn contact op met PostNL om dit te bespreken. Zij kunnen ook pas van dat contract af als blijkt dat PostNL zich niet aan de afspraken houdt. Om bol.com te helpen is het natuurlijk wel zaak dat iedereen die vindt dat de bezorging slecht is dat aan Bol meldt.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Krijg weer mail van ze terug en geloof het of niet dit schrijven zij:

Bol.com krjgt van PostNL altijd een wachttijd opgegeven van vier werkdagen.

Dan zou ik zeggen Bol.com haal die slogan maar weg, vandaag besteld, morgen geleverd of zeg tegen de klant vandaag bezorgt en binnen 4 dagen levering.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door Emmy75 »

PJ 66 schreef:Kijk eens waar ik woon Emmy, dat staat bij mijn naam (links)... :wink: dat is duidelijk geen Ameland.
Oeps, had ik gemist idd.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Vandaag dan ontvangen. Netjes dat wel zoals we van Bol.com zijn gewend, maar het klopt niet met hun leveringsvoorwaarden. Als ik lees besteld voor 22.30 uur (indien leverbaar natuurlijk); morgen besteld dan verwacht ik hem dus ook morgen.

Nu zegt Bol.com dat ze een afspraak hebben met Post.nl dat ze hem binnen 4 dagen moeten leveren. Dan denk ik lekker voor Post.nl dan houden ze het lekker in bewaring als ze geen zin hebben in pakketjes op die dag. Zitten ze altijd goed.

Aangezien op zaterdag niet geleverd wordt door Bol.com kun je nooit een pakket dvd/bd op maandag krijgen. En ik zou hem al op vrijdag krijgen. Dit betekent dat Post.nl hem gewoon achterhoud. Kennelijk geen zin in dikkere pakketjes op bepaalde dagen. Lekker laten liggen.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door electomonteur »

hopelijk zegt deze lijst genoeg http://www.westonline.nl/files/problemen%20post.pdf
een en al problemen
hoog tijd dat ze het kroontje eens inleveren bij tante Beatrix
ze zijn het ook niet meer waard

denjos
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2010 07:34

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door denjos »

Ik bestel ook regelmatig bij bol en heb nog nooit problemen gehad met de levering. Ik weet dan ook zeker dat het aan post.nl in jou stad ligt.

Sinds ze over zijn gegaan naar post.nl heb ik wel regelmatig brieven die te laat binnenkomen.

Ben het wel met je eens dat als Bol.com afspraken heeft met post.nl dat er 4 dagen gedaan mag worden over de bezorging, ze dat ook op de site gaan vermelden.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Precies dat bedoel ik ook, vermeld het dan bij de voorwaarden. Kennelijk hebben ze die afspraak met Post.nl

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd

Ongelezen bericht door electomonteur »

je kan bol als het goed is ook bellen op 030 – 6008 872

daar eens gaan klagen over de regel vandaag voor half elf besteld morgen in huis

Gesloten