LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Premie verhoging Nationaalspaarfonds van ruim 25%

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
xxTonxx01
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 feb 2011 11:23

Premie verhoging Nationaalspaarfonds van ruim 25%

Ongelezen bericht door xxTonxx01 »

Onlang kreeg ik een brief van de nationaal spaarfonds betreft woonhuisverzekering dat mijn premie word verhoogt van 22,68 euro per maand naar 28,35 euro per maand ... dat is een verhoging van 5,57 euro per maand ... oftewel een verhoging van 25% .
Dit alles onder het mom zoals vermeldt staat in de brief "Door stijging van kosten(met name schadelast) "
MAG DIT ZOMAAR?? of is de nationaal spaarfonds weer bezig met trucjes om de mensen meer geld uit hun zakken te trekken ... zoals ALLE verzekeringsmaatschappijen !!!
Een verzekering is er niet voor U , maar puur gericht op winst in eigenbelang .
Klein verhaaltje uit eigen ervaring; Bij ons thuis werd een raam ingegooit door baldadigheid ... ik bel daarvoor de nationaal spaarfonds voor het vervangen van het raam. Binnen 2 uur stond er een glasbedrijf met een noodraam bij mn voordeur ... hij had 10 minuut werk ... het glasbedrijf nam de maat op voor het nieuwe dubbele glas en vertrok weer .... binnen een week had ik een nieuwe dubbele glas erin ... tot nu toe geen op of aanmerkingen.... maarrrrr .... Ik kreeg de rekening van het glasbedrijf ... tot mijn verbazing lees ik het bedrag van jawel 724,57 euro ... nou mensen ik ben zelf ondernemer in de bouw en weet echt wel wat een stuk dubbelglass kost van 90 x 145 cm (40 euro per m2). Maar de ergenis viel gelijk op welke toeslagen ze rekende op het factuur , tis dat hij geen scheet liet,anders had ik daar misschien ook een heving voor moeten betalen. Zelf als ik het aangenomen had waren de kosten niet meer dan 350 euro incl glas geweest. Dat schreef ik ook Nationaal Spaarfonds aan ... helaas kreeg ik geen retour antwoord. Tuurlijk we weten allemaal dat de verzekering een percentage in hun zak steken ... maar dat gaat allemaal over de ruggen van UW geld.

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: Premie verhoging Nationaalspaarfonds van ruim 25%

Ongelezen bericht door Martijn T »

E 28,35 per maand is 340,20 per jaar.
Ik neem even aan dat dit exclusief 9,7%assurantiebelasting is?
Een dergelijke premie zou een herbouwwaarde van ongeveer 425.000 Euro inhouden. (of nog iets hoger)
Indien uw verzekerde som lager ligt zou ik maar eens een andere verzekeraar zoeken.

en als antwoord op uw vraag: "mag dit"
Ja, een verzekeraar mag zijn premies aanpassen ivm stijgende schadelast. Maar u mag ook opzeggen per premieverhoging.

Succes!

wehave
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2005 20:40

Re: Premie verhoging Nationaalspaarfonds van ruim 25%

Ongelezen bericht door wehave »

Ik kreeg vandaag m.b.t mijn uitvaartkostenpolis ook een premieverhoging, ZONDER aankondiging.
Mijn maandpremie gaat maar liefts van € 27,92 naar € 42,47. Even gebeld met dit spaarfonds waar men mij liet weten dat de premie was geindexeerd. Ik laat dit wel door vakmensen uitzoeken...

Gesloten