Telfort.nl? Werkt NIET in mijn voordeel.
Geplaatst: 05 nov 2011 12:09
Telfort heeft dan wel de goedkoopste Iphone 4S abbonement (Bron: http://www.onemorething.nl/2011/10/wie- ... bonnement/), maar de service is dan wel een van de slechtste.
Het begon allemaal met het bestellen van de Iphone 4S. Ik moest al mijn gegevens invullen om het te bestellen. Ik was nog te jong (17 jaar) om een abonnement te bestellen. Ik heb daarom mijn moeder gevraagd om haar gegevens in te vullen en dan te bestellen onder mijn bankrekeningnummer. Na dat ik besteld had is het me niet duidelijk over wanneer ik het toestel binnenkrijg en besloot ik maar te gaan kijken op het forum van Telfort. Daar zie ik al meerdere klachten (Bron: http://forum.telfort.nl/topic10578.html) betreft de levertijd. Het enigste wat te zien was bij 'Status' was 'Toestel tijdelijk niet beschikbaar (1OS)'. Dus de service betreft informatie geven over de levertijd was al slecht. T-mobile had op z'n minst een tabel wanneer je kon zien dat je het uiterlijk binnenkreeg.
Maar dit was nog niet eens alles. Ik werd een week na het bestellen gebeld door de koerier. De volgende dag werd het bezorgd en de koerier deed nog de laatste gegevens check. Wat bleek in mijn geval mijn ouders zijn niet getrouwd waardoor mijn moeder een andere achternaam heeft dan ik. Hierdoor mocht de koerier de bestelling niet afgeven. Tot grote verbazing van mij en me moeder, want op Telfort.nl werd niks aangegeven dat het niet mocht. Sterker nog de koerier zei dat het bij Vodafone.nl wel kon. Het enigste wat ik kon doen was een nieuwe bestellen volgens de koerier en dan naderhand mijn moeders bankrekeningnummer veranderen in mijn bankrekeningnummer via Telfort.nl. Ik was hier TOTAAL niet blij mee, want net in de periode dat ik het besteld had kreeg ik 2 maanden GRATIS de abonnement.
Dan bel ik met de Telfort klantenservice. De telefoniste kon geen rekeningnummer veranderen naar mijn moeders rekeningnummer, omdat het gewoon niet kon volgens haar. Ze zei dat het enigste wat ik kon doen was is naar de Telfort winkel gaan bij mij in de buurt. Ik heb besloten dit maar te doen, want ik had geen andere keus. Daar krijg ik dezelfde verhaal mee als wat de telefoniste zei en ze konden weeral niks voor mij betekenen.
Nu moet ik dus opnieuw gaan bestellen en mag ik NOG langer wachten voordat het geleverd kan worden. De levertijd is nu maximaal 2 a 3 weken en daarnaast is de aanbieding afgelopen.
Kortom is mijn (eerste) ervaring met Telfort slecht. De mensen van de klantenservice weten vrijwel niks. Ik werd bij het bellen continue in de wacht gezet. Daarnaast werd niks vermeld of een andere bankrekening werd toegestaan. Ik ging van uit van wel, want bij Vodafone is het wel het geval.
Het enigste pluspunt die ik kan zeggen vond ik toch wel een iemand die zijn best deed om de klanten te helpen op de forum. Daarvoor wil ik Hugo nog wel bedanken van Telfort Webcare.
Met vriendelijke groet,
Lesley
Het begon allemaal met het bestellen van de Iphone 4S. Ik moest al mijn gegevens invullen om het te bestellen. Ik was nog te jong (17 jaar) om een abonnement te bestellen. Ik heb daarom mijn moeder gevraagd om haar gegevens in te vullen en dan te bestellen onder mijn bankrekeningnummer. Na dat ik besteld had is het me niet duidelijk over wanneer ik het toestel binnenkrijg en besloot ik maar te gaan kijken op het forum van Telfort. Daar zie ik al meerdere klachten (Bron: http://forum.telfort.nl/topic10578.html) betreft de levertijd. Het enigste wat te zien was bij 'Status' was 'Toestel tijdelijk niet beschikbaar (1OS)'. Dus de service betreft informatie geven over de levertijd was al slecht. T-mobile had op z'n minst een tabel wanneer je kon zien dat je het uiterlijk binnenkreeg.
Maar dit was nog niet eens alles. Ik werd een week na het bestellen gebeld door de koerier. De volgende dag werd het bezorgd en de koerier deed nog de laatste gegevens check. Wat bleek in mijn geval mijn ouders zijn niet getrouwd waardoor mijn moeder een andere achternaam heeft dan ik. Hierdoor mocht de koerier de bestelling niet afgeven. Tot grote verbazing van mij en me moeder, want op Telfort.nl werd niks aangegeven dat het niet mocht. Sterker nog de koerier zei dat het bij Vodafone.nl wel kon. Het enigste wat ik kon doen was een nieuwe bestellen volgens de koerier en dan naderhand mijn moeders bankrekeningnummer veranderen in mijn bankrekeningnummer via Telfort.nl. Ik was hier TOTAAL niet blij mee, want net in de periode dat ik het besteld had kreeg ik 2 maanden GRATIS de abonnement.
Dan bel ik met de Telfort klantenservice. De telefoniste kon geen rekeningnummer veranderen naar mijn moeders rekeningnummer, omdat het gewoon niet kon volgens haar. Ze zei dat het enigste wat ik kon doen was is naar de Telfort winkel gaan bij mij in de buurt. Ik heb besloten dit maar te doen, want ik had geen andere keus. Daar krijg ik dezelfde verhaal mee als wat de telefoniste zei en ze konden weeral niks voor mij betekenen.
Nu moet ik dus opnieuw gaan bestellen en mag ik NOG langer wachten voordat het geleverd kan worden. De levertijd is nu maximaal 2 a 3 weken en daarnaast is de aanbieding afgelopen.
Kortom is mijn (eerste) ervaring met Telfort slecht. De mensen van de klantenservice weten vrijwel niks. Ik werd bij het bellen continue in de wacht gezet. Daarnaast werd niks vermeld of een andere bankrekening werd toegestaan. Ik ging van uit van wel, want bij Vodafone is het wel het geval.
Het enigste pluspunt die ik kan zeggen vond ik toch wel een iemand die zijn best deed om de klanten te helpen op de forum. Daarvoor wil ik Hugo nog wel bedanken van Telfort Webcare.
Met vriendelijke groet,
Lesley