Pagina 1 van 1

Telfort.nl? Werkt NIET in mijn voordeel.

Geplaatst: 05 nov 2011 12:09
door LesleyR
Telfort heeft dan wel de goedkoopste Iphone 4S abbonement (Bron: http://www.onemorething.nl/2011/10/wie- ... bonnement/), maar de service is dan wel een van de slechtste.

Het begon allemaal met het bestellen van de Iphone 4S. Ik moest al mijn gegevens invullen om het te bestellen. Ik was nog te jong (17 jaar) om een abonnement te bestellen. Ik heb daarom mijn moeder gevraagd om haar gegevens in te vullen en dan te bestellen onder mijn bankrekeningnummer. Na dat ik besteld had is het me niet duidelijk over wanneer ik het toestel binnenkrijg en besloot ik maar te gaan kijken op het forum van Telfort. Daar zie ik al meerdere klachten (Bron: http://forum.telfort.nl/topic10578.html) betreft de levertijd. Het enigste wat te zien was bij 'Status' was 'Toestel tijdelijk niet beschikbaar (1OS)'. Dus de service betreft informatie geven over de levertijd was al slecht. T-mobile had op z'n minst een tabel wanneer je kon zien dat je het uiterlijk binnenkreeg.

Maar dit was nog niet eens alles. Ik werd een week na het bestellen gebeld door de koerier. De volgende dag werd het bezorgd en de koerier deed nog de laatste gegevens check. Wat bleek in mijn geval mijn ouders zijn niet getrouwd waardoor mijn moeder een andere achternaam heeft dan ik. Hierdoor mocht de koerier de bestelling niet afgeven. Tot grote verbazing van mij en me moeder, want op Telfort.nl werd niks aangegeven dat het niet mocht. Sterker nog de koerier zei dat het bij Vodafone.nl wel kon. Het enigste wat ik kon doen was een nieuwe bestellen volgens de koerier en dan naderhand mijn moeders bankrekeningnummer veranderen in mijn bankrekeningnummer via Telfort.nl. Ik was hier TOTAAL niet blij mee, want net in de periode dat ik het besteld had kreeg ik 2 maanden GRATIS de abonnement.

Dan bel ik met de Telfort klantenservice. De telefoniste kon geen rekeningnummer veranderen naar mijn moeders rekeningnummer, omdat het gewoon niet kon volgens haar. Ze zei dat het enigste wat ik kon doen was is naar de Telfort winkel gaan bij mij in de buurt. Ik heb besloten dit maar te doen, want ik had geen andere keus. Daar krijg ik dezelfde verhaal mee als wat de telefoniste zei en ze konden weeral niks voor mij betekenen.

Nu moet ik dus opnieuw gaan bestellen en mag ik NOG langer wachten voordat het geleverd kan worden. De levertijd is nu maximaal 2 a 3 weken en daarnaast is de aanbieding afgelopen.

Kortom is mijn (eerste) ervaring met Telfort slecht. De mensen van de klantenservice weten vrijwel niks. Ik werd bij het bellen continue in de wacht gezet. Daarnaast werd niks vermeld of een andere bankrekening werd toegestaan. Ik ging van uit van wel, want bij Vodafone is het wel het geval.

Het enigste pluspunt die ik kan zeggen vond ik toch wel een iemand die zijn best deed om de klanten te helpen op de forum. Daarvoor wil ik Hugo nog wel bedanken van Telfort Webcare.

Met vriendelijke groet,
Lesley

Re: Telfort.nl? Werkt NIET in mijn voordeel.

Geplaatst: 05 nov 2011 12:29
door ronald g
Eigenlijk heb je de hele toestand aan jezelf te danken, je bent te jong om een abonnement af te sluiten. Had je moeder het toestel besteld met haar al haar gegevens was er niets aan het handje geweest zij gaat dan het contract aan. Nu is gebleken dat het rekeningnummer niet matcht met de persoon die het contract aan gaat. De koerier doet een laatste check en mag het toestel niet afgeven dit om fraude tegen te gaan niets mis mee. Je kan nu wel klagen over Telfort maar stel, ik ken je vaag en bij een bezoek heb ik je rekeningnummer bemachtigd, ik sluit een contract af met jou rekening nummer geheid dat je dan niet blij bent.

Re: Telfort.nl? Werkt NIET in mijn voordeel.

Geplaatst: 05 nov 2011 12:34
door LesleyR
ronald g schreef:Eigenlijk heb je de hele toestand aan jezelf te danken, je bent te jong om een abonnement af te sluiten. Had je moeder het toestel besteld met haar al haar gegevens was er niets aan het handje geweest zij gaat dan het contract aan. Nu is gebleken dat het rekeningnummer niet matcht met de persoon die het contract aan gaat. De koerier doet een laatste check en mag het toestel niet afgeven dit om fraude tegen te gaan niets mis mee. Je kan nu wel klagen over Telfort maar stel, ik ken je vaag en bij een bezoek heb ik je rekeningnummer bemachtigd, ik sluit een contract af met jou rekening nummer geheid dat je dan niet blij bent.
Als je goed gelezen had werd er niks gezegd betreft dit. Oftewel het werd goedgekeurd dat mijn rekeningnummer er stond en de gegevens van mijn moeder. Tijdens de bezorging werd gezegd dat als ik en mijn moeder dezelfde achternaam hadden dan was dit wel goed. Vandaar dat we het gewoon bestelde. De service die ze bieden is ronduit slecht naar mijn mening.

Re: Telfort.nl? Werkt NIET in mijn voordeel.

Geplaatst: 05 nov 2011 12:47
door ronald g
Je hoeft me niet te quoten mijn reactie staat er pal boven. Je kan bij een bestelling wel van alles invullen maar de koerier checkt alle gegevens nogmaals maar nu middels geldig id en rekeningnummer. Als die niet overeenkomen gaat de deal niet door.

Re: Telfort.nl? Werkt NIET in mijn voordeel.

Geplaatst: 08 nov 2011 16:14
door Telfort webcare
Deze is inmiddels al via het Telfort forum in behandeling:
Telfort webcare schreef:Wij hebben de order nu geannuleerd en uw toestel is weer bij ons terug. U kunt nu een nieuwe bestelling doen volledig op naam van uw moeder, inclusief de betaal gegevens. Als dit gedaan is kunt u uw nieuwe order nummer aan mij kenbaar maken via een privebericht.

Uw gereserveerde toestel wordt dan gekoppeld aan die nieuwe order en wordt direct weer uitgeleverd. Ik heb tevens een creditatie van 1 maand abonnementskosten geregeld zodat de korting hetzelfde is als de 1e order. Uiteraard zal uw moeder ook nu weer aanwezig moeten zijn bij de aflevering.

Hugo
Hugo

Re: Telfort.nl? Werkt NIET in mijn voordeel.

Geplaatst: 10 nov 2011 15:22
door LesleyR
Uiteindelijk heb ik toch maar een nieuwe Iphone 4S besteld. Wat bleek hij was toen meteen op voorraad dus had hem deze maandag al binnen. Wel lekker snel, maar helaas nog geen oplossing voor de 2 maanden gratis abonnement.

Re: Telfort.nl? Werkt NIET in mijn voordeel.

Geplaatst: 16 nov 2011 21:43
door LesleyR
Dit vind ik dus gewoon echt slecht. Ik zou te horen krijgen over vergoeding van Telfort, maar nog geen eens bericht ontvangen. Lijkt wel dat als ik hier reageer Telfort alleen wil reageren. Vind dit echt gewoon slechte service. Hoop dat er hier wat aan gedaan kan worden.

Re: Telfort.nl? Werkt NIET in mijn voordeel.

Geplaatst: 17 nov 2011 15:22
door Telfort webcare
Achter de schermen waren wij nog steeds voor u bezig. Het is sinds gisteren geregeld, 2 maanden extra korting.

Hugo

Re: Telfort.nl? Werkt NIET in mijn voordeel.

Geplaatst: 17 nov 2011 23:11
door josuha
telfort komt gemaakte afspraken niet na ze zegge dat ze als mense belle voor verlengingen de gesprekken worde op genome nee dus ik had afsprake gemaakt over mijn verlengingen ma die worden niet nagekomen je word gewoon besotemieterd meer kan ik er niet van zegge dus telefoon gesprekken worden niet opgenomen terwijl ze zegge van wel je word gewoon bedonderd triest wie weet waar ik zijn moet bij welke kantoor van telfort volgens mij is dit het adres

teleportboulevard 121 amsterdam is kort bij de slotervaart dit gebouw is pas ingebruik genome dit jaar door telfort xs4all zit er ook en nog meer mense vd kpn dus dit word wel een ritje die kant op ik wil gewoon dat telefoon gesprek horen wat er afgesproken is das alles en weet zeker dat ik recht daar op heb of niet mense

ik wens niet bedonderd te worden wie nou wel ik niet ik ga er gewoon heen en dat is niet de 1ste keer dat ik na een telecom aanbieder ga kost het mij ma een dag maakt me niet uit beetje triest mense dat het zo moet leugenaars ben ik niet van gediend gegroet jos gerritsen uit eerbeek post code 6961xr nummer 14 mobiel 0614039371 lid telfort pfffffffffffffffff

Re: Telfort.nl? Werkt NIET in mijn voordeel.

Geplaatst: 18 nov 2011 04:21
door madfred
@josuha,

Een beetje een warrig verhaal, komt misschien ook door het niet gebruiken van punten, komma's en het defect zijn van de "n" toets.
Verder denk ik niet dat het verstandig is om al je gegevens hier te vermelden, buiten dat heeft het niet echt toegevoegde waarde.

Re: Telfort.nl? Werkt NIET in mijn voordeel.

Geplaatst: 18 nov 2011 09:27
door GJvdZ
josuha schreef:telfort komt gemaakte afspraken niet na ze zegge dat ze als mense belle voor verlengingen de gesprekken worde op genome nee dus ik had afsprake gemaakt over mijn verlengingen ma die worden niet nagekomen je word gewoon besotemieterd meer kan ik er niet van zegge dus telefoon gesprekken worden niet opgenomen terwijl ze zegge van wel je word gewoon bedonderd triest wie weet waar ik zijn moet bij welke kantoor van telfort volgens mij is dit het adres

teleportboulevard 121 amsterdam is kort bij de slotervaart dit gebouw is pas ingebruik genome dit jaar door telfort xs4all zit er ook en nog meer mense vd kpn dus dit word wel een ritje die kant op ik wil gewoon dat telefoon gesprek horen wat er afgesproken is das alles en weet zeker dat ik recht daar op heb of niet mense

ik wens niet bedonderd te worden wie nou wel ik niet ik ga er gewoon heen en dat is niet de 1ste keer dat ik na een telecom aanbieder ga kost het mij ma een dag maakt me niet uit beetje triest mense dat het zo moet leugenaars ben ik niet van gediend gegroet jos gerritsen uit eerbeek post code 6961xr nummer 14 mobiel 0614039371 lid telfort pfffffffffffffffff
Misschien even uw adres en telefoonnummer weghalen?

Re: Telfort.nl? Werkt NIET in mijn voordeel.

Geplaatst: 18 nov 2011 11:55
door Telfort webcare
@josuha,

Ik heb een verzoek uitgezet dat er contact met u wordt opgenomen om uit te zoeken wat er precies aan de hand is.

Henk

Re: Telfort.nl? Werkt NIET in mijn voordeel.

Geplaatst: 18 nov 2011 17:39
door josuha
madfred wat jij allemaal zegt boeit me totaal niet massel ik laat me niet bedonderen door telfort punt uittttt